Als je niet slaapt dan ben je...........?
maandag 16 april 2012 om 22:34
niet slapend
- klaar wakker [heel erg wakker]
- wakker liggen [in bed liggen en niet slapen]
- daar lig ik niet wakker van [daar maak ik me geen zorgen over]
- hem wakker schudden [hem ergens van bewust maken]
- je moet geen slapende honden wakker maken [niet ergens de aandacht op vestigen als dat vervelende gevolgen kan hebben]
- iets bij iemand wakker maken [hem bewust laten worden van een gevoel]
- wakker worden [plotseling weer aandachtig zijn]
- klaar wakker [heel erg wakker]
- wakker liggen [in bed liggen en niet slapen]
- daar lig ik niet wakker van [daar maak ik me geen zorgen over]
- hem wakker schudden [hem ergens van bewust maken]
- je moet geen slapende honden wakker maken [niet ergens de aandacht op vestigen als dat vervelende gevolgen kan hebben]
- iets bij iemand wakker maken [hem bewust laten worden van een gevoel]
- wakker worden [plotseling weer aandachtig zijn]
zondag 29 april 2012 om 18:16
Ons gepiep, ik samen met zusje, dat we al zoooooo lang geen ECHT lekkere soupe au pistou zoals die van mijn moeder hebben gehad heeft gewerkt. Dat wordt morgen de lunch. Lekker met verschillende soorten geraspte kaas erbij en een paar verse Italiaanse broden. En waarschijnlijk bakken we daar dan ook nog een lading frikandellen bij die ik heb meegenomen. Niet echt een culinair hoogstandje maar iedereen hier vindt ze lekker.
zondag 29 april 2012 om 18:23
Is overigens nog knap vermoeiend, Engels met Leendert, Frans of Nederlands met eigen grutjes, Italiaans of Frans met grutjes van zusje, Italiaans met zwager, Frans met ouders, Frans of Italiaans met zusje, Italiaans met schoonouders zusje en vertalen zodra er iemand iets spreekt dat niet iedereen verstaat.
zondag 29 april 2012 om 18:29
zondag 29 april 2012 om 18:31
quote:leentjedb schreef op 29 april 2012 @ 18:23:
Is overigens nog knap vermoeiend, Engels met Leendert, Frans of Nederlands met eigen grutjes, Italiaans of Frans met grutjes van zusje, Italiaans met zwager, Frans met ouders, Frans of Italiaans met zusje, Italiaans met schoonouders zusje en vertalen zodra er iemand iets spreekt dat niet iedereen verstaat. word al moe als ik het lees. Respect hoor
Is overigens nog knap vermoeiend, Engels met Leendert, Frans of Nederlands met eigen grutjes, Italiaans of Frans met grutjes van zusje, Italiaans met zwager, Frans met ouders, Frans of Italiaans met zusje, Italiaans met schoonouders zusje en vertalen zodra er iemand iets spreekt dat niet iedereen verstaat. word al moe als ik het lees. Respect hoor
zondag 29 april 2012 om 18:36
quote:helene31 schreef op 29 april 2012 @ 18:28:
[...]
Koninginnedag natuurlijk. Duh!
O, daar doe ik niet meer aan sinds we uit Amsterdam vertrokken zijn. Is in ons dorp en omgeving vooral excuus om je het apelazerus te zuipen, alles onder te kotsen en je te misdragen. Was en is in Amsterdam waarschijnlijk niet veel anders gezien het feit dat ze allemaal nieuwe regels hebben en je geloof ik dit jaar nog maar 1 glas alcohol per keer mag kopen.
Ben ik even blij dat ik Italië zit met genoeg wijn voor handen.
Gaan jullie nog iets doen met Koninginnedag?
[...]
Koninginnedag natuurlijk. Duh!
O, daar doe ik niet meer aan sinds we uit Amsterdam vertrokken zijn. Is in ons dorp en omgeving vooral excuus om je het apelazerus te zuipen, alles onder te kotsen en je te misdragen. Was en is in Amsterdam waarschijnlijk niet veel anders gezien het feit dat ze allemaal nieuwe regels hebben en je geloof ik dit jaar nog maar 1 glas alcohol per keer mag kopen.
Ben ik even blij dat ik Italië zit met genoeg wijn voor handen.
Gaan jullie nog iets doen met Koninginnedag?
anoniem_6478ad5e7d9bc wijzigde dit bericht op 29-04-2012 18:39
Reden: Kromme zin recht gebreid.
Reden: Kromme zin recht gebreid.
% gewijzigd
zondag 29 april 2012 om 18:38
zondag 29 april 2012 om 18:44
quote:leentjedb schreef op 29 april 2012 @ 18:41:
Leuk IBI, ik kocht altijd veel te veel "troep" van kinderen die we kenden op zo'n rommelmarkt. Die blije smoeltjes als ze een paar euro verdienen. haha behalve mijn neefje ken ik geen kinderen daar dus dat zal niet gebeuren. En de halve kraam/kleed van neefje komt bij mij vandaan dus daar zal ik ook niet veel uitgeven
Leuk IBI, ik kocht altijd veel te veel "troep" van kinderen die we kenden op zo'n rommelmarkt. Die blije smoeltjes als ze een paar euro verdienen. haha behalve mijn neefje ken ik geen kinderen daar dus dat zal niet gebeuren. En de halve kraam/kleed van neefje komt bij mij vandaan dus daar zal ik ook niet veel uitgeven
zondag 29 april 2012 om 18:46
zondag 29 april 2012 om 18:47
quote:leentjedb schreef op 29 april 2012 @ 18:46:
Ik ga grutjes maar eens wat oppoetsen en eventueel omkleden. Kunnen we zo richting de 3 nonna's Italiana die al de hele middag in de keuken staan te zwoegen. Ben benieuwd wat we te eten krijgen. Eén ding is in ieder geval zeker: VEEL.
Fijne zondagavond verder. En misschien tot later.veel plezier en lekker eten
Ik ga grutjes maar eens wat oppoetsen en eventueel omkleden. Kunnen we zo richting de 3 nonna's Italiana die al de hele middag in de keuken staan te zwoegen. Ben benieuwd wat we te eten krijgen. Eén ding is in ieder geval zeker: VEEL.
Fijne zondagavond verder. En misschien tot later.veel plezier en lekker eten
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 29 april 2012 om 23:10
'avond
Ikea was een beeeetje druk. Ben wel geslaagd. Alleen flauw dat ze niet overal schroeven bij mee leveren. Kan ik nog dit ding niet aan de muur hangen. Morgen dus langs bij de bouwmarkt, Eens zien of het daar ook druk is...
Verder kan ik me vermaken met 2 stellingkasten in elkaar zetten, 14 opbergdozen vouwen, mijn gordijn afmaken (hij hangt al wel) en hopelijk dat ding ophangen en 'inrichten'.
Rommelmarkt is zonde van mijn geld ruimte..
Ikea was een beeeetje druk. Ben wel geslaagd. Alleen flauw dat ze niet overal schroeven bij mee leveren. Kan ik nog dit ding niet aan de muur hangen. Morgen dus langs bij de bouwmarkt, Eens zien of het daar ook druk is...
Verder kan ik me vermaken met 2 stellingkasten in elkaar zetten, 14 opbergdozen vouwen, mijn gordijn afmaken (hij hangt al wel) en hopelijk dat ding ophangen en 'inrichten'.
Rommelmarkt is zonde van mijn geld ruimte..