Zelf hangop maken
zaterdag 28 april 2012 om 18:53
In een tijdschrift kwam ik laatst een recept tegen om zelf hangop te maken. Ik ben gek op hangop, dus heb gelijk de benodigde ingredienten in huis gehaald. Yoghurt in een theedoek, 9 uur laten uitlekken, maar toen ik net de uitgelekte yoghurt eruit wilde halen, was het helemaal hard geworden
. Dit lijkt totaal niet op de hangop die ik ken. Nou moet er volgens het recept nog wel slagroom doorheen, maar het is zo hard, ik vraag me af of het door slagroom nog lekker wordt. Hoort dit, dat het zo hard wordt, of moet ik het gewoon opnieuw proberen maar dan korter laten uitlekken?
zaterdag 28 april 2012 om 19:04
Ik denk dat je die van de allerhande hebt?
Die heb ik 2 weken geleden gemaakt en dat ging goed. Het was aan het eind heel stijf, maar niet hard. Toen ik het roerde werd het weer slapper. Heb je er wel een deksel op gedaan? Ik kan me voorstellen dat het zonder deksel uitdroogt.
Het was erg lekker. We hebben er aardbeien bij gegeten.
Die heb ik 2 weken geleden gemaakt en dat ging goed. Het was aan het eind heel stijf, maar niet hard. Toen ik het roerde werd het weer slapper. Heb je er wel een deksel op gedaan? Ik kan me voorstellen dat het zonder deksel uitdroogt.
Het was erg lekker. We hebben er aardbeien bij gegeten.
zaterdag 28 april 2012 om 19:12