Waterpokken

28-04-2012 14:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 16 maanden heeft waterpokken. Inmiddels hebben we gelukkig wat spulletjes gevonden die werken (zoals havermoutbad en calendulan), maar nu zag ik dat de pokjes rond zijn neus helemaal open zijn gegaan. Evenals de pokjes op zijn kin. Ik vermoed dat het pijn doet, want ik mag er helemaal niet aanzitten. Maar is er iets wat ik erop kan smeren? En hoe houdt ik het schoon, want hij is ook erg verkouden en kwijlt enorm sinds een paar dagen, dus die pokjes blijven de hele tijd nattig.

Iemand tips?
Ik zou even de (vervangende) huisarts bellen als ik jou was, dan weet je zeker wat je wel en niet moet doen.
Waarschijnlijk heeft hij ook waterpokken in zijn mond...
HA van mij adviseerde mentholpoeder, tegen de jeuk en houdt het droog. Maar het mag niet op open plekjes, dus ik weet niet of dat voor je kind een oplossing is.
mentholpoeder mag niet bij kinderen onder de 2 jaar!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Vervelend zeg!

Heb je nog andere kinderen in de buurt?
Nee gelukkig geen andere kinderen, ja eentje in de buik, maar heb zelf 2x waterpokken gehad toen ik klein was, dus dat kan geen kwaad.

Die waterpokken gaan wel vanzelf over, maar ik zit meer met die open plekjes, dat zijn net een soort wondjes natuurlijk. Aangezien het zo dicht op zijn mond zit (ja hij heeft ook pokken op zijn tong) blijft het constant nattig. Weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Ik heb er overigens nog niets mee gedaan, alleen goed schoongemaakt in bad toen het allemaal wat zachter was. Daarna gewoon weer aan de lucht laten drogen.

Trouwens ik heb denk ik geen mentholpoeder nodig, die calendulan werkt prima.
Eén keer per dag wassen met betadine zeep. Je kunt het kopen bij de apotheek of drogist. De blaasjes drogen veel sneller in en er minder kans op ontsteken/littekens.
heeft hij er geen krentenbaard overheen gekregen?
Nou hij heeft de pokjes pas sinds eergisteren, op zijn lijfje zijn het ook duidelijk waterpokken. Alleen die bij zijn neus zijn dus open gegaan door snot, en kwijl. Nu zag ik net dat er ook nog 2 ondertandjes aan het doorkomen zijn. Arme ziel...
Hmm net wat plaatjes zitten kijken van krentenbaard, nu weet ik het niet zeker meer.. Moet ik daarmee naar de ha? Die is er natuurlijk dinsdag pas weer..
krentenbaard is zeer besmettelijk. Moet je behandelen met antibiotica zalf. Je kunt de huisrtsenpost even bellen om te overleggen
Ja dat had ik gelezen idd, ik ga even bellen.
Je bent toch bijna uitgerekend sparood??? Of heb ik dat nou verkeerd??? Dan kunnen de waterpokken ook 'gevaarlijk' zijn. Vertel er, als je gaat bellen, even bij dat je zwanger bent, en hoe lang. Verder geen tips voor je, helaas. Ik denk dat t goed is dat je even hap belt!!
Heb gebeld, hoef er niets aan te doen.
Nou ik "moet" nog 10 weken, dan zal het toch wel over zijn , haha
ohw, sorry!! Haha!!
Wat wij deden was na het badderen alles droogdeppen met hydrofielen en dan goed nadrogen met de fohn. Wel oppassen dat je geen straal plas over je heen krijgt

Wij hadden ook spul gekocht dat "waterpokken" heette. Dat mocht ook op de open pokjes. Ik weet het merk niet meer maar er zat een pompje in met een soort gel en 4 of 5 zakjes met een soort olie om een zemelenbadje te maken. Verder het bad eerder wat koeler dan te warm maken zodat het de koorts wat onderdrukt en het lijfje ook niet te warm wordt. Anders zou hij ook kunnen gaan zweten tijdens het aankleden en wordt zijn lijfje weer vochtig.

Zou je ook iets aan de snotneus kunnen doen? Neusspray, snotzuiger, veel snuiten? Ons zoontje is nu helemaal gek op zakdoeken nadat hij een tijd bij oma had gelogeerd die zelf de hele tijd haar neus snoot. Dus veel voordoen kan helpen. Ons zoontje heeft ook altijd een snotneus dus veel zal je er niet tegen kunnen doen maar alle beetjes helpen toch?
Ik heb geen tips, maar wil je mannetje even veel beterschap wensen! Vervelend, hoor .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Eens met a, heb ik namelijk als kind ook gehad en is pijnlijk. Inderdaad je zoontje in de gaten houden m.b.t. koorts. Krentenbaard is relatief onschuldig maar samen met waterpokken een vervelende complicatie. Zodra het kan naar de huisarts en als je zoontje hoge koorts krijgt meteen naar de huisarts.

Sterkte en beterschap!

Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij is weer beter! Tandjes zijn ook doorgekomen (vandaar al het gekwijl), en ik zag dat de huid rond zijn neusje alweer mooi aan het helen is. De korstjes vallen er nu een beetje af. Vanmorgen vond ie het zelfs grappig omdat ik even zijn neus ging inspecteren.

Van krentenbaard was volgens mij geen sprake, want dat gaat (volgens mij) minder snel over dan waterpokken. Op het kdv was trouwens de helft van zijn groep vandaag niet aanwezig vanwege de waterpokken.

Uiteindelijk denk ik dat die tanden meer last hebben veroorzaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven