Welke meisjesnaam?
woensdag 25 april 2012 om 22:40
Hallo allemaal,
Ik heb even jullie mening/creativiteit nodig
Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van de zesde. We weten al dat het een meisje is. Nu zijn we aan het brainstormen over de naam, maar dat valt nog niet mee. We zijn op zoek naar een Hollandse, frisse, hippe naam. We denken zelf bijv. aan Fien, Dani of Noor.
Onze andere kids heten Lotte, Job, Suus, Thijn en Iris.
Wat vinden jullie? Hebben jullie nog andere opties/suggesties?
Dankjewel alvast!
Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van de zesde. We weten al dat het een meisje is. Nu zijn we aan het brainstormen over de naam, maar dat valt nog niet mee. We zijn op zoek naar een Hollandse, frisse, hippe naam. We denken zelf bijv. aan Fien, Dani of Noor.
Dankjewel alvast!
woensdag 25 april 2012 om 23:25
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2012 @ 23:22:
[...]
Geen idee. Gewenning? Angst om iets afwijkends te verzinnen waar anderen dan weer wat van vinden?
Speaking for myself.
Ik had die hele top tien lijsten nog niet gezien toen ze hun namen kregen.
Toch een soort maatschappelijke tendens die door echo'd (?) in alle lagen van de bevolking.
[...]
Geen idee. Gewenning? Angst om iets afwijkends te verzinnen waar anderen dan weer wat van vinden?
Speaking for myself.
Ik had die hele top tien lijsten nog niet gezien toen ze hun namen kregen.
Toch een soort maatschappelijke tendens die door echo'd (?) in alle lagen van de bevolking.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
woensdag 25 april 2012 om 23:25
quote:saaaaar81 schreef op 25 april 2012 @ 23:22:
[...]
Namen van mijn kinderen staan ook al jaren bovenaan.
Laten het de namen zijn die ik al 10 jaar van te voren in mijn hoofd had.
Dat is inderdaad zo, de naam van mijn hypothetische dochter heb ik 10 jaar geleden bedacht, is door de keuring met vriendlief, en is nu verschikkelijk hip
[...]
Namen van mijn kinderen staan ook al jaren bovenaan.
Laten het de namen zijn die ik al 10 jaar van te voren in mijn hoofd had.
Dat is inderdaad zo, de naam van mijn hypothetische dochter heb ik 10 jaar geleden bedacht, is door de keuring met vriendlief, en is nu verschikkelijk hip
woensdag 25 april 2012 om 23:26
woensdag 25 april 2012 om 23:27
quote:love_my_kids schreef op 25 april 2012 @ 22:40:
Hallo allemaal,
Dankjewel alvast!Leuke namen hebben je kinderen! Ik zou voor Fien of Noor gaan. Past er allebei heel leuk bij. Silke vind ik zelf ook erg leuk, maar volgens mij willen jullie allemaal verschillende beginletters, dus die valt dan af. Dani vind ik een jongensnaam of een afkorting van Danielle (en dat vind ik niet zo'n leuke naam).
Hallo allemaal,
Dankjewel alvast!Leuke namen hebben je kinderen! Ik zou voor Fien of Noor gaan. Past er allebei heel leuk bij. Silke vind ik zelf ook erg leuk, maar volgens mij willen jullie allemaal verschillende beginletters, dus die valt dan af. Dani vind ik een jongensnaam of een afkorting van Danielle (en dat vind ik niet zo'n leuke naam).
woensdag 25 april 2012 om 23:30
quote:sinnombre schreef op 25 april 2012 @ 23:27:
Miranda en Petra vind ik behoren tot de lelijkste namen ooit.
Die namen kan je ook alleen maar op zeiktoon uitspreken. Mieraaaaaaaaaanda. Peeeeturaaa.
Ik denk dat als ik die namen ineens weer zou horen dat ik zou denken "jee, wat een leuke naam!"
Gewoon omdat je doodgegooid wordt met Feline, Nova, Noor, Lotje, Suus, Dora, Iris, Julie, Sophie, Emma, Zoe, Cleo, Linde, etcetera.
Miranda en Petra vind ik behoren tot de lelijkste namen ooit.
Die namen kan je ook alleen maar op zeiktoon uitspreken. Mieraaaaaaaaaanda. Peeeeturaaa.
Ik denk dat als ik die namen ineens weer zou horen dat ik zou denken "jee, wat een leuke naam!"
Gewoon omdat je doodgegooid wordt met Feline, Nova, Noor, Lotje, Suus, Dora, Iris, Julie, Sophie, Emma, Zoe, Cleo, Linde, etcetera.
Am Yisrael Chai!
woensdag 25 april 2012 om 23:31
quote:fashionvictim schreef op 25 april 2012 @ 23:26:
[...]
En ook
Chantal
Ellen
Barbara
Monica
Karin
Lizette
Yvette
Yvonne
Wendy
Mariette
Annemiek en
Annelies
hoor je niet meer.
Babs.
Betty
Belinda
Elsemieke
Trudy
Jolanda
Janet
Vera
Annelies
Rosa
Willeke
Alida
Irene
Hoor je ook nooit meer.
[...]
En ook
Chantal
Ellen
Barbara
Monica
Karin
Lizette
Yvette
Yvonne
Wendy
Mariette
Annemiek en
Annelies
hoor je niet meer.
Babs.
Betty
Belinda
Elsemieke
Trudy
Jolanda
Janet
Vera
Annelies
Rosa
Willeke
Alida
Irene
Hoor je ook nooit meer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 25 april 2012 om 23:34
woensdag 25 april 2012 om 23:34
Leuk dat er hier hele topics aan geweid worden. Als ik dan hoor dat BN'ers gewoon met Bloem, Zus, Mees, Vlinder enzo op de proppen komen blijkt dat erwel degelijk mensen zijn die nadenken. Gelukkig.
Wij hebben toen gekeken naar een naam die paste bij de achternaam em vooral een waar geen verwijzing naar de opa's plaats vond. Zijn naam betekent Heerser en klopt volledig. Leuk is dat, mijn (echte) naam betekent trouwens kreupele en ook dat klopt.
Wij hebben toen gekeken naar een naam die paste bij de achternaam em vooral een waar geen verwijzing naar de opa's plaats vond. Zijn naam betekent Heerser en klopt volledig. Leuk is dat, mijn (echte) naam betekent trouwens kreupele en ook dat klopt.