December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Oh nou met dat hoofd zit het hier ook wel goed
Hihi nou ongeduldig was ik ook wel hoor! Ik had al 2 x eerder tests gedaan een dag voor ik ongesteld moest worden, en ook werd. Maar de laatste keer wist ik het zeker. MrSchaap vond dat we het weekend nog wel konden wachten met testen, zodat we wat zekerder zouden zijn. Maar ik wist het al en ben die zaterdag (het was een zaterdag, dat weet ik dan weer wel ) eerder naar beneden gegaan om te testen. En die was positief! We hebben daarna nog een tijd lang beduusd op het bed gezeten...

Mijntje, dat komt wel goed hoor met die slaapzak! Bij ons was dat ding volgens het label ook te groot, maar dat lijkt me juist fijn voor die ukkies. Zolang het hoofd er idd maar niet in kan schieten. Eventuele mouwen kan je altijd oprollen!
De droomvoeding gaat er uit, ik kolf wel weer. Als je namelijk alsnog om 3 uur zit te voeden, dan haalt ie weining uit. En nu maar weer verder slapen en niet te veel nadenken over dingen...
Wat??? Synchroon posten zonder mij?? Hahaha!

Hier test samen gedaan. Daarna naar de spoedapotheek gelopen, want het kon echt niet. Ik was pas 3 maanden gestopt met de pil en we gebruikten condooms.. 2e test ook zwanger. Ik was in maart ongesteld geworden, dacht ik. Was dus een bloeding.

Lelie, wat balen..
Hier ook slaapzak. Zomerslaapzak, soms ook te groot. Maar had ook een slaapzak maat 56! Die is nu weer te klein. Ik heb ook een deken erover, maar dat is meer tegen het omrollen. Toch lukt het hem om ook met deken soms om te rollen. Dus ik prop nu allemaal knuffels tussen dekentje en bedspijlen.

Ik heb nooit lekkende luiers eigenlijk. In ieder geval geen lekkende poepluiers. Welke luiers gebruiken jullie? Wij hebben bij Luba allerlei geprobeerd maar uiteindelijk is het toch pampers geworden. De rest vindt ik allemaal maar kartonnetjes. Dus Muba draagt ook pampers.

Ik heb geen plannen voor k-dag. Ik kan ook nergens heen met die operatie van laatst. Oh en fairy, dit is het enige beetje werkzame wat er is qua behandeling. Tienzijdig wetenschap wat meer vorderingen maakt. Maar gelukkig wordt er de laatste jaren wat meer onderzoek naar gedaan. Maar echt veel is het niet, ook omdat het niet zo'n grote patiëntenpopulatie is. Er is wel een andere nieuwe behandeling, maar die is alleen in clinical trial verkrijgbaar en kost 20.000 euro per jaar. Dat betalen de ziekenhuizen zelf. En geven ze alleen aan patiënten met de meest heftige vorm van deze ziekte. Niet voor mij dus. Ik val in de matige gradering.

Sokjes, drama soms. Ik heb nog de beste ervaringen met h&m sokjes.
Luaska, hier ook pampers. Het is niet zozeer een kwestie van lekken. Het komt vooral door de kracht waarmee het naar buiten komt Eigenlijk bijna elke poepluier is hier een explosie van een soort mosterdsoep (inclusief pitjes, hè lekker). Dat schiet dan met enige regelmaat zo haar rug op. Alleen luiers met een sluiting onder de oksels zijn hiertegen bestand denk ik...
Hier ook pampers. Maar ik heb het idee dat 3 gewoon nog te ruim om haar billen zit... Ondanks al haar kilo's Maar goed, gewassen wordt er toch, dus een vieze romper meer of minder maakt ook niet uit...

Leliebabybolletje heeft weer eens besloten om niet te gaan slapen. Dat flikt ze altijd als ik wel wil slapen (ik heb vannacht dus nog een hele poos na liggen denken over haar doopviering) of/en als ik weet dat er iets druks op het menu staat.

Vanavond gaat haar Grote Broer zwemmen met zijn feestje, dus met geluk ligt ze rond tienen in bed. Veeeel later dan normaal.

En dan betrap ik me er toch op dat ik die rust en regelmaat flink ingebakken zit. Nooit gedacht dat ik diep van binnen ook liever zo plan dat ze haar gewone programma volgt.

Moederschap. Iedere keer leer ik weer iets nieuws over mijzelf.
Hier ook Pampers, maat 2, maat 3 zit nog te ruim, dus dan komt het er inderdaad uit!!

Lelie, herkenbaar......... regelmaat willen. Vind ik zo lekker... Maar ik was al zo, dus vind dat niet zo erg..

En ik ga even een dansje doen: het is vakantie!!!
Vanmiddag bij het CB geweest. Minimijn is zowel qua lengte als gewicht een curve omhoog geschoten! Ze is nu 7 kilo en 63 cm. Ze was superstoer bij de prikjes. Nog voordat we de kamer van de arts uit waren, kon ze alweer door haar tranen lachen! Ik was supertrots op mijn meisje!
Oh Lelie.. we gaan naar de 1e plaats die je noemde..

Mijntje, wow, dat schiet op zeg! Leuk he om trots op je kleine te zijn?
Oooooh, ik weet nu al niet meer waarop ik wilde reageren. Aaaaargh, die zwangerschapsdementie, vervloekt zij het! :-)

In ieder geval hier ook een zomerslaapzakje met truitje en broekje, en dekentje. Werkt prima voor Muppet.

Hahahaha, vorig jaar Koninginnedag wist ik al een maand dat ik zwanger was en hadden we het zelfs al tegen Mopsey verteld. Moest ook wel, want ik had al echt een zwanger buikje. Samen met Mops heb ik die dag op de vrijmarkt gezeten, en ging mijn lieve oudste dochter halverwege de middag op de markt shoppen met haar zuurverdiende geld. Kwam ze, in plaats van met allerlei plastic meuk en halfgaar speelgoed, terug met kleertjes en knuffels voor haar nieuwe broertje of zusje. Gehuild heb ik toen, van pure ontroering. Mijn geweldige Mops van toen nog maar 6 jaar oud,

Mopsey was vandaag wel wat ongerust, of haar kleine zusje niet al groter dan haar was. Nu gaat Muppet snel, maar het scheelt gelukkig nog wel een stukje. Muppet is nu 67 cm (en 7290 gram). Dat is af en toe wel gek, Mopsey was 64 centimeter op haar eerste verjaardag, en met 65 cm liep ze. Toen vond ik dat heel normaal, maar als ik nu naar Muppet kijk kan ik me haar echt niet verticaal voorstellen. We kregen toen dan ook heel veel verbaasde gezichten, grijns...

Oh, en hier Kruitvatluiers. Bevallen prima, en scheelt een bulk geld.

Luaska, ik hoop dat jij je snel iets beter voelt, dit lijkt me heel erg akelig. Arme jij! Beterschap!

En Hani, zo fijn dat jouw meisje in ieder opzicht een goed hartje heeft. Blij om!

En dat nog dat sexleven. Bij mij doet het geen zeer (keizersnedes hebben zo hun voordelen, grijns), maar bijster intiem is het hier nog niet. Ik voel me nog niet zo sexy, ruik driekwart van de dag naar zuur babyspuug, lig 's nachts nog enorm te zweten (hebben/hadden jullie dat ook? Nachtzweten? Ik vind dat echt zo ontzettend goor, dan word ik wakker omdat het hoeslaken klam tegen mijn benen aanplakt), en ben zwaarder dan voor mijn bevalling volgens mij. Mijn Lief is enorm begripvol en dringt niet aan, we knuffelen veel en genieten vol van elkaar, maar leuk vind ik het niet. Ik mis de intimiteit, maar het gebeurt gewoon nog te weinig. Ach, komt vast wel weer goed...

Nu maar eens mijn bedje opzoeken. Over drie uurtjes word ik weer wakker gesmakt.
Wat wilde ik nou toch typen?
Mims, dat zweten had ik alleen in mijn kraamweek. Ik wist niet wat me overkwam! Opvliegers... Nu al? Ik heb het vaak wel nog warmer dan de rest.

Hoe lang is mopsey nu? En groeit ze wel 'gewoon door', tot haar.. Ehhh.. Tot ergens in de pubertijd? Maar dan met haar eigen curve. Of is het groeien dan zomaar op? (als je vindt dat ik te brutaal ben, moet je het maar zeggen hoor. Ik probeerde me ne een verticaal wandelend leliebabybolletje voor te stellen. En als ik haar laat staan, ziet het er nog allemaal zo boerenpummelig uit... Laat staan lopen...)

Rouge, ik heb daar lang geleden een koninginnedag gevierd, toen ik daar een lover had. Dodelijk saaai... Maar toen ging ik ook niet voor de markten maar voor de drank. En dat kwam 's avonds pas los

Mijn & fairy van wanneer zijn jullie kindjes ook al weer? Dan zal ik ze in het bericht boven toevoegen.

Mijn lieve leliebabybolletje deed het gister echt geweldig. Ze mocht zelf niet het bad in - doelgroep v.a. 6 jaar. Maar ze heeft lekker toegekeken in haar romper. Man... Wat was het er heet! Ze plakte aan alle kanten. Vervolgens sliep ze tot half 7 en daarna tot 9! Wow!

Jammer was wel dat haar zus op haar hoofd was gevallen. Vlak voor we naar huis gingen. Maar nu had lelieman een gebroken nacht... Voor de zekerheid heeft hij haar een aantal keer gewekt, vannacht. Ik heb er niets van gemerkt... Ik hoor alleen leliebabybolletje .
anoniem_136047 wijzigde dit bericht op 28-04-2012 12:00
Reden: Was nog niet klaar, leliebabybolletje vond van wel...
% gewijzigd
Lelie, ik word wel heel nieuwsgierig! Zo even een berichtje zetten op het privéforum...

Wat fijn dat ze het geweldig gedaan heeft daar! Lekker hoor. En wat een nacht!! Jammer voor Lelieman, maar wel lief..

Oooh Mims, arme Mopsey... Maar wat goed dat ze dat met je deelt. En wat doet Muppet het goed!

Hier weer een aardige nacht gehad. Rougefils lag in ieder geval goed te snurken, vriend ook, hoop dat die verkhoudheid snel over is. Het punt is: ik slaap niet best als hij verkouden is, maar ik slaap ook niet best zonder hem.. Maar goed.. ik was dus om 5.00 wakker. Goh.. lekker he regelmaat..

Zo nog even lekker op pad met Rougefils, hij ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen.. Even groente en fruit en zo halen... Wat een vies weer! Wel alweer gesport vanochtend en ik ben een kilo lichter dan begin zwangerschap! Hoera!
Ik weet niet of ik nog over luiers mag meepraten.... maarre, hier ook geen poep tot enkels en/of nek hoor Ja, in de beginfase een paar keer. Maar verder niet meer. Ook niet na 2 weken geen poep! Overigens hebben wij hier nog anderhalf pak pampers liggen. Die gebruiken we af en toe voor de nacht nog. Maar ik prefereer kruidvat boven de pampers. Die lijken schaapje beter te zitten en er komen niet van die gelvlokken af na een nacht lang plas opvangen. Dat heb ik wel met de pampers. Beetje vreemd...

Trouwens... wij hebben hier met de itti bitti's af en toe wel een doorweekt schaapje na een lange nacht. Ik dacht dat het aan de wasbare lag. Maar soms met een pamper precies hetzelfde! Nu drinkt schaap nog regelmatig snachts, dus hij plast vast ook veel. Maar misschien wel erg veel? Of hebben jullie kleintjes dit ook? Ik heb eigenlijk geen zin om halverwege de nacht ook nog eens luiers te gaan verschonen....

Nachten worden hier overigens wel steeds beroerder. Weet echt niet wat het is. Vandeweek dacht ik nog dat het misschien wel kwam omdat ik afgelopen week 4 dagen heb gewerkt en schaapje de mama-zoon-quality-time dus maar snachts wilde inhalen. Maar gisteren was ik vrij en vannacht is hij vanaf 20:30 elke 3 uur gekomen. Met maarliefst 5 uur tussen 2:30 en 7:30! Wow... toch wel 4,5 uur aaneen geslapen dus

Maar! De cosleeper staat! Hij is opgehoogd naar de goede hoogte. We moeten hem alleen nog aan ons bed vastmaken en dan opmaken. En ik moet nog even bedenken wat ik doe met de wekker en nachtlampje die nu nog op mijn nachtkastje staan..

Fairy, was net bij de blokker. Maar helaas niets meer. Klopt het dat het een kussentje is? Dat zei de vrouw van de blokker. Maar die dingen komen niet meer want de winter is voorbij.... ik ga wel even googlen of ze ergens online te koop zijn.

Lelie, wat een verademing, jouw nacht!! Ik moet dus eigenlijk gewoon tot laat in het zwembad rondhangen met schaapje? Alles weer ok met cadeaudochter?

Mims, wat is jouw mopsey toch groots! Die is de mensheid ver vooruit.

Mijntje, wat heerlijk dat jouw minimijn zo goed gegroeid is!

Luas, herstel jij alweer een beetje? Of moet je echt 2 weken plat omdat die wonden nog niet dicht mogen?

Rouge, gefeliciteerd met je gewicht!!!! Gaat lekker he meis!
Zo, cosleeper staat. Schaapje ligt in bed, nu zijn eigen nog. Ik vind wel dat hij daar in principe gewoon moet slapen en dus ook in slaap moet kunnen vallen). Maar als hij vannacht komt hoef ik maar 1x heen en weer. Dan rol ik hem na zijn hapje zo zijn eigen bed weer in Ben benieuwd...

En nog steeds in dubio over draagdoek... heb een mooie Girasol gezien! En had geboden op eentje op marktplaats. Maar nog geen reactie.
Zo! Visite de deur uit, luie broek aan en benen omhoog. Eerst een bijlezen

Rouge! Wat goed! Een kilo in de min! Ik sta nog 3 ons in de plus. Gaat ook de goede kant op ik vind je wel een kanjer hoor! Zo goed sporten! Oh, ik heb gereageerd hoor

Schaap, het is een idee.. Na het zwemmen in de avond. Maar ik weet niet of het de oplossing is. Wel fijn dat je cosleeper staat! Dat zal ook veel rust geven... Al is het alleen maar voor jezelf. Ik ben het met je eens hoor, inslapen moet wel gewoon in het eigen bedje.. En hopelijk een keer een hele nacht slapen, net als vannacht. Maar dan zonder het zwemmen.
Hier afgelopen nacht een bizar goede nacht. Minimijn had om 19.00 uur de laatste voeding gehad en werd pas om 5.30 uur wakker! Da's 10,5 later!! Het record lag tot nu toe op 7 uur. Niet dat ik er zoveel aan had: om 3 uur uur heb ik een uur wakker gelegen omdat ik haar elk moment verwachtte. Uiteindelijk ben ik om 4 uur maar gaan kolven omdat mijn borsten ook niet wisten wat ze meemaakten. Vervolgens nog tot 5 uur wakker gelegen vanwege die verstopte neus...

Nou vermoed ik toch een effect van de prikjes eerder die dag, maar stel dat Minimijn hier een gewoonte van zou maken, dan kan ik toch nog steeds niet doorslapen omdat ik moet kolven. Of stellen je borsten zich erop in om 's nachts de productie een tandje lager te zetten? Het is nu juist zo dat ik 's nachts en 's ochtends de meeste voeding heb.

Schaap, succes met de cosleeper! Ben benieuwd hoe die bevalt vannacht!

Lelie, ik zie het al helemaal voor me: zo'n lekke blozende baby in haar romper in het zwembad Jammer dat ze niet mee mocht doen! Minimijn is trouwens van 3 januari.

Luaska, hoe is het met jou?

Rouge, geniet van je vakantie! Goed van je gewicht! Ik zat vorige week ook 1 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap.
Schaap, dank je wel voor het compliment voor mijn lieve oudste dochter. En Lelie, natuurlijk vind ik je niet brutaal, vraag maar raak hoor. Ik praat graag over mijn SuperMopsey.

Mops is nu ongeveer 98 cm, en zal ongeveer 1,25 m worden. De bandbreedte van haar curve is veel smaller, het gaat echt om verschillen van hooguit centimeters tussen boven en onder de curve uitvallen. Mops is gemiddeld, redelijk fijntjes voor een achondroplast. Ik vind haar beeldschoon.

Ja, ze liep volledig los met 65 cm, comleet beheerst en in controle.

Sowieso leverde haar lengte soms hilarische situaties op. Toen ze vier was zat ze eens schattig te wezen voor in het winkelwagentje, met naast zich 5 pizza's. Een mevrouw buigt zich naar haar over en zegt op zo'n oetsiekoetsiebabietje-toon; "zooo, dat kun jij toch niet allemaal opeten, he.." waarna Mops opkeek en met heldere stem antwoordde; "Ja, maar als we teveel hebben legt mijn mamma pizza's gewoon weer in de vriezer". De vrouw schrok zo (aaargh, een pratende baby) dat ze bijna achterover tussen de bananen belandde, grijns....

Hier ook misschien een cosleeper. Muppet wordt zo langzamerhand echt te groot voor haar wieg. En te sterk, ze sloopt de bekleding als ze niet wil slapen en trappelt zo hard met haar benen dat we het wiegje beneden horen rammelen,

Ik twijfel trouwens aan de drager van Stokke. Schijnt ergonomisch goedgekeurd te zijn, en kan op drie verschillende manieren. Ik zie mijn Liefste namelijk niet met een doek lopen, dat is niet zijn ding, en met deze kunnen we dan toch afwisselen.
Mijntje, hoop dat je vannacht weer zo'n goede nacht had!
Mims: hahahah... Ik zie het me al helemaal voor me! Het zou ook best een actie voor mij zijn, om vervolgens inderdaad tussen de bananen te vallen Ik vind het mooi om te lezen hoe open, trots en superverliefd je bent op je grote meid!

Mijn, was je nacht weer zo super?

We hebben snot! Vorige week was ik nog zo trots dat ze nog steeds geen snot had. En nu druipt het zelfs uit haar lieve schattige, inmiddels waterige, kijkers! En ze slaapt...! Maar het hele gezin is kachel. Grote Broer had vannacht gespuugd. We waren voorbereid.. Emmer naast zijn bed. Maar dat had niet gehoeven... Alles, maar dan ook echt alles, zat onder! Lelieman was not amused, vanmorgen. Ipv dat ie nou om hulp roept, 's nachts, had ie alles aan laten koeken. Dus mocht hij het zelf schoonmaken. Dit was de eerste keer dat ik mij beroepte op het feit dat ik zijn moeder niet ben. Ik kan best tegen spuug... Maar dit was gewoon veel. Heel veel... Cadeauzoon boos. "Ik hoef dit niet niet op te ruimen!" tja.. Dan blijft het liggen, dat kan ook niet de oplossing zijn maar, we hebben allemaal de handen uit de mouwen gestoken en zijn kamer is weer schoon en fris. Gelukkig
Hey meiden, ik meld me ook maar weer eens.

Wat gaan jullie hard! Tjee, ik kan er de tijd vaak niet voor vinden om alles te lezen en dan ook nog eens te reageren, hoe doen jullie dat?? haha

Daarbij komt eigenlijk ook dat ik merk dat ik soms weinig te melden heb en ook weinig heb toe te voegen aan sommige 'kwesties' die voorbij komen. Absoluut niet om op te scheppen maar Pinkie is gewoon een heel makkelijk kindje, waardoor ik wienig 'issues' heb en dus soms ook weinig heb toe te voegen... Mmm hopelijk is het nog te volgen wat ik bedoel!

Een hele hoop bij te lezen dus excuus dat ik niet op iedereen ga reageren want het is gewoon te veel!

Even een korte update. Pinkie krijgt inmiddels (sinds 1 week) geen laatste fles meer en dat betekend dat hij op 4 flessen zit. De laatste krijgt hij rond 19.30 / 20.00 (210cc met rijstebloem) en slaapt dan vervolgens door tot 8.00 volgende ochtend! Om het wat aan te vullen zijn we gisteren begonnen met een groente hapje rond 17.30. Ik ben begonnen met groente omdat ik in een artikel las dat de zoete smaak van fruit van nature meer aanwezig is dus dat groente leren eten altijd wat moeizamer gaat. Nu was Pinkie niet heel erg gecharmeerd van de sperziebonen (lees: een groen bekkie met zuurpruim lipjes!) dus ik twijfel of ik hem niet toch beter kan 'leren eten' door toch met fruit te beginnen...

Rouge jij bent met fruit begonnen toch en Luaska ook? En Bol, waar ben jij mee begonnen? Verder nog kindjes die aan groente/fruit begonnen zijn (heb ik misschien even gemist...).

Verder is het een lui dikkertje aan het worden!

Rollen ho maar en dat toetje wordt steeds boller!

Nou het is een heel verhaal geworden... ik ga er snel een uit bedje vissen! Fijne zondag nog!
Fijn dat het zo heerlijk gaat, Pink! Fijn...

Beterschap voor de Lelietjes!
Schaap, hoe was je nacht met de co-sleeper?

Pink, wat fijn dat het zo goed gaat! Ik ben met fruit begonnen inderdaad. Nu bedacht ik met later pas dat het slimmer was om met groente te beginnen, omdat dat de kans op voedselallergieen kan verkleinen, maar dat blijkt toch niet uit te maken. Kortom, het maakt niet uit. Ik zou eigenlijk met 6 maanden beginnen met bijvoeden, maar als Rougefils KMA heeft dan is het weer beter om met 4 maanden te beginnen. Nou.. prima.. Peer gaat er goed in. Dan gaan we banaan proberen en daarna een hapje groente.

Ik zou om jouw reden trouwens juist beginnen met fruit.

Mijntje, wow wat een nacht!! Was ie weer zo goed vannacht?

Lelie, beterschap voor Leliebabybolletje! Oh, om 21.15 komt er een leuk programma op Nederland 3, over het vmbo!

Hier al bijna 2 dagen geen poep.. en hij heeft er wel last van. Na mijn zwemsessie op zondagochtend zijn we naar de blauw-gele meubelwinkel geweest (kinderstoel gekocht!) en we dachten even dat Rougefils daar los zou gaan, maar nee..

Het was trouwens wel iets te veel voor Rougefils, al die indrukken daar. Lag hij eindelijk te slapen in de maxi cosi, werd hij wakker van de bel en de vrouw die riep dat er kinderen uit de ballenbak gevist wilden worden!!

Fijne dag allemaal morgen!
Oh.. grote leliebabybolletjebroer ook al!! Beterschap!!
Co-sleeper was geslaagd! Meneer kwam rond 2 uur, en heb hem daarna in de sleeper gerold. Daar moest ie wel even aan wennen want hij sliep dus niet gelijk, helaas. Ik begon me al zorgen te maken of ik niet iets ontzettend stoms gedaan had! Maar uiteindelijk viel hij in slaap en ik dus ook. Rond 5en kwam hij weer, en om 6 uur. En om 8 uur eruit. Ik vond het erg prettig dat ik er tussen 5 en 6 zelf niet uit hoefde en dus half doorsliep! Nadeel is wel, als ie nu huilt is het aantal decibel vlak bij mijn oor aanzienlijk hoger dan als hij 2 deuren verderop ligt. Maar goed... Je kan niet alles hebben natuurlijk! Tot nu toe tevreden, en toeval of niet, ik had vandaag een veel vrolijker mannetje! Gister was hij duidelijk uit zijn hum, vandaag straalde hij weer We zullen zien hoe het de komende nachten gaat.

We hebben het vrijdag met de babymassage ook gehad over wat eerst geven, fruit of groente. We hadden het eerst over de rapleymethode en daarna zei een van de moeders dat ze het op de Japanse manier gaat doen. Ze legde uit dat haar zus in Japan woont en dat die kids daar met een jaar alles al eten! (En met 2 jaar al met stokjes eten alsof het niets is, maar dat terzijde) De Japanners doen eigenlijk niets anders dan wij, behalve dat ze met groentes beginnen. Het idee is dat fruit veel zoeter is en er dus sowieso wel in gaat, maar groentes moeten ze wat meer 'leren' eten. Als je dus met fruit begint heb je meer kans dat zo'n kind bij een sperzieboon denkt "bekijk jij het even! Ik eet toch al fruit!". Vergelijkbaar met dat artikel dus. Ik kon me daar wel in vinden dus ik denk dat wij dat hier ook zo gaan doen. Of het verder wetenschappelijk ook is aangetoond, geen idee!

Pink, mijn idee is: ik zou dit gewoon nog een paar keer proberen. Leren eten moeten ze sowieso, maar haast heeft het niet. Voorlopig blijft het bijvoeden, dus ook al gaat er niets in, tekort komen ze zeker niet! En mocht pinkie met een paar weken (of dagen, of maanden) nog steeds heel vies kijken kan je altijd nog overstappen toch? Ik zou hem wel de kans geven het te leren. Maar goed, dat is ook maar hoe ik ertegen aan kijk natuurlijk

Mims, vriend en ik hebben heel hard gelachen om het dametje in de bananen! En over dragen, mij werd vanuit verschillende kampen de manduca aangeraden als draagzak. Ook hier een vriend die niet knoopt namelijk Ik heb me er verder nog niet goed in verdiept want we hebben er toch eventjes het geld niet voor (zometeen vakantiegeld!) dus weet niet of het vergelijkbaar is met de stokke. Overigens heb ik een doek gevonden! Via marktplaats, een storchenwiege. Ik liet mijn vriend een foto zien en het eerste wat hij zei is: "oh die is hippie! Wel wat voor jou dus" Het volgende dat hij zei is: "78 euro??? " Waarop ik kon zeggen: "maar ik kan hem voor 37,50 van iemand overnemen!". Zijn reactie; "wanneer kan je hem halen?"

Kijk, dat is nu een geslaagd stukje tact

Overigens heb ik schaapje gister en vandaag weer op mijn rug gehad. Ideaal! Schaapje blij, ik mijn handen vrij! Heb vandaag met MrSchaap even de hele beneden verdieping onder handen genomen en dat is met schaap op mijn rug prima te doen. Ik wc schrobben, schaapje met het lichtknopje kletsen

Beterschap voor leliebabybol en grote broer! En Rougefils, zet hem op met drollen draaien jongen! Je kan het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven