December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Even vlug voordat ik de ipad aan de kant leg: schaap, doe jij (ook) Shantala babymassage? Die zit bij mij om de hoek. Ik ga morgen bellen voor meer informatie...
Schaap, sorry maar ik wissel wel heel vaak van synchroon-post-partner.........
Lelie, bedankt voor de link over de voedingen!

Ik heb trouwens ook een cursus Shantala babymassage gedaan. Ik ben daar mee begonnen toen Minimijn 6 weken was. Ze vond er toen niet zoveel aan. Sterker nog, van de drie bijeenkomsten heeft ze er twee liggen brullen... Ik kon haar beide keren alleen maar stil krijgen door haar te voeden waarna ze in slaap viel. Ze moest ook op mijn (blote) benen liggen. Ik had het idee dat ze dat ook helemaal niet lekker vond liggen. Dus de laatste keer heb ik haar gewoon op een aankleedkussen gelegd en toen vond ze het wel prima. Dat ze het de eerste keren niet echt geweldig vond kan ook komen omdat ze toen last had van spruw en sowieso veel huilde.

Overigens wordt het wel een zooitje met zo'n blote baby op je benen. Je wordt gegarandeerd onder geplast. En dan is dat nog niet het ergste

Schaap, goed dat je niet meer zo bezig bent met het aantal voedingen per dag. Als je er zo in zit maakt je het zo veel makkelijker voor jezelf dan steeds op de klok te kijken. Ik laat me ook gewoon leiden door het ritme van Minimijn en probeer me er niet al te druk over te maken. Dit lukt over het algemeen vrij goed totdat er op het CB gezegd wordt dat er nu inmiddels toch echt wel 4 ipv 3 uur tussen moet zitten. Of totdat er op het kdv (zoals afgelopen week gebeurde) gezegd wordt dat ik moet overwegen om 's avonds een fles kunstvoeding te geven zodat ze doorslaapt. Terwijl ik 1 nachtvoeding echt heel prima vind (is dan eigenlijk een topnacht!).

Rouge, hopelijk is het huidje van Rougefils morgen weer rustig!

Rosanne, fijn dat er ontdekt is waarom jullie meisje zo huilde in het begin. Wij hebben in het begin ook een redelijk zware tijd gehad. Minimijntje huilde veel en heeft de eerste 6 weken alleen maar bij ons in bed op onze borst willen slapen. We sliepen dus om beurten in blokjes van 2 uur. Achteraf bleek ze spruw te hebben en had ze gewoon pijn. Na behandeling daarvan was het opeens een totaal ander meisje! En wij maar denken dat dat huilen normaal was bij een baby...
Aaaah toch een ziek mannetje hier, verkouden zeehondenhoest, zo zielig... Melk en zetpil doen goed..
Oef lelie, zo erg was mijn nacht dan weer niet. Pittig!

Heb trouwens net even met vriend overlegd, en die co-sleeper gaan we fixen. MrSchaap en ik vinden het wel zo prettig dat als schaapje mij snachts heel hard nodig heeft (en die nachten komen geheid nog vaker) dat mrschaap dan niet naar zolder wordt verbannen. Morgen weer even naar de kringloop dus

Hier ook de shantala massage! Plassen vinden babies heerlijk in hun blootje inderdaad! Een van de andere moeders was doorweekt, en ook mijn broek was niet helemaal droog! Al deed ik nog zo mijn best met handdoek, hydrofiel en beschermhoes!

Mijntje, apart dat het kdv zich gaat bemoeien met jouw keuzes qua voeding.... En het cb... Tsja! Ik zelf vind 4 uur lang niets eten ook niet fijn! Ik heb zelf ook meerdere eetmomenten op een dag, dus waarom mijn kind niet denk ik dan

Rouge, hier ook geen polyester hoor! En neutral! Wel jammer dat je mij verlaten hebt voor andere synchroonposters! Sterkte met je mannetje. Hopelijk wordt hij snel weer beter!

Haaj Rosanne! Herkenbare clichés ik ervaar vaak hetzelfde gevoel van intens geluk! En ook ik word regelmatig aangesproken op straat. Oud en jong! Helemaal met de draagzak!

Zo... Vanavond meiden-avondje met collegae gehad. Was gezellig! Kolven is nu klaar. Dus ik duik mijn nest in voor hopelijk een geweldige nacht!
Goedemorgen meiden!

Toeval of niet, maar het kolven wilde gisteravond weer eens niet. De vrijdagavonddip? In ieder geval heb ik leliebabybolletje maar al slapende aangelegd, want met volle borst slapen.. Dat zag ik niet zitten. En nu kwam ze weer om half 5. Ze heeft gisteren overdag (heel) weinig geslapen, dus daar zou het (ook heeeeeel) goed aan kunnen liggen. Maar wat ga ik dan doen met het kolfmoment? Welles/nietus een late avondvoeding? Ik denk dat ik het vanavond ook maar probeer. Is het een succes, dan zal ik snel weer een aantrekkelijke jonge vrouw worden ipv een draak met wallen tot op haar knieen.

Oh, het aantal uur tussen de voedingen.. Geen idee?! Ik gok om de 2 a 3 uur. Mensen vragen vaak wanneer ze weer moet eten. Ik heb nooit geen idee. Als ze trek heeft... Om de 4 uur, dat red ik zelf ook niet Net als Schaap dus

Hier geen spijkerbroekjes omdat die dingen zo vreselijk stug zijn. Ik heb er wel 1, maar als ze die aan heeft... Ja, dan is ze gewoon minder knuffelbaar of zo. Nu mag ze nog in luie joggingbroekjes over straat (of keurige jurkjes/rokjes met legging). Maar ik snap wel dat dit met de mannen anders is (die trek je toch minder snel een rokje met legging aan )

Okay, dat is wel goed om te onthouden dus... Shantala massage: voor mij ook schone kleding mee. Hoewel... Het is letterlijk om de hoek. Met 2 minuutjes (max) ben ik thuis en dan kan ik hup: onder de douche. En in mijn landelijke omgeving valt wat smerige kleding toch niet op

Schaap, goed van je co-sleeper! Ik ben ook aan het bedenken hoe ik het vorm kan geven. Als het bed 10cm verplaatst wordt, dan zit er 60cm tussen de muur en ons matras. Direct aansluitend dus. En omgeven door 2 muren (in de hoek ), zou er alleen een rekje aan de open kant nodig zijn. Bij de ikea heb je anders ook een ledikantje van ¤30,-, mocht je niets vinden bij de kringloop

Rosanne, tijd zat, toch? Mijn schoonzus was 41 dat ze haar tweede (wel laatste) kindje kreeg. Maar misschien was dat ook omdat de natuur bij hen niet mee hielp. Fijn dat je nu zo heerlijk kan genieten na een rotstart..

Luaska, heb ik wat gemist? Die operatie... Heb ik een black-out? ergens over heen gelezen? En dat je niet direct aan kma denkt, dat begrijp ik. Of aan iets anders, wat al langer zou moeten spelen... Wie weet toch wel de tip van rosanne?
Rougefils, beterschap! Het is toch rotweer, dus een mooie dag om je niet lekker te voelen... Of heeft de zetpil al zo goed geholpen dat je nu weer je lekkere jij bent?
Ben ik weer;)

12 weken echo met nekplooi meting gehad en bloed geprikt waarbij ik na 2 uur terug kon om weer te prikken ze waren een buisje vergeten (hoe stom)

zag er zo goed uit en krijg maandag tussen 14.00 en 15.00 telefoontje van de uitslag.

Gister met bollie naar huis arts geweest voor rode uitslag die ze al heeft vanaf de geboorte en nu meer is geworden op de voorhoofdje en met 2 keer per dag heel heftig wordt en opzet en jeukt. Is een soort exzeem maar dokter wil nog niet met hormoonzalf beginnen dus vaseline cetomacrogol van werk meegenomen en vettig houden dan heeft ze minste last. Ik kno arts omdat ik al 5 weken mega hees ben.

'S middags werd ik gebeld door creche op mijn werk. Bollie was al verkouden neusje dicht dus was al aan het druppelen en ze at minder.

De ochtend voeding had ze helemaal op bij ons maar toen ze om 15.00 belde had ze om 12.00 daar 90cc gedronken, toen fruit geprobeerd nee hoor moord en brand gegild. Om 15.00 weer fles weigeren ze werd extreem boos als de fles dichterbij kwam. Wilde niet slapen terwijl ze moe was, als ze in dutte werd ze gillend wakker, zo'n last van hoesten dat ze moet kokhalzen dus hebben ze mij gebeld.

Ik bolman gebeld en gezegd dat ie met der naar me werk moest komen en heb hem druppeltjes gegeven met 0.025 mg medicatie erin wat vanaf 3 maanden mag worden gegeven.

Thuis 70cc gedronken en van 17.30 tot 21.00 geslapen we kregen haar met moeite wakker! Een heel potje groenten gegeven dat at ze heeel goed ipv de fles en om 22.00 lag ze in dromenland tot 08.00 vanmorgen. Ik schrok wakker en ben ga kijken maar ze kon zo goed door neusje ademen dat ze slaap had ingehaald;)

Om 09.00 weer in bedje was weer moe en nu ligt ze weer te slapen. Druppeltjes medicijn wissel ik af met zout oplossing druppeltje waarvan in het spray stuk heb afgedraaid en een druppel pipet heb opgezet want bollie vond het neus sprayen een ramp en ik ook!

Hele week paar keer eruit geweest ' s nachts voor druppel van neusje dus gister avond met bollie in bed geploft en net zolang geslapen;) zometeen eruit rollen was ook even terug gekropen en naar de kapper! Morgen hi tea met basisschool klasgenoten;)

Maandag met bolman kleertjes shoppen voor bollie want maat 62 past precies...en sommige 68 paSsen ook al maar ligt aan model van kleertjes merk ik.

Ik heb hier aardig de zwangerschaps koorts gebracht las ik toen ik paar pagina's terug las hahhaha

Mims even voor jou een knuffel want verdorie wat een klote kdv zou het niet pikken zoals ze met muppet omgaan! Dikke klacht in dienen en weg daar!

Rouge beterschap met de kleine man! Knuffeltje!

Schaap en lelie hoop dat de beebs van jullie ook snel over gaan op hapjes zodat het overdag mooi afwisselen wordt, maar zolang jullie het trekken ga vooral zo door! Heel veel respect!

Welkom fairy, rosanne en mijntje! Hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze toch;)

Hani hoe is het met jou?

Luaska ik hoop dat nu weer wat beter gaat met drinken van muba? Bij bollie kan ik afwisselen met groenten potjes die eet ze in een keer op! En fruit vind ze vies..raar kind maar ik probeer toch en krijg er elke keer wel paar happen met moeite in;) Die luba hihi moet elke keer lachen als je zijn uitspraken hier neerzet;) heerlijk!
Goed te lezen dat alles goed gaat, bol! En dat je nekplooi er goed uit ziet! Ik hoop dat de uitslag ook goed is! Kleertjes shoppen.. Heerlijk! Ik mag van mijzelf zo nu en dan ook kijken bij maatje 68. Grote hobby, dat winkelen

Hmm, over die bijvoeding. Ik heb als doel 6 maanden exclusief bv. Dus nog minimaal 2,5 maand alles alleen. Tot nu toe merk ik ook dat ze voldoende heeft aan de borst, want ze toont totaal nog geen interesse in iets anders. Ja, in haar poes, olifant en schaap. Maar om nu al direct met vlees te beginnen.. (of knuffelvulling )
Nou met Rougefils gaat het op zich best oké. Heeft een beroerde hoest, voelt zich iets minder goed, maar is nog steeds heel erg vrolijk. Hij slaapt nu even wat meer, maar wordt ook vaker wakker als hij moet hoesten. Gelukkig valt hij wel snel in slaap. Gisteravond ging opeens de babyfoon tekeer: Rougefils wakker. Dat is al niet meer gebeurd sinds zijn eczeem weggesmeerd is. Dus er was iets.. wij kijken, hoesten.. arm kind! Getroost, dat werkte (nu dus wel!) en hij heeft nog tot 23.30 geslapen. Toen een flesje, maar toen hij had maar de helft gedronken. De hele nacht geslapen en vanmorgen om half 8 reuze honger. Fles bijna op. Ook zo apart. Voorheen vond hij kusjes op zijn gezich nooit fijn, nu moet hij lachen als ik dat doe.

Lelie, ik zweef heen en weer tussen wel nu al beginnen met bijvoeding en wachten tot 6 maanden. Dus Rougefils krijgt af en toe een hapje. Nog niet consequent. Vanmorgen toevallig appel geprobeerd. Vond hij zuur.

Wat fijn van je late avondvoeding! Maar volgens mij ben je best een lekkere mama hoor, ook met wallen!

Bol, bij jou ook al ziekenboeg en fijn om van je te horen! Wat fijn dat alles er goed uit ziet! Wanneer ben je uitgerekend?

Schaap, fijn dat je het zo gezellig gehad hebt!!

En nu moet ik broodjes smeren, want vriend is heel ongeduldig en wil de stad in...
Heerlijk romantisch avondje met MrSchaap: kaasfondue, kaarsjes aan, wijntje erbij, spelletje kolonisten spelen. Lekker als vanouds met zijn 2en! En hoe eindigt de avond? Juist, met mij, doodop, kolvend op de bank Dit is toch wel een van de momenten dat ik eventjes flink baal van bv....

Bol, jouw bollie ook al aan de eczeem?! Weinig babies die die dans ontspringen lijkt wel. Zo sneu! Oh en hier ook altijd weer een gevecht met de neusspray! Schaapje is (nog) niet echt verkouden geweest, maar af en toe een verstopte neus. Alleen spray ik die zoutoplossing de helft van de tijd in zijn ogen!

Lelie, hoop dat bij jullie die late avondvoeding aanslaat!

Hier overigens geen jurkjes en leggings inderdaad. Mocht schaap dat ooit willen is het wat mij betreft geen enkel probleem Maar voor nu houd ik het voor de zekerheid maar bij jongens/neutrale kleding Wel voornamelijk joggingsbroeken en stretch-achtige dingen.

Kringloop was geen succes, ze vragen gewoon 35 euro voor dat ledikant Ikea it will be....

Oh shit............ Meneer wordt wakker En net nu ik 2 glazen wijn op heb. Fantastisch........ Zal ie toch aan de fles moeten als hij echt wat wil. Sjemig zo wilde ik niet dat de avond ging eindigen
Oh, schaap... We zijn gisteren dus beiden lallend naar bed gegaan! Ook hier zaten we als vanouds gezellig aan een wijntje bij mijn tweede wijntje kon je me opvegen ik ben echt niets meer gewend, na een jaar nagenoeg alcoholvrij..

Ik heb wel extra vroeg afgekolfd, mocht mevrouw komen... Dan hadden we in ieder geval iets te bieden. (ze wilde namelijk ook niet drinken voor het slapen) Dus geen late voeding hier. Maar ze kwam ook (pas) om half 4... En om half 6. En om half 8 wilde ze niet drinken en was het toch tijd voor de dag. Malle meid... Voor 9 uur hadden wij vandaag dus ons luie ontbijt binnen. Daar is nu weinig lui's meer aan...

Leliebabybolletje heeft nu voor het eerst soms wat snotjes in haar neus. Haar neusspray - die ik al in huis had - is dus maar cadeau gedaan aan haar Grote Zus, die heeeeuuul verkouden was. En otrivin met actief middel mocht niet, ivm die week dat je het maar mocht gebruiken.Hopelijk blijft het zo nog wel een tijdje.

Schaap, voor jou: ze zeggen dat een druppel bv ook onwijs goed moet helpen tegen snot..

Rouge, hoe gaat het met de kleine man? Is Rougefils zijn hoest al wat afgezwakt? En zijn eczeem?

Schaap, de kringloop dacht even te kunnen cashen? Terwijl je dus een nieuwe hebt voor ¤30,-. Ik weet het nou niet, of ik het wel moet doen. Nu heeft leliebabybolletje in ene weer twee prima nachten gehad.

Hoe is het met Muba, Luaska?

Hoe gaat het met de andere dames?
en ik dacht dat de avond daar zou eindigen! Daar zat ik Naast! We hadden een halve fles opgewarmd, want; hoeveel honger kon hij hebben om half 12? Nou, kennelijk veel. Want meneer ging onder enig protest uiteindelijk wel slapen, om vervolgens een kwartier later weer wakker te worden. Waren wij net... eehhmmm.... intiem... zeg maar. Beetje jammer. Plan de campagne was: eentje de rest van het flesje in een pan heet water zetten, de ander friemelen met condoom. En dan hadden we nog pak-em-beet 10 minuten voor de melk warm zou zijn... Zo heerlijk romantisch met een huilende baby op de achtergrond Wat is het leven als jonge ouders toch vrij en ongedwongen

Uiteindelijk bleek meneer babyschaapje ook niet genoeg te hebben aan de rest van de fles.... En het was inmiddels half 1. Twee uur na mijn laatste druppel wijn.... Dus toch nog maar even aan de borst gelegd. Begon hij na 1 slok al te brallen! Echt... Om de paar slokken kwam er dronkemanspraat uit schaapje, heel lief, maar ik voelde me echt zo schuldig.... Al wist ik rationeel gezien wel dat het echt heel erg mee moest vallen met die paar slokken die hij nog bij me dronk. Ik heb me wel voorgenomen de fles komende maanden weer te laten staan. Het is gewoon te veel gedoe! Ppfffff......... Maar toch was het een fijne avond
Andere dame hier is aan het genieten van een lege woonkamer met ochtendzonnetje. De twee oudste druktemakers zijn op zolder aan het spelen en het jongste druktemakertje ligt nog in haar wiegje. Wel een tikkie klemvast, want ze wordt daar nu echt iets te groot voor. Toch moet ze er nog even in blijven, een week of twee. Mijn Lief en ik hebben besloten dat we met 5 maanden gaan kijken of we een cosleeper maken of toch het meisje naar haar mooie eigen kamertje verhuizen. Op zich zijn de nachten niet heel slecht, alleen wordt Muppet vaak een klein beetje wakker en wil dan sabbelen. En omdat mevroi nogsteeds geen speen blieft, en haar duim/knuist niet voldoet, lig ik dan dus met mijn hand in de wieg. Sabbelen op mijn ringvinger is haar ultieme genot in het donker. Raar kind. Dat wordt wel steeds iets minder, dus misschien neemt het zodanig af dat ik een interne verhuizing wel aandurf. Grote voordeel nu namelijk ik dat ik haar al onrustig hoor worden voor ze daadwerkelijk huilt, en haar dus weer in slaap sus voor ze echt wakker is. Het zijn dus maar korte momenten.

Tja, en dat ze nog drinkt rond een uurtje of drie, en ontbijt rond een uurtje of zes... Dat vind ik best prima eigenlijk.

Wat veel geld voor een kringloopbedje. Staat er niets op marktplaats voor een tientje?

Hier juist wel begonnen met fruithapjes ookal wilde ik daar pas met 6maanden aan beginnen en Muppet ook niet al te gretig leek. Ik las namelijk op allergienet.nl dat het juist bij allergieen aangeraden werd niet te lang te wachten met bijvoeden. Nou ja, dan kijken we wel.

Nou, de eerste twee keer was het een theelepeltje wat ze binnenkreeg, maar gisteren had ze de smaak te pakken en gingen er een paar eetlepels peer met smaak in. Ze was gewoon mopperig dat het op was. Lekker wijffie is ze toch. Ben helemaal verliefd op haar.

Bol, ik ben zo blij dat het goed met jullie gaat! Fijn, fijn, fijn...

En natuurlijk welkom nieuwe dames, gezellig!

Oh, het oudste gajes komt naar beneden, ze willen dat ik ze sminck. Daar gaat mijn rust, grijns....
Wat wilde ik nou toch typen?
Whoehahahahaha, Schaap, de romantiek spettert ervanaf, grijns. Maar wel goed gedaan, echt weer even tijd voor elkaar te hebben gemaakt. Goed bezig!!!

~grinnikt na~
Wat wilde ik nou toch typen?
Dolle pret was het!

Lelie, ook aan de wijn geweest dus! Maar bij jou meer geslaagd dan bij mij zo te lezen We hadden wel stille hoop dat schaapje na die laatste druppels bij mij heerlijk door zou slapen! Maar kennelijk was de alcohol zodanig verdampt/verwerkt/afgekolfd dat schaapje ook gewoon om 5 uur weer kwam. En 8 uur eruit wilde. Na een lichte ruzie (ik vond dat ik vandaag wel eens mocht uitslapen, MrSchaap wilde het echter niet alleen doen en vond dat hij een ochtendhumeur mocht hebben) beiden opgestaan en inmiddels is er voor mijn gevoel alweer een halve dag voorbij.

Ik wist van de bv bij snotjes, maar het is me een raadsel hoe ik dat makkelijker zou kunnen toedienen dan een spray. Ach, zolang schaap niet echt verkouden is en het bij af en toe wat viezigheid blijft vind ik het best. Wel verwonderlijk hoe schaap gewoon nog niet verkouden/ziek is geweest met zijn inmiddels 4,5 maanden. Ik dacht dat babies hun eerste jaar Altijd ziekjes waren...

Mims, jij hebt dus weer wat anders gelezen dan ik! Ik heb gelezen dat het bij allergieën juist wel verstandig is om te wachten tot 6 maanden. Men weet het echt niet hè! Hoedanook heb ik maar besloten mijn eigen gevoel te volgen, en die zegt vooralsnog 6 maanden uitsluitend bv. Maar we zullen zien. Ik wil daar niet heel star aan vast blijven houden.

Ik ga zo eerst marktplaats nog even afstruinen en als schaap zo wakker wordt maken we nog maar even een tripje naar de Ikea.
Ook hier moest ik wel even grinniken, Schaap.. "dat je het kan met een huilend kind" ik geloof dat ik kurkdroog zou worden.

Is het intieme gedeelte bij iedereen weer als vanouds? Bij ons (mij) niet helemaal... De boel is, verdikkeme, veel gevoeliger. En na een orgasme doet het gewoon zeer! Herkenbaar? Iemand?
Moet erbij zeggen dat het wel minder lijkt te worden.. Maar vraag me af hoe lang dat nog zou duren.
Rougefils is er niet helemaal zeg maar. Hij is wel vrolijk en drinkt gelukkig wel redelijk, maar hij slaap veel.. Dat ben ik niet van hem gewend. Net ruim 2 uur geslapen, heb hem uit zijn bedje gehaald, ligt hij weer in zijn wipper te slapen.

Oh nee.. shit hij ligt te poepen..

Schaap, Ik heb je verhaal aan vriend voorgelezen. Die kon de grap wel waarderen. Hebben we 1x meegemaakt, daarna de activiteiten elders verplaatst zodat Rougefils niet wakker wordt.

Ehm, Lelie, hoe zeg ik dat.. Hier alles weer als vanouds.. Alleen bepaalde standjes nog niet zeg maar... Orgasme is beter dan ooit!

Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk...

Mims, wat een heerlijke ochtend! Lekker alleen in de woonkamer! Hier trouwens een peertje bij de groenteboer gehaald voor Rougefils. Als mijn ijsblokjes-ding mee geweest is in de vaatwasmachine ga ik pureren en invriezen. Ben benieuwd. Ik heb die info inderdaad ook gelezen. Dus ik denk dat we met 4,5 maand prima zitten hoor.
...hier is de grote lijn ook wel als vanouds.

Alleen mijn clitoris dus niet. Lastig, want sommige standjes zijn afgeschreven. Maar ook andere ehhh... handelingen zijn er niet leuker op geworden...
Hmm toch zieker dan ik dacht.. 38.1

Hij ligt alweer te slapen.. We houden hem maar even goed in de gaten...

Lelie, wat jammer! Maar komt vast goed. Veel oefenen!
Nou, lelieman hebben we weer uitgezwaaid op Schiphol. Samen met lelieschoonvader. Leliebabybolletje ligt inmiddels te knorren en ik maak me op voor mijn eerste werkweek van 2 dagen.

Leliebabybolletje gaat dus voor het eerst twee dagen naar het kdv.

1 voordeel. Als ik werk gaat de tijd twee keer zo hard en lelieman is maar 4 dagen weg, dit keer. Dus ik hoef maar 2 dagen alleen.

Nadeel is, rouge, dat dat oefenen nu wel stil staat anders wordt er (gelukkig) nog genoeg geoefend...

Is rougefils zijn koorts alweer wat gezakt?
Lelie, over 4 dagen kun je weer oefenen en de schade inhalen (zo zag ik het altijd toen ik 6 maanden in het buitenland studeerde). Dat is niet lang!

Werkse morgen, fijn dat je weer aan de slag bent!

Rougefils' koorts is volgens mij iets minder, we gaan het zo even meten.

Hij ligt alweer sinds 18.45 te slapen. Zo nog even een flesje geven en dan gaan wij ook lekker slapen. Morgen nog lekker vrij, dan nog 1 weekje en dan vakantie!!!
Koorts was gisteravond weg, 36.9!

Nu nog de verkoudheid.. Denk dat we over het hoogtepunt heen zijn. Is alweer zijn 2e verkoudheid. Vind ik best veel!

Maar goed, ik was (en ben) ook altijd heel veel verkouden, maar zo goed als nooit ziek.

Dinsdag t/m donderdag mondelingen in de 3e klassen, dus geef bijna geen les deze week (is wel een keer lekker..) en dan vrijdag nog een hele dag lesgeven. (ooh wat erg, ik ben net die kinderen) en dan is het vakantie! Hoera! Dan heb ik mooi tijd om de cijfers van mijn vervanger te corrigeren (dat was echt een bende, die cijfer administratie, verkeerde normering genomen en zo..)
Lelie, vervelend. Bij mij was het wel heel gevoelig, maar dat is nagenoeg verdwenen. Alleen het begin moet met iets meer beleid nog... veel oefenen heeft hier dus wel gewerkt

Rouge, gelukkig is Rougefils aan de betere hand! Wel vervelend, zo'n verkouden mannetje. Kan hij wel nog door zijn neusje ademen? Vraag me af hoe het dan gaat met drinken...

Marktplaats was succesvol overigens. Er kwam ineens een 'gratis-af-te-halen' advertentie langs, dus MrSchaap is gelijk in de auto gesprongen! Gisteren wel een matrasje bij de ikea gehaald, dus nu alleen nog creatief doen en van het ledikant een co-sleeper maken. En dat voor nagenoeg geen geld

Schaapje is weer een beetje van de leg. Hij heeft nu echt last van tandjes. Ik denk ze ook te voelen maar ik weet het eigenlijk niet zeker. Ik hoop (ondanks de bv) wel dat die dingen maar snel door mogen komen, want schaapje is vaak woest/gefrustreerd/jammerig en kauwt en knaagt aan alles. Mijn knokkels zijn al beurs! En om de haverklap zijn zijn wangetjes roodgloeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven