Lekker gewoon...

28-11-2011 14:38 2500 berichten
Alle reacties Link kopieren
dat blijven we! Niet altijd even nuchter, maar toch.

Een vers nieuw belegen topic waarin Luusbaby sowieso geboren gaat worden is en hopelijk snel ook nog - beter laat dan nooit - nieuwe zwangerschapsaankondigingen komen te staan.

Luusbaby is geboren! Muba is zijn forumnaam!

En inmiddels een nieuwe zwangere in ons midden. Sproet verwacht Sproetekind 2.0 en is uitgerekend op 17 december 2012!!!
anoniem_118108 wijzigde dit bericht op 30-07-2012 11:00
Reden: verdrietig nieuws
% gewijzigd
Och lieve Beng, een op je stromende tranen van schuldgevoel. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je dan voelt. Hier gaat het de laatste tijd hetzelfde, maar bij jou dan waarschijnlijk in het kwadraat. Het is ook gewoon allemaal heel veel wat jij op je bord krijgt en dat valt ook niet mee. En nu is dat extra naar omdat je het nog niet zo goed uit kunt leggen aan Bengelien waarom jij het zo druk hebt en ze gewoon mee moet met de alledaagse dingen.

En voor je tegenstrijdige gevoel naar de wens voor een tweede. Je had potdorie ook gewoon zwanger moeten zijn nu. En South ook.

Bah!!!
Oh Beng toch... , ik denk dat jij een hele

goede moeder bent hoor. Je laat haar zien hoe sterk je als vrouw kunt zijn. Dat is pas een mooie levensles.

En die twijfels horen er volgens min bij. Ik twijfel ook regelmatig aan mijn kunde als moeder. Juist omdat ik er voor heb gestudeerd. Volgens mij zijn zowel bengelien als southmini pittige meiden en ja, dan zit je wel eens met je handen in je haar. Maar oh... Wat zijn ze leuk!

Rustig aan meid. Bengelien komt vast niets te kort.
Oh en mindfullness heb ik ook een poosje aan gedaan maar is bij mij ook niet zo aangeslagen dus. Ik probeer wel af en toe nog die meditatie oefeningen te doen. Maar dat is dan vaak op zo'n punt dat ik het eigenlijk al veel eerder had moeten doen.
Lieve, lieve Beng Wat een verdriet en ik kan me zo goed voorstellen dat het je allemaal boven je hoofd groeit. Drukke, verantwoordelijke baan, verbouwen, huishouden wat bijna volledig op jou neerkomt. Logisch dat Bengelien in `opstand` komt en bij wie kan ze dat in haar ogen beter doen dan bij haar rots in de branding. Mama blijft toch wel `staan` en de liefde is onvoorwaardelijk. Dat voelt ze denk ik heel goed aan, dat jij thuis toch de bepalende factor bent.

Als ik lees wat je in het `normale` leven allemaal wel niet op moet pakken en dan nu ook nog een verbouwing erbij. Is er een mogelijkheid om dingen uit te besteden? Een hulp een keer in de week, boodschappen via Albert. Dat kan Bengman misschien ook wel invoeren en dan is dat even helemaal van jouw takenlijst verdwenen en kan je op je vrije woensdag lekker met Bengelien naar het park, in bad, de kinderboerderij, knutselen, bankhangen etc...

Als ik je zo lees hebben zowel jij als Bengelien daar heel erg behoefte aan.

Lieve Beng, je hebt zoveel op je bordje. Ik denk dat we daar allemaal heel erg stil van worden als we er alleen maar aan denken. Ik hoop dat je uit je hoofd kunt zetten dat je een slechte moeder bent, dat is een vreselijke gedachte waar je echt niet van opknapt en die bovenal ook helemaal niet klopt.
He, ik blijf janken zo...jullie zijn lief

Praktisch gezien zal ik even "moeten" doorbijten - hoewel ik mezelf wel heb getrakteerd op een verbouwingsstop omdat Bengelien mijn aandacht nodig heeft en ik heb een paar dagen vrij van mijn werk. En ik heb zowaar iets voor mezelf ingepland - uitgebreid naar de kapper en lunchen + wandelen met een vriendin.
Aan alle lieve woorden van Pien, South en Mard heb ik eigenlijk niets meer toe te voegen. Dus dan nog maar een heeeeeeele dikke voor je. Fijn dat jullie zo'n leuke dag hadden samen en hopelijk knap je ook flink op van je mini-vakantie.

Dank trouwens voor wat je schreef over dat mindfulness, ik ga me er zeker nog even in verdiepen (want ben met dat soort dingen vast net zo sceptisch als jij).

Neem, wat lief dat je de tijd hebt genomen voor je post aan Beng. Toch fijn zo'n deskundige in ons midden

Wij hebben gisteren het Grote Nieuws aan m'n schoonouders verteld. Ze vinden het erg leuk en kijken nu al uit naar midweken in vakantieparken met 'alle' kleinkinderen

Man ik begin die zwangerschap nu langzaam aan wel te voelen. Ben echt zo gaar als een klontje aan het einde van de dag.
Wat leuk dat je schoonouders zo enthousiast reageerden Sproet! Enne, jij kijkt vast ook uit naar midweken in vakantieparken

En ja ik ben idd sceptisch op het gebied van meditatie en "zweefteef" gedoe maar doe er nu toch aan mee. Verwachtingen overboord gooien hoort er ook bij nl. Onbevooroordeeld observeren. En op dat gebied is er nog genoeg te winnen bij mij Maar ik probeer het iig

voor je vermoeidheid Sproet.
Dikke Beng. Kan ook eigenlijk niets meer toevoegen aan alle lieve woorden die al gezegd zijn. Zat bijna zelf met tranen je post te lezen. Maar je doet het super meis, ook al voel je het zelf niet zo. Diepe bewondering voor hoe je alles aanpakt.
En leuk dat jullie het grote nieuws al verteld hebben aan de schoonouders Sproet!

En yeah voor je allereerste zwangerschapsverschijnselen.
Ben doodmoe, zal wel van alle emoties en spanningen zijn.

Vandaag lekker gekeuteld met z'n 3-en. Lokaal iets leuks gedaan vanmorgen, toen even een middagdut en lekker getutteld in de douche. Vanmiddag op (verlate) kraamvisite geweest en vanavond lekker samen gegeten met een wijntje erbij.
Beng

Sproet: voor je eerste verschijning!

Ben snel weer weg, slapen. Voordat zieke muba wakker wordt en besluit wederom ons een volledige nacht wakker te houden....

Truste!
Beng, zolang we aparte huisjes hebben, vind ik het prima zo'n midweek

Vandaag gelukkig minder moe (gisteren een middagslaapje gedaan). We waren bij mijn nichtje langs (samen met schoonouders) en we hebben heerlijk de hele middag in de tuin gezeten En....Sproetekind heeft op een fietsje leren fietsen! Op een echte fiets dus en zonder zijwieltjes! Ik heb Sproetman zelden zó trots gezien Sproetekind kan natuurlijk nog niet echt zelf opstappen en wegrijden, moet een zetje krijgen, maar hij kan best een aantal meter doortrappen. En hij moet nog leren vóór zich te kijken

Nichtje en haar man ook maar meteen ons nieuws verteld, ik heb gewoon helemaal geen zin om het voor me te houden Wel gek hoe anders we dat nu doen dan vorige keer. Geen haar op m'n hoofd die er toen aan had gedacht om het mijn ouders níet als eersten te vertellen.
Beng, ik kan er ook niets aan toevoegen, maar ik herken wel heel erg dat als je denkt dat je kind nog nooit zó strontvervelend is geweest, de tweede gedachte pas is dat je misschien zelf een beetje teveel hooi op je vork hebt. En dat dáár iets aan moet gebeuren, en je de buien van Bengelien daarna opeens veel beter kunt handelen. Dat peuterpubers heel vervelend kunnen zijn, herken ik wel.

Nogmaals , verwen jezelf maar even waar je kan en hopelijk gaat het gauw weer beter met Bengman zodat die weer wat kan overnemen. En is het gedoe met je collega snel opgelost.

Sproet, klinkt goed! Wat grappig dat je het nu zo anders doet. De situatie is natuurlijk anders, maar je verandert zelf blijkbaar ook meer dan je denkt, ook qua denkbeelden. Mijn ervaring is dat je best veel dingen anders doet bij een tweede kind. Duft, heb jij dat ook?
Hier flinke uitverkoop [60-70% korting] (voor jongensmama's, maar ze verkopen ook lifestyle en gifts) Little Dutchman
Fijne Koninginnedag gehad allemaal? Wij hebben er dit jaar niets aan gedaan. ben zelfs vergeten Sproetekind vanmorgen z'n oranje shirtje aan te doen Nou ja, we halen de schade volgend jaar wel weer in
Heeeerlijke koninginnedag gehad Sproet. Geen oranje kleding, maar wel naar Nl oma en opa's durp geweest. Is altijd superleuk, want zeer actieve oranje vereniging. Durp is een beetje zoals Delft, maar dan in het heel heel klein.

Was van alles te doen. Fiets hem erin boven het haventje. Een mannenkoor met zeemansliederen en alles versierd.

Lekker op het terras gezeten in de zon met rose en bier. Caatbaby heel de middag op schoot bij vriend van oudste dochter. Caatboy op stap met dan weer opa, oma, mama, papa of tante ' oudste dochter'. Was ook een springkussen en hij kreeg ook nog een ijsje.

Nu zit hij bami te eten en dan naar bed. Wij een beetje rozig van de rose en bier en zon.

Strakjes Portugese stoofpot voor ons.
Klinkt als een heel geslaagde dag Caat! Kun je zo weer een tijdje op teren volgend mij Handig ook al die mensen die zich met de kinderen bezig houden

TZ, ben wel heel benieuwd wat je allemaal anders doet nu!
Was ook heerlijk. Echt genoten. En I heel veel mensen om ons heen dienonze kindjes helemaal super vinden. Kan je zelf ook nog eens achterover leunen.

Enne, ben ik ook benieuwd naar TZ. Ik herken het wel. Net als Duft laat ik Caatbaby veel langer baby zijn. Met Caatboy wilden we al zoveel doen. Hebben we met Caatbaby helemaal niet. Daarbij is Caatbaby een heel ander kind. Echt een knuffelkind. Kan uren op schoot zitten. Vanmiddag ook. Lekker op schoot, naar alles en iedereen lachen, beetje met zijn voetje spelen. Hij lag ook gewoon en dat wikde Caatboy met vijf maanden al niet meer. Maar Caatboy kon je even snel te slapen leggen en dan weer verder.

Dat had Nl oma ook in gedachten voor Caatbaby. Even snel bij haar naar bed en dan vanavond wat langer blijven hangen. Maar helaas...dat trekt Caatbaby echt niet. Die moet gewoon naar bed en wij dus naar huis.

Heeft niet, wel even wennen. Ander kind, andere benadering.

Maar zo maak ik deze keer wel zelf groentehap. Vorige keer vond ik dat veel te moeilijk of zo. Nu krijgt Caatbaby afgekoelde slappe thee. Caatboy eigenlijk meteen diksap. En waarom? Kan ik eigenlijk niet zo goed uitleggen.
Klinkt heerlijk Caat!!

Wij hadden ook een heel gezellige dag, al ligt kz nu alweer een half uur luidkeels te vechten tegen de slaap en de indrukken.

Wat ik nu anders doe... Om een recent voorbeeld te noemen: toen grotezus gister haar teennagels mocht lakken, heb ik de tenen van kleinzus ook gedaan. Gz vond het een mijlpaal in de categorie eerste hapje/ eerste stapje, voornamelijk omdat zij dat na lang vragen voor het eerst mocht toen ze vier was. Ik vind het ordinair staan bij kleine kinderen en stelde het zo lang mogelijk uit. En nu denk ik: ach, morgen haal ik het er weer af, zij trots, wat maakt het uit...

Beetje onnozel voorbeeld misschien maar ik ben met veel dingen makkelijker geworden. Geen korsten eten? Ze laat drie dagen alle korsten liggen en daarna is het weer vergeten. Er is nog genoeg over om wel strijd om te krijgen.
Klinkt als een topdag Caat!

Hier ook een bijzonder geslaagde dag. Vanmorgen vroeg een rondje vrijmarkt in het centrum. Niks gekocht, alleen oranjetompoucen. Toen thuis koffie gedronken, hond uitgelaten en door naar een wijkfeest in de buurt. Dat is altijd een echt kinderfestijn met allerlei spelletjes, springkussens, schminken, poffertjes en muziek. Vervolgens naar huis voor Bengelien haar middagdut, ze heeft dik drie uur liggen snurken en Bengman ook. Ik heb een uur met de hond gewandeld en 3 wasmanden strijk weggewerkt. En lekker even met een luxe belegd broodje in de tuin gezeten in mijn eentje - heerlijk!

Vervolgens weer terug naar het wijkfeest waar ons feestbeest weer helemaal los ging, ze heeft gedanst als een wilde!

We kwamen de VK nog tegen die de nacht naast mijn bed heeft doorgebracht. Heb de afspraak gemaakt dat ik direct mag komen (als de test nog niet eens is opgedroogd ) als het nog een 2e keer mag lukken. Ze zei wel direct dat ze met mij nooit meer een bevalling in wil - geplande sectio bij 39 weken. Wat haar betreft was het dus ook geen succes - ze vond t niet voor herhaling vatbaar iig.
Als ik het in 1 woord moet omschrijven: ik ben makkelijker met muba dan met luba.

Oh, dat zijn meer woorden...

Bij luba gebruikte we vrij lang afgekookt water voor de flesjes, nu maar heel ff. Bij luba steriliseerde we de flesjes heel lang, nu nooit en pleuren het vanaf het begin in de vaatwasser. Bij luba pas rijstebloem met vier maanden, bij muba al met net drie maanden. Bij luba fruit en groente pas vanaf 6 maanden, bij muba al met vier maanden.
Wat leuk om jullie voorbeelden te lezen. TZ, Sproetekind kreeg vorige week zijn eerste gelakte teennagels Ik kan me voorstellen dat je wat makkelijker wordt met dingen, je moet denk ik ook wel, zeker als kinderen zich bewust worden van wat andere kinderen krijgen. Ik denk bijvoorbeeld dat onze tweede nooit zo lang suiker-arm zal blijven als Sproetekind.

Ben ook heel erg benieuwd hoe het straks met slapen en slaapjes zal gaan. Hoop heel erg op een kind dat overdag heel makkelijk te slapen leggen is, gewoon in de wagenbak. Maar dan zul je net zien dat hij/zij ter compensatie een jaar lang iedere nacht 3 keer wakker wordt 's nachts Ben ook benieuwd of het net zo'n alleseter wordt. In elk geval een grote broer als goed voorbeeld!

Beng, jij mag toch ook niet meer vaginaal bevalen, dat kon toch niet door de stand van je baarmoeder? Wel heel leuk dat jouw VK je weer bij wil staan tot die 39 weken

Kom je langzaam al een beetje tot rust?
voor de teennagels van Sproetekind. wat suuuperknap dat hij een beetje los kan fietsen trouwens!

Inderdaad, dat suikervrije was hier ook van korte duur. Bij grotezus een jaar (nog lang niet zo lang als Sproetekind maar ik ben zelf een veel te erge zoetekauw), bij kleinezus een eeeh half jaar? Nee dat niet, maar erg lang duurde het niet.

ik vind het wel belangrijk dat ze leren dat ze niet altijd per se alles hetzelfde hoeven/mogen, maar als drie van de vier gezinsleden een ijsje hebben houd ik het niet vol om de vierde met rozijntjes af te schepen. Hoewel ze rozijntjes wel nog steeds heel lekker vindt.
voor de gelakte teennagels, mijn "ijdeltuit" wil graag een pleister op haar teen ipv nagellak - is weer eens wat anders.

Ik zou evt. vaginaal mogen proberen als de bevalling zich spontaan aandient bij 37 weken - wel in zh ivm eerdere sectio. Maar de VK geeft me bar weinig kans dat het kind eruit komt.

Vandaag had ik Bengelien in smetteloos wit gehesen (in combinatie met rood en blauw en oranje haarelastiekje - heel koningsgezind). Was zeeeeeeeeeeer geslaagd vlektechnisch gezien. Outfit van vanmorgen was al niet schoongewassen (witte was gedraaid tijdens de middagdut) en de kleding van vanmiddag wordt ook nooit meer schoon vrees ik. Maar wat hebben we een lol gehad. Bengelien en ik hebben samen in een megazandbak gezeten (zij lag op haar buik te zwemmen op een gegeven moment....) en hebben lekker met onze blote tenen in het zand gezeten. En we hebben geklommen in een groot speelkasteel waarna we van de hoge glijbaan naar beneden roetsjten - echt geweldig leuk. Was een fijne glijbaan, mijn brede heupen pasten er ook tussen dus er viel iets te glijden

Morgen lekker een middag voor mezelf gepland en 's avonds even boodschappen doen denk ik. Dan heb ik de woensdag lekker vrij voor Bengelien zonder moetjes op het programma.
voor Sproetekind op de fiets inderdaad!! Superknap! Wij moeten ook maar eens een fiets tevoorschijn toveren. Bengelien heeft nog nooit gefietst

Suikervrij was hier tot ruim een jaar en daarna is het hard bergafwaarts gegaan....maar ja dat is met al mijn principes gebeurd dus het zal jullie niet verbazen !

Bengelien is erg vervelend in de auto dus dan wordt ze weleens "zoet" gehouden met yoghurtrozijnen en rijstwafels met een laagje yoghurt. Of een koekje ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven