patatje met
woensdag 25 april 2012 om 13:37
Hebben jullie nog originele recepten voor een patatje met? Dus een saus die een keer geen mayo, pinda, joppie is. Iets wat een beetje culinair is ofzo, of iig smakelijker (hoewel zo nu en dan mayo ook heerlijk is). En een beetje gezond als het kan.
Iets van een salsa, iets met kruiden, iemand een idee?
Iets van een salsa, iets met kruiden, iemand een idee?
woensdag 25 april 2012 om 16:40
woensdag 25 april 2012 om 16:51
quote:scheelschaapje schreef op 25 april 2012 @ 16:46:
tipsy paddestoelen Mylene? word je daar tipsy van?
ziet er wel lekker uit!
Zijn paddestoelen in bierbeslag. (je gaat er een beetje scheel van kijken )
Heerlijk was het, echt. Als je het recept wilt hebben dan hoor ik het wel.
Of bij die remouladesaus is patat en kibbeling ook lekker bij, daar had ik geen eigen foto van .
tipsy paddestoelen Mylene? word je daar tipsy van?
ziet er wel lekker uit!
Zijn paddestoelen in bierbeslag. (je gaat er een beetje scheel van kijken )
Heerlijk was het, echt. Als je het recept wilt hebben dan hoor ik het wel.
Of bij die remouladesaus is patat en kibbeling ook lekker bij, daar had ik geen eigen foto van .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 25 april 2012 om 18:09
quote:scheelschaapje schreef op 25 april 2012 @ 16:53:
ah dus echt tipsy!
ik mag helaas geen paddestoelen
Ah wat jammer. Het is zeg maar een afgeleide van tempura, dus dat je groente in een deegjasje doet. Misschien voor iets anders nog een keer een idee. Van broccoli, bloemkool, je kan het niet bedenken of het kan.
Maar terug komen op je patat, lekkere saus idd, salade evt. Zelf vind ik nog wel iets lekker erbij als vis of schnitsel. Hoeft niet perse maar wel compleet.
Stoofvlees er nog niet bij geproefd maar vind ik wel lekker zo te lezen.
Paar maanden geleden had een vriendin en ik patat, zij had er shoarma bij met 2 sausen, ik had er kofte bij, ook 2 sausen. Was ook lekker.
Of met een sausje en gegrillde kip erbij, ook lekker.
Zie dat er nog niet is gezegd appelmoes , kan ook lekker bij patat, hoewel ik dan appelmoes met ernaast mayo doe.
ah dus echt tipsy!
ik mag helaas geen paddestoelen
Ah wat jammer. Het is zeg maar een afgeleide van tempura, dus dat je groente in een deegjasje doet. Misschien voor iets anders nog een keer een idee. Van broccoli, bloemkool, je kan het niet bedenken of het kan.
Maar terug komen op je patat, lekkere saus idd, salade evt. Zelf vind ik nog wel iets lekker erbij als vis of schnitsel. Hoeft niet perse maar wel compleet.
Stoofvlees er nog niet bij geproefd maar vind ik wel lekker zo te lezen.
Paar maanden geleden had een vriendin en ik patat, zij had er shoarma bij met 2 sausen, ik had er kofte bij, ook 2 sausen. Was ook lekker.
Of met een sausje en gegrillde kip erbij, ook lekker.
Zie dat er nog niet is gezegd appelmoes , kan ook lekker bij patat, hoewel ik dan appelmoes met ernaast mayo doe.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 25 april 2012 om 18:18
oh ja appelmoes! maar dat vind ik nu niet meer lekker hoor
Mylene, ik neem aan dat je dat deeg frituurt? dat vind ik altijd een nadeel, heb geen frituur en vind het een hoop geklooi in een pan. maar als het niet gefrituurd is wil ik het recept graag hebben!
(vis in azijn geprobeerd, was te zuur. als ik kleine blokjes had gemaakt en door groente had gedaan was het wel lekker geweest denk ik. garing was wel super! ook in citroen geprobeerd, eigenlijk hetzelfde verhaal, combineren met iets dat niet zo zuur is. volgende probeersel wordt de ceviche)
Mylene, ik neem aan dat je dat deeg frituurt? dat vind ik altijd een nadeel, heb geen frituur en vind het een hoop geklooi in een pan. maar als het niet gefrituurd is wil ik het recept graag hebben!
(vis in azijn geprobeerd, was te zuur. als ik kleine blokjes had gemaakt en door groente had gedaan was het wel lekker geweest denk ik. garing was wel super! ook in citroen geprobeerd, eigenlijk hetzelfde verhaal, combineren met iets dat niet zo zuur is. volgende probeersel wordt de ceviche)
woensdag 25 april 2012 om 18:22
quote:scheelschaapje schreef op 25 april 2012 @ 18:18:
Nee tempura recept zonder te frituren (in wok of wat dan ook) heb ik helaas niet.
Wel een lekker recept voor ceviche, heb ik gezet in het ceviche topic.
Patat met piccalilly is ook lekker, die saus kan je ook zelf maken. Heb een recept van een forumster.
Nee tempura recept zonder te frituren (in wok of wat dan ook) heb ik helaas niet.
Wel een lekker recept voor ceviche, heb ik gezet in het ceviche topic.
Patat met piccalilly is ook lekker, die saus kan je ook zelf maken. Heb een recept van een forumster.