Leuk restaurant Arnhem

26-04-2012 14:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Binnenkort vieren wij onze 1e huwelijksverjaardag in Arnhem.

Wij zijn op zoek naar een leuk restaurant.

Het mag iets exclusiever/luxer maar ook een goede all you can eat (geen wokpaleis) met bijvoorbeeld bijzondere gerechten.

Het moet of in het centrum zitten ( en makkelijk te vinden) of er moet met de auto te komen zijn. Wij overnachten in het Postillion hotel. Wij houden eventueel ook van Grieks/Turks maar ook van luxe.
dit vind ik een leuk tentje:

www.eetcaferubens.nl
Op zich vind ik roses leuk. Dit is een restaurant waar je echt kunt blijven hangen en doorschuiven van eten, naar naborrelen, al dan niet bij de open haard

Roses lounge
Memories of Asia - Velperplein, parkeergarages vlakbij

Silk road - Nieuwstraat

Van Heeckeren - Witte villa Sonsbeekpark

So-phi - Rijnkade

Rijnkade = het ene restaurant na het andere. Gezellig, zeker als je in de zomer buiten kunt zitten. Veel plezier.
Memories of Asia. Geweldig restaurant. Luxe, maar ook toegankelijk.

http://www.memoriesofasia.nl/
Smaak aan de Rijnkade heb ik vorig jaar lekker gegeten.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
't Amusement om de hoek van de rijnkade. Dat is het restaurant van de winnares van Masterchef Estee. Heb er zelf een paar weken terug gegeten en vond het heel leuk!

Dudok vind ik ook altijd leuk. zit aan het marktplein naast de kerk.

Memories of Asia heb ik goede dingen over gehoord, zelf nooit geweest.
Ziet er goed uit zeg!

De keren dat wij in Arnhem geweest zijn moesten wij vaak bij een willekeurige tent die plek heeft snel eten ivm concertbezoek. Dus nog nooit echt de tijd gehad (of er was geen plaats) om echt lekker te eten.
Falstaff, echt voor speciale gelegenheden, enkele jaren geleden geweest. wel reserveren:

www.restaurant-falstaff.nl

Zit dichtbij de Bijenkorf

Of Mona's, volgens mij dichtbij/in het oude postkantoor, Jansplein.
quote:Strawberrie schreef op 26 april 2012 @ 14:53:

Falstaff, echt voor speciale gelegenheden, enkele jaren geleden geweest. wel reserveren:

www.restaurant-falstaff.nl

Zit dichtbij de Bijenkorf

.Ziet er ook goed uit!
Er zitten erg veel leuke tentjes aan de Rijnkade en daar komt een gemiddelde toerist niet snel, omdat het net even buiten het centrum ligt. Er zijn al aardig wat restaurantjes aan de Rijnkade genoemd.
Pas heerlijk gegeten in een restaurantje in een smal straatje net achter de Korenmarkt met wat meer restaurants. Echt een smal straatje. Heeft buiten tegen de gevel volgens mij 4 of 5 tafeltjes staan. Leuke sfeer binnen en heerlijk eten.

Alleen zo jammer dat ik de naam niet meer weet. Ga het proberen te googlen voor je.
Duizelsteeg? Daar zitten heel veel restaurantjes. Of tenminste, die zaten er vroeger, ik kom er zelden meer. Was erg leuk toen.
Yep....gevonden: Bistro de Bok. Ligt in de Duizelsteeg.

Was echt superlekker eten !!

http://www.bistrodebok-arnhem.nl/
Dat is het dus sri...knap van je !
quote:breezerananas schreef op 26 april 2012 @ 15:46:

Yep....gevonden: Bistro de Bok. Ligt in de Duizelsteeg.

Was echt superlekker eten !!

http://www.bistrodebok-arnhem.nl/

Djeez, dat is zeker 30 jaar geleden dat ik daar voor het laatst gegeten heb. Nog tedere herinneringen aan . Misschien toch weer eens doen... vanwege de nostalgie.

Is het er nog steeds zo jaren-70 donker en wordt je biefstuk op een plank geserveerd?
goed proeven, miss jazzlyn, so-phi
Goed Proeven is leuk, maar zit niet echt in het centrum, meer ertegenaan. Ik zou er eerder met een stel vriendinnen gaan zitten dan op een (neem ik aan ) romantische trouwdag.

Miss Yazzlyn ken ik niet, ga ik eens even opzoeken.

Leuk topic!
Villa Sonbeek is erg lekker en je hebt een heel mooi uitzicht. Zit in het Sonsbeekpark.

Piaf op het Velperplein is wat minder duur, maar erg lekker. Net als de restaurantjes op de Rijnkade.
Miss Yazzlyn zit ook net uit het centurm is niet echt romantisch, het eten is er wel goed.

Silk-Road en Memories of Azië zijn echt erg goed kwa eten. Kwa ambiance is Rose's ook echt top, het eten is er prima maar niet top.

Mona's vond ik een echte afknapper (volgens mij is deze ook failliet inmiddels). Koud eten en slechte service.

Restaurant Verheyden is nog niet genoemd, heel goed eten en als het lekker weer is hebben ze een heel leuk stadstuintje waar je kan zitten. Het zit een beetje verstopt maar het is altijd vol (op tijd reserveren!) http://www.cafe-verheyden.nl/

Ik hoor ook veel positieve reacties over de Steenen Tafel maar deze zit niet direct in het centrum.
quote:Marloes85 schreef op 27 april 2012 @ 09:38:

Ik hoor ook veel positieve reacties over de Steenen Tafel maar deze zit niet direct in het centrum.Maar wel op de route naar het hotel, en dichterbij dan het centrum! Wel heel erg duur.
@Marloes: ik ken alleen de Mona's versie in Oosterhout-Nijmegen, die bestaat nog wel zie ik.

Steenen Tafel heb ik ook goede dingen over gehoord, maar weet ik niet uit eigen ervaring.
Vergeet niet te reserveren. Vooral in het weekend kan het super druk zijn en is reserveren op de dag zelf soms al te laat.
quote:Strawberrie schreef op 27 april 2012 @ 11:55:

@Marloes: ik ken alleen de Mona's versie in Oosterhout-Nijmegen, die bestaat nog wel zie ik.

.

Die ken ik daar weer niet. Ik heb even gekeken en in Arnhem is die inderdaad vervangen door 'T Straetje. Een vriendin van mij is hier wezen eten en was niet zo enthousiast.

Steenen tafel schijnt inderdaad erg prijzig te zijn maar dat is Memories of Azië absoluut ook.
Iemand ervaring met Villa Sonsbeek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven