Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Nou dames

ik had gezegd dat ik er maandag weer vol tegenaan zou gaan

ik had ook gezegd dat ik over 2 (en een halve) maand 4 kg kwijt zou zijn.. en toen werd ik jarig.

Ten eerste kreeg ik ongeveer een kg chocolade. Ik wíl er wel tegenaan gaan, maar die chocolade moet natuurlijk wel op. Niet allemaal tegelijk, niet allemaal vandaag en morgen, maar op komen zal het. En uitdelen zal ik ook, maar niet teveel, want het is van MIJMIJMIJ

Dan wil ik er met beweging maandag wel tegenaan, maarja, die kg chocolade die ik er bij ga (vr)eten, die moet er dan óók nog weer af. Dus of ik over 2 (en halve) maand 4 kg kwijt ben... ik durf het zo niet te zeggen. Over 3 maanden.. wanneer ik met vakantie ga, is nu het streven...

en zo wordt de lat weer net zo makkelijk verlegd.

Weer gaan bewegen moet al wel een positieve inpuls geven, trouwens. Ik sta/zit al zo'n 3 weken stil, dasniegoe
Later is nu
Hier ook dasniegoenie. (Jezus, wat kan een mens diep zinken )

Vrijdag examen en daarna hopelijk weer genoeg tijd om veel te sporten. Ik leg de lat heel niet hoog hoor, wil graag over 3 maanden toch wel onder de 80 wegen. Hmpf.
Ach voor het oog wéég je dat ook hoor! Voor míjn oog iig wel
ik heb nog nooit zulke lekkere chocolademousse gehad als die mijn zusje voor vandaag klaargemaakt had... goedzijdank zat ik in een klein bakje want hij was wel verschrikkelijk machtig, en toetjes niet opeten komt in mijn woordenboek niet voor...

Hoewel ik me nu echt heel erg volgevreten voel heb ik niet eens zo veel gehad dus ik hoop dat de schade meevalt.

Zo te lezen hebben jullie het gisteren ook erg gezellig (en lekker) gehad. (wat mij dan weer niet verbaast als ik Dreamers kookkunsten goed inschat) En nog gefeliciteerd Dreamer!

Nu is het tijd voor bankzaken...
Tja Meis. Toetjes niet opeten is ook wel echt iets voor gevorderden.

Dat zou lekker zijn Meave, als je straks weer aan sporten toekomt. Ga je dan weer hardlopen of wordt het de sportschool?

Ik ben vanmorgen weer naar bodypump geweest. Dinsdag was ik er weer voor het eerst sinds een maand ofzo. Om de een of andere vage reden moet Madokus de laatste tijd bijna altijd werken op de tijden dat er bodypump gegeven wordt. Helaas weet ik me voor andere sporten niet te motiveren dus komt er dan tijden lang niets van sporten terecht.
nou

goedenmorgen

D-Day vandaag.. het begin..

ik had, raar genoeg, vanmorgen alleen maar zin in een fruitshake. Heb gisteren dat item over raw food gezien bij DWDD en raar genoeg lijkt mij dat dus fijn. Behalve dan dat je dan geen brood meer mag, en geen hartige taarten en.. nouja, alles dus. Gevolg was dat ik vanmorgen een shake gehad heb, maar 1 appel 1 peer en 2 kiwi's vullen gewoon niet. Het was wel lekker. Ik heb dus ook 2 br met tomaatjes mee naar het werk

Tussen de middag zal ik naar huis fietsen om daar m'n kinderen op te wachten met een broodje.. ze zijn het nl. niet eens met de overblijf en op maandag ga ik nu proberen zo op te vangen. Zijn ze wel eventjes alleen daarna.. we zullenzien.

Madootje, hartstikke goed dat je gegaan bent! Mij trekt body pump dan weer niet, maarja.

Meis, speciaal voor m'n verjaardagsvisite had ik niet gekookt. Alleen veel lekkers in huis gehaald. Ik moest werken he, donderdag en vrijdag. De taart wel zelf gemaakt, dat dan weer wel.

Nu ook trouwens, werken dus, dus snel weg

toedels
Later is nu
Hoi Dreamer, ik hoop dat je een heerlijke verjaardag hebt gehad.

Ik ben dus vorige week woensdag (dag na de vakantie) meteen met Atkins gestart en dag 1 ging super, dag 2 ook, al wat slapjes maar al 2 kg (vocht natuurlijk) kwijt, dag 3 (vrijdag op jou verjaardag) geen honger en ik was als een vaatdoek zo slap, misselen en koppijn. Dat komt natuurlijk omdat ik geen koolh meer in mn spieren heb zitten en mijn lichaam gedwongen wordt om de opgeslagen vetten te gaan aanspreken voor de verbranding. Zaterdag, ik had de visite vrijdag al afgezegd, werd ik wakker met een stuk beter gevoel en dat bleef die dag en tot nu toe gelukkig. Dus ik ben er door, door de moeilijke start van Atkins!

Ik doe dit dus met online hulp en mijn consulente waarschuwde me ervoor dat ik er geen lichte varant van moet maken, dus genoeg vet naarbinnen werken anders zit ik snel onder de 1000 kcalorieen. Dat klopt ook nog, zelfs met Atkins krijg je niet zoveel binnen als je aanvankelijk dus denkt. Gisteren had ik een goede dag met mn 4 gebakken eiren en 2 gekookte, vleeswaren,vlees en wat rauwe groente zal ik op 1509 kcalorieen, maar wel met moeite en daar heb ik met een ander dieet dus gen moeite mee, vandaar dat dit wel bij mij past. Ook al is het dus geen makkelijk dieet.

Sterkte Dreamer met je start en voor allemaal die bezig zijn.

Ik doe graag met jullie mee hier.
Hai Sandra

ikzelf heb Atkins met South Beach vergeleken en qua gezondheidsgebeuren zou ik eerder voor South Beach gaan. Kan natuurlijk best zijn dat nieuwe atkinsbegeleiders al wat meer in de South Beach richting zitten, met gezondere vetten enzo. Toch kan ik echt niet zonder koolhydraten en ik ben ervan overtuigd dat we dat geen van allen kunnen.

Ook wil ik geen al te erge dieettoestanden doen, met 2 kinderen in huis die meekijken, waarvan 1 een meisje is met aanleg tot een wat voller figuur. In geen geval wil ik haar een dieetcomplex aanpraten. Daarom probeer ik mijn eigen lijnen ook zoveel mogelijk buiten haar beshouwing te laten, maar een 10 jarige ziet vanalles, natuurlijk. Ik heb haar nu dan ook eerlijk gezegd dat ik de afgelopen jaren weer aangekomen ben, en dat eraf wil hebben, om gezondheidsredenen, maar dat ik mijzelf om te zien niet dik vindt. Dit laatste is nog echt zo ook, valt me steeds meer op.

Maar in haar bijzijn zal ik geen afwijkende eetgewoontes uitvoeren, eet ik schijf van 5 en warm

Ik heb mij vanmorgen verdiept in Raw Food en er zitten lekkere dingen tussen, het klinkt mij eigenlijk wel goed in de oren, maar ik zie me dit niet doen in een familie met kinderen. Ik eet gewoon wat de pot schaft, alleen wat minder en met salade (die de pot ook voor de kinderen schaft) Af en toe eet ik apart, omdat ik dan iets eet dat de anderen niet lusten, zoals bonen of een pasta met andere saus dan 'normaal'. De kinderen hebben af en toe zin dat te proeven en dat juich ik dan toe.

Ik ben volgens dit principe al eens 20 kg afgevallen, dus ik weet dat het kan. Ik at dan zelfs elke week gewoon patat met de familie mee
Later is nu
OH, en wat mij betreft is het leuk als je meedoet hier.

Ik zal deze week écht echt echt de tabel bijwerken
Later is nu
Tuuk begrijp ik oo kbest dat iedereen zelf het beste weet welk

dieet (ik haat dat woord!) bij hem/haar past.

Over de vetten in het Atkinsdieet, dat is juist de truuk.

Je krijgt (om af te vallen) zo weinig mogelijk koolhydraten.

Want pas dan gaat je lichaam over in vetverbranden.

De weinige koolhydraten die je mag hebben moet je zien als aanmaakblokjes die de vetverbranding in het lichaam aan de gang zetten, de vetten die je binnenkrijgt overdag ook, maar die plas je meteen weer uit.

Dus toen donderdag en vrijdag alle koolhydraten uit mn spieren waren geconsumeerd kon ik dat lichamelijk goed voelen.

En uit mn hum was ik al door de overgang (ja wie nog meer hier?) en door dat ik daar van was aangekomen.

Heb vroeger ook nooit een moeder gehad die aan dieeten deed

hoor Dreamer. Het zal natuurlijk wel meehelpen zo'n voorbeeld maar sla maar een blad open of druk de tv eens aan: allemaal slank!

Ik hoor wel wanneer je je lijstje wilt maken geven ik dan alles door.
Nou, geef maar door

Volgens mij kun je vetten niet uitplassen, trouwens. Gaat niet door de nieren.

Ik ben nog niet in de overgang, gelukkig ... jij wel? Pff, m'n zus ook, dus als ik net zo snel ben, dan zit het er bij mij over een paar jaar aan te komen.

Mijn moeder zei niet aan dieten te doen, maar maakte zich met haar 1.65 m en 55 kg wél druk over vetrolletje hier en daar Nu zegt ze dat dat niet zo is, maar ik heb haar aan brooddieet, atkins en meer van dat soort dingen gezien. Is voor m'n vader, zegt ze nu, want die werd wel dikker.

Ik wil m'n dochter laten zien dat je ook kunt afvallen door gewoon te eten, op een gezonde manier. Zodat zij niet aan allerlei dieten begint of, nog erger, een keertje gaat stoppen met eten, omdat haar vriendinnen dat ook doen om slanker te worden. Als ik dan nu al begin met allerlei ongein, geef ik wel een voorbeeld dat gewoon eten niet werkt. Vandaar.

Nu geef ik het voorbeeld (hoop ik) dat je afvalt met gezond eten en bewegen.
Later is nu
Atkins Fase 1

In de eerste fase, inductie, moet het lichaam overschakelen van koolhydratenverbranding naar vetverbranding. Doordat het lichaam geen koolhydraten meer binnen krijgt, gaat het de eigen vetreserves aanspreken als brandstofbron. Die verbranding is niet volledig, er blijven ketonen over. De ketonen komen ook in de urine terecht. Met speciale ketostix kan je de ketonen in je urine bepalen. Zo kan je controleren of je (nog) bent overgeschakeld naar vetverbranding.

Waar dat van dat vet uitplassen staat kan ik zo snel niet vinden maar dat vraag ik dan nog wel even na.

Mijn moeder zat nooit over haar figuur in.

Heeft altijd tegen ons gezegd dat wij (2 dochters)

ook niet dik zullen worden omdat dat niet in de

familie zit. Nouwww... heb wel bij de tantes een paar

stevigen zitten.

En mijn zus is te zwaar maar dat in door antihormonen

bij een kankerbehandeling gekomen. In 6 weken tijd 30 kg erbij wat ze er niet weer afkrijgt Ze krijgt het er niet af nu door emotionele problemen.

En ik....zit net over een BMI van 26 bij 175cm en 79 kg en mijn

streef ligt vanaf 74 en minder.
Ik had gisteren best een goede dag, maar waarom ik dan 's avonds nog die koekjes bij de thee neem? Geen idee. Ik had er niet eens zin in, maar ze stonden er en ik had het wel verdiend, vond ik, ofzo.

Eerst ook al een plak cake bij een ouderavond op school..

Vandaag maar niet ontbeten met een fruitshake. Ben toch bang dat daar niet genoeg energie inzit voor een fietstochtje van een half uur.
Later is nu
Ik ken dat Dream. Ik probeer nu ook het idee los te laten dat ik bepaalde lekkere dingen heb "verdiend". Da's natuurlijk een hele ongezonde koppeling om je zelf op die manier te willen belonen. Maar ja, dat is dan wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Vanmorgen weer op de weegschaal. Die stond nu op 77,2 kg. Da's dus 1 kilo eraf in 1 week. Ik ben er blij mee.
Sandra, dat lijkt me toch wel erg heftig dat Atkins. Wel fijn dat je het ergste gehad lijkt te hebben qua lichamelijke reactie.
Tis ook best wennen en heftig Madootje, maar ik heb

nu geen trek en dat is meestal andersom.

Vandaag weer 5 eieren gekookt, een halve avocado mee

voor door de rauwe spitskool. En die avocado is getver nog niet

eens rijp!

Maar ik zet dit wel door, bijna zonder koolhydraten is goed

voor heel wat kwaaltjes, o.a. overgang.
Tja, de overgang daar heb ik voorlopig gelukkig nog niet mee te maken. Mij lijkt koolhydraatvij vooral heel onpraktisch. Op vrije dagen is het misschien nog wel te doen, maar tijdens mijn werk heb ik meestal wieig tijd om te eten. Dat gaat dus nogal eens tussen de bedrijven door of zelfs in de auto. Dat lijkt me met een flinke berg salade dan weer niet handig.
Hoi madootje,

Ik slik de pil weer, dus ik heb gelukkig geen opvliegers meer.

Maar die tijd dat ik ff gestopt ben (maandje maar) ben ik zo aangekomen.

Ik werk ook 5 dagen per week, maar als ik wat wil, zal ik wel moeten he. Of denk jij niets voor niets? Volgens mij heb jij een eigen bedrijf of een slechte baas.Want elke werknemer heeft toch recht op lunch- en koffie/thee pauze? Van te voren moet ik ook alles klaarmaken zoals eieren koken en wat salade (zoveel sla mag ik niet hoor, maar 200 gram sla en 100 gram andere groente), voor de rest kaas, worst mee lijkt me ook weer niet het ergste.

Dit dieet is niet geheel zonder koolhydraten want koolhydraten blijven wel de 'aanmaakblokjes' en na verloop van tijd komen daar steeds meer koolhydraten bij. Maar het is best wel een gepuzzel, daarom doe ik dit ook onder begeleiding.
Tja, het is een beetje de aard van het werk in combinatie met (te) veel te doen de meeste dagen. Als ik dan op mijn gemakje ga pauzeren betekend dat alleen maar dat ik nog later klaar ben. Ik heb geen duidelijk afgebakende werktijden.

Blokjes kaas en worst mee in de auto gaat dan weer prima. Dat zou dus nog wel kunnen.
Worst en kaas? Ik ben er nu al op uitgekeken hihi,

Vanavond salade met een paar zalmmoten.
Hoppaaaa, 88,5 kg.
Hoi Sandra, lang niet gezien. Tja overgang heb ik (nog) geen last van, alhoewel ik mijn slechte huid van de afgelopen 2 jaar wel wijdt aan een hormonenkwestie.

Ik merk ook sinds ik de 40 gepasseerd ben dat de kilootjes opeens wel bij mijn taille willen gaan kleven. Misschien toch al een voorlopertje....

Stand: 92,5 --> weer terug bij de start.

Pff ik haat zomertijd, ik ben de hele week al niet uit te staan omdat mijn biologische klok weigert zich aan te passen.

75.5 en nu verder naar beneden graag. Het gaat hartstikke goed alleen snapt mijn weegschaal dat nog niet ofzo...

Meave, het moet niet gekker worden. Kun je geen bloedtest ofzo aanvragen, testen of je schildklier wel oke is? Ik ken nog iemand die in zo'n tempo kan aankomen en zij heeft haar schildklier niet in orde...

Monser, ik heb ook zo'n eigenwijze biologische klok...als ik er eenmaal aan gewend ben vind ik het heerlijk, dat extra uurtje daglicht 's avonds, maar nu...
Goedenmorgen

72,8 hier, dus niet veel eraan.

Meave, ik vind ook bloedtest! Zo snel aankomen is echt niet normaal. Nooit.

Ik heb me voorgenomen vandaag weer te proberen hard te lopen. 3x 1 minuut met 2 minuten wandelen (ben ik in 9 minuten klaar ) en dat 3x proberen in 1 week. Kijken hoe mijn knie dat vindt.
Later is nu
Hoi Monser! Idd lang niet gezien zeg, ik lees je af en toe wel op t forum gelukkig. Ik kan je ook niet vertellen hoe de overgang lichtelijk al begint, ik rolde er in 1 x in toen ik ff stopte

met de pil en nu ben ik vanmorgen door de pil heen ongesteld geworden, maar dat kan bij dit dieet.

Meave, jammer dat ik je gemist heb afgelopen vrijdag...

Maar het kan ook nog zo zijn dat je je lichaam in de spaarstand hebt gezet. Ik heb dat ook een keer gedaan en met

behulp van dietiste kreeg ik hetzelfde dieet wat op www.voedingscentrum.nl staat voorgeschreven. Je moet echt

die kachel aan de loop houden,anders ga je onherroepelijk in de spaarstand.

Hier weer een pond eraf sinds zondag, bijna 4 kg de 1e week. Maar daar heb ik ook echt wel wat voor

moeten doen, voor moeten laten en 2 dagen ziek, zwak en

misselijk geweest. het gaat nu goed, alhoewel ik wel mn spieren voel als ik me inspan of op mn hurken iets moet doen.

Dat komt natuurlijk omdat ze van de koolhydraten moeten afkicken. Maargoed, ik ga nu de 2e week in met Atkins.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven