Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Waar ik ook zo van baal, het kan niet gewoon losjes ofzo, dat lijnen. Het moet bijna obsessief of het wordt niks.

Ik heb ook weer bergen kleren in mijn kast liggen die eigenlijk nog nieuw zijn maar waar ik me echt niet meer in kan persen. En ik wil ze niet opruimen of weggooien, ik wil ze gewoon weer aan!!

Ik weet nog niet wat het wordt deze week, ik denk maar weer aanmodderen tot ik de limit bereikt heb ofzo...ik begin elke dag met goede moed maar hoelang ik het volhou wisselt sterk. Meestal tot net na de lunch, daarna moet ik zoet.

Je was er trouwens wel op tijd bij met die piepers voor vanavond Meave! Smaakten ze?

Succes allemaal weer komende week! (eet snel alle paaseitjes op - of beter, deel ze uit! - dan kun je na de paasdagen echt beginnen!)
Hai

hier is een hele slechte week geweest. Liefst was ik helemaal het bed niet uitgekomen, gelukkig heb ik dan nog verplichtingen. Deze week wil ik toch weer verbeteren. Hoewel ik momenteel de inzet heb, dat ik dit gewicht maar moet gaan accepteren, wil ik er (vooral om gezondheidsredenen, maar ook om het 'mooi' en om het 'waar ligt de grens, als ik zo doorga') liefst nog wel 5 kg af. Speelt mee dat ik de vorige keren dat ik ging accepteren, gelijk 5 kg erbij kreeg. Dus..oppassen geblazen.

Ik zat vanmorgen op de fiets al te denken: ik zou wel in een trainingskampje van 6 weken willen. Niet dat ik 6 weken van huis weg wil, maar zo'n soort 'Big Diet' zonder tv erbij lijkt me toch wel wat. Na 6 weken 10 lichter en strakker en dan op gewicht blijven. Als het goed is afgekickt van suiker en chocolade en als het nog beter zou zijn een mooiere huid.

Keep on dreaming, dus...

Als traningskampje voor vandaag gewoon maar weer beginnen met fietsen naar het werk (ik neem morgen vrij, mogelijk dat ik mezelf dan op de crosstrainer hijs) en zwemmen.. gezond eten en that's it.

Succes dames

Fijn Meave, dat het wel beter gaat. Houdt dat gevoel vast!

Nog knapper dat je dat kunt samen met huiswerk/leren, dé eetmomenten bij uitstek, bij mij
Later is nu
Bij wie kan ik me inschrijven voor dat trainingskampje?

Vandaag best een goede dag (gewoon niks te snoepen meenemen naar het werk en de mazzel hebben dat een ander dat ook niet doet) alleen vanavond tussen het eten en mijn looptraining flink lopen snaaien. Dubbel jammer want ik had er flink last van tijdens het lopen... inzet voor deze week is dan ook weer minder snoepen en meer bewegen...
anoniem_29814 wijzigde dit bericht op 17-03-2008 22:15
Reden: schrijven is ook een kunst, tsssk
% gewijzigd
Het ging gisteren zo belachelijk makkelijk

Als normaal ontbeet ik rond 6.45 uur met brinta. Normaliter heb ik dan om 9 uur echt weer trek, en terecht natuurlijk, maar nu bedacht ik mij rond half 11 dat ik nog niets gehad had. Dus heb ik 1 banaan genomen en rond 12 uur heb ik geluncht met 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer + een cup a soup.

Rond half 4 kreeg ik toen wel echt honger en heb ik 2 kiwi's gehad. Bovendien kwam ik erachter dat ik m'n 'ochtendyoghurt' gewoon nog had staan, dus die heb ik ook genomen.

Thuis nog een appel genomen en tijdens het koken 2 winterwortels (m'n salade )

's avonds biefstuk met patat en appelmoes gehad

Het zwemmen werd trouwens bubbelen, was errug lekker
Later is nu
Goede dag vandaag, tot nu toe...ben nu wel een beetje aan het snaaien...eens kijken of ik dat nog kan stoppen voor het mijn dag weer verpest...zo maar naar bed, dat kan natuurlijk ook...

Het gaat alleen niet vanzelf ofzo, het kost me echt wel moeite. En het is dat er niets te snaaien valt op mijn werk anders ging het vast mis. Nouja, morgen trakteert er een collega, eens zien wat dat wordt...
Vanmorgen 71,4 kg

Ik denk dat ik deze week ook maar chocoladevretend op de bank ga liggen Ik weet het wel, dag na menstruatie altijd wat lager, raak ik ineens veel vocht kwijt ..

Ik wil vandaag de tabel vernieuwen, dus numbers please..
Later is nu
87.
75.5

en een redelijke dag. Wel een sausijzebroodje (traktatie) en patat als avondeten, maar verder best braaf...
Hallo allemaal!

Dankzij meave ben ik hier terecht gekomen

Zij garandeerde me dat ik hier welkom ben

Ik wil dus ook graag nog meedoen

Wat me wel opvalt: wat is die tabel vreemd/onduidelijk?

Maar goed, het zal even duren voordat ik iedereen een beetje 'ken' want ik ga echt niet alle 38 pagina's doorlezen (als dat niet erg is )

Hierbij mijn gegevens voor de tabel:

lengte: 1,58m (de kleinste hier dus )

start: 65kg (weet het niet heel precies, maar vul dat maar in)

bmi is dan dus: 26,04

Streef: 55 (dus 10 kilo eraf)

Zo dat was het wel dacht ik
Hai Prulletje

welkom

Ja, die tabel is raar onduidelijk. Meave kan 'm beter, maar heeft de openingspost niet gemaakt. Ik snap het niet, want doe het nét zo als Meave. Wat me eraan doet denken: meave, heb jij die tabel nog? Ik kon 'm niet vinden ... Elvis heeft 'm 'ergens' opgeslagen bij opnieuw installeren enzo.

Hier ook nog een dikke voor de stap die je genomen hebt. Ik hoop zo dat het je wat brengt!

voor iedereen.
Later is nu
*breekt in*

Ik zit in een zieke griepbui vol verveling allerlei topics (en jullie titel komt deels overeen met de titel die mijn vaste topic op deze pijler heeft) te openen op het forum (tis wat, het wordt écht tijd om deze griep te boven te komen ). Ik zie hier postings over jullie tabel.

Op het topic 30 kilo eraf enz enz werken we ook met een tabel, die je dan gewoon hier per persoon kunt bijhouden. Tabel staat bij ons in het topic zelf, kijk even op de één na laatste pagina, daar vind je hem wel.

WEllicht ook voor jullie een bruikbare tabel? "Onze" vaste poster Rozie heeft hem gemaakt, en wij maken er al een hele tijd zeer dankbaar gebruik van. Zie maar of het at voor jullie is, en als er hulp nodig is, dan meld het vooral even bij het topic 30 kilo eraf, we kunnen het. Dan kan ik of iemand anders van ons daar een toelichting op geven.

*breekt weer uit*

Succes met de strijd tegen de kilo's!

Kastanje
anoniem_46641 wijzigde dit bericht op 20-03-2008 09:25
Reden: Tiepen is moeilijk
% gewijzigd
Maar ik zie wel dat er in 7 maanden tijd ten hoogste pas 3 kilo af is bij iemand :( Dat vind ik wel weinig in zo'n lange tijd.

Natuurlijk is afvallen moeilijk enzo, maar zo werkt dit topic niet erg motiverend voor mij als het alleen gezellig beppen is.

(dat is puur voor mezelf hoor, niks negatiefs naar jullie toe ofzo echt niet!)

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken of er niet een nieuw topic gestart kan worden.

succes allemaal
Aaai, dankje Pruttel.. even duidelijkheid voor ons.

Sja, het gaat hier niet zo goed, dat is dan wel duidelijk

Later is nu
sorry ik wilde niet gemeen zijn ofzo

Maar 3 kilo in 7 maanden vind ik gewoon voor mezelf te weinig als een ander daar wel tevreden mee is, dan is dat toch prima
nee prul daarmee zijn we natuurlijk niet tevreden... (tenminste ik niet) maar het is nog altijd beter dan 3 kilo erbij...we lijken massaal in een dip te zitten ofzo... kom je ons redden? Please?
Da's wel erg wanhopig Meis.
je weet niet half hoe wanhopig ik ben...
Als je je net zo voelt als ik deze week, dan weet ik het wel ongeveer.
wie is trouwens de gelukkige die die 3 kg kwijt is?

Ik meen me te herinneren dat ik op een gegeven moment 75 kg was. Pff, gelukkig ben ik dát kwijt.

Pruttels topic loopt inmiddelse heel goed. Ze heeft een gat in de markt gevonden Ons lukt het ook wel weer, dames, écht!!

toedels

Later is nu
Hee ik ben wel prulletje, pruttel is weer iemand anders

Maar inderdaad, 'mijn' topic bestaat net 2 dagen en loopt als een trein! Maar goed, eerst maar eens zien of wij over 7 maanden nog steeds zoveel leden hebben en zoveel posten. Misschien zijn wij dan ten hoogste maar 2 kilo kwijt ofzo

Maar meiden, kom op, even weer lekker er goed tegenaan! Jullie kunnen dat vast ook . Enne.. als jullie toe zijn aan een frisse start, mag je ook bij ons komen hoor ('wij gaan afvallen!!' heet het topic)
Ah sorry.. pruttelprulletje.. het lijkt ook wel op elkaar

Een goede start is misschien het halve werk. Ik zit hier al te lang op lijntopics, denk ik wel eens. EN ja, ik ben ooit 20 kg afgevallen, maar er zitten inmiddels weer 8 kg van bij en die krijg ik er maar niet meer af. ...

Na de zomer ben ik ónder de 70 kg trouwens,, heb ik bedacht
Later is nu
ik wil voor de zomer onder de 70 zitten, dat is wel zo leuk voor mijn bikini...en na de pasen ga ik echt weer fanatiek van start, dat heb ik ook bedacht...
Ik zou voor de zomer ook wel onder de 70 willen zitten, maar dat is een utopie. Terug rond de 75 kg lijkt me echter geweldig, maar wellicht ook niet heel erg haalbaar, tenzij ik aan de Sonja Bakkerpraktijken ga. Ik vind het zo gek, iedereen zegt dat je niet te snel moet afvallen, 0,5-1 kg per week is normaal, gezond en genoeg. Eerlijk gezegd vind ik 0,5 - 1 kg per week best veel! Ik zou willen dat ik dat kon!!!!
Heb vandaag met een vriendinnetje afgesproken dat we beiden vanaf dinsdag weer fanatiek aan de bak gaan. We willen er beiden zo'n kilo of 6 af hebben, iets meer mag ook, voor de mooi, maar hoeft niet perse. En regelmatig checken bij elkaar of het nog goed gaat enzo. Heeft de vorige keer ook geholpen.

Omdat morgenavond mijn looptraining niet doorgaat ga ik morgenvroeg ook maar weer eens mijn wekker zetten voor een vroege rensessie. Eens kijken of ik dat ook weer in mijn system kan krijgen zeg maar...

Jullie zien wel, vol goede voornemens na een schandalig volle buik van een uitgebreide paasbrunch... en ik ga me NU inschrijven voor de marikenloop. PUNT.
ben vandaag alle restjes van lekkernijen aan het opeten voor de frisse start morgen. Heb vanmorgen zowaar weer gerend, niet zo vroeg als ik van plan was, maar het voelde wel erg goed. Ben zeer gemotiveerd, nu nog volhouden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven