patatje met

25-04-2012 13:37 66 berichten
Hebben jullie nog originele recepten voor een patatje met? Dus een saus die een keer geen mayo, pinda, joppie is. Iets wat een beetje culinair is ofzo, of iig smakelijker (hoewel zo nu en dan mayo ook heerlijk is). En een beetje gezond als het kan.

Iets van een salsa, iets met kruiden, iemand een idee?
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 april 2012 @ 16:51:

[...]

Zijn paddestoelen in bierbeslag. (je gaat er een beetje scheel van kijken )

Heerlijk was het, echt. Als je het recept wilt hebben dan hoor ik het wel.

Of bij die remouladesaus is patat en kibbeling ook lekker bij, daar had ik geen eigen foto van .Mag ik het recept misschien wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:susanh schreef op 26 april 2012 @ 11:36:

[...]

Mag ik het recept misschien wel? Ja tuurlijk, vanmiddag kan ik weer bij mijn ext.schijf zijn dus dan zet ik het recept hier neer
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 april 2012 @ 11:59:

[...]

Ja tuurlijk, vanmiddag kan ik weer bij mijn ext.schijf zijn dus dan zet ik het recept hier neer Top! Dank je alvast!
De mayonaise van Mc Donalds..........

Kon ik daar maar eens een pot van kopen.......
Ik ben ook benieuwd naar die bezopen champi's MV
kip piri piri erbij maken en dan de piri piri jus over je frietjes heen jummiejummie. of gewoon zo´n calve zakje om dipsausjes mee te maken door je mayo

Maar een patatje oorlog met pindasaus blijft toch mijn favoriet.

Farida, die saus van de mc is idd ook lekker..je had toen(lang, lang geleden...) van die grote potten Mad-saus, die smaakte precies het zelfde!
bestaan de potten Madsauce niet meer? dacht ze laatst bij de appie te zien...
Die sauzen bestaan toch nog steeds ecornelius?
Ik heb ca 2 weken geleden 'burgersaus' van Calve gekocht bij C1000 (blijkbaar (nu?) alleen daar te koop). Smaakt naar de Big Mac saus en vond ik ook lekker bij friet.

Favoriet blijft wel mayo/pinda (hier flip) bij friet en joppiesaus bij een (goulash)kroket.

Bij thuis patat eten, de frietsaus van Calve en bij de Mac bestel ik meestal ook een extra saus voor thuis bij de gebakken aardappeltjes.

Vroeger, eindje lopen 's avonds met mijn moeder en dan een patatje picalilly. Was nog voor de puntzakken, waren van die kleinere rechthoekige papieren zakjes. Hoefde je ook niet zover met je vingers in de saus en/of geen saus meer na halverwege het portie.

Als ik schnitsel/biefstuk/tartaartje eet met bijv. champ saus of pepersaus vind ik dat ook lekker bij patat.
Bestaan die nog blobs? joepiedepoepie!!

daar gaat dus een pot van mee in mijn koffer de volgende keer!!

(Ik woon al lang niet meer in NL vandaar mijn achterlopende informatie...)(en daarom zit ik te watertanden bij dit topic! patatje met, wat heb ik daar een trek in zeg...)
quote:elastiekje schreef op 26 april 2012 @ 15:58:

Ik ben ook benieuwd naar die bezopen champi's MV

Als iemand de remouladesaus erbij wil hebben dan hoor ik het.

Tipsy paddenstoelen met remouladesaus a la Mylene

Ingrediënten

· olie om te frituren

· 100 g bloem

· 100 ml witbier (of zoals ik gebruikt heb rosebier

· 1 ei

· 1 bakje grotchampignons of kastanjechampignons(175 g), schoongemaakt

· 1 bakje remouladesaus of zie recept onderaan om een eigen versie te maken

Bereiden

Frituurolie in frituurpan verhitten tot 180 ºC of in een wok olie verhitten. In kom bloem met bier en ei tot glad beslag kloppen, zorg dat het mengsel niet te dun is. Zout en peper naar smaak toevoegen. Champignons in beslag dopen en in twee porties 2-3 min. frituren tot ze goudbruin zijn. Op keukenpapier laten uitlekken. Op schaal leggen en direct serveren met remouladesaus.

Ook met andere groente te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga het dit weekend uitproberen, dank je!!
Frietjes met ketjap, klinkt vreselijk, is echt enorm lekker!
Gewoon friet speciaal, of frietje pindasaus. Maar ik kiest bovenal nog altijd voor verse friet met de stoverij van mijn moeder. Heerlijk!
Patatje goulash!...
- curry

- ketchup

- kaas en dan in de oven

- aioli

ik heb een rare smaak, maar misschien heb je er iets aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven