December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Wow rouge! Das ook knap! Wat gaaf!!! Ik durf de gok met schaapje nog niet helemaal aan, daar zit ie me iets te onstabiel voor. Ondersteun je Rougefils extra met een handdoek oid? Of heb je een kinderstoel waar hij al goed ondersteund wordt?

En 2 vriendinnetjes! Doe maar!! Wat een charmeurtje is het toch ook!

Schaapje heeft het niet van een vreemde, eerst stil staan (voor de buitenwereld dan) om vervolgens ineens iets heel goed te kunnen. Toen ik zelf ukkie was praatte ik niet. Ik zei geen woord tot ik 2 was, maar vanaf dat moment praatte ik wel ineens met volzinnen En dat heb ik nu nog, ik klungel niet graag en-plein-public, maar houd me gedeisd en op de achtergrond, tot ik zeker genoeg ben van mijn zaak. Dat i.t.t. mijn broer die na mij kwam. Die sprak al voor zijn eerste, beginnend met alleen woordjes natuurlijk, maar mijn moeder heeft daar nog heel lang niets van kunnen verstaan!

Ik vrees overigens voor het komende sprongetje, wat we volgens Het Boek dus ergens volgende week kunnen gaan verwachten..... Want dat hoofdstuk begint al gelijk met 'Slaapt hij slechter?' en 'Heeft hij nachtmerries?'. En dat sprongetje kan dus ook zomaar even 5 weken duren...... Fantastisch
Schaap en Lelie, hier ook nog heel onstabiel (zie foto privéforum), maar Rougefils heeft op het moment veel 'interesse' voor zitten. Het is sinds gisteren een ramp met hem in de kinderwagen: huilen, huilen en nog eens huilen. En dag ligt hij weer op zijn buik in de kinderwagen (ja, hij rolt in de kinderwagen, zucht). Ik word er helemaal gek van.

En ik vrees ook voor het de volgende sprong.. Kan weer heel lang duren, slaapt hij slecht inderdaad! (Gelukkig hebben we elkaar hier! )
Zo hier zitten de eerste twee werkdagen erop. Honderden mailtjes, allerlei overleggen en natuurlijk ook gezellig bijkletsen met collega's, ben bekaf nu! Na koninginnedag waarop Minimijn welgeteld 1 slaapje van een half uurtje heeft gedaan, volgde ook een redelijk dramatische nacht. Ineens meldde ze zich weer om de 2,5 uur! Lekker zo voor mijn eerste werkdag... Nou ja, in die zin heb ik de vuurdoop als werkende ouder wel gehad.

Op het kdv ging het gelukkig erg goed! Ze vonden haar daar zo makkelijk dat ze bijna zouden vergeten dat ze er is (zeiden ze, als ze dat maar niet doen!). Ze lacht veel, is vrolijk, drinkt goed, maar sliep weer nauwelijks. Dus afgelopen nacht hetzelfde verhaal. Om 06.00 uur hebben we mevrouw maar uit bed gehaald en tussen ons ingelegd waar ze uiteraard meteen in een diepe slaap viel. Vandaag heeft ze uren dag op het kdv liggen tukken! Ik was er erg blij mee want meteen is het naar bed brengen ' s avonds probleemloos en. Ben benieuwd wat de nacht ons brengt...

Dus of het nou toch dat sprongetje was? Ik heb ook Het Grote Boek er maar weer eens bijgepakt, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit zo duidelijk een hangerige periode heb kunnen ontdekken. Ze heeft wel eens zo'n dag, maar zo duidelijk als daarin beschreven staat (met na die periode weer nieuwe vaardigheden), dat zie ik hier niet echt terug.

Schaap, wat leuk dat rollende Schaapje! Hier is het (zover ik weet) bij die ene keer gebleven.

Rouge, wat knap dat Rougefils al in z'n kinderstoel zit! Ben ook benieuwd hoe je dat doet. Wij hebben nog niet eens een kinderstoel
Hoera! Vanmorgen was het kwart over 7 (nee schaap, het was alsnog een prutnacht... Maak je geen zorgen. Maar de tijden waarop ze haar dag wilt beginnen worden al beter!)

Hier is van het rollen ook niet veel meer terug te vinden. Hopelijk hier ook zo'n mooie stille periode.. En gisteren lag ze in de kinderwagen zonder haa gebreide deken van oma en er bleef een zee aan ruimte over... Wat leek ze in ene weer klein, zoals ze daar lag met haar vingertje in haar mond. Volgens mij doen we nog wel een tijdje met de bak.. Rouge, jij gaat binnenkort wel over naar de wandelwagen denk?

Mijntje, hoe was je nacht?
Nou, volgens mij ligt Rougefils nog wel even in de wagen hoor... We hebben de buggy eens bekeken en hij is daar nog veel te klein voor. Is ook niet zo goed voor zijn rug, volgens mij. Duurt nog wel een maand of 3 of zo?

Het ging vanmorgen alweer een stuk beter in de wagen, dus wat er nou was?

Hier is het spoken vannacht ook weer begonnen... Hij is 3x wakker geweest, viel gelukkig weer snel in slaap, maar ik niet...

Rougefils weer naar het kdv. Ik ga nakijken, studiewijzers maken, sporten en naar de kapper... En nu echt beginnen in mijn boek!

Lelie, goed dat je het positief ziet! Hoezo was het verder een prutnacht? Kwam ze voor veel voedingen?

Mijntje, dat was hier ook zo toen ik weer aan het werk ging! Ineens 's nachts weer om voedingen vragen. Hij zat dan wel midden in een sprong, maar toch.. Alsof ze de spanning aan voelen of zo?! Wat fijn dat ze het goed doet op het kdv. Lekker! Hoe is de nacht gegaan?
Er is weer zoveel geschreven dat ik misschien niet overal op reageer.

Bollie, wat gaat ie lekker bij je! Ik ben ook al een eeuwigheid niet gaan stappen, maar heb daar ook al tijden niet meer zo'n behoefte aan. Been there, done that. Geef jij trouwens alleen potjes, bol? Of ook wel eens vers? Fruit is vers erg makkelijk, gewoon de boel pureren. Maar avondeten is wel wat lastiger omdat je dan met behoorlijk weinig zout moet koken en het ook niet altijd van je eigen avondeten af kan (als we shoarma eten bijv). Fruit geef ik altijd vers, nooit uit potjes. En bij avondeten probeer ik het weer eerst vers. Bij luba ook gedaan maar hij vond vers avondeten echt niks. Maar potjes avondeten at ie gretig. Uiteindelijk werd het dus altijd potjes avondeten. Wat daarna, rond het jaar, anderhalf jaar, echt weer lastig werd om hem alsnog met de pot te laten mee eten. Wat uiteindelijk wel is gelukt hoor.

Muba is weer beter, jeuj! Slapen overdag gaat ook weer beter en 's nachts hebben we sowieso niks te klagen. Gisteren kreeg ie om 19 uur laatste fles. Wel wat eerder dan normaal (hij liep de hele dag een uur voor op schema).

Om 5.30 meldde hij zich voor het eerst. Half uur lang geprobeert met speentje geven en om 6 uur maar bij ons in bed genomen. Daar viel ie na 10 min in slaap en sliep tot 7.45. Gewoon meer dan 12 uur tussen twee voedingen.

Ik heb muba nooit in de kinderwagenbak gehad, luba ook niet. Altijd maxi-cosi als we gingen wandelen. Maar ik heb van die kleine kindjes dat ze er best lang in hadden kunnen liggen.

Komt er weer een sprongetje aan? Tjonge... Muba is van de vorige sprong in ziek zijn gerold en is nu eindelijk weer vrolijk... Haha.

Hij is sinds twee dagen wel erg bezig met pogingen tot kruipen! Hij trekt zijn beentjes onder zijn billen en wil zich afzetten maar komt nog geen cm verder. Ook probeert ie het met zijn armpjes en soms lijkt het net alsof ie aan het droogzwemmen is. Hij probeert dan bij een speeltje te komen dat voor hem ligt. Woest wordt ie dan dat het niet lukt. Luba was precies vijf maanden toen ie begon te tijgeren door de kamer, dus muba loopt inmiddels al twee dagen achter op hem

Maar zal vast niet lang meer duren. Met omrollen was ie ook slechts maar 1 week later dan luba.

Wel draait ie al een week of wat rondjes om zijn as als ie op zijn buik ligt. Dan ligt ie ineens met zijn hoofd andersom.
Vannacht had Minimijn honger om 00.15, 04.15 en om 7.45. Rond 6.00 uur nog 2 keer eruit geweest voor een speen. Als ik het zo opschrijf valt het volgens mij in het niet met de nachten van Schaap en Lelie. Maar Minimijn had al veel betere nachten en ik slaap door die verkoudheid die nu al ruim een week duurt ook al zo slecht, dus voor mij voelt het als een prutnacht

Lelie, twijfel jij nog steeds over de co-sleeper?

Ik ben vandaag lekker vrij en loop straks met Minimijn even de stad in.
Hey ladies, even snel een berichtje van mij; ik lees nog wel mee maar heb momenteel even geen tijd om regelmatig updates te schrijven.

Ben sinds maandag al zo ziek als een hond (buikgriep) en zowel mijn schoonvader als eigen (stief)vader gaan momenteel erg slecht. We zijn veel bezig met allerlei geregel om hen heen.

Maar ik blijf jullie volgen, hopelijk tot snel!
Even vlug over de co-sleeper. Ik twijfel... Ben bang dat ik haar straks anders niet meer in haar eigen kribbe krijg omdat het zo gezellig is bij papa en mama. Aan de andere kant... Mevrouw eist haar ruimte wel op en wij liggen krap. Heb namelijk het voedingskussen met een laken zo om 'm heen (dubbel, kussen in het midden), waardoor die er niet af kan vallen door mijn gewicht dat op het laken ligt. Op die manier pak ik zelf betere slaap. Maar ja, een echt prettige oplossing is het niet.

Mims, zo erg dat vannacht zo lag te zweten dat ik aan jou moest denken
Fairy, beterschap, ik hoop ook tot snel!!

Oh ja Mims, dat zweten, heb ik ook af en toe nog.

Mijntje, fijne middag gehad? Ik hoop op een betere nacht voor je!!

Luaska, dat probleem heb ik niet: ik kook niet met zout. Groente is hier zoutloos/peperloos/sausloos: heerlijk! We gaan morgen, zaterdag en zondag banaan proberen en dan vind ik het tijd voor groente.

Hier ook een woeste en driftige Rougefils als iets niet lukt. Ik betrap mezelf er op dat ik hem teveel wil helpen, terwijl ik wel weet dat het beter is om hem zelf te laten klooien. Ik heb nog teveel in mijn hoofd: Rougefils heeft de 1e 3 maanden genoeg gehuild...

Fijne dag gehad hier. Bizar veel afgevallen deze week. Ik zit ineens 2,5 kg onder mijn gewicht van begin zwangerschap, terwijl ik wel gewoon (gezond) gegeten heb. In 1 week 1,5 kg kwijt. Ook naar de kapper geweest, en wat voor werk gedaan. Rougfils aan het einde van de middag opgehaald..
Rouge wat super knap van je dat je alweer onder je startgewicht zit! Daar mag je echt trots op zijn hoor!

Ik was dan wel niet super veel aangekomen maar er zit hier toch nog steeds wel 2/3 kilo extra aan helaas.

Moet je wel eerlijk bekennen dat ik er ook echt (te!) weinig aan doe... Pff kun je me even een schop onder mn kont geven??

Luaska fijn dat Muba weer beter is! Hier gaat pinkies's kontje af en toe ook omhoog in een poging te kruipen maar zonder succes. En ook dat draaine om zn as herken ik wel. Maar Muba rolt al goed en Pinkie echt nog niet hoor!

En Schaapie rolt ook al, wat goed!! Pinkie is echt lui! haha

Ik hoop met je mee Lelie op een stille periode!

Ik heb Pinkie ook veel in de maxi cosi met het wandelen. Hij wil gewoon graag rondkijken en heb het idee dat ik hem met die bak zo beperk...En hij groeit echt als een malle dus ben bang dat hij er binnekort echt niet meer in past!

Maar om de bugaboo nou al om te bouwen vind ik dan ook wel weer snel... Al kan ik die ook gewoon in de lig stand zetten... mmm ga toch nog even wachten.

Lelie ik kan me je idee wel voorstellen over de co-sleeper. Leliebabybolletje wordt zo wel erg onderdeel van de slaapkamer Maar goed ik geef geen borstvoeding dus kan ook niet echt oordelen over wat wel en niet handig is. Maar als je, zoals Schaap ook doet, haar er misschien alleen in legt als ze s'nachts komt dan is het nog te overzien lijkt me.

En Bol ik ben idd ook benieuwd hoe het met je zwangerschap is? Heb je al een buikje? En hoe reageerd de rest van je omgeving op alles? Hopelijk kun je genieten van dat nieuwe leventje in je buik maar dat zal vast wel!

Hier is bloemkool echt een hit trouwens! En de 4 voedingen gaan ook nog steeds goed. Vraag me nu alleen wel eens af of het niet ineens te weinig is van 5 naar 4... Maar ach, Pinkie is echt een flinkerd en als ik hem smorgens uit bedje haal is hij steeds lekker vrolijk is alert waardoor dit eetschema toch wel werkt voor hem denk ik. Ach ja, wanneer doen we het allemaal helemaal goed als moeders?!
Hier gaat vanaf het weekend ook de keuken machine aan de slag met vers avond eten (heb potjes opgespaart voor in de vriezer) jeeeej ben benieuwd wat ze daar van vind hihi

Op de creche krijgt ze vers fruit geprakt en hoorde dat ze het vandaag helemaal op gegeten heeft en dat er veel beter in gaat dan potje dus van het weekend weer nieuw vers fruit aanschaffen en prakken maar!

Merk wel dat de kleine potjes warm niet genoeg vullen omdat ze na 2 uur slaap opeens wakker wordt en onrustig blijft totdat ze de papfles heeft gehad en bij de grote potjes heeft ze dat niet dan slaapt ze tot aan de papfles heerlijk door na avond eten warm.

Er wordt wisselend gereageerd, van geschrokken/verbaasd tot aan heel erg blij.

We hebben het ook niet openbaar gemaakt zoals bij bollie maar zo nu en dan eens een kennis die we tegen komen en me eens bekijken;) ik lijk bijgekomen (draag iets wijdere kleding) maar als ik strakkere kleding draag heb ik al echt een buik zo een had ik niet bij bollie maar ik had ook nog een klein beetje van bollie.
Mijn, ik denk dat mijn nacht afgelopen nacht toch ietsje beter was Hier een eerste huil om klokslag 4 uur (zou ik de 4-uur regel moeten aanpassen naar de 8-uur regel?), maar toen ik overeind zat was schaapje weer stil om pas om 5 uur weer te komen. Toen mocht hij na drinken naast me verder tukken, en om 6 uur kwam hij weer.... weer honger... of zou het echt te licht zijn in onze kamer? Uiteindelijk (pas) om 7:15 eruit. Ik vond het acceptabel

Hier overigens al een paar weken de wandelwagen! Bevalt heel goed! Hij ligt er platter in dan in de maxi-cosi, en minder opgepropt. Bovendien kan hij goed in de rondte kijken. Helemaal leuk! Heb wel even zitten twijfelen over zijn rug, want de wandelwagen is geschikt vanaf 6 maanden... maar schaapje is een lekkere hollandse baby en die 6 maanden is vast een ruime marge. Ik had er een goed gevoel bij dus het zit ook vast goed! Overigens ligt hij er nooit uren in, dus slechter dan de mc zal het ook niet zijn

Pink, je bent niet de enige met 4 flessen hoor Heb ik zo even gelezen. Belangrijkste is dat pink er goed op gaat toch! En bij enorme twijfel kan je misschien weer eens 5 flessen proberen? Weet niet hoe dat gaat met flesvoeding.

En wat goed van de bloemkool!! Oh met al jullie verhalen krijg ik wel ontzettend veel zin om ook te gaan beginnen met hapjes! Heb vandaag het boek Opperdepop (van mijnheer Appie Heijn) gehaald. Is een leuk boek met lekkere recepten, ingedeeld op leeftijd. Ga ik zeker van alles uit proberen. Hier overigens ook (zo veel mogelijk) zoutloos. En sausjes zijn makkelijk weg te laten. Al zijn wij wel van de kruiden en knoflook! Dat dan weer wel

Lelie, hier eentje uit een gezin van 5 waar alle 5 de kids het eerste jaar voornamelijk bij mama in bed lagen. Daarna moeiteloos zo hun eigen bed in. Aldus mijn moeder, ik kan het me zelf niet meer herinneren Ik denk dat het belangrijkste is hoe je er zelf in staat. Maar misschien is het wel hopeloos naïef en loop ik over een half jaar wel anders te piepen.

Had overigens mijn moeder blij gemaakt met een dode mus, schaapje weigerde weer te rollen vandaag! Eens kijken of hij morgen weer zin heeft. Overigens slaapt hij nu, as we speak, in zijn travelcot reiswiegje op de hotlkamer. Duurde even voor hij sliep... veel te veel indrukken natuurlijk, zo aan het einde van de dag. Maar zonder al te veel gemekker. Eens kijken hoe het gaat de komende nachten, hier geen co-sleeper uiteraard.

Gelukkig is Muba weer beter! En hij gaat vast heel binnenkort tijgeren! Schaapje deed vandeweek een poging in de box, maar met 20 cm was hij al bij de rand en toen hield het dus weer op! Ik heb hem nog op de grond gelegd maar dat mocht niet meer baten.

Fairy, beterschap!! En sterkte. Houd je het een beetje vol? Kan Fairyman veel voor je betekenen?
heej meiden,

zooooo deel 2 alweer...heb echt heel veel gemist zie ik.

hier nu lekker even een weekje vakantie om lekker bij te tanken.

lelie: Chloë is van 3/11

Bol: WOW gefeliciteerd! hoeveel weken ben je nu? 16 ongeveer?

hoe voel je je?

Hier nog steeds een vrolijke dame van inmiddels 6 maanden en 7,5 kilo. slapen kan ze nog steeds als de beste. eten is ze iets minder enthousiast mee. de flessen wil ze steeds minder graag, maar dat geeft niks, want er komen steeds meer andere dingen bij in haar menu. onze dag ziet er ongeveer zo uit: fles, fruit, boterham (nu nog korstjes) en sapje, fles, avondeten en toetje, fles.

en bij jullie?

slapen overdag: dat is heel erg wisselend. ze slaapt wanneer ze moe is.... maar snachts slaapt ze nog steeds voorbeeldig door. en we mogen zelfs uitslapen, want als ik haar niet wakker maak, kan ze zo maar doorslapen tot 9 uur

bij jullie nog steeds wisselende berichten met het slapen he? das wel balen zo af en toe.

qua bewegen is madam een beetje lui denk ik, al weet ik wel dat ze sterk genoeg is. omrollen van rug naar buik gaat nu met alle gemak van de wereld en ze duwt zichzelf al heel goed van de ene kant naar de andere, maar verder vind ze het wel best allemaal. maar goed, het komt vanzelf denk ik dan maar.

nou ik ga zeker proberen weer vaker online te zijn. mis jullie verhalen toch wel heel erg.

knuffels
Goedemorgen allen!

Jeetje rhona! Wat gaat de kleine Choë hard! Maar ja, ze is natuurlijk ook een dag ouder dan ik dacht . Al aan het brood, sapjes, fruitjes etc.! Maar zoals je zegt, ze is ook al 6 maanden. Komende week wordt leliebabybolletje pas 4 maanden... Plus het voornemen om 6 maanden exclusief bv te geven maakt dat bijvoeding heeeel ver weg klinkt.

Wel fijn om te lezen dat het goed gaat met je/jullie. Hoe gaat het met jouw job? Je baan loopt nog geen gevaar met die fijne plannen van Marja?

Schaap, ik word ook een beetje bang gemaakt door de omgeving. Een neefje van lelieman sliep met 8 jaar nog bij zijn ouders - hij wilde niet meer naar zijn eigen bed. En dat wil ik ook niet. Hoewel ik nu al als regel heb: eerst in je eigen bedje, dan een voeding boven en pas bij de volgende voeding mag je bij ons in bed. Dus slaapt ze ook wel in haar eigen bed.

Ik denk trouwens wel dat ik haar slaapje flink in de war heb geschopt met die try-out van droomvoedingen, vorige week. Nu blijft ze dus komen rond half 11. Fijn... Even kijken hoe we ons intime leven zo vorm gaan geven met twee tieners in huis die je al lang niet meer wijs kunt maken dat 8 uur bedtijd is.

Gelukkig viel het vannacht allemaal wel mee. Ze kwam nog om half 3 en toen om half 7 weer. Dat zijn hele mooie tijden. Misschien komt het omdat ze nu wel op haar eigen kamertje lag na half 3 en dus geen easy acces had tot de melkfabriek en daardoor minder heeft gedronken?

Over de wandelwagen: mijn vriendin had 'm ook al heel snel omgebouwd tot wandelwagen. Haar zoontje wilde ook alles zien. Dan had ze 'm bijna helemaal plat en dat werkte prima. Anders schreeuwde het kind de buurt bij elkaar. En dat was ook al heel vroeg... Hier nog wel de bak.

Gister heb ik leliebabybolletje melk uit een glas laten drinken. Gretig pakte ze het glas vast, boos als de melk niet kwam. Alleen dat doorslikken, dat was lastig. Het was een leuk probeersel wat me ook wel weer een beetje aan het nadenken zet over die 6 maanden exclusief bv. Maar ja.. Aan de andere kant... Spuugdoekjes, jurkjes, knuffels.. Alles gaat naar haar mond!

Bollie: veel plezier in de keuken
Oh, al zoekende kwam ik deze site tegen: http://www.keukenkikker.nl/

Met allemaal receptjes v.a. 6 maanden
Wat een leuke site! Al vind ik kip met sperzieboontjes en rijst best veel voor 6 mnd

Rhona, wat leuk om weer wat van je te horen! En wat heerlijk dat het zo goed gaat met Chloë! Ook hier nog exclusief bv. Net als bij lelie lijkt het voor mij nog heel ver weg. Een maandje nog, en dan mogen we aan de slag met prakken en pureren!

Hier was het vannacht hommeles met schaapje. Maar das denk ik niet zo gek in een compleet andere omgeving. Om 12 uur werd hij wakker toen ik kwam, ging wel na drinken snel weer slapen. Om 1 uur werd hij weer wakker toen MrSchaap naar bed kwam, en dat duurde tot 3 uur Daarna doorgetukt tot 7 uur, toen mocht hij nog even tussen ons in in het grote zachte hotelbed en om 8 uur eruit met zijn allen. Ben nu best moe....

Hij steelt hier wel de show, iedereen vind hem prachtig! En schaapje ontpopt zich letterlijk tot charmeur eerste klas met zijn stralende glimlach gevolgd door scheetgeluidjes met heel veel in het rond vliegend speeksel om dan weer terug te keren naar lachen

Zometeen lekker met hem in bad! Ben benieuwd, thuis hebben we alleen een douche (en babybad).
ow lelie, wat een leuke site!! ga leuk wat dingen uitproberen.

ik moet zeggen dat Chloë zoveel mogelijk met de pot mee eet. alleen dan zonder het zout en de kruiden. tot nu toe vind ze alles lekker! helemaal super natuurlijk!

het is echt heel fijn om nieuwe dingen uit te mogen proberen. en zo leuk om te zien hoe ze op alles reageert voor de eerste keer.

ik heb nu wel een chronisch ruimte gebrek. we hebben veel spul in de vriezer liggen en ook nog een hoop potjes en pakjes van van alles....maar goed....ik heb weer wat om op te ruimen (dat gaat ook nooit vervelen hahaha)

hier gebruiken we nog de maxi cosi. die blijft toch wel heel erg lekker. als we dan ergens gaan zitten, laat ik haar ook goed rechtop zitten. dat vind ze helemaal te gek!

schaap: lekker hoor met hem in bad! dat is zo heerlijk!

en helemaal leuk als ze zo aan het charmeren zijn he? dat vind Chloë helemaal niet leuk! die kijkt iedereen aan alsof ze gek zijn....en als ik der niet goed heb laten wennen (bij mij op schoot met die ander naast me) dan zet ze het op een schreeuwen....eenkennig?

lelie: nog geen last van de plannen, maar er gaat dit jaar iemand met de vut en we hebben een kleine groei meegemaakt (ondanks alle nieuwe regeltjes en zo), dus ik maak me op dit moment geen zorgen over mijn werk.

ik werk nog steeds 4 dagen en dat gaat prima. madam gaat 3 dagen naar de creche en dat gaat ook super!

zijn jullie allemaal een weekje tussenuit geknepen?
Pink, ik ben ook trots! Ik was vrij gemiddeld aangekomen. Ik heb vanmiddag 2 veel te dure jurkjes gescoord (maat 38, hoe stoer, 2 jaar geleden had ik maat 50!)....

En ik vind het afvallen best moeilijk hoor, ik merk dat ik nog steeds meer nodig heb dan voor mijn zwangerschap, ook al geef ik geen bv. Hoe dat komt: geen idee.

En die 2/3 kilo gaan er echt wel van af hoor, als je de motivatie hebt om het te doen..

Ik ben dan wel onder mijn startgewicht, maar ik ben nog steeds 15kg te zwaar.

En wat goed van de bloemkool!! Wij beginnen maandag met worteltjes!

Lelie, leuke site! Kunnen we we wel gebruiken!

Oh ja dat kan bij onze buggy ook geloof ik..

Rhona, wat fijn om je weer te lezen!! En goed om te horen dat je niet hoeft te vrezen voor je werk. Fijn dat het goed gaat met Chloé.

Bollie ook aan het verse fruit! Ik heb bakjes aangeschaf om de ijsklontjes in te vriezen.

Schaap, hoe is het verder gegaan vandaag?

Vanmiddag naar de fysio geweest en de afplatting was weer wat verergerd. Fysio twijfelt nu of ze geen foutje heeft gemaakt. De afplatting lijkt namelijk minder erg. In ieder geval: eind mei moeten we weer heen.

's Middags gewinkeld met vriendin, 2 geweldige jurkjes gekocht!!

En nu ga ik mijn mond houden, het is 20.00!
He Rouge! Van maat 50 naar maat 38! Diep respect! Eerlijk waar - even bedenkende dat daar ook nog 7 maanden van stilstand bij zat door Rougefils die zich aankondigde. Dan mag je die twee te dure jurkjes toch goedpraten

Schaap, hoe was je bad? Hier zijn we weer aangewezen op het bad - problemen met de tegels in de douche. Ben je al uit het pureren/prakken/rapley'en? Heb je nu de wegwerpluiers mee of doe je nu ook aan de itti bitti's?

Rhona, het weekend is weer daar - vriezer legen voor Chloë en zelf aan de patat, shoarma en pizza

Ik ga zo de winterdeken maar weer in het dekbed stoppen... Kouhoud! :(
Maat 38 jurk en dan nog 15 kilo te zwaar?? Hoe dan? Zitten die kilo's in je enkels? Wel ontzettend knap zeg!!! En zou het niet 'gewoon' iets hormonaals zijn, dat je nu nog steeds meer trek hebt? 9 maanden ontzwangeren he! Dus je moet nog 4 maanden.... hihi

Bad was fantastisch! Schaap heeft niet echt gelachen, dus in het begin vroeg ik me af of hij het wel leuk vond. Maar hij was gewoon erg druk bezig met zijn eendje proberen te pakken en in zijn mond te stoppen. Alleen water is natuurlijk compleet anders dan lucht, als je iets niet echt pakt maar slechts aanraakt, drijft het weg! Met als gevolg dat schaapje heel hard op het water ging slaan waardoor de eend nog verder weg dreef! Hij was er maar druk mee

Ik doe een combi pampers/itti bitti's. Ik wilde niet vieze luiers van donderdag pas maandag kunnen wassen (het moet tenslotte wel leuk blijven!), dus vanaf gisteravond heeft hij pampers aan. Maar een stapel itti bitt's staan klaar om vanaf morgen ochtend gebruikt te worden. Dan kunnen die maandagochtend bij thuiskomst linea recta in de was. Hij heeft gisteren bij mijn moeder nog gepoept dus met een beetje mazzel trekken we dat geintje wel weer over het weekend heen

Eten... ik moet me er nog steeds echt goed in gaan verdiepen. Maar ik denk dat ik redelijk uit het volgende ben; beginnen met groente, na 6 maanden. 6 maanden en 10 dagen om precies te zijn, want we zijn als schaapje 6mnd oud is net 10 dagen op vakantie. Lijkt me niet het ideale moment.... Verder een soort per keer, een paar dagen lang. Tot zo ver niet zo moeilijk! Maar dan de rapley... ik neig gevoelsmatig nog steeds naar; geprakt geven met een lepel en daarna (of misschien tijdens?) mag schaapje nog even zelf spelen met een heel stuk. Maar zoals gezegd, ik moet me er wel even beter in verdiepen. Wil even zoeken wat ik kan vinden over de slokdarm. En een moeder bij de babymassage zei dat een combi afgeraden wordt. De reden is me even ontgaan. Ben jij er al uit? Jij hebt nog een maandje langer, min 10 dagen!

Luas, jij doet rapley toch? Hoe gaat dat bij jou??

Rhona, knap 4 dagen! Ik was begonnen met 4 dagen maar wist niet hoe snel ik nog wat vakantiedagen moest inzetten! Na mijn vakantie in juni mag ik ook weer de volle 4 dagen maar zie er best wel tegen op.

Rouge, wat naar van de mis(?)meting! Is het zo moeilijk meten dat dat zo vaak fout gaat? Maar nog steeds goede hoop dat het helemaal bijtrekt?! Hoop het zo voor jullie!

Ik ben kapot, ga zo naar bed.... storte vanmiddag ook even volledig in. Heb Mrschaap gevraagd even een half uurtje schaapje van me over te nemen (we hebben de afspraak dat ik de zorg op me neem dit weekend, omdat MrSchaap de boel mede organiseert hier) zodat ik even kon liggen. Slapen tijdens schaapjes slaap was geen optie, want die duurde slechts 15 minuten Vanavond duurde het ook een uur voor hij sliep... hopelijk gaat het vannacht wel beter!
Ok, dit gaat echt niet de goede kant op.... Hij werd wakker van mij om 22:30 (zo stil mogelijk gedaan! Maar de geluiden zijn hier zo anders... Dan merk je dat hij dit niet gewend is). Eten gegeven in de hoop dat hij dan daarna wat langer door zou slapen. Maar ik heb het 1 uur zien worden en 3 uur en ben nu vanaf 5 uur wakker. Ik wilde hem geen eten geven nu, maar heb hem wel even geknuffeld. Mocht niet baten. Daarna wel eten maar ook dat deed niets meer. Nu ligt hij naast mij in het grote-mensen-bed te brabbelen en aan mijn haar te trekken. Natuurlijk is het hier in het hotel nou niet bepaald een doorsnee dag/nacht, dus ik kan er misschien niet al te veel van zeggen, maar ik ga komende week toch een nacht de aai-over-bolletje tactiek toepassen. Dat wordt dan vast een nacht met nog minder slaap.... Maar wie weet levert het iets op.

Lelie, mijn, hoe waren jullie nachten?
Schaap, ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat de andere omgeving flink mee werkt.

Hier hebben we vannacht op onze teentjes een kusje gegeven en ze sliep tot 1 uur. Toen 4 uur en toen is ze in het Grote Bed gegaan (2e voeding regel..). Best netjes..

Ik dacht zelf ook aan een combi, maar waarom zou dat niet werken? Dus geprakt eten geven in hapjes en dan zelf een stuk(je) om op te knagen... Waar maken we ons eigenlijk druk om? Geprakt-eten-kinderen worden groot en rapley-kinderen ook. En uiteindelijk denk ik dat beide groepen kinderen moeten wennen aan smaak... Onze enorme drang naar perfect presteren als ouder!
Tsja, dat weet ik dus niet meer. Iets met dat ze 2 verschillende manieren van leren eten dan door de war halen met vergrote kans op verslikken? Zal eens zoeken. En inderdaad! Waar maken we ons nou eigenlijk druk om......

Jou nacht klinkt als een redelijke! Zou ik op dit moment een moord voor doen Ben wel blij dat we nu deze ervaring hebben, in een andere omgeving. Zometeen Italië komt dan iig niet als een schok!
Hmm Schaap, daar heb je een punt.. Toch is het zo. Ik ben maar een kleintje. Ik denk dat je me beter begrijpt als ik je vertel dat ik 1.62 ben en zo'n 76 kilo weeg.

Oh en de omgeving en slapen speelt zeker een rol! Als je weer thuis bent zal het vast beter gaan.

Je ziet de afplatting bijna niet meer trouwens, dus ik denk dat die 104 eigenlijk 106 was en nu dus is afgezakt is naar 105. We gaan eind mei weer.

Rougefils heeft vanmorgen zijn 1e pogingen tot tijgeren gedaan. Lukt nog niet, hij rolt dan weer terug naar zijn rug, maar hij lag zojuist bijna onder de box en was dus een aantal meters verplaatst!! haha

Wil nu niet slapen.. Zuch, hij was zo moe..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven