December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Dag meiden!

Schaapje al aan de tanden...laat me even weten hoe dat zit met bv. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die tandjes soms vrees. Leliebabybolletje kan tegenwoordig happen in de tepel, als een soort van ginnegappen, maar dat kan al écht zeer doen!

Rougefils gelukkig weer opgeknapt. Kijk... 3e jaars en mondelingen. Als je er 1 tussen hebt die niet z'n best doet (wellicht opzettelijk...), denk dan maar even aan mij . En vertel ze dan maar dat jij iemand kent die nog steeds spijt heeft van haar verprutste mondeling.

Ik heb vandaag we redelijk gewerkt. Het was wel aanpoten... Er zaten flinke baasjes tussen. Maar aan de andere kant zijn ze ook nog zo jong. We keken nieuws uit de natuur. Dat ging over genen en baby's in de buik. En hoe die dan groeien. Leuk om te zien hoe de kinderen daarop reageren (He! Die heeft mijn moeder in haar buik!). Vervolgens ook over bv. (van iel! Tot: nou, dat deed jij vroeger ook hoor! -en- mijn moeder had niet genoeg melk voor mijn zusje.)

Vervolgens kreeg ik vragen als: juf, hoe smaakt moedermelk? Hoe kan het dan dat er melk uit de borsten van een vrouw komt? En als toppunt: "maar juf... Vrouwen die net een baby hebben gehad houden toch altijd nog een dikke buik?" nadat ik bedenkelijk werd aangekeken. Heerlijk!

Overigens heb ik vandaag gewoon flink gekolfd! Vanmorgen nog even 60cc om de druk van 1 borst af te halen, tussen de middag 340cc en vanmiddag nog eens 250cc... Maar die laatste kolfsessie was niet handig. Leliebabybolletje had kort daarvoor op het kdv gekregen en ik dacht: nou, dan kolf ik wel. En net nadat de boel leeg was, bedacht ze dus wel trek te hebben... Ehhhh... Dan maar een flesje. En dat voelt dan gek! Maar goed, ik ben wel blij dat het kolven - met zo nu en dan een dip - een denderend succes is geworden!
Oooh Lelie, wat goed van je kolven!! Nou ja.. jammer dan van je laatste kolfsessie.. Goed gedaan!

hahaha, wat leuk die kinderen! Mooie vragen.. Werk je morgen op die zelfde school?

Schaap, op het moment stoppen ze alles in hun mond, doet Rougefils ook, maar ik zie en voel nergens een tandje komen. Bijtring is 1 van de favoriete speeltjes, met het knisperboekje, de rammelaar en het speelkleed om te rollen.

Hier een heerlijke dag met Rougefils gehad, gezellig.. Nog steeds verkouden, hij drinkt weer wat minder, omdat hij tussendoor echt even moet adem halen.

Ik ben vanmorgen trouwens begonnen met een hapje gepureerde peer. Heb de rest in mijn ijsklontjeshouder gedaan en in de vriezer gegooid. Vrijdag, met vriend, weer een hapje!

's Middags naar een vriendin geweest. Hij was zo moe, dat hij onderweg naar huis nog geslapen heeft (had al van 11.30 tot 13.45 geslapen 's middags).
Jeumig lelie! Wat goed zeg!! Dat kolf ik met spray nog lang niet bij elkaar! Maar goed, ik heb vandaag nagenoeg 4 flesjes volgekolfd dus genoeg voor morgen. Ik ben al lang blij!

Wat geweldig van alle vragen van je kindjes trouwens

Rouge, wat fijn van je dag! En ja, ze stoppen nu idd alles in hun mond. Schaap ook. Alleen met momenten kauwt hij ook echt hard! En dan kan hij heel gefrustreerd bijten en knagen (het liefst dus op onze knokkels). Vandaar dat ik dat toch koppel aan tandjes. Vanmiddag heeft MrSchaap chamodent gekocht bij de drogisterij. Hopelijk werkt het iets.

Bedtijd! Ik ben kapot. Hopelijk komt schaap net als gisteren maar 1x voor de wekker gaat om 6 uur.
Slaap lekker, schaap! Ik ga ook zo. Alleen ik heb zo'n megabeker thee gepakt dat ie nog niet op drinktemperatuur is... Maar alle kolfspullen en flesjes zijn door de magnetron geweest, afgedroogd en in de koelkast of in de tas voor morgen. Leliebabybolletje haar tasje is gepakt voor morgen. Dus... Ik kan zo direct plat

Rouge, klinkt inderdaad als een heerlijke ontspannen dag! Helaas sta ik morgen weer voor een andere groep (8), dus het is echt maar voor een dagje. Maar dan is het toch fijn om wat van de kinderen terug te krijgen dmv zulke mooie vragen.

Ja, ik stond zelf ook wel even te kijken van mijn campina-lidmaatschap houden zo!

En nu.. Slapen! Trusten!
Daar ben ik weer eens. Eindelijk eens tijd om te schrijven en te reageren. Gisteren operatie aan liezen gehad (lelie, volgens mij had ik het al ergens geschreven, maar ik heb een aandoening waarbij ik veel en vaak zomaar abcessen krijg en wordt daarvoor eens in het jaar à twee jaar voor geopereerd, een deroofing. Heb het nu al 15 jaar). Dus lig nu thuis op de bank en beide kids zijn op het kdv. Pijn is klote, maar zolang ik stil lig gaat het wel. Het spoelen van de wond (die moet drie weken open blijven) en verschonen is killig, echt niet leuk. Maar het gaat.

Muba is eindelijk in een nieuw ritme. We zitten sinds vrijdag op vier flessen. En nu drinkt ie weer normaal. Ik had al het idee dat ie gewoon een fles moest laten vallen en dat er meer tijdtussen de voedingen moest. Hij had gewoon nog geen honger steeds en daarom dronk ie zo belabberd.

Hij heeft wel wat moeite met inslapen sinds een paar dagen. Hij heeft echt door dat ie alleen gelaten wordt. Want hij begint ook te piepen als ik de kamer uitloop.

In de mond stoppen. Ook hier gaat alles zijn mond in. Kauwen, knagen. Zijn bijtringen doen zijn werk goed. Ik heb ook al gevoeld of er tandjes aankomen, maar nog niks te voelen. Weet nog van Luba dat hij dat rond deze tijd ook heel erg had en toch kwam zijn eerste tand pas met negen maanden.

Grappig is dat Luba op de dag dat hij vijf maanden werd begon te tijgeren door de kamer. Muba is over tien dagen vijf maanden maar kan me nog niet voorstellen dat ie dan al door de kamer gaat tijgeren. Hij lijkt nog zo klein. Alhoewel hij ook net zo sterk lijkt als Luba. Wel is ie erg van het staan op dit moment. Ik zet Muba dan zittend op mijn bovenbeen met beide beentjes aan weerszijden van mijn been. Ik houd zijn handjes vast en hij gaat zelf staan. Zo leuk! En hij heeft er zelf ook flink lol in. Hij herhaalt het dan ook wel twintig keer achter elkaar.

Het lijkt allemaal nog zo kort geleden dat we zwanger waren en net bevallen, maar ondertussen zijn we al weer vier à vijf maanden onderweg met onze kindjes!

Leuk die opmerkingen van die kids, lelie! Geniet je van het werken?

Arme rougefils. Hoop dat ie snel opknapt. Hoe vond ie zijn peer eigenlijk?

Lelie, ik heb sinds de bevalling van Luba last van mijn clitoris. Niet tijdens stimulatie of orgasme. Maar soms schiet er ineens een spanning op die vervelend is. Dan ga ik even anders staan en dan zakt het weg. Maar dat heb ik niet vaak, zo eens in de week een keer.
Ow Luas, dat klinkt heel naar. Ik kan het me niet herinneren er iets over gelezen te hebben. Heftig meis! Gelukkig kan je iig vandaag wel rustig aan doen. Sterkte!

Hier ook staan hoor. Was ik eigenlijk zelf nog helemaal niet zo van gediend (ik vind dat hij eerst moet rollen ), maar na het verschonen laten we hem altijd optrekken tot zit, en sinds een week gaat hij gelijk door en staat hij op zijn benen Ik zal jouw techniek ook eens toepassen. Eens kijken of hij dat wat vindt.

Ik zie schaapje hier wel snel tijgeren eigenlijk. Hij doet het nu al, alleen glijdt hij nu nog weg over het kleed waar hij op ligt.

Over tandjes gesproken, het kan heel goed dat babies daar al snel last van hebben. En dat het dan nog maanden duurt voor het daadwerkelijke tandje zichtbaar is. Dus misschien heb ik dan toch mazzel met de bv? Lelie, ik zal je laten weten hoe dat gaat als het zover is Overigens doet schaap hier precies hetzelfde met mijn tepel en dat is Pijnlijk!

Lelie en Luas, ik heb hetzelfde als Luaska omschrijft. Ik kan die spanning dan weer laten zakken door een beetje met mijn bekkenbodemspieren te spelen. Wel vreemd.... de herkenning is prettig, maar blijf het vreemd vinden.

Ah, tijd voor een bakkie thee!
Hmm misschien had ik dat alleen in mijn ander (Luba) forumgroepje geschreven.

Schaap, jij hebt dat dus ook! Ik ken echt niemand die dat heeft, maar nu wel. Ik dacht dat het iets geks bij mij was. Maar omdat het geen pijn doet en alleen maar raar aanvoelt (zo nu en dan) heb ik er niks mee gedaan. Ik speel dan ook inderdaad even met mijn bekkenbodemspieren en dan is het weer weg.

Oh en jouw truuk tot staan ken ik ook nog niet. Ga hem ook eens proberen met Muba.
Ik heb soms, gewoon zomaar, een rare 'druk' die inderdaad met beweging weg gaat. Fijn, herkenning. Ik hoop wel dat het vanzelf allemaal weer als vanouds en ook een orgasme weer om van te genieten wordt.

Luas, het lijkt me wel flink heftig, die absesvorming met de pijn... En dan dus ook de pijn van het weghalen. Vooral dat spoelen, het idee... Ik vind je maar een bikkel! Hopelijk heb je een vorspoedig herstel!

Het werken vind ik aan de ene kant heerlijk. Doen waar ik passie voor heb.. Ik kan er ook echt van genieten. Heelijk is ook dat ik nu echt les kan geven zonder alle romslomp er omheen. Jammer vind ik wel dat ik nu geen binding heb met een groep. Er staat een grote rode ster boven mijn hoofd met probeer me. En dat is ook wel weer slopend.

Schaap, ik wacht het af...

Oh, we hebben poep tot op de enkels.. Bruine legging?, later meer!
Ahhh ik had een muppetsituatie! Luier open en huppa! Voetjes in de poep. Voor de gelegenheid liep de luier ook gewoon over . Heb het kind dus eerst maar in de boenwas gezet. Nu ligt ze glimmend en tevreden in bed te knorren. Ik ben benieuwd hoe het gaat vannacht. Ze had maar 160cc gedronken op het kdv. Tot nu toe wilde ze ieder uur toch echt wel een slok of wat. Anders slaap ik gezellig samen vannacht... Dan is het bed niet zo leeg.

Schaap, is je co-sleeper nog gelukt?

Hier denk ik ook dat leliebabybolletje ook wel vroeg kan gaan tijgeren. Ze heeft nu de oefenstand gevonden, waarbij ze flink aanzet maakt, maar haar bolle buik blijft hangen op het kleed.
Pfff wat een dag.. Mondelingen zijn leuk, maar is best zwaar af en toe... Maar wat hebben mijn leerlingen het goed gedaan! Super goed voorbereid, dus Lelie ik heb jouw situatie van toen niet hoeven gebruiken. Wat een wijze pubers...

Na de vakantie ouderavond, en ik heb heeeel veel ouders (normaal minder dan 10, nu meer dan 20)... Pfff Dat heet puinruimen..

Rougefils heeft het vandaag weer super goed gedaan op het kdv, lekker gespeeld met een meisje van 3 maanden (wat een charmeur he?). Het gaat alweer beter met zijn verkoudheid. Ik zie Rougefils af en toe ook in tijgerstand... Ben benieuwd wanneer ik hem ergens anders tref!

O ja, het hapje peer:

Hij moest lachen, heel erg hard lachen.

Hij snapte niet wat hij er mee moest, dus er kwam nogal wat uit. Bij het 5e hapje kwam er ongeduldig gepiep uit Rougefils en deed zijn mondje open en moest weer heel erg hard lachen.

Vrijdag is vriend aan de beurt, moet ik donderdag niet vergeten een ijsblokje peer uit de vriezer te halen....

Lelie, hier hadden we zondag een Muppetsituatie!

Ik kan me voorstellen dat het heftig is om invalwerk te doen.. Bah... Dat zie je ook bij mijn vervanger. Het is zo ongelooflijk lastig... Petje af dus. Ik hoop dat je snel een klasje voor jezelf hebt!

Ik vind invaluren al vervelend, hoewel ik de laatste tijd wel een goede oplossing heb. ik zeg dat ik 3 mogelijkheden heb: voor het betreffende vak werken, huiswerk maken of een lesuur Frans. Werkt goed...

Luas, ik wist het ook niet, dacht dat het niet om jou ging... Sterkte en beterschap!

En.. ik zal eens wat foto's van mijn nieuwe kind op het privéforum zetten!
Leuke foto's, rouge en schaap!

Rouge, ik snap het wel. Dat je veel ouders krijgt. Inderdaad puinruimen... Maar ik zou ook bezorgd zijn, als ouder, als mijn zoon of dochter zo lang slecht onderwijs heeft gekregen.

Dat je voor een dag komt en dat ze je dan uitproberen... Oké. Maar in een periode van 4 maanden moet het toch wel te doen zijn om 'gewoon' les te kunnen geven?

Dus ze zullen wel graag willen horen wat je doet om het niveau weer op te krikken...

...had je vanmorgen de trein van half 8 lang leliebabybolletje haar kdv? Ik zwaaide namelijk (vanuit de auto) maar misschien zat je wel een trein eerder
Nee, ik zat om 6.45 al in de trein, dus we reden om 7.00 langs Leliebabybolletje's kdv. Morgen weer zo vroeg.. gaap... Zo nog een laatste flesje voor Rougefils (hij wil deze fles steeds vaker niet meer drinken, dus zo leuk is het niet meer om dit flesje te doen).

Ik kan het me ook voorstellen hoor, ik kan de ouders ook heel goed uitleggen wat ik doe. In 1 klas had ik ruim 60% onvoldoende op rapport 3, nu is dat al 40% geworden.. Dus dat komt wel goed. Nu komen er een heleboel 5.4tjes die voldoendes gaan worden.. Komt dus goed!
GVD ik zit hier met een mega ochtend humeur

Begon gisteren al dat we er achter kwamen dat het baby-zwemmen vandaag niet door gaat ivm een vakantie. En dus heb ik om 23 uur 's avonds nog maar besloten dat ik dan vandaag zou gaan werken zodat ik volgende week woensdag vrij kan nemen om te gaan zwemmen. Dat is even flink schakelen voor mij en gelijk een werkweek van 4 dagen achter elkaar.

Vervolgens de nacht: ik lag er in om 23:30, moest er uit om 0:30 en 4:30 waarbij schaapje besloot om er extra lange drinksessies van 45 minuten van te maken. En 6:00 werd hij wakker. MrSchaap heeft hem naast me neer gelegd, maar met een half uurtje hield het jammeren niet meer op. Helaas pindakaas voor mij (mijn wekker zou gaan om 7:00), MrSchaap bleef prinsheerlijk liggen (het is papa-dag) en ik weiger nog te vragen of hij dingen kan doen. T mag ook wel eens uit hem zelf komen........

Dus nu ben ik mega-chagrijnig......... Bah!
Ehhh schaap, kijk dan wel even extra goed in de 'regels' van het zwembad. Volgende week is het namelijk meivakantie, en sommige zwembaden hopen dan natuurlijk hordes kinderen te trekken, waardoor babyzwemmen (ook) niet door gaat.

Verder ben ik het met je eens hoor, dat MrSchaap best zelf in actie mag komen. Als hij vrij is, kan hij 's middags eventueel nog op stok... Al zou hij het echt niet trekken.

Over mijn nacht.. Ik heb leliebabybolletje direct in bed genomen om 1 uur. En daarna heb ik prinsheerlijk geslapen. Ik weet dat ik haar een paar keer heb geholpen met aanleggen, maar hoe vaak?! Jammer vond ik wel dat leliebabybolletje de kunst van het uitslapen tot 8 uur is verleerd. 6 uur vindt ze een prima tijd om de dag te beginnen. Genen van haar vader en opa, gok ik....
Tsja, normaal ben ik ook best secuur in die dingen. Maar heb het zwembad 2 weken terug gemaild met de vraag of we woensdag de 25ste een keer konden komen kijken. En als ik dan terugkrijg dat we gratis een eerste les mogen meedoen en dat ze "hoopt ons de 25ste te zien", dan ga ik niet meer verder zoeken.... vandaar dat het behoorlijk als een domper kwam.

Heb overigens nog een mail gestuurd dat het me wel enigszins verbaasde, en kreeg vanmorgen al een reactie terug dat het ze ontzettend speet en dat we op hun kosten vandaag vrij mochten komen zwemmen. Helaas zit ik alweer op mijn werk. Maar woensdag over 2 weken gaan we dan alsnog! Dus ben inmiddels weer een beetje vrolijker
En idd, het is dus volgende week nog steeds vakantie en dus geen baby-zwemmen

Lelie, das jammer van het uitslapen! Als schaapie iets van onze genen heeft meegekregen (en dat zou je wel denken ) zou hij het liefst elke dag tot zeker 12 uur in zijn nest moeten blijven hangen! Maar daar was vanmorgen niets van te merken. Overigens bleek hij een poepbroek te hebben dus dat verklaart het jammeren wel. Dat krijg je natuurlijk als je nooit poept.... dan vergeten je ouders dat dat ook nog tot de mogelijkheden behoort!
Ahh arm schaapje. Vergeten je ouders gewoon dat je ook kan poepen..

Hier had ik vanmorgen weer een gezellige poepbroek... Waarom? Waarom? Waarom bedenk ik dan niet dat ik haar niet onder haar billen moet tillen. Weeeeer een vieze romper. Dan kan ik dus echt boos op mijzelf worden.

Ik ga vandaag maar eens achter een paspoort voor leliebabybolletje aan. En ik had post van de belastingdienst. Over 2010 kan ik nog een leuk bedrag terug krijgen... Dus ik ga nog maar even aangifte doen
Daar was ik weer... balen dat er wat tijd tussen zat maar ik had gewoon echt geen mogelijkheid om achter de PC te kruipen. En op de mobiele app kon ik het toppic steeds niet terugvinden. Dus nu maar weer effe snel bijgelezen. Toch maar wat vaker achter die laptop kruipen thuis.

Mims, hoe is het nu met het KDV? Al een klacht in kunnen dienen/ bespreekbaar kunnen maken? Zo naar als je je kleintje daar moet achterlaten met een naar gevoel.

Herken je sabbelverhaal. Nu slaapt minifairy niet meer bij ons omdat ik niet kon slapen van haar slaapgeluidjes (ze huilt zachtjes in haar slaap ivm prikkelverwerking) maar de eerste paar dagen ben ik regelmatig met een pink in haar mondje in slaap gevallen.

Lelie, heb je de neusspray van Zwitsal al geprobeerd? Bij ons werk die 10x beter dan die van Otrivin. Zit kamille in. Bij Otrivin gaat ze altijd huilen en bij die van Zwitsal niet.

Hoe was je eerste werkweek?

Jemig Lelie, wat voor super-borsten heb jij? Ik kolf met moeite 6 á 7x 120-150cc op een dag. Ik ben wel begonnen met haar meer aanleggen op advies van velen (o.a. schaap). Dit lijkt wel te helpen. Soms vergeet ik mijn Domperidon maar blijft mijn productie toch best hoog. De werkdruk op het werk is inmiddels als vanouds dus ik denk dat zowel ik als mijn twee 'dames' wel op een blijvend niveau zijn beland. Wel ben ik voorzichtig aan wat meer gaan sporten want ik moet nog heel wat kilo's. Helaas is door mijn nare 3e zwangerschapstrimester er in totaal 20 kilo aangekomen. Tot dat 3e trimester liep ik keurig met alle curves mee maar daarna raakte ik 'off scale' zullen we maar zeggen. Dus ben best jaloers op het '4 ons' verhaal... nog tips? Sinds week 6 badminton ik weer en ben nu ook weer met fitness bezig maar wil het langzaam opbouwen omdat mijn voeding steeds terugloopt. Twee stapjes vooruit en één stapje terug. Zit nu op een plateau qua gewicht.

Schaap, wat vervelend dat MrSchaap niet uit zichzelf wat actie onderneemt. Is ie nu alweer vergeten dat jij een lifetime achievement award verdient doordat je minischaap op de wereld hebt gezet? Althans... dat zegt mijn Mr.Fairy steeds als ik hem vraag om juist wat minder hard te lopen Best lief. Hij krijgt op zijn papa dag altijd al zijn plannen uitgevoerd terwijl ik nog worstel. Hij zegt dat dat meer ligt aan mijn uitdagende planning van de dag (hij plant 3 dingen en voert ze uit, ik 23 en voer er door frustratie met moeite 2 uit), maar toch! Ook tuk ik vaak nog even een keertje mee als minifairy 's middags ligt te slapen. Heb het echt nodig nu ik weer meer doe.

Gisteren weer een romantisch avondje gehad, iedere dinsdag nu minifairy naar oma gaat, en het was weer heerlijk. MrFairy heeft gekookt terwijl ik nog ff snel wat in huis ging opruimen en om 22uur gingen we 'aan tafel'. Hij had lekker veel kaarjes aangestoken en een wijntje ingeschonken. Heb erg gelachen om jullie wijn-verhalen maar ik heb het er bij 1 gelaten gezien het feit dat ik vandaag weer aan de arbeid moest. Daarna hebben we nog even een teambuilding spel gedaan... klinkt raar maar het had een goede reden. Ik moet binnenkort voor een afdeling een teambuilding opzetten omdat het team niet lekker loopt. Met nul budget is dat best een uitdaging. Nu heb ik een leuk kaartenspel gevonden (kwadrantenspel) wat ik wil gebruiken en heb dat meteen even op MrFairy uitgeprobeerd. Heel lief want hij ging meteen meedenken over de uitvoering, maar dat hebben we natuurlijk snel de kop ingedrukt Nee hoor, best goede tips....

Anyway, meteen een antwoord op de vraag van Mims wat ik nou eigenlijk doe: ik ben personeelsadviseur.

Luaska; beterschap! Hoop dat er een oplossing voor langere termijn komt want elke keer die pijn met een ontsteking kan geen pretje zijn! Over het drinken en gillen; dat is dus precies wat ik een paar weken terug had. We hebben toen ook meer tijd tussen de voedingen laten zitten en voila... opgelost.

Bedankt voor de boekentips; oei ik groei is natuurlijk aanwezig. Maar ik ben ook groot fan van schrijfsters met een humoristische kijk op het moederschap. Zo herkenbaar soms!

Nog een tip voor de masseersters; wij hebben van Cresta bij blokker een warmtekussen gekocht (¤ 10) en hebben dat op haar aankleedkussen liggen. Daaroverheen een onderlegger uit het kraampakket tegen evt plasongelukjes. Als we haar masseren of ze komt uit bad zetten we het matje (het matje kun je zo los uit het kussen halen) aan en zo hebben we nooit een huilende minifairy omdat ze het koud heeft en ook met masseren vindt ze het heerlijk!

We zijn ook hier begonnen met het eerste hapje. We hebben sperciebonen gehad en peer. Vanavond banaan! Allen een groot succes. Jammer dat ik het filmpje hier niet kan posten maar het was hilarisch! Ze moet nog even wennen aan een 'hapje' nemen in plaats van een slokje maar dat is een kwestie van tijd. We houden haar huidje goed in de gaten ivm allergie of eczeem maar tot nu toe gaat het goed.

We proberen het inbakeren af te bouwen maar mevrouw slaapt er gewoon dan niet op door. Ze rolt nog niet helemaal om maar voordat het zover is moeten we echt die inbakerdoek afbouwen. Hoewel ze een aerosleep heeft wil ik toch gevaarlijke situaties voorkomen. We hebben het nu een paar keer geprobeerd maar dan werd ze steeds na een uurtje weer wakker. Ook hebben we een wat lossere inbakerdoek gekocht maar onze houdini werkt zich er steeds maar weer uit..... tips anyone?

Tot slot nog een tips van mijn kant; ben afgelopen zondag naar een fantastische tweedehands kinderbeurs geweest. Voor 47Euries een berg kleding, buggydrager voor op de fiets en een babybjörn aangeschaft. Zat zelfs nieuwe kleding bij met kaartjes er nog aan.... Er zijn door het hele land steeds nieuwe beurzen:

http://www.kinderkledingbeurs.nl/

Nou, ik ga er een einde aan breien en minifairy bij oma ophalen. Tot morgen!

PS: sorry als mijn haleluja verhaal over MrFairy als gepoch overkomt... dat is niet mijn bedoeling.... Maar ben gewoon erg happy!
Nee hoor Fairy, dat is het niet. De irritaties die Schaap heeft lijken me zo onnodig als MrSchaap eens wat meer zijn best deed (sorry Schaap!). Ik kan me goed voorstellen dat je dat een beetje zat bent, Schaap. Super vervelend.

Fairy, gaaf hoor zo'n spel! Volgens mij is jouw werk best leuk, als ik je zo hoor! En toch.. vind ik die 20kg nog wel meevallen, zeker omdat je een naar 3e trimester hebt gehad. Ik gok dat je waarschijnlijk heel goed hebt opgelet met eten, maar dat je door te weinig beweging zoveel bent aangekomen. Ik heb zelf tot 38 weken gesport 2x in de week en in de laatste 2 weken ben ik nog eens 3kg aangekomen (Rougefils is met 40+4 geboren). Zo zie je maar hoe hard dat gaat.

Oh lieve Schaap.. wat ruk.... Snap dat je baalt... Met vermoeidheid ben je extra boos op MrSchaap (en anderen). Ik ben ook altijd zo jaloers op vriend als hij mag blijven liggen op de vrijdag samen met de kat en Rougefils: mannendag noemen we dat tegenwoordig (ik ben om 6.30 de deur uit), maar Rougefils meldt zich meestal niet om 6.00. Voor de rest eens met Lelie..

Pfff, Lelie..... Heb even geen ander woord..

Ik ben gaar van de mondelingen...

Zo Rougefils nog even ophalen op het kdv. Ben aan het uitstellen want het regent.. En ik moet best een eindje lopen. Daarna nog even een paar blikken Pepsi ophalen bij de apotheek... En vanavond is het plan om nog te gaan zwemmen...

Nou dan maar zeiknat, ik ga Rougefils halen! Tot later!
Fairy, nu ga ik even zeuren... Maar de babybjorn is niet ergonomisch voor je kleine meid. Ze hangen als het ware op hun luier (kruis), dus niet de knietjes hoger dan de billetjes. En de natuurlijke bolling van de rug wordt niet gevolgd. Ik zal er nu over ophouden, maar wil je er meer over weten moet je maar even kijken op het draagtopic.

Maar.. Je heb het wel getroffen met die kerel van je!

Wat dat betreft Schaap.. Voel je niet alleen. Lelieman moet ik ook geregeld een schop onder z'n kont geven, als ie thuis is.

Rouge, ik kan me wel goed voorstellen dat de mondelingen vermoeiend zijn... Intensief, je moet zo goed opletten..

Ik heb ook even gekeken bij de krinloop in leliedorp. Ook hier een ledikant, afgeleefd voor ¤30,-. Ik bedank.. Misschien morgen nog maar even kijken en rougestad. Wel een schommelpaard gekocht, voor maar ¤3,50. Zo pittig,

Leliebabybolletje haar eerste pasfoo's zijn zooo leuk! Dikke glimlach! En de gemeente vond dat prima! Ze heeft straks zo'n leuk paspoort!
Zo, MrSchaap is de deur uit, dus ik lig lekker vroeg in bed met een kop thee en de iPad. Alle tassen voor morgen zijn al lang en breed ingepakt, huishouden aan kant. Dus heel eventjes wat alone-time. Ik besef nu pas hoezeer ik dat eigenlijk gemist heb... De enige momenten dat ik alleen ben is als ik eerder in bed lig dan MrSchaap. Maar dan slaap ik... Wel alone, maar niet echt time dus

Overigens hebben we onze ruzie weer helemaal uitgepraat dus alles is ok Ik heb hem niet de deur uit gebonjourd, hij is vrijwillig zijn nichtje helpen met haar pc Lelie en Rouge dank voor de lieve woorden. Weet dat ik niet alleen hierin ben, maar zo voelde het eventjes wel en dan is het fijn als iemand je dat laat weten. Al was het misschien nog fijner als we allemaal MrFairy's hadden!

Ons probleem is gewoon een beetje dat we allebei van het type zolang-je-niet-met-me-praat-heb-ik-geen-ochtendhumeur zijn. En dit ging jaren lang echt fantastisch! Goh wat waren wij blij dat we zo goed samen in stilte konden opstaan en elk in ons eigen tempo wakker konden worden! Alleen.... Met een kind erbij is dat hele verhaal behoorlijk op de schop gegaan! Gooi daar een portie 'wie heeft het het zwaarst' tegenaan en je hebt een perfect recept voor een heerlijk paar donderwolken in huis!

Uiteindelijk zag MrSchaap overigens wel in dat, ook al doet hij dit best regelmatig, het voor mij gewoon zwaar is als ik altijd maar moet vragen of hij eens schaapje mee naar beneden kan nemen. Dat is mijn hele punt ook gewoon een beetje; MrSchaap doet echt wel veel en ook heel erg zijn best, maar 9 van de 10 keer moet ik het wel aangeven. Daar is ie dan toch ook weer man voor, hij ziet het gewoon niet! Zo onhandig...

Lelie, ook al zo'n duur ledikant! Wat krankzinnig zeg, zouden ze nou zo slecht prijsbewust zijn of denken ze echt daar nog wat aan te kunnen verdienen? Onze co-sleeper is overigens nog niet af. Geen tijd meer gehad! Wel zijn we er redelijk uit hoe de constructie gaat worden en hebben we wat dingetjes opgemeten. Hopelijk deze week nog de rest! Afgelopen nacht baalde ik dat dat ding er nog niet stond!

Rouge, hoop dat het zwemmen je weer lekker verfrist heeft van die mondelingen!

Fairy, dank voor de tips! Ga zo even op de website kijken en die warmtemat klinkt ideaal! Das een van de punten die ik lastig vind met masseren, mijn zorgen of schaapje niet te koud wordt! Ga vrijdag denk ik maar even bij onze blokker neuzen!

Over de inbakerdoek; ik weet dat je zo'n slaapzak hebt (puckababy, meen ik me te herinneren), waar fairybaby haar armpjes wel meer in kan bewegen, maar niet zo veel dat ze zich wakker slaat. Misschien is dat een iets subtielere overgang? Je kan dan, als dat goed gaat, verder afbouwen door een arm buiten de slaapzak te laten. Ik heb me er in het begin in verdiept omdat we schaapje ook inbakerden, alleen daar zijn we inmiddels lang en breed mee gestopt want we hadden het idee dat schaapje het niet prettig vond. Hier geen afbouwproblemen dus.

Overigens hebben wij ook een babybjorn Ik gebruik hem nooit om de redenen die Lelie beschrijft. Bovendien vind ik zelf de tricot veel leuker Maar Mrschaap gebruikt het ding wel. En dan vind ik het belangrijker om MrSchaap daarin te stimuleren zodat hij ook veel lichamelijk contact maakt met schaapje, dan dat het ergonomisch niet perfect is. Schaapje is er voor hij 3 maanden was niet in geweest en die 2x per week een half uur dat hij er nu in zit zal het wel loslopen toch?
Toch nog gaan zwemmen net! Knap je van op!

Rougefils lag heerlijk te pitten op het kdv. Maar vond het toch wel heel fijn dat ik hem op kwam halen. Morgen krijgt hij ook een hapje peer daar.

Schaap, ik vind het knap van je hoor hoe je met MrSchaap om gaat. Als mijn vriend zo geweest zou zijn, zou het hier 1 grote bende zijn: ik weiger namelijk troep van een ander op te ruimen. En super fijn dat jullie het uitgesproken hebben.

Lelie, cool dat paspoort! Wij moeten ook nog..

Nou trusten, ik ga slapen, morgen om 5.30 de wekker. Gaap!
Lekker hé rouge, als je dan toch ff bent geweest! Ik probeer nu om de dag wat te doen. Danwel in de sportschool, buiten of in onze extra kamer waar wat fitness attributen staan. Hopelijk vliegen die kilo's er dan weer af

Ben inderdaad zoveel aangekomen omdat ik in het laatste trimester slecht 2x 15 min 'mobiliseren' (lees bewegen) per dag!!! Tja daar ging mijn lijnte waar ik zo hard voor had gewerkt voor mn trouwdag. Nou ja, blijkbaar was het voor een goed doel want minifairy is blijven zitten tot wk 38!

Lelie; wist dat de BB niet fantastisch is maar voorlopig gaat ze er ook nog niet in. We hebben de ByKay waar ik heel tevreden over ben. Maar voor straks is het wel lekker, ook voor MrFairy.

Schaap, wat super dat jullie het uitgepraat hebben! Sommige mannen hebben nu eenmaal af en toe een zetje nodig

En zo heb ik zelf bijvoorbeeld een chinees arabische gebruiksaanwijzing...

MiniFairy was vanavond voor het eerst naast me op de bank in slaap gevallen net als ikzelf. Best bijzonder want ze slaapt eigenlijk nergens behalve in bed. Goede tip van de puckababy, heb nu al wel een lossere doek maar daar werkt ze haar armpjes aan de bovenkant uit. Ze heeft een soort bouncing veer in haar armpjes; ze veren terug omhoog. Maar bij oma slaapt ze dus overdag wel zonder doek; what else...

Nou, ben klaar met kolven dus ga minifairy maar ff voeden en dan zelf slaapjes maken! Nighty night!
Hi dames! Wat leuk nieuwe meeschrijvers, welkom :-) Hier een van de ik-wil-wel-maar-kom-er-vaak-niet-toe schrijvers

Ik ben sinds drie weken weer aan het werk. Hectische baan waar ik veel voldoening uit haal, maar er blijft met baan en minimuk combi vrij weinig tijd over. Tv kijken en computeren doe ik bijna niet meer, s avonds val ik vaak na het eten op de bank in slaap. Heel enerverend mijn leven haha.

Ruisje: Er lijkt gelukkig niks aan de hand met hartje van mukje - nog steeds niet perfect kunnen beluisteren door arts maar we moeten het gewoon in de gaten houden en in de toekomst voor zekerheid nogmaals checken als we toch op CB of bij huisarts zijn.

Hier begint de mini lekkere spekkies te krijgen, er zit helemaal zo'n richeltje bij haar polsjes hihi. Niet rollen op 1 dag na, wel al staan en hardop lachen. Als ik haar ophaal van crèche babbelt ze vaak een half uur honderduit alsof ze wil vertellen hoe het was, heel schattig!! En alles in de mond, tegenwoordig zelfs doekjes, jummie.

Goede kolfruimte op werk, erg fijn. kolf wel minder dan ze drinkt dus teer in op voorraadje. Ben me aan het verzoenen met binnenkort n klein beetje kant en klare nutrilon erbij want wil niet kunstmatig (door medicijnen) ophogen. Voelt voor mij onnatuurlijker dan kunstvoeding, kan ik niet verklaren maarja ik volg gewoon m'n gevoel want dat is een van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb van moederschap :-)

Ik vind de combi werk- baby pittig zoals gezegd, zelfs al slaapt onze minimuk elke avond en nacht tussen 18u- 06u (maak haar wel twee keer 'wakker' voor voeding maar dan slaapt ze daarna naadloos door, ze kan halfslapend drinken en huilt nooit s nachts).

Wegbrengen naar crèche voelt wisselend en heb zowel zeer positieve ervaringen als ook een keer n drama ervaring à la mims. Ik geniet volop van minimukje, de relatie met man loopt super en we doen het echt samen, voelt erg bijzonder. Hij is een fantastische papa en vangt mijn hiaten op als ik weer ns wat vergeet of even erdoorheen zit bijvoorbeeld omdat ik mijn ouders zo mis.

Geen klachten dus, wel n overvol bestaan. Ik schrijf liever intensief mee maar ik kan het echt niet bijhouden.

Heb net wel alles van de laatste weken bijgelezen en herken veel van jullie ervaringen. Alleen die grote sprong hier nog niet gearriveerd met 4,5 mnd. Nu krampjes definitief over zijn heel makkelijke mini, bij ons althans. Ze blijft ondanks dat ze nu 2,5 dag crèche heeft nogal eenkennig. Jammer wel want mijn vriendinnen staan te popelen maar meestal gaat ze sippen of huilen bij anderen terwijl ze bij ons nooit meer huilt, echt nagenoeg niet.... Vind ik oprecht jammer. Ook is ze nog steeds bang voor haar enige oma (sneu). Alleen mijn zusje (gelukkig) en een bepaalde vriendin gaat wel goed, de rest van de wereld vind madam maar zo zo.

We hebben een fietskar gekocht en dat is een overweldigend succes! Duur maar gevoelsmatig het geld er nu na twee weken al uit. Ze vindt het fan-tas-tisch! En wij ook. Hebben er ook n jogging wiel bij dus heb me voorgenomen hardlopen weer op te pakken binnenkort. Ben van mezelf niet handig maar dit ding is briljant wend- en aankoppelbaar. Top!

Verder geen nieuws geloof ik, ik reageer nu niet individueel -zou niet weten waar te beginnen... Dat krijg je van die lange afwezigheid- maar heb wel alles bijgelezen en leef op afstand mee met jullie leuke en minder leuke ervaringen.

Heb al n aardige lap tekst dus ga maar weer proberen te slapen aangezien het 03.15 is nu (ik lig als enige wakker, dat gebeurt best vaak haha: baby slaapt naast ons maar ik kan haar niet de schuld geven want die slaapt als een otter! En man ook. Mooie boel ! Stelletje marmotten... Ik voel me n vleermuis nu

Liefs van Hani!
Hani, goed om van je te horen! Ik hoop dat je niet hoeft te werken vandaag! Midden in de nacht wakker. Wat fijn dat je een baan gevonden hebt..

Fairy, vanavond meer! Zit in trein, ben bij Leliedorp...

Lelie, zwaai!

Ook slecht geslapen, verkouden vriend. Dat is zo irritant! Rougefils slaapt wel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven