Werk & Studie alle pijlers

Irritante Engelse collega

27-04-2012 13:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,

Ik weet dat het waarschijnlijk te kinderachtig is, maar ik erger me dood aan een Vrouwelijke Engelse collega van me. Het is een studente van rond de twintig, en ze is blond, erg knap en super lief tegen alle mannen op het werk..tenminste ze is Engels lief..beetje ergerlijk want 9 van de tien keer meent ze er niks van en is het gewoon irritant. Alle mannen vallen voor der in katzwijm en aangezien ik naast haar zit moet ik al dat kwijl wegvegen steeds van die mannen, jonge en oudere mannen overigens. Die mij natuurlijk niet zien staan, want ik ben getrouwd en een stuk ouder. Zij kan geen kwaad doen in andersmans ogen. Ze is intelligent ook nog eens. We hebben samen een project, waarvan ik een klein deel daarvan aanpak en zij het grootse deel omdat het project mijn main focus niet is. Ik heb zelf minstens 10 jaar evaring op het gebied waar ik aan werk en help in een deel van het project mee vanwege mijn ervaring. Het probleem is dat ze niks van me wil aanmemen en werkt het liefst alleen. Ze wil zo graag laten zien aan de baas dat ze er boven op zit en lekker aan het knallen is, het is uiterst vermoeiend. Ze is me telkens een stap voor of varnderd mijn rapport met een fancy spreadsheet volgens de laatse project management technieken, waar ik bar weinig van af weet. het is voor mij dan erg denigrerend en dat trek ik me echt aan. Mag ik wel ervaring hebben maar het project is haar main focus en ik doe het er een beetje bij. Ik voel me een beetje gepasseert de hele tijd. Alsof ze me toch niet nodig hebben. Overigens niet waar want ik merk wel degelijk een gebrek aan kennis en verbeter haar regelmatig, tenminste als ze luistert, want veellal wil ze het gewoon niet weten en negeert me dan gewoon. Als ik rapporten af heb dat moet ze zonodig er een fancy framework omheen maken om zodoende toch nog haar stempel erop te drukken. Als ik wat tegen haar wil zeggen, voor werk, dan zit ze achter haar computer en kijkt me niet aan en vraagt alleen maar of het erg belangrijk is en of het kan wachten..als zij wat aan mij vraagt draai ik me altijd om om even te luisteren voor een minuut.. Ik voel me erg afgewimpelt de hele tijd. Beetje gebruikt. Zo van kan ik lekker het hele werk opknappen en toch komt alles op haar naam te staan. Nou goed dan is dat ook mijn werk, maar toch ik vind haar heel lastig in omgang omdat ze juist alles zo perfect doet..snap je?? Oudere collegas maken zich niet zo druk en meestal is er een goed team verband..die hoeven zich niet zo nodig te bewijzen. Team werk is zo veel beter en projecten gaan ook een stuk beter, maar met haar...Ik weet dat het een deel onzekerheid is, ondanks dat ik gewoon meer ervaring heb en zij is student..maar toch. Ze is een soort van jonge hond die niks uit handen wil geven, ze wil niet dat ik haar help, ook al is dat gewoon mijn baan en moet ik wel. Wordt een beetje een onsamenhangend verhaal waarschijnlijk, maar ik zit hier echt mijn kostbare energie aan te verspillen elke dag!! Waar zou ik me in godsnaam druk om maken? Niet iedereen kan blond, jong intelligent en knap en super op handen gedragen worden op het werk door iedereen niet waar :~

Iemand tips??
Afzeiken is anders precies wat jij hier met je collega doet en die kan zichzelf hier niet verdedigen...

En dat je je best niet doet om fatsoenlijk Nederlands te schrijven is wel zo'n onnozel excuus. Als je een taal echt goed beheerst hoef je er je best niet voor te doen... Dan maak je hooguit hier en daar een tikfout en maak je niet consequent dezelfde fouten zoals jij doet.
Als jij in Engeland werkt vind ik het al helemaal vreemd om moeilijk te doen over "Engelse dingen". Als je in een ander land woont zal je met de plaatselijke cultuur moeten leren leven, hoe raar of onhandig die misschien ook is. Je hoeft jezelf niet te verloochenen, maar mensen doen dingen nu eenmaal op een andere manier dan je gewend bent. Observeer het gewoon, wie weet kan je er wat van leren.

Overigens, natuurlijk ben ik geen perfecte collega, die bestaan namelijk niet. Ik heb me vaak zat kapot geërgerd aan mensen met wie ik geacht werd samen te werken. Dat gevoel is ook helemaal niet erg, het is menselijk. Maar in plaats van te blijven hangen in je ergernis kan je ook op zoek gaan naar een manier om ermee om te gaan. Door schuimbekkend achter je bureau te zitten kom je in ieder geval niet verder.
Nou ik kan er wel inkomen dat je je eraan stoort. Wat ik er namelijk vooral uithaal is dat als dat meisje evenveel moeite deed om naar jou te luisteren, zoals ze wel naar de mannen doet, je je niet zo zou ergeren. Volgens mij komt het echt door hoe ze jou afwimpelt en de anderen niet. Dat je je eigen ergernis nog onderzoekt op jaloezie vanwege haar uiterlijk e.d. spreekt alleen maar voor je. Mijn tip: neem haar niet te serieus. Blijf haar behandelen zoals je zelf ook behandeld wil worden, maar wees niet uit op haar symphatie. Dat helpt soms verdraaid goed bij mensen die afstandelijk doen. En voel je goed over jezelf bedenk wat jij waard bent en hoe goed je met anderen kunt samenwerken. En denk ook: wat kan ik hier van leren. Je moet wel voor jezelf opkomen en je werk kunnen uitvoeren. Als het jouw taak is om haar werk aan te passen en ze laat dat lastig toe dan is het een overweging waard om dit te bespreken met een leidinggevende.
Hahaha ik vind je een beetje zurig overkomen maar kan me je gevoel wel voorstellen.

Het is ook heel irritant om met iemand te werken die je duidelijk niet serieus neemt en denkt dat ze overal beter in is. Het getuigd ook niet echt van manieren dat ze je afwimpeld en niet naar je wil luisteren. Zegt meer over haar dan over jou.

Ze heeft waarschijnlijk iets te veel zelfvertrouwen. Geef het de tijd, ze valt vanzelf door de mand. Persoonlijk zou ik toch wel aangeven dat ze zich niet OVERAL mee hoeft te bemoeien. Op een leuke manier natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven