December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Ff snel hoor. Met mij alles goed. Pijn is bijna weg. Alleen nog pijn bij wond spoelen en verschonen.

Muba is ziek. Beetje verhoging, loopneus, rode ogen, veel niezen.

Zielig. Wil niet slapen, huilt veel. Met een drukke (en sinds deze week) nogal agressieve peuterpuber erbij, en een gebroken nacht waarin muba niet wilde slapen zijn we gaar hier... Pfff.

Bij luba begonnen met groente. Omdat fruit makkelijker is en ik hem daarom eerst aan groente wilde laten wennen. Maar bij muba met fruit begonnen. Geen idee waarom eigenlijk. Omdat ik denk dat het geen ene ruk uitmaakt. Luba eet maar een paar groenten, maar dat is zo normaal voor een peuter. Verder kan luba wel de hele dag door fruit eten, is ie echt gek op.

Nu doe ik het maar eens andersom. Of eigenlijk een beetje gelijktijdig.

Muba heeft zes keer fruit gehad, voordat ie groenten kreeg. Gisteren had ie voor het eerst brocolli. Vond ie maar niks. Daarvóór had ie alleen nog maar banaan gehad (vers), een keer peer uit potje, een keer gemengd fruit (voor zes mnd) uit potje, en bij opa en oma banaan met aardbei (aardbei mag geloof ik pas na één jaar).

Vandaag voor het eerst verse peer gegeven: vond ie fantastisch!!! Brullen toen het op was. Had ie toch 3/4 peer op.

Pink, wat fijn dat het zo goed gaat!!

Schaap, succes met de cosleeper!

Mims, prachtige anekdote van je mopsie!
Hier ook fruit. Peer en haar favoriet; appelmoes. Daar ging ze van grommen, zo lekker vond ze het.

Bij Mops ook eerst fruit, maar geen problemen met de overstap naar groente. Tenminste, tot ze twee werd en "nee" leerde zeggen, toen lustte ze bijna niets gezonds meer. Maar iets zegt mij dat dit sowieso wel zou zijn gebeurd,
Wat wilde ik nou toch typen?
Dus Mims.. eigenlijk moet ik gewoon proberen om zo min mogelijk het woord nee te gebruiken? Dan weet Rougefils ook niet wat het betekent...

Nee... ik geloof inderdaad ook dat ze op een gegeven moment bijna niets meer willen, zeker niet iets wat gezond is.

Ai.. ik zie die pubers op Terschelling weer voor me. Super goed eten. Willen ze friet en pizza eten..

Ik heb nog wat ijsklontjes peer, dus dat gaat eerst maar eens op. Dan wat ijsblokjes banaan. Dan broccolli eens proberen. Ik zie wel... Ik ga denk ik voor afwisseling....

Rougefils vindt peer ook geweldig. Morgen weer een ijsklontje!

Schaap, goed van je co-sleeper zeg! Dat scheelt wel..

Luaska, fijn dat het goed met jou gaat. Beterschap voor Muba, hoop dat hij er snel weer boven op is! Wat vervelend dat hij niet wilde slapen. En sterkte met Luba, pff, klinkt heftig..
Goedemorgen! 5 uur is een prima tijd om de dag te beginnen... Uitslapen hoeft niet, maar gewoon 1,5 uur later mijn dag beginnen zou ik aardig vinden, als de rest nog in diepe rust is...

Schaap, fijn van je co-sleeper. Ik ben hier nog aan het onderhandelen. Als je om 5 uur toch niet gaat slapen, heeft een cosleeper weinig zin leliebabybolletje gooit haar eigen glazen in. Hier gaat het knopen op de rug ook steeds makkelijker. Ik merk wel dat mijn tricotdoek daardoor in de hoek blijft liggen. Geweven draagt gewoon fijner. Kan je een plaatje plakken van je nieuwe doek?

@groente of fruit: ze zeggen zo ie zo dat je meerdere dagen/keren achter elkaar dezelfde smaak moet aanbieden. Voor het stukje gewenning, zeg maar. Ik heb besloten dat ik ga prakken, en niet voor rapley ga. Later wel, maar eerst dus een grovere drek en niet helemaal een gladgepureerd papje. Heb ook ooit ergens gelezen dat rapley namelijk niet zo goed is voor de slokdarm...

Fijne koninginnedag allemaal! Ik ga nu eerst het verse conimexsausje van leliebabybolletje haar heerlijke billen afpoetsen
Owww Lelie wat een nacht!! Bah... uiteindelijk nog wel iets geslapen of was het echt uit met de pret?

Hier wederom een iets succesvollere nacht. Schaapje kwam pas om 4 uur weer. Eindelijk een 'normaal' tijdstip Daarna wel om 5:30 weer en vanaf 6 uur heb ik hem bij me in mijn armen gehouden want alleen wilde hij niet meer. Wel wederom een vrolijk mannetje tot nu toe!

Net op de vrijmarkt 4 longsleeves, 1 blouze, 2 t-shirts, een houten nijntje-puzzel en het boek "welterusten kleine beer" op de kop getikt voor een luttele 12,50. Vond ik een nette score

Lelie, dat meen je niet! Slecht voor de slokdarm...... ik raak lichtelijk gefrustreerd van alle onderzoeken die bij elke mogelijke keuze voor je kind hebben bekeken waar het allemaal slecht voor is. Zo kan ik toch nooit een goede moeder worden?!?!? Ik weet dat ik me hier bij neer moet leggen, maar is soms best lastig.... Maar goed, ik heb nog ruim een maand om te bedenken wat we gaan doen... ik zie wel. Ik neig nog wel naar een combi geprakt - stukjes zelf. Zo kan hij én leren eten én zijn eten zelf onderzoeken... en dan is het waarschijnlijk én slecht voor het zelfstandig leren eten én slecht voor de slokdarm. Of, als het glas half vol is; én goed voor het zelfstandig leren eten én goed voor de slokdarm

Rouge, succes met geen nee zeggen!! Ik zou zeggen, kijk naar de japanners, wederom, die schijnen dat heel goed te kunnen, geen nee zeggen. Al communiceert het soms ietwat lastig!
Oja, deze doek gaat het om:

Mij gaat ie uiteraard veel beter staan
Nou Schaap.. dat weet ik wel zeker! Wat ziet die vrouw er saai uit! Wat goed van je aankopen!

Lelie, inderdaad. Hier een heleboel keer peer, haha

En conimexsausje, .... En voor je nacht.. 5.00 dat zijn werktijden, geen vrije dag tijden.

Hier niets gescoord, wel een fijne dag gehad met Rougfils en vriend. Rougefils is de laatste dagen weer erg aan het hangen... Wil ontzettend veel geknuffeld worden. Vind ik wel gezellig hoor, maar soms wil ik mijn handen vrij hebben (gaat er alweer een sprongetje aan komen? Nee toch? Duurt toch nog wel even?).

Rougefils heeft sinds een paar dagen de p ontdekt en net bij het hapje peer in de mond was dat dus hilarisch...

Wat was het warm he? We hebben op een gegeven moment maar zijn vestje uit gedaan. Hij lag te piepen omdat hij het zo warm had. Lag hij lekker in zijn stoere witte romper.

Hmm.. is er 1 in slaap gevallen in de box. Hij wilde vanmiddag om 16.00 niet slapen, dus hij heeft een behoorlijke tijd gespeeld en dus een hapje peer gehad. Begon net te piepen van vermoeidheid en ben dus te laat om hem in zijn bed te leggen. Oeps..

Vanmorgen hadden we na 2 dagen wel poep! Rougefils en wij blij!

Jullie ook een fijne dag gehad?
Zaterdagnacht was een prima nacht: ze kwam om 00.00 uur en vervolgens om 07.00 uur. Maar wat er nu aan de hand is? Gisteren en vandaag heeft ze ongeveer een half uur overdag geslapen met als gevolg een totaal oververmoeid meisje aan het eind van de dag. Het inslapen is dan 's avonds ook redelijk rampzalig. Waar ik normaal 1 hooguit 2 keer terug moet voor een speen of een aai over haar bol, ben ik nu ruim een uur bezig. Ik vermoed dat we hier te maken hebben met dat beruchte sprongetje. Ze doet namelijk ook nieuwe dingen: gisteren rolde ze voor het eerst van buik naar rug (uiteraard toen ik net de kamer uitliep...) en ze heeft het gillen ontdekt. Gewoon voor de lol zo hard en hoog mogelijk. Soms zo hoog dat er (godzijdank) even geen geluid uitkomt.

Inmiddels ligt ze nu alweer 1,5 uur in bed waarvan ze het eerste half uurtje geslapen heeft en de rest heeft liggen huilen. Pff dat wordt wat morgen op het kdv...
Hoi! Was ik weer! Wallen op mijn knieen... Rouge, 5 uur vind ik op werkdagen ook een uurtje te vroeg hoor.. Gelukkig werd ze om half 8 moe en zijn we toen in bed gedoken. Nog even een tuk!

Schaap, je doek lijkt wel wat op mijne: De Amazonas lollipop. Op de ipad kan ik alleen geen plaatjes plakken.

Dat vervelende sprongetje.. Daar merk ik eigenlijk niets meer van. Maar goed, ze wordt veel gedragen en krijgt veel liefde, kusjes en knuffeltjes. Ik geef me gewoon over... Misschien dat e daarom lekker gaat.

Hier gewoon minimaal 3 conimexsaus-luiers op een dag... Wasbare luiers heb ik uit mijn hoofd gezet. Daar zou niet tegenop te wassen zijn! Oh, schaap. Hier - voor de extreme hoeveelheid poep - soms ook overvolle luiers... Soms verschoon ik als ze pas om half 6 voor de 2x komt. En anders... Wassen.. Zucht.

Ik ga zo naar bed. Trusten!
hahaha Mijntje, herkenbaar dat gillen.

Lelie.. fijn dat je nog even hebt kunnen tukken.

Morgen weer naar het ziekenhuis, dit keer voor de heupecho.. Ik hoop dat Rougefils daar niet zo trappelt als thuis.... Als ik hem 's morgens uit bed haal begint hij meteen te housen!

Oh even gekeken in Oei.. en over een week kunnen we het begin van een nieuwe sprong verwachten... Maar waarom hangt die van mij nu al zo??????

Trusten!
Hey dames ben ik weer;)

Even geeb tijd gehad om te posten had een zeer verkouden bollie die bolman afgelopen donderdag na 6 uurtje kon afhalen en de vrijdag ervoor ook al. Ze is de hele week thuis gebleven op die paar uurtje op donderdag na omdat het bete leek te gaan en bolman sollicitatie had.

Ze was heeel erg verkouden, hadden kennis gemaakt met nieuwe buren aan de deur en waaide nog al dus koud gevat en hoe! Slijm, hoesten en dicht neusje. Hele tijd gedruppeld zeker elke nacht 2 keer eruit omdat bollie geen lucht kreeg en rare geluiden begon te maken dus weer druppelen.

Ze at slecht en op de creche weigerde ze alle flessen incl fruit hapjes en sliep niet alleen maar huilen en gillen. Dus werd regelmatig gebeld en heb bolman gestuur haar op te halen en bij hem at ze wel een 70 cc (weinig maar iets) en sliep ze heeel veel. Ze at in begin wel nog potjes warm en de flessen slecht, ze heeft ook 2 dagen alleen maar fles gewild en geen potjes!

Zaterdag ging het weer wat beter en kreeg ze spagetti bolongnese uit een potje en dat hele grote potje ging erin!! Ze bleef maar door happen en ongeduldig zijn! Flesje water met roos vise erachter aan en ze was verzadigd;) alle flessen weer op heerlijk!! Hier dus 4 flessen(waarvan de laatste papfles is) en om 18.00/ 19.00 een potje warm eten.

Ik was zo zenuwachtig en man zo emo als maar kon zijn zondag want bollie ging logeren omdat bezoek van bolman kwam en bleven slapen en we opstap zouden gaan(ik had zo'n moeite en geen zin nadat ze zo ziek was geweest) 's avonds naar mijn ouders gegaan haar papfles gegeven, daarvoor had ze heel lief bij broertje lief gelegen want ze was weer wakker geworden na auto rit. Mijn vader nam haar over en brullen!!! Het ging me zo aan het hart en mijn moeder merkte dat ik bijna ging zeggen bekijk het maar ik blijf thuis dus hup kind naar boven met papfles en tijdens mijn haar stijlen (mijn moeder deed dat want heb een mega veel krullen en een bob sinds vorig weekend) bollie voeden. Ze werd rustig, tegen einde van de fles ik haar aan mijn moeder gegeven die heeft verder gevoed en tijdens opmaken kwam mijn moeder met een leeg flesje en lag een slapende bollie in bedje;) ik had buikpijn van de stress was kapot en hup naar de discotheek...het was toch leuk! En bollie kwam om 05.30 bij mijn ouders en klaar wakker en lachen en brabbelen;) ze kreeg de fles even spelen weer slapen en om 10.00 in badje door oma heerlijk vond ze dat! Om 11.00 fles ook weer alles op! Weer spelen zingen met haar (ik lag nog op bed thuis ) rond 13.00 was ze moe en was ik inmiddels thuis opgestaan en verzorgd en met de trein onderweg naar mijn ouders. Toen ik om 14.30 aankwam en ook nog bonje had gehad met bolman dus emo was mijn verhaal eruit gegooid en was het wEer oke hihihi . Moeder zei ga naar je dochter kijken maar ik zag op de babyfoon met camera dat ze zo lief sliep en wilde haar niet wakker maken. Dus gelunched met mijn ouders thuis en gekletst en zusje kwam naar beneden ook gekletst heel gezellig. Om 15.00 naar boven bollie opgepakt maar die bleef slapen was knock out! Zo lief even geknuffeld en terug gelegd, om 15.30 werd ze wakker en kreeg ik een hele grote lach toen ik boven bedje verscheen en die voetjes trappelen (smelt) bolman met bezoek kwamen me halen en ik besloot bollie nog even bij opa en oma te laten want ze moest nog eten. Ik vroeg mijn moeder haar fruithapje te geven (vind ze zooo vies) en dan de fles erachter aan. Ik kreeg een ping berichtje van mijn broertje dat ze het HELE potje fruit op had gegeten!! Normaal maar paar hapjes met moeite! Alle smaken al geprobeerd!dit was om 16.00. Om 17.30 hele fles op! Ik was nog in de stad en zei nog door de tel tegen mijn moeder hmmm dan gaat ze warm eten weigeren om 20.00.

Nee hoor heel potje broccoli (kreeg ze voor het eerst) op!! Toen weer slapen. Ik dacht die is alles in aan het halen van toen ze ziek was. We haalde haar op om 21.00 en thuis Om 23.00 papfles leeg en slapen.

Het slapen was een groot succes bollie blij opa en oma trots en papa en mama ook!

Wij begonnen met fruit 1 week lang en vond ze vies dus na bezoek cb groeten begonnen en dit vond ze heerlijk! Ze eet al 3.5 week hele potjes groenten verschillende en krijgt nu uit duitsland potjes van 4 maanden complete maaltijden! Die gaan erin als of het niks is en ongeduldig als te langzaam gaat ik moet bijna 2 lepels hebben en achter elkaar door geven hahaha. Gister weer fruit begonnen en was dus een succes vandaag weer tussen de middag fruit en 's avonds warm eten.

Luaska wat fijn te lezen dat de pijn bijna weg is, wel vervelend van die nachten :(

Hahaha heerlijk dat lezen over vallen in de bananen ik zie het al helemaal voor me moest ook heel hard lachen ;)

Pink hier ook een makkelijk kind behalve als ze ziek is :( logisch ze slaapt door en tussen de middag ook 2 uur standaard en na de fles van 20.00 ook rond 21.00 en papfles om 23.00 en weer door tot 07.00

Gaan binnen kort ook warm vervroegen naar 18.00 en papfles naar 20.30 en laten doorslapen kijken of het lukt zitten nu toch al op 4 flessen.

Schaap heerlijk jij wc schrobben en schaapje en het spelen met licht knopje ;)

Rouge erg he dat die kleintjes zo vatbaar zijn maar hopen dat het nu de komende tijd over is met het heerlijke weer!! Super trouwens van je gewicht!!!

Die ik vergeten ben sorry sorry ga bollie uit bed plukken als ik gedouched ben.
Zo, dat hebben we ook weer gehad. De heupecho in het ziekenhuis. Wat heb ik toch een geweldig kind met dit soort bezoekjes. Laat het gewoon stilletjes over zich heen komen, toch af en toe vrolijk lachend naar de arts en assistente, is mij op zo'n moment helemaal vergeten.

Was wel een gedoe. Ik was mijn verwijsbrief vergeten mee te nemen, heel stom ja... Moest er gebeld worden naar mijn huisarts. Die had dus geen verwijsbrief. Gelukkig is het goed gekomen, maar ik was bijna een uur later aan de beurt.

En toen kwam ik dus in de knoop met slapen en voeding. Rougefils slaapt niet zo best meer in de wagen (wil alles zien) en ik moest nog terug naar huis lopen. Toch maar besloten om naar mijn zusje te gaan om hem een flesje te geven en dan kon hij in de wagen even een tukkie doen. Maar hij was zo moe dat hij zo'n 120 cc heeft gedronken ipv 200. Thuis meteen weer naar boven gebracht, maar toen wilde hij niet meer slapen. Na 10 minuutjes gaan kijken, lag hij op zijn buik. Ligt nu gelukkig alweer een uur te slapen.

Bol, goed om weer van je te horen. Arme Bollie... Fijn dat het nu weer wat beter gaat met Bollie. En hoe gaat het met jou? Voel je je oké? Hoe reageert je omgeving op je zwangerschap? Hoop niet te veroordelend...

Zwaai naar de rest!
Rouge, was de uitslag wel goed? Of weet je dat nog niet.

Bol: ik vind je stoer hoor! Zo een avond stappen en bollie bij opa en oma.

Ik heb vandaag bijna de hele dag op bed gelegen. Geen werkgever die me zou geloven, maar iets heeft me genekt! Drink je geen alcohol, ben je toch de gene die de volgende dag naar de kl*te is... Gelukkig voel ik me nu weer beter
Zo, was opgevouwen en deels weggelegd. Nieuwe was in de machine. Je wordt vanzelf productief... Vandaag begon de dag om 6 uur... Dat zijn al betere tijden
Lelie, kijk dat is al ietsje beter, 6.00 (nog belachelijk vroeg, maar goed).

De uitslag krijgen we vrijdag, via de huisarts. Maar het zag er goed uit, zei die man, dus daar gaan we maar van uit.

Zo Rougefils is op het kdv. Ik heb nog ruim 2 uur voor mijn vriendin komt... Ik denk dat ik het huishouden maar ga doen, en daarna nog even nakijken.. Hebben we dat ook weer gehad!!

Later!
Lelie, wat een belabberde tijden.... hier overigens ook 6 uur vanmorgen. Dit keer stond MrSchaap wel gelijk op en kon ik dus nog een uurtje blijven liggen. Gelukkig

Heb afgelopen dagen wel heel hard lopen tobben over de nachten. Ik weet wel dat ik altijd heel hard van de toren blaas met dat ík weet wat goed is voor míjn kleine ukkie, en die co-sleeper moest en zou er komen! Maar ben de afgelopen dagen toch wel even heel onzeker geweest over mijn aanpak.... schaapje is overdag absoluut vrolijker en dat kan natuurlijk toeval zijn, maar ik vind het fijn om te denken dat dat komt door de extra aandacht snachts. Maar de nachten worden er nog niet significant beter op. Gisteren kwam hij bv al vóór 2 uur, en als ik hem daarna naast me neer leg slaapt hij wel verder, maar een paar uur later komt hij weer en dan neem ik hem slaapdronken in mijn armen en val weer in een diepe coma. Gevolg is dat ik het gevoel heb de totale controle over de nacht kwijt te zijn en geen idee meer heb hoe de rest van de nacht verloopt. Schaapje wordt jammerend wakker rond 6 uur, in mijn armen... en dan kan ik dus niets meer (normaal kon ik hem troosten door hem bij me te nemen en te laten drinken, maar dat heb ik dan nu al gedaan).

Vannacht anders geprobeerd, ik heb de 4 uur-regel ingesteld. Als schaapje voor 4 uur komt gaat hij gewoon zijn eigen nest weer in (was 3 uur vannacht). Daarna mag hij naast mij verder tukken. Dus... schaap kwam om 5 uur weer.... echt! 2 uur later, dan heeft hij toch geen honger nog??? Maar even wat aandacht en zijn muziekkonijn weer aanzetten deed niets. Dus toch weer bij me genomen en daarna dus naast mij verder. Om om 6 uur niets meer te willen....

Ik weet niet zo goed of ik dit op zijn beloop moet laten, tot de eerste voeding slaapt schaap prima! Daarna, waar hij ook ligt, wil hij gewoon elke pak-ém-beet elke 2 uur aandacht en ben ik de sjaak. Ik zit een beetje te overwegen of we het eens een nacht moeten proberen op de aai-over-bolletje-aandacht-en-dan-weer-alleen manier, maar dat wordt gegarrandeerd een lange nacht dus moet dat wel even plannen! En ik weet nog steeds niet of ik daar zo'n voorstander van ben......Pffff... keuzes!

Oh krijg net WhatsUpje dat schaap zich heeft omgerold van rug naar buik Overigens, Rouge... wat dat sprongetje betreft, misschien is schaap daar ook wel weer mee bezig hoor. Zou een verklaring voor de nachten kunnen zijn (al vind ik dat niet zo'n prettig idee, want er zijn meer sprongetjes dan geen-sprongetjes en dan slaapt hij over de komende 1,5 jaar nog vrij vaak beroerd als dat zo is...), maar schaap is in sommige bewegingen en geluiden ook weer terug bij af. Over-all is hij uiteraard wel verder in ontwikkeling, maar je ziet ook terugvalmomenten. En dat kan ook een nieuwe sprong aankondigen. zal Het Grote Boek er maar weer eens bij pakken.

Rouge, goed van de echo! Was toch ook niet echt sprake van een mogelijk afwijking toch? Of heb ik dat niet goed begrepen? En zo fijn, dat je bloedeigen kindje zich zo ontzettend keurig gedraagt bij artsen-bezoekjes!

Bol, held! Gewoon gaan stappen!! Ik moet zeggen dat ik dat soort dingen echt ver achter me heb gelaten.... was toch al geen groot feestbeest. Maar ik kan over het algemeen nog maar aan 1 ding denken; slaap!!! hehe

Ook ik ben wel nieuwsgierig hoe het nieuws van je zwangerschap bij anderen aan is gekomen. Laten ze je wel een beetje in je waarde?

Mijn, hoe gaat het slapen bij jou nu? Inderdaad aan het springen? En Lelie, wellicht is jouw verstoorde nachtritme ook wel te danken aan het sprongetje? Ondanks al je kusjes en knuffels

Vanavond krijg ik mijn doek!! Jeej!!! ga er dit weekend veel mee oefenen. We zijn weer eens een weekendje LANnen met 100 man in een super-luxe hotel En schaap gaat mee. Die kan ik dus mooi de hele dag bij me dragen! Lijkt me een veilige plek voor schaap om zo rond te kunnen kijken en al die lichtjes (100 pc's in een vrij donkere zaal is soms net een kerstboom) te bewonderen.

Lelie, hoe breng jij leliebabybol op je rug met knopen? Zie veel filmpjes op youtube waar ze hun kindje onder de oksels pakken en zo op hun rug zwaaien.... maar die kindjes kunnen allemaal al zitten en weet niet of ik schaap op die manier een beetje veilig en verantwoord op de rug kan werpen. Met de tricot leg ik hem bovenop de doek op de bank, en ga er dan naast liggen met mijn rug naar hem toe. Dan pak ik de doek stevig vast en kom overeind. Weet niet of dat met een geweven doek op vergelijkbare manier gaat of dat er handigere methodes zijn.

Goed... ga weer even verder
Ja hoor.... krijg ik heel nonchalant van MrSchaap de vraag of schaapie al wel van buik naar rug rolt. Want dat doet ie zó soepeltjes! Verdorie klein dondersteenschaapje van me!! Tot gister moest je er niets van weten, en nu ik lekker op mn werk zit, de laatste dag van de week ook nog, draai je rondjes alsof het niets is!!! Ggrrrrrrrr............

Maar..... JEEEEEEEJ!!! hihihi
Rouge, je bent weer goed bezig in je eigen tijd. Ik had in vakanties ook altijd 1 dag dat ik wel op school in de weer was. Dat mis ik niet

Schaap, om je gerust te stellen. Leliebabybolletje begon gisteravond om 11 uur. Fijn... Want ik had een wijntje op (onder het mom van: op z'n vroegst komt ze altijd om 1 uur. Dat red ik dan makkelijk). En nee... Mevrouw liet zich niet paaien, ze had een missie. En die missie heette tiet. Wijntjes heb ik maar weer van het menu verwijderd. Schuldig dat ik me voelde! Vervolgens dus weer om 1 uur. 2 uur later, maar retedorst... Misschien nadorst en daarna heb ik twee keer een leliebabybolletje tegen me aan voelen schurken (ze draait tegenwoordig een kwartslag ) en om 6 uur was ze dus klaar. Met in bed liggen en drinken... Slapen, heeft ze dat gedaan dan?

Misschien is dit dan wel van haar sprongetje.

Heel suf. Maar lelieman en ik zijn weer retetrots. Ons meisje kan naar boven kijken. Vandaag voor het eerst! Al 2 keer. En ze maakt nieuwe geluidjes. Ik zal het boek er weer bijpakken op zoek naar andere nieuwe vaardigheden
Hoera voor schaapje!! Oh, en over de doek: ik zet leliebabybolletje op de bank. Wat ik wel doe is een spuuglapje in haar nek. Dan klapt die niet zo naar achter. En dan ga ik voor haar zitten, trek de boel strak aan en tadaaa...

....juist met de geweven gaat dit makkelijk! Vind ik dan. Mijn tricot ligt inmiddels te versuffen op de plank....
Ik vermoed dat mijn tricot binnenkort ook tot stofdoek zal zijn verworden, als ik zo lees over de geweven

En die wijn..... herkenbaar!!!!! Ik laat wijn ook staan hoor, geeft meer stress dan rust. Ook dit weekend. Had vriendin beloofd dat we nu aan de bar in het hotel wel weer samen een wijntje konden nuttigen (vorig jaar en begin december was dat natuurlijk geen optie geweest). Maar ik ga daar toch vanaf zien. Je zal zien dat schaap direct na het eerste glas alweer begint.

Wel balen van je nacht! Al stelt me dat stiekem inderdaad ook wel weer gerust.... ik ben dus niet de enige die een kind heeft met dit soort fratsen
Lelie, tja.. het werk van een leraar is nooit af. Dat is het beroep nou eenmaal...

Schaap, hoera voor het rollen van Schaapje! En hier ook terugval momenten hoor.. 's Nachts is hij toch wel bijna altijd aan het slapen, behalve tijdens sprongetjes.. Dus we gaan het merken binnenkort..

Lelie, voor Leliebabybolletje ook een hoeral! Voor het omhoog kijken.

Ik heb een lekkere vrije dag. Inderdaad nagekeken, het huishouden gedaan etc... En gezellig de stad in geweest met vriendin, gegeten in de stad. Leuk! Morgen maar eens naar de kapper.
En lezen.. heb een boek gekocht met de geweldige titel: het verwende kind syndroom.. Ik ben benieuwd, hoop dat ik er wat mee kan in de les en met mijn eigen opvoeding!
Schaapje rolt ook bij mij Rug-buik, buik-rug, linksom, rechtsom, schaapje draait er zijn hand niet voor om! (nou ja, soms een beetje nog ). Zit even helemaal trots te zijn
Schaap, applaus!!! Wat goed!!

Hier ook een moment van trots: er zit er 1 in zijn kinderstoel... En.. mijn zoon, bijna 5 maanden heeft 2 (!!) vriendinnetjes op het kdv! Met zijn 3-en rollen en lachen hoor....
Wow! Schaap! Schaapje heeft gewoon een flinke stille periode gehad. In die periode leren ze nieuwe vaardigheden, maar lijkt het of ze stil staan. En dan in ene... Nou ja, het is heeeel duidelijk wat schaapje zich even eigen heeft gemaakt!

Rouge, kan rougefils al goed zelf zitten dan? Het lijkt me ook zo leuk om leliebabybolletje in de kinderstoel te zetten, maar dat zelfstandig zitten is nog erg lastig. En met al die verhalen over die heupjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven