Mode & Beauty alle pijlers

Kleding als bruiloftsgast

28-04-2012 09:34 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn outfit als gast bij een bruiloft:

Wit jurkje

Beige blazer

En dan bruine, leren pumps eronder.

Ik heb toestemming van de bruid om wit te dragen. Is het geschikte bruiloftskleding?
mooi, op mijn trouwerij was je meer dan welkom geweest in deze outfit.
Mooi.

Persoonlijk zou ik geen wit dragen, ook met toestemming. Maar het is inderdaad netjes en mooi.
Heel mooi jurkje, de outfit lijkt mij prima geschikt voor een bruiloft
Mooie outfit.

Maar niet voor een bruiloft. Ik vind dat er maar één iemand een witte jurk aan mag naar een bruiloft, sorry.

En ook al vindt de bruid het prima, als ik als gast aanwezig was daar zou ik zeggen: 'Goh, ik zie dat doowahdiddy voor een witte jurk heeft gekozen. Apart.'
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vind het een hele mooie bescheiden outfit en dat het wit is, lijkt mij geen probleem (zeker wanneer de bruid dit niet erg vind). Vooral het riempje vind ik een heel leuke uitstraling hebben.
wit is wel ongepast op een bruiloft, dat zou ik niet doen tenzij het een witte bruiloft voor iedereen is. Wit is de kleur van de bruid. of eventueel de moeder van de bruid.. maar anders..
..popcorn?
Ik zou ook geen wit dragen op een bruiloft. Ook niet met toestemming.
Wat EB zegt.
Wit kan best hoor. Alleen een feller kleurtje colbert?
quote:EvyBlissy schreef op 28 april 2012 @ 09:47:

Mooie outfit.

Maar niet voor een bruiloft. Ik vind dat er maar één iemand een witte jurk aan mag naar een bruiloft, sorry.

En ook al vindt de bruid het prima, als ik als gast aanwezig was daar zou ik zeggen: 'Goh, ik zie dat doowahdiddy voor een witte jurk heeft gekozen. Apart.'Yep, hier hetzelfde. Ik zou als gast de kleur wit al helemaal niet overwegen.
Pfoe...wat saai. Het is een bruiloft geen sollicitatie. Misschien dat een leuke sjaal het saaie jurkje iets opfleurt.
Mooie jurk en met toestemming van de bruid en het is hoogzomer vind ik het wel kunnen maar zou het zelf niet doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Er bestaan zoveel kleuren, en dan kies je op een bruiloft terwijl je niet de bruid bent, uitgerekend voor de kleur wit?

Wat EvyBlissy zegt dus.
Am Yisrael Chai!
En verder ook wat Celavie zegt, meer een sollicitatie outfit.
Am Yisrael Chai!
Ik zie het gebeuren dat TO alsnog besluit om een niet witte jurk aan te trekken en dat er vervolgens door deze of gene ook een witte jurk wordt gedragen. Gewoon doen, bruid heeft er geen probleem mee dus who cares wat anderen denken. Als de bruid nu geen (traditionele) jurk draagt, maar soortgelijk als TO - dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar ik neem aan dat de bruid dan wel had gezegd, dit liever niet te willen.
Nee, geen mooie outfit. Die blazer maakt het nog bleker/fletser en je kunt niet dicht bij de bruid in de buurt staan . . . . Dit lijkt mij meer kleding voor op het werk . . . .
Tja, als de bruid geen bezwaar heeft? Maar ik vind het niet mooi, als een bruid en een gast dezelfde kleur dragen.

Jaren terug ging mijn dochter trouwen in een mooi champagne kleurig pak. Haar stiefmoeder wist dit, had het zelfs gezien en tóch droeg zij toen dezelfde kleur mantelpakje...

Die dag is voor de bruid vind ik en alle aandacht hoort daarheen te gaan.

Bovendien vind ik zo'n jurk alleen mooi als je de bruid bent, niet voor een gast. Ik vind de combinatie ook niet mooi.
Hmm ik vind geen wit altijd een beetje overdreven. Dit lijkt toch in de verste verte niet op een trouwjurk? Een witte lange jurk vind ik niet kunnen maar dit wel hoor.
if we all light up, we can scare away the dark...
Prima outfit (simpel en elegant) en als de bruid er geen problemen mee heeft zou ik schijt hebben aan wat anderen misschien kunnen denken.

Trouwens, misschien heeft TO dit jurkje al en heeft ze weinig budget om iets nieuws te kopen.
quote:tatlitatli schreef op 28 april 2012 @ 10:15:

Hmm ik vind geen wit altijd een beetje overdreven. Dit lijkt toch in de verste verte niet op een trouwjurk? Een witte lange jurk vind ik niet kunnen maar dit wel hoor.Precies.
Wat is het probleem met wit op de bruiloft? Kan me toch herinneren dat Pipa bejubeld werd om haar (witte) jurk (ok, en de pasvorm daarvan). Daarnaast draag je een jasje erover heen, dus geheel wit is het ook niet.

Ik vind het mooi.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik zou ook niet voor wit kiezen, ook niet met toestemming van de bruid.

Maar wél een mooi jurkje!
Het jurkje is wel leuk maar zoals eerder genoemd meer zakelijk. Blazer vind ik beetje saai en gewoontjes. Persoonlijk zou ik voor wat feestijkers gaan. Het is tenslotte een bruiloft.
Mooie kleding hoor en als de bruid het oke vind dan kan het toch gewoon.

ik trouw zelf in Juli en heb echt alle vrouwelijke gasten duidelijk gemaakt dat ze met een witte jurk niet binnekomen maar dat is misschien mijn eigen onzekerheid ;) hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven