Is ¤5 te veel?

30-04-2012 09:20 50 berichten
Vandaag is 't een feestdag! Zometeen ga ik met mijn beste vriendin en haar zoon naar de vrijmarkt.

Ze zitten in de bijstand en krijgt een voedselpakket. (Einde bijstand is door 't vinden van een baan in zicht).

Nu wil ik haar zoon (7jr) vijf euro geven om vandaag te spenderen op de vrijmarkt.

Ik vind dit normaal aangezien ik vroeger van mijn oma 10 gulden kreeg op zo'n bijzondere dag.

Mijn vriend vind dit veel geld voor een 7 jarige, hij kreeg vroeger niks van zijn oma.

Nu weet ik ook wel dat ik geen oma ben, die heeft ie ook trouwens niet en werp me sinds zijn geboorte al op als suikertante.

Nou voor ik zo op de fiets richting vrijmarkt stap ben ik toch wel benieuwd hoe jullie er over denken.
Is toch leuk voor dat kind, een keer een extraatje.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Vind het een hartstikke aardig gebaar, als het nou vijftig euro was, okee, dan was het wat overtrokken, maar vijf euro vind ik een heel normaal bedrag. Geniet ervan.
Nee hoor, prima bedrag.
Ik vind het een mooi bedrag, helemaal niet teveel.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Gewoon lekker geven. Hij zal er hartstikke blij mee zijn.

Lief van je.
Ik vind het lief! Het is voor een 7 jarige misschien wat veel maar ik denk dat je een hem heel blij maakt.
Prima bedrag. Leuk!
Ik vind dat helemaal niet teveel. Het is toch leuk voor hem?

Mijn zoon krijgt ook 5 euro mee op dagen als deze en hij is ook 7.

Hartstikke lief van je dat je dat doet! En veel plezier
Ik vind 5 euro leuk bedrag voor kind, leer hem meteen afdingen

Geef het in losse euro's.
5 euro vind ik een prima bedrag, als je zelf een kadootje voor hem koopt, is het waarschijnlijk al snel duurder... nu heeft hij er met vijf euro ook nog wel voor tien euro plezier van.
Zeker niet te veel.

Gewoon geven, leuk!
Shit happens
Oh, en vroeger is niet nu.
Voor 5 euro kan hij wel iets leuks kopen denk ik.

Ik vind het een leuk en lief gebaar van je. Je vriend zeurt een beetje.
He gelukkig dames!

Nou ik geef hem eerst een briefje van vijf, omdat dat dan meer voelt voor hem. En dan kan ie altijd met me wisselen ;)
Lief van je en je geeft het immers niet alle dagen, maar nu met een wat speciale reden.

Ik zou het in muntgeld geven, dan lijkt het meer voor zo'n jochie en betaald het ook makkelijker als hij iets leuks ziet.
Welneeeee, is helemaal niet te veel. Leuk toch juist?

(Vijf Euro vind ik zelfs een beetje weinig. Zou 10 Euro doen. En wat niet opkomt, laat je 'm houden als spaargeld. Maar goed, that's me.)

Dat de oma van je vriend hem vroeger niks gaf heeft hier toch niks mee te maken? Wat een onzin. En hoe leuk vond je vriend het dat hij niks kreeg? Nou dan!

Gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft. Lief van je juist! Dit zijn juist de leuke dingen van 't leven die zo'n jochie nooit meer vergeet.

Have fun!
Veel plezier.
Wat lief van je zeg!

Kom je vertellen hoe hij reageerde? Zou dat koppie wel willen zien.
quote:beelicious schreef op 30 april 2012 @ 09:25:

He gelukkig dames!

Nou ik geef hem eerst een briefje van vijf, omdat dat dan meer voelt voor hem. En dan kan ie altijd met me wisselen ;)

Voor kleine kinderen is 5 muntjes meer dan 1 briefje (ik heb daar zelfs ooit een onderzoek naar gezien, die ik nu niet voor je ga zoeken want daar heb ik geen zin in. Anekdotisch bewijs: mijn zusje wilde toen ze klein was haar zakgeld in zo klein mogelijke muntjes, want dan was het 'meer'.) Ik zou dus gewoon kijken wat ik aan kleingeld in huis had en dat geven.

Leuk idee! Vijf euro vind ik een mooi bedrag, ook op de vrijmarkt ben ja al snel een euro kwijt als je iets leuks wil kopen of iets lekkers wil halen. Veel plezier straks!
Lief van je!! En het lijkt mij
Oeps, te snel verzonden :-S

Het lijkt mij een mooi bedrag. Kan hij wat dingetjes kopen. Ik geef mijn twee kinderen ook allebei vijf euro (ze zijn vijf en zeven) en dan kunnen ze zelf bepalen of ze er bijv. iets op de vrijmarkt voor kopen, of iets lekkers, of in hun spaarpot.

Veel plezier vandaag!
Super lief!

5 euro lijkt me juist een prima bedrag. Veel plezier!
Lief en leuk!
Daarnaast kan hij natuurlijk nog genoeg bij me aftroggelen.. Schmincken, suikerspin, springkussen etc. Maar die vijf euro is voor hem om uit te geven! Op de vrijmarkt zie je toch veel van die 50cent - 1euro prulletjes

Ja zal vanmiddag verslag uitbrengen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven