India! aantal vragen....
maandag 9 april 2012 om 09:46
Hallo!
1 juni ga ik voor 28 dagen naar India. Alleen.
Hoewel ik het heel spannend vind krijg ik veel hulp met planning e.d. van een vriendin die uit Mumbai komt en daar woont. Tijdens mijn reis kom ik haar ook een paar keer tegen.
Nu had ik een paar vragen:
Het visum: deze ga ik binnenkort indienen bij de ambassade, maar moet ik er nu wel WEL of GEEN werkgeversverklaring bij doen dat ik puur als toerist ga en niet ga werken.
Omdat ik via mijn vriendin reis en zowel bij haar als familie en vrienden logeer (zonder kosten) wil ik graag iets terug doen. Maar om nu met een paar klompjes en stroopwafels aan te komen vind ik nou ook weer zo wat. Wat is gebruikelijk in India!?
Bedankt voor het meedenken!
1 juni ga ik voor 28 dagen naar India. Alleen.
Hoewel ik het heel spannend vind krijg ik veel hulp met planning e.d. van een vriendin die uit Mumbai komt en daar woont. Tijdens mijn reis kom ik haar ook een paar keer tegen.
Nu had ik een paar vragen:
Het visum: deze ga ik binnenkort indienen bij de ambassade, maar moet ik er nu wel WEL of GEEN werkgeversverklaring bij doen dat ik puur als toerist ga en niet ga werken.
Omdat ik via mijn vriendin reis en zowel bij haar als familie en vrienden logeer (zonder kosten) wil ik graag iets terug doen. Maar om nu met een paar klompjes en stroopwafels aan te komen vind ik nou ook weer zo wat. Wat is gebruikelijk in India!?
Bedankt voor het meedenken!
zaterdag 28 april 2012 om 14:49
zaterdag 28 april 2012 om 18:40
I love India!!
Voornamelijk het zuiden! Werkelijk prachtig! Lekker in het Orange County resort in een private pool villa tussen de olifanten... Kon niet beter!
Totaal geen vervelende dingen meegemaakt. Krijg er weer helemaal een warm gevoel van als ik terug denk aan India.
Zat voornamelijk in Mumbai, Agra, Ahmedabad, Jaipur, Mysore en Bangelore.
Totaal geen vervelende dingen meegemaakt. Krijg er weer helemaal een warm gevoel van als ik terug denk aan India.
Zat voornamelijk in Mumbai, Agra, Ahmedabad, Jaipur, Mysore en Bangelore.
zaterdag 28 april 2012 om 19:02
Ik heb zelf een aantal weken doorgebracht in Goa vorig jaar net voor de monsoon (regenseizoen) zou starten. De eerste week heb ik echt moeten bijkomen van de cultuurchoque! Zag alleen maar vuil,ratten,vuil en nog eens ratten. Werd helemaal gek van mezelf omdat ik de hele tijd met desinfecteerdoekjes in de weer was. Uiteindelijk maar de brui eraan gegeven en dacht..als ik ziek word..dan word ik maar ziek. Was wel blij dat ik me net daarvoor goed had laten inenten. Dus dat is echt een must. Ik ben gelukkig niet ziek geweest, maar mijn vriend wel (voedselvergiftiging en zonnesteek). Ook een tip is om juist DAAR de antimuggen spullentjes aan te schaffen. Ik had hier van allerlei soorten en merken DEET meegenomen, maar werd dan JUIST lekgeprikt. Mijn vriend daarintegen smeerde niets en bleef ongedeerd. Toen heb ik van een local anti muggenspul gekregen wat ze daar zelf ook smeren en dat werkte als een trein. Dus die zou ik daar aanschaffen (ook veel goedkoper). Ik moet zeggen dat ik enorm heb genoten van de reis. Ik kwam echt mezelf tegen in bepaalde situaties en heb echt bizarre dingen gezien/meegemaakt. Ik wens je dan ook enorm veel plezier toe.
Hier waakt de enige echte Barones
zondag 29 april 2012 om 10:47
Oke, dus de 40% DEET vanuit Nederland werkt minder goed?
Neem het wel ee vanuit hier maar vindhet een goeie tip om ook daar lokaal muggenspul aan te schaffen!
Jammer Mozart dat het jou zo tegenviel, ik zal het nog meemaken en daar zelf over oordelen
En het zuiden krijgt hier goede referenties! fijn dat ik die ook ga bezoeken! Ik heb er echt zin in, krijg steeds meer kriebels!
Neem het wel ee vanuit hier maar vindhet een goeie tip om ook daar lokaal muggenspul aan te schaffen!
Jammer Mozart dat het jou zo tegenviel, ik zal het nog meemaken en daar zelf over oordelen
En het zuiden krijgt hier goede referenties! fijn dat ik die ook ga bezoeken! Ik heb er echt zin in, krijg steeds meer kriebels!