Gezondheid alle pijlers

Psoriasis!?

09-03-2011 16:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik heb Psoriasis..

Ik ben hier mee geboren en heb er sinds mijn 15e erge last van (ben nu 26)

Na alle zalven en dagbehandelingen te hebben gevolgd in het ziekenhuis, lijkt het wel alsof het niet meer afneemt maar juist toe neemt.

2 en half jaar geleden ben ik zwanger geraakt en sinsdien kwam mijn psoriasis vrij heftig opzetten. Na mijn kraamtijd heb ik me laten behandelen door een dermatoloog. 5x per week lichttherapie...maar het mocht niet baten..

Na een half jaar de goede man zijn adviezen te hebben opgevolgd ben ik zelf met diverse ziekenhuizen gaan bellen en vragen wat de behandel mogelijkheden voor psoriasis waren. Ik kwam er achter dat in het AMC in Amsterdam een dagbehandelingenkliniek was, die mensen een aantal uur per dag opnamen. Dit heb ik gedaan.

Ik ben 2 maanden lang 2x in de week 4 uur behandeld. Dit hield in dat je eerst in bad gaat, vervolgens in de brandzalf en uitsluitend in de lichtcabine. Gewoonlijk duren de behandelingen 3 maanden, bij mij vond de arts het na 2 maanden al zo goed als schoon, dat ze me ontsloegen.

Nu, 3 maanden later, ben ik weer terug bij af..

Bedankt voor het lezen, dit moest ik gewoon even kwijt.

Ik zou graag in contact komen met lotgenoten van ongeveer dezelfde leeftijd..

Groetjes!
Mijn vrriend heeft ook erge last van psoriasis en is vorige week naar een arts in amstelveen geweest.

Hij heeft het medicijn psorinovo voorgeschreven en een bijbehorend dieet. Het schijnt een supermiddel te zijn. Mijn vriend begint er maandag mee dus nog geen ervaring helaas. Je kan er eens op googlen. Veel positieve ervaringen!
Wat ontzettend vervelend dat je psoriasis hebt. Ik heb het zelf niet maar mijn man heeft er lang last van gehad. Veel geprobeerd qua zalfjes; hielp altijd maar een beetje.

Toen kreeg hij er helaas artritis psoriatica bij ; dikke ontstoken gewrichten, ik davht dat een bepaald percentage vd psoriasis patienten dit krijgt.

Weer veel gedoe met veel verschillende ontstekingsremmers slikken en uieindelijk humira gekregen.

Las dat iemand hier al over schreef; hij moest 2 keer per maand spuiten met zo een pen.

Je krijgt het niet zomaar omdat het heel duur is; rond de €1200 per spuit.

Dus je zorgverzekering moet toestemming geven.

Na enige maanden was zn psoriasix weg, hij gebruikt het al 2 jaar niet meer en heeft alleen 1 heel klein plekje op zn rug wat onder controle is met zalf ( dovobet)

De artritis is een stuk verbeterd.

Ik weet niet of ze het alleen bij psoriasis voorschrijven maar je kan het altijd proberen via je dermatoloog.

Sterkte ermee
Kraaltje en Miekki, bedankt voor jullie advies. Ik heb ook pijnlijke gewrichten dus ben door de dermatoloog doorverwezen naar de reumatoloog. Ik ben bang dat het bij mij ook om artritis psoriatica gaat. De komende dagen kan ik niet internetten, maar volgende week zal ik zeker hier terug komen om jullie ervaringen/tips te lezen. Fijn weekend alvast!
Goed dat je naar de reumatoloog gaat, man heeft daar lang gelopen met die artritis en heeft uiteindelijk dus geholpen.

Zijn ervaring met dermatologen mbt de psoriasis zijn niet zo positief, nooit iets gekregen wat hielp, al snap ik dat het voor een dermatoloog ook moeilijk is.

Man had voornamelijk pijn in vingers en tenen, de kleine gewrichten.

Vingers waren dik en warm, echt ontstoken.

Nou sterkte bij de reumatoloog
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-02-2014 09:42
Reden: spam
% gewijzigd
zeg sukkel, spammen in een 2 jaar oud topic is niet erg slim
quote:Quinty schreef op 10 maart 2011 @ 21:01:

Na wat Google-werk kwam ik erachter dat een beetje dermatoloog jou nu zou kunnen gaan behandelen met biologicals.

KlikIk las dat dat een verhoogde kans geeft op kanker... Dan maar liever psoriasis....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven