Zelf hangop maken

28-04-2012 18:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een tijdschrift kwam ik laatst een recept tegen om zelf hangop te maken. Ik ben gek op hangop, dus heb gelijk de benodigde ingredienten in huis gehaald. Yoghurt in een theedoek, 9 uur laten uitlekken, maar toen ik net de uitgelekte yoghurt eruit wilde halen, was het helemaal hard geworden :O. Dit lijkt totaal niet op de hangop die ik ken. Nou moet er volgens het recept nog wel slagroom doorheen, maar het is zo hard, ik vraag me af of het door slagroom nog lekker wordt. Hoort dit, dat het zo hard wordt, of moet ik het gewoon opnieuw proberen maar dan korter laten uitlekken?
Wat voor yoghurt heb je gebruikt? Heb je het al doorgeroerd?
Bij mij is de bovenkant van de uitgelekte yoghurt ook vaak wel hard. Bij het doorroeren komt dit altijd helemaal goed.

Heb je het al doorgeroerd?

Heerlijk trouwens hangop, moet ik nodig ook weer eens maken!
Ik denk dat je die van de allerhande hebt?

Die heb ik 2 weken geleden gemaakt en dat ging goed. Het was aan het eind heel stijf, maar niet hard. Toen ik het roerde werd het weer slapper. Heb je er wel een deksel op gedaan? Ik kan me voorstellen dat het zonder deksel uitdroogt.

Het was erg lekker. We hebben er aardbeien bij gegeten.
Recept volgen, zo nodig uitlek vocht toevoegen als het te dik blijft. Lekker, smakelijk! (als het vocht al weg is klein beetje water)
Er kwam bij mij heel veel vocht uit. Ik heb het trouwens veel langer laten staan, volgens mij in totaal bijna 24 uur. Kon dus prima.
Heb het wel doorgeroerd ja, maar dan nog is het vrij dik. Als ik het doorroer (omschep meer) zijn het gewoon een soort 'yoghurt' brokken. Ik heb volle yoghurt gebruikt trouwens. Het uitlekvocht heb ik niet meer, komt het ook nog goed met een beetje water erbij?

Of misschien toch maar nieuwe maken ?
Gewoon slagroom er door doen. Komt vanzelf goed
Ik heb het nog nooit gehad maar het lijkt me zo lekker. Vooral na die foto van Fran. Op smulweb al een paar recepten gezien. Vooral ééntje met pancakes en frambozenpuree. Lijk me wel wat. Volgende week toch eens doen.
Verkeerd!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hangop is lekker. Griekse yoghurt vind ik de makkelijke variant. Die van de Lidl.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 28 april 2012 @ 20:04:

Hangop is lekker. Griekse yoghurt vind ik de makkelijke variant. Die van de Lidl.Oh, lijkt het daarop? Dat is zeker lekker. Met walnoten en honing en blauwe bessen. Hmmm. Maar toch ook maar eens zelf maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven