Ben ik nou gek?
woensdag 25 april 2012 om 19:36
Blackwater,
Ik snap hier ook helemaal niks van. Mijn redenatie zou exact hetzelfde als die van jou zijn. Ik kan het evenmin rijmen dat hij zo naar jou uitvalt omdat de gordijnen die jij koos, de duurste bleek te zijn, maar wel zit te kwijlen bij een TV van 2000 euro... Dan zou ik het zelf ook even niet meer weten hoe ik het heb.
In elk geval mankeert er aan jou althans niks.
Ik snap hier ook helemaal niks van. Mijn redenatie zou exact hetzelfde als die van jou zijn. Ik kan het evenmin rijmen dat hij zo naar jou uitvalt omdat de gordijnen die jij koos, de duurste bleek te zijn, maar wel zit te kwijlen bij een TV van 2000 euro... Dan zou ik het zelf ook even niet meer weten hoe ik het heb.
In elk geval mankeert er aan jou althans niks.
World of Warcraft: Legion
woensdag 25 april 2012 om 19:36
quote:rosanna08 schreef op 25 april 2012 @ 19:25:
zit er een kern van waarheid in? Kies je vaak voor het duurste?
Oh, dat doe ik ook
Het is een gave
Even voor mijn beeldvorming TO, is het alleen zijn geld, alleen zijn huis?
Als dat zo is heeft hij natuurlijk alle recht om te kopen wat hij wil, en vooral ook hoe duur
Wat dan weer niet terecht is is die uitval, dat zou ik onder geen beding accepteren....
zit er een kern van waarheid in? Kies je vaak voor het duurste?
Oh, dat doe ik ook
Het is een gave
Even voor mijn beeldvorming TO, is het alleen zijn geld, alleen zijn huis?
Als dat zo is heeft hij natuurlijk alle recht om te kopen wat hij wil, en vooral ook hoe duur
Wat dan weer niet terecht is is die uitval, dat zou ik onder geen beding accepteren....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 25 april 2012 om 19:37
Tuttut, wat een opgefokte reactie van vriend. Of er nu een kern van waarheid in zit of niet. Hij had toch ook op een normale toon kunnen zeggen dat hij geen zin had in dure gordijnen?
Dat hij van zijn eigen geld een dure tv koopt is zijn verantwoordelijkheid, het is immers zijn geld. Wel flauw inderdaad om dan moeilijk te doen over gordijnen, maar goed, dat zijn blijkbaar zijn prioriteiten.
Komen dit soort dingen vaker voor tussen jullie? Zo ja, dan zou ik me toch eens afvragen of dit wel zo'n geschikte man is om mee samen te gaan wonen.
Dat hij van zijn eigen geld een dure tv koopt is zijn verantwoordelijkheid, het is immers zijn geld. Wel flauw inderdaad om dan moeilijk te doen over gordijnen, maar goed, dat zijn blijkbaar zijn prioriteiten.
Komen dit soort dingen vaker voor tussen jullie? Zo ja, dan zou ik me toch eens afvragen of dit wel zo'n geschikte man is om mee samen te gaan wonen.
woensdag 25 april 2012 om 19:39
Nou, vertel eerst maar 's wat meer.
Bijv. inderdaad: gaan jullie samenwonen?
Heeft hij vaker financieel 'last' gehad van jouw eventuele dure smaak?
Een beetje achtergrond kan geen kwaad, zo kunnen we niks zeggen.
Denk dat hij die TV al in zijn hoofd had zitten en nu vanwege boosheid/onmacht de knoop doorhakte. Hij was zo te horen flink gefrustreerd over de financiën, vond waarschijnlijk dat hij al teveel rekening met je had gehouden en trok nu zijn eigen plan. In zijn wereld was dit een logische reactie.
Of zijn frustratie ook een grond heeft, dat kan ik zo niet zeggen.
Bijv. inderdaad: gaan jullie samenwonen?
Heeft hij vaker financieel 'last' gehad van jouw eventuele dure smaak?
Een beetje achtergrond kan geen kwaad, zo kunnen we niks zeggen.
Denk dat hij die TV al in zijn hoofd had zitten en nu vanwege boosheid/onmacht de knoop doorhakte. Hij was zo te horen flink gefrustreerd over de financiën, vond waarschijnlijk dat hij al teveel rekening met je had gehouden en trok nu zijn eigen plan. In zijn wereld was dit een logische reactie.
Of zijn frustratie ook een grond heeft, dat kan ik zo niet zeggen.
woensdag 25 april 2012 om 19:44
Nu ik erover nadenk: hij kan natuurlijk inhoudelijk gelijk hebben en vinden dat jij een dure smaak hebt (wat ook door anderen gezegd is), maar die uitval van hem naar jou kan ik echt niet rijmen. Waarom moet het op zo'n barse manier?, vraag ik me af. Kan het niet wat rustiger?
World of Warcraft: Legion
woensdag 25 april 2012 om 19:47
woensdag 25 april 2012 om 19:53
Ze kunnen wel zeggen dat het zijn geld is waarmee hij mag doen en dat is ook zo. Maar dan zo heethoofdig reageren als TO gewoon de volgens haar mooiste gordijnen aanwijst (zonder naar de prijs te hebben gekeken), slaat echt nergens op.
Is er niet iets anders waar hij mee zit? Misschien iets anders waar hij zich eerder vandaag aan had geërgerd?
Is er niet iets anders waar hij mee zit? Misschien iets anders waar hij zich eerder vandaag aan had geërgerd?
woensdag 25 april 2012 om 19:54
Een fors verschil in 'duurte van smaak' en bestedingspatroon kan best voor wrijving zorgen in een relatie, ook al heb je allebei je eigen geld en zijn je financiën (grotendeels) gescheiden.
Zo had ik eens een vriendje die echt heel erg op de centen was. Daar had ik financieel geen last van, maar gevolg was wel dat we nooit een keer gewoon spontaan uit eten konden gaan, een ijsje konden kopen, een terrasje pakken, wat afhalen... Want dat vond hij altijd zonde. Dat ging me op een gegeven moment toch tegenstaan.
Misschien heeft de vriend van TO dat andersom.
Zo had ik eens een vriendje die echt heel erg op de centen was. Daar had ik financieel geen last van, maar gevolg was wel dat we nooit een keer gewoon spontaan uit eten konden gaan, een ijsje konden kopen, een terrasje pakken, wat afhalen... Want dat vond hij altijd zonde. Dat ging me op een gegeven moment toch tegenstaan.
Misschien heeft de vriend van TO dat andersom.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
woensdag 25 april 2012 om 19:56
Ik heb toevallig de goedkoopste kant en klaar gordijnen van de Hema en ze staan prachtig bij de rest van de woonkamer. Als hij zo zeikt over de prijs van die gordijnen. Moet hij jou maar niet om je mening vragen. Erg overdreven reactie dus. Je zou hem later kunnen vragen waarom hij zo reageerde in de Hema.
Of hij zo'n dure tv koopt moet ie zelf weten, maar ik zou dat persoonlijk ook raar vinden. Maar daar kun je weinig van zeggen.
Of hij zo'n dure tv koopt moet ie zelf weten, maar ik zou dat persoonlijk ook raar vinden. Maar daar kun je weinig van zeggen.
woensdag 25 april 2012 om 20:10
Ja, misschien ergert hij zich wel aan haar dure smaak, dat zou kunnen, maar juist als daar bestaande frustraties over zijn dan moet hij niet vragen welke gordijnen ze het mooiste vindt. Als hij al weet dat hij boos gaat worden als ze de duurste aanwijst dan komt het op mij over alsof hij dat antwoord ook wilde uitlokken en daarna even lekker een veeg uit de pan wilde geven, om wat oude ergernissen af te reageren.
Koop dan gewoon de minder dure gordijnen en de televisie en ga niet vragen wat de ander ervan vindt.
Koop dan gewoon de minder dure gordijnen en de televisie en ga niet vragen wat de ander ervan vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 25 april 2012 om 20:10
Dat hij andere prioriteiten heeft, dat is daar aan toe. Maar hij moet voortaan niet meer zeiken over jouw mening.
Jij kiest iets uit en dat blijkt dan de duurste te zijn (waarschijnlijk kijk je als laatste naar het prijskaartje). Jij kunt er ook niets aan doen dat dat net het duurste is.
Soms is dat gewoon omdat er meer kwaliteit van af straalt en dat vind je dan mooi.
Ik snap dan niet dat hij met zo'n onredelijk verwijt komt. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.
De televisie doet in dit verhaal eigenlijk niet mee, dat is niet relevant. Het gaat enkel en alleen om die vreemde uitval. Waar heeft hij in de tussentijd aan zitten denken dat hij ineens zo boos werd/
Jij kiest iets uit en dat blijkt dan de duurste te zijn (waarschijnlijk kijk je als laatste naar het prijskaartje). Jij kunt er ook niets aan doen dat dat net het duurste is.
Soms is dat gewoon omdat er meer kwaliteit van af straalt en dat vind je dan mooi.
Ik snap dan niet dat hij met zo'n onredelijk verwijt komt. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.
De televisie doet in dit verhaal eigenlijk niet mee, dat is niet relevant. Het gaat enkel en alleen om die vreemde uitval. Waar heeft hij in de tussentijd aan zitten denken dat hij ineens zo boos werd/
woensdag 25 april 2012 om 20:15
Is het misschien bij de aanloop naar de oplevering en inrichting van dit huis al vaker voorgekomen dat hij aan het dubben was over een aankoop en dat jij dan aangaf iets duurs het mooist te vinden?
Of heb je je vaak uitgelaten over dat als jij een keuken zou mogen kiezen, dat je dan dat en dat en dat en dat zou nemen etc?
Ik kan me ergens nog voorstellen dat dat vervelend kan voelen, als je zelf bezig bent met het inrichten van je huis en je hebt een beperkt budget, dat je partner dan vaak laat weten dure spullen mooi te vinden (en gewend te zijn).
Dat bederft misschien een beetje je plezier of zo.
Ik probeer ook maar te zoeken, hoor.
Ik ben gewoon nieuwsgierig waar die opmerking van hem vandaag kwam.
Heb je dat hem eigenlijk gevraagd?
Of heb je je vaak uitgelaten over dat als jij een keuken zou mogen kiezen, dat je dan dat en dat en dat en dat zou nemen etc?
Ik kan me ergens nog voorstellen dat dat vervelend kan voelen, als je zelf bezig bent met het inrichten van je huis en je hebt een beperkt budget, dat je partner dan vaak laat weten dure spullen mooi te vinden (en gewend te zijn).
Dat bederft misschien een beetje je plezier of zo.
Ik probeer ook maar te zoeken, hoor.
Ik ben gewoon nieuwsgierig waar die opmerking van hem vandaag kwam.
Heb je dat hem eigenlijk gevraagd?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
woensdag 25 april 2012 om 20:15
Hm, ik zou hem even laten afkoelen. Dan contact opnemen, aangeven dat je het niet leuk vindt als je wordt afgekat en dan vragen of er misschien iets anders dwars zit. Want hij reageert wel tegenstrijdig zeg. Hij vraagt jou mee voor mening, jij geeft die, en dan is het niet goed. En dan koopt hij vervolgens een zeer dure tv.
Lijkt mij alsof er toch wat meer aan de hand is, hij ergert zich misschien al langer aan iets. Maar dat is geen reden om zo uit te vallen!
Lijkt mij alsof er toch wat meer aan de hand is, hij ergert zich misschien al langer aan iets. Maar dat is geen reden om zo uit te vallen!