0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Kiloknaller weer naar de kapper gebracht. Die jongen heeft veel en supersteil haar, dat is in een paar weken altijd een ontrploft vogelnest op zijn hoofd. Hij wil ook geen gel in zijn haar, dus model is er niet in te krijgen en als het nou beetje losjes viel, maar neen, sprieten alle kanten op . Nu weer in model.

Hij is wel driftig de laatste dagen, ongeleid projectiel. Heel vermoeiend. Zal de storm wel zijn.
Schorrie wil ook nooit gel als we thuis zijn. Bij oma en op het kdv wel, daar ziet hij er ook altijd leuk uit, met een fris koppie. Maar thuis hangt het haar maar een beetje plat op zijn hoofd.

Schorrie is niet driftig, maar slaapt al een paar dagen slecht. Gaat pas om half 9 slapen en is om 6 uur/half 7 weer wakker. Hij ziet er helemaal bleek van. Ik weet het ook al aan de storm.
Ik ben best benieuwd naar de hairdo's van jullie kleine mannen. Volgens mij dateren de laatste foto's op msn namelijk alweer van heel lang geleden.

Hier geen ervaring met platvallend haar en gelperikelen, wel met zieke zielige zusjes.

Biscuit heeft vandaag voor de 2e dag 40 graden koorts en is erg hangerig en huilerig. De huisarts heeft vanmorgen niks speciaals kunnen vinden, afgezien van één redelijk rood trommelvlies. Ze lijkt echter geen verder geen pijn te hebben aan haar oren (gaat gewoon liggen en grijpt ook niet naar haar oren), maar goed, dokter denkt toch aan een middenoorontsteking en heeft ab voorgeschreven.

Ze heeft 2,5 week geleden de BMR-vaccinatie gekregen, en daar behoorlijk wat last van gehad. Nog dezelfde dag werd haar geprikte armpje dik, rood en stijf en de week na de vaccinatie was ze dagenlang koortsig en huilerig. Van de weeromstuit kreeg ze ook opeens weer last van een opnieuw opflakkerende spruwinfectie. Temidden van alle zieligheid kon ze daarbij ineens ook geen speentje of tepel in haar mond meer verdragen, dus toen was de ontroostbaarheid compleet.

Afgelopen weekend ging het weer beter, maar nu dus weer hoge koorts. Nou ja, "hopelijk" is het inderdaad gewoon een ooronsteking en slaat de ab snel aan.

Hoe gaat het met de zwangerschappen, dames?
Koekie is trouwens ook een driftkikker hoor, het is alweer wekenlang prijs. Storm of geen storm, dat maakt hier allemaal niks uit.
He Koeka, in da house

Da's leuk!

Wat vervelend, een kwakkelend biscuitje... Wel fijn dat je nog steeds borstvoeding geeft. Ik ben gestopt na Zeefjes eerste verjaardag. Zij wilde er al veel eerder de brui aan geven, maar ik was er emotioneel nog niet aan toe. Heb dus tot haar eerste verjaardag de ochtendvoeding nog gedaan en af en toe een avondvoeding.

Met haar verjaardag de laatste voeding. Ze heeft er nooit meer naar getaald... Ik vind het heel erg jammer, want ik had haar graag nog een tijdje langer gevoed.

Hier geen gelproblemen. Zen krijgt altijd slagroomgel in zijn haar, dat vind hij erg leuk (schuimgel)

Van de week weer even naar de kapper, dan zal ik gelijk even recente foto's plaatsen op msn.

Vandaag met de grote kleine man, naar het CB geweest.

Had oproepkaart gekregen voor prik, dus ik had hem helemaal voorbereid.

Bleek hij hem niet te krijgen!!!

Was een foutje...

Maar gelukkig hebben ze hem toch gegeven, ik had hem tenslotte al helemaal voorbereid.

Nu nog een keer terug voor ogentest en dan helemaal klaar met CB

Weer een periode afgesloten...

Hij was trouwens 93 cm en exact 15 kilo.
Dat scheelt dan 5 (VIJF!) kilo met Kiloknaller. Maar ook een centimeter of 10 schat ik zo in en waarschijnlijk nog iets meer.
Wat een kleine uk, die Zen!

Koekie was onlangs bijna 102 cm en door zijn haar lijkt hij nog eens een paar cm groter . Ik denk dat hij nu ruim 18 kg is, misschien wel 19, zal hem morgen eens op de weegschaal zetten.

Al het schattige peutervet is weg; hij is echt lang en slank nu. Hij heeft ook echt helemaal niks peuterachtigs meer in zijn figuur, neigt soms zelfs al eerder naar een schoolkind dan naar een kleutertje..

Ik vind hem momenteel zelfs echt mager worden, (en dat dreigt nog erger te worden, want hij eet sinds een paar weken ineens heel slecht 's avonds). Hij is niet iel ofzo, want hij is redelijk stevig gebouwd met brede schouders en behoorlijk gespierde benen en billen. Maar hij heeft gewoon nauwelijks vetreserves meer, zo lijkt het. Een beetje meer winterreserves zou iig geen kwaad kunnen.

Biscuitje is haar speklaagje ook bijna helemaal kwijt geraakt tijdens de voorbije ziekteperiode, en dat vind ik ook maar akelig. Zij voelt wel nog steeds stevig en compact aan, want ze is van nature ook stevig gebouwd en behoorlijk gespierd, net als haar broer. Maar de kussentjes op handjes en voetjes zijn weg, je kunt haar ribben zien als ze in bad zit, en die pamperplakstrips zitten plotseling over elkaar heen, als ik haar luier dichtdoe .

Borstvoeding stelt niet zoveel meer voor hoor, Ely. Biscuit drinkt sinds een paar weken eigenlijk vooral nog 's nachts en soms nog een klein slokje voordat ze naar bed gaat.

We hebben natuurlijk al een tijdje te kampen met behoorlijk slechte nachten, en dat had duidelijk ook effect op mijn productie. Voor haar verjaardag was de voeding dan ook al flink aan het teruglopen, en eigenlijk al niet meer voldoende. Ik heb het toen toch nog een paar weken weten te redden met een voeding 's ochtends en 's avonds en één (of meerdere ) nachtvoeding. Een paar weken na haar verjaardag ben ik begonnen met zowel 's ochtends en 's avonds een flesje melk bij te geven (eerst kolfvoorraad opgemaakt, daarna gewone volle melk), ook in de hoop dat ze beter zou slapen als ze helemaal verzadigd zou zijn bij het begin van de nacht. (Dat was overigens níet zo: ze werd 2uur later gewoon weer wakker...)

De laatste 2 weken heeft ze door spruw en algehele malaise heel onregelmatig gedronken en regelmatig de borst geweigerd, dus de bv is inmiddels nog verder teruggelopen. Ik heb tijdens haar spruwdagen nog 2 keer gekolfd om de productie toch nog enigszins op gang te houden, maar het is nu echt een aflopende zaak. Enerzijds vind ik dat heel jammer, maar door de vermoeidheid en problemen van de laatste maanden, ben ik er ook wel aan toe om te stoppen. Biscuit is de borst ook al wat ontwend, merk ik, ze vraagt iig zelf lang niet altijd meer om de borst. Alleen soms voordat ze naar bed gaat en als ze 's nachts wakker wordt; op die momenten kan het straks misschien wel wat lastig kunnen worden. Maar goed, dat zien we dan wel. Ze is nu 14 maanden,dus wat dat betreft kan ik ook tevreden zijn over de bv-periode.

Als ik haar een van de komende dagen echt voor het laatst aan de borst zal hebben, zal ik bij dat besef ongetwijfeld nog wel even een flinke krop weg moeten slikken, maar overall heb ik er wel vrede mee, geloof ik..
Geen spekkige handjes meer, dat is wel ietsje zorgelijk. Hopelijk is het snel lekker zonnig buiten en eet ze weer volop fruit en biscuitjes en blijven de extra voedingen gewoon lekker hangen. Zowel dochter als zoon hebben geen dunne lijfjes. Ze zijn ook nauwelijks ziek, althans, ze hebben altijd wel eetlust, ook tijdens ziekzijn, dus ik ken die kilo-wisselingen niet zo eigenlijk.

Borstvoeding 14 maanden, sjemig, dat is lang! Ik hoop het ook wel lang vol te houden, maar dan inderdaad ook voor incidentele voedingen uiteindelijk. Zou niet zo snel ook nog zo lang blijven kolven. En dochter roept nu al dat ze flesjes wil geven, dus wellicht kom hier ook iets eerder dan destijds bij haar en Kiloknaller melk uit een pak.
Kleden jullie kinderen zichzelf aan? Kiloknaller kan het wel, maar wat een drama voordat hij klaar is. Hij kan echt urenlang met andere dingen bezig zijn. Hij is verder niet van beloningen ofzo, dus helaas ook niet omkoopbaar .
Schorrie kan zichzelf aankleden, behalve zijn trui en hemd. Maar dan moet je echt de tijd hebben idd, want hij heeft veel aanmoediging en complimenten nodig en is heeeeeeel snel afgeleid. Ik oefen het wel, want ik wil dat hij het zelf doet op een normaal tempo als de baby er straks is. Op de creche doet hij het wel, maar zegt hij ook altijd dat hij niet zelf zijn trui kan.

Schorrie is denk ik gelijk aan bouw, lente en gewicht met Koekie. Maar eet 's avonds heel weinig, altijd al gedaan. Ik vraag me altijd af waar hij dat stevige vandaan heeft, Harrie is van zichzelf smalletjes (maar sport gelukkig veel). Ik ben niet iel, maar ook niet stevig. Al heb ik wel schouders en heupen...

Ik ben heel benieuwd hoe lang ik de borstvoeding dit keer ga volhouden. Vorige keer kreeg Schorrie wel vanaf 3 maanden flesvoeding op het kdv. Verder alles borst. Ik kolfde 1 keer per dag en dat heb ik tot 7,5 maand volgehouden. Of me dat nu weer lukt? Ik wil eigenlijk wel volledig voeden tot de 6 maanden nu. Maar zie er best tegenop, tegen het kolven.

Schorrie kreeg uiteindelijk een jaar de borst en dat zou ik dan dus nu ook weer willen, anders wordt baby achtergesteld, gevoelsmatig.....

Eet Biscuit nu wel weer Koeka, nu ze weer opgeknapt is? Dan eet ze het er vast zo weer bij.
Ooooh, wat een leuke foto's Koeka op de msn!!!

En wat is Biscuitje alweer wijs, ik stel me er nog steeds een baby bij voor .

En wat is dat voor laatste foto van Koekie, die lijkt wel voor een reclamefolder ofzo!

En die krullen he, die krullen....

Ik zit nu op mijn werk laptop, daar heb ik geen foto's op staan. Of misschien kan ik de foto's van de Vrolijke msn ook wel op onze zetten? Het zijn er niet veel. Ik zal eens even gaan kijken.
Hmmm nee, dat lukt niet. Als ik weer op de thuispc zit, ga ik wat uploaden!
Nou moet je ze er ook wel op zetten, hè Morrie!

Krullen van Koekie lijken op de geposte foto's eigenlijk nog vrij bescheiden. In real life heeft hij echt een mega krullenbol.

Als ik zijn haar uitspoel in bad, hangt het tot halverwege zijn rug, en opgedroogd zijn de krullen weer teruggeveerd tot rondom zijn hoofd. Ik heb eigenlijk nog niet vaak een blank kindje van deze leeftijd gezien dat zúlke krullen had. Ik ben benieuwd of ze ook blíjven.

Laatste pic is inderdaad een profi, Morrie. Is voor een glossy die binnenkort een special over kindermode brengt. Koek staat er een beetje gek op, vind ik, maar het is wel een heel uitbundige foto geworden, en daarom ook wel weer erg leuk.
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 28-03-2008 10:37
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik ga het nu doen!
Wow Morrie, wat is Schorrie groot geworden!

En nog steeds zo'n knapperd. Vooral de foto wachtend op de Sint is prachtig, zo'n mooie geconcentreerde snoet.

Ik kan het niet zo goed zien, maar zijn neefje lijkt wel behoorlijk op Schorrie te lijken, klop dat?
Neefje lijkt soms best op Schorrie. Soms ook weer niet, dan lijkt hij weer heel sterk op de vader van mijn schoonzus. Maar ik zie wel steeds meer gelijkenis tussen die twee, hoe ouder neefje wordt.

Wat grappig dat Koekie in een glossy komt. Hoe kom je daar aan? Ik vind het een hele energieke foto. Ik vraag me af of Schorrie zo op de foto zou gaan, die zou de opdrachten niet uitvoeren volgens mij
Morrie,

nieuwe vriend van een vriendin van ons is modefotograaf. Hij had koekie een paar keer gezien en was nogal weg van hem. Toen hij deze opdracht kreeg heeft hij gebeld of koekie mee mocht doen aan de reportage. Koekie vond het helemaal geweldig en gedroeg zich blijkbaar heel innemend en coöperatief tegenover de crew. (Eén uitzondering: de styliste had voor hem in eerste instantie een roze overhemd en -broek voorzien, maar dat weigerde koek wegens "veel te meisjesachtig", dus dat ging niet door . Als 2e optie had ze echter ook nog een wit pak met roze reuzestropdas en dat vond hij gelukkig wel mooi, dus zo geschiedde .)

Het is trouwens bij kinderfotografie absoluut niet zo dat kind bepaalde poses moet innemen hoor, dat zou ook niet gaan, denk ik.

De fotograaf reserveert een uur per sessie en probeert kind in die tijd op een aantal verschillende manieren vast te leggen. Op het eind vroeg de fotograaf of Koekie ook kon springen en dat leidde tot veel hilariteit. Zo is die foto dus ontstaan.
Wat leuk zeg. Zo heb je nog eens leuke foto's van je kind!

Die roze kleren zie ik hem wel in, dat komt denk ik echt door die 'romantische' krullenbol van hem. Het is een prachtig jochie.
Lien en Ely,

zetten jullie ook nog eens wat fotootjes op MSN?
Ja Lien en Elyane! Jullie blijven achter....
Morrie, wat raar dat jij de foto's niet van de ene MSN naar de andere transporteren! Dat lukt mij wel. Niet rechtstreeks, maar ik kan foto's van MSN gewoon opslaan op mijn pc om ze vervolgens op te laden in de andere MSN-groep.

Anyway, ik heb kaartje Biscuitje ook even op msn gezet, aangezien jij benieuwd was naar de tekst. Tekst stelt niet zo veel voor hoor, zoals je ziet .

Wat doen we trouwens verder met de msn-groep? Ik zie dat er nog steeds leden uit de begintijd van dit topic tusen staan, maar daar hebben we intussen al jaren niets meer van gehoord. Aangezien de msn-groep vooral is bedoeld om privé-info te delen, vind ik dat die mensen eigenlijk geen toegang meer hoeven te hebben tot onze msn. Wat vinden jullie?
Wat ben je laat Koeka!

Ik wilde de foto's rechtstreeks verplaatsen van de ene msn naar de andere, ik dacht dat ook kon maar je kunt in een of ander overzichtscherm alleen foto's verwijderen van verschillende groepen.

Wel suf dat ik ze niet gewoon opgeslagen heb idd, en toen weer geupload....

Ik vind ook dat die mensen afgesloten moeten worden, of ze moeten zich bij deze melden .
Ik was pas tegen half één thuis en had nog niet meteen zin om naar bed te gaan. Nog even op het forum gekeken en vervolgens erg aangedaan door de laatste berichten van Clairy en daardoor niet in staat om al lekker te gaan slapen.
Wie is Clairy?
Ik zal straks even foto's plaatsen en mensen verwijderen.

Ben ik goed in en uit het verleden is gebleken dat mensen dat erg weten te waarderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven