Canada (Japer, Banff)
vrijdag 27 april 2012 om 16:52
zaterdag 28 april 2012 om 19:00
Emmeline: ik zag het ineens, en je nickname deed voor de rest:). Wat is de naam van de lekkere snoepjes?
Seymour: man heeft me vanmorgen het schema laten zien. We overnachten 7 keer..je mag wel een link plaatsen van de ranch en sprookjes bos. We hebben nog niet geboekt, gaat wel van het weekend gebeuren.
We gaan dit jaar ook nog een paar dagen naar Vancouver, misschien kunnen we dan in het Stanley Park afspreken;)
Seymour: man heeft me vanmorgen het schema laten zien. We overnachten 7 keer..je mag wel een link plaatsen van de ranch en sprookjes bos. We hebben nog niet geboekt, gaat wel van het weekend gebeuren.
We gaan dit jaar ook nog een paar dagen naar Vancouver, misschien kunnen we dan in het Stanley Park afspreken;)
zaterdag 28 april 2012 om 20:32
Wij kamperen altijd. Ik ben helemaal gek op kamperen hier we hebben er zelfs een bedrijfje in (tenten verhuur). Maar als je wilt en we hebben iets over in die periode kun je hem lenen hoor (de tent en spul).
Banff is leuk, ondanks het toeristische gevoel, een paar "atracties op een rij":
- Johnston Canyon
- Minnewanka Loop (vlakbij Banff), een route langs 3 lakes, wij picknicken altijd bij Johnston Lake. Heerlijk plekje.
- Lake Louise
- Kananaskis Country (bij Canmore de weg af); heel weinig tourisme nog (minder ontdekt)
- Radium (twee uurtjes van Banff), met Hot Springs, de weg erheen is ook heel mooi!
- Revelstoke is ook prachtig, ligt bij twee parken (Glacier NP en Revelstoke NP)
- sowieso zijn alle wegen door de Rockies heen prachtig, veel picknickplekken, wij nemen er altijd echt de tijd voor.
- Takakkaw Falls, hele mooie hoge waterval in Yoho NP
Verder ten oosten van ons heb je Drumheller, bekend vn de dino's
-
Banff is leuk, ondanks het toeristische gevoel, een paar "atracties op een rij":
- Johnston Canyon
- Minnewanka Loop (vlakbij Banff), een route langs 3 lakes, wij picknicken altijd bij Johnston Lake. Heerlijk plekje.
- Lake Louise
- Kananaskis Country (bij Canmore de weg af); heel weinig tourisme nog (minder ontdekt)
- Radium (twee uurtjes van Banff), met Hot Springs, de weg erheen is ook heel mooi!
- Revelstoke is ook prachtig, ligt bij twee parken (Glacier NP en Revelstoke NP)
- sowieso zijn alle wegen door de Rockies heen prachtig, veel picknickplekken, wij nemen er altijd echt de tijd voor.
- Takakkaw Falls, hele mooie hoge waterval in Yoho NP
Verder ten oosten van ons heb je Drumheller, bekend vn de dino's
-
Optimist tot in de kist!
zaterdag 28 april 2012 om 23:25
quote:- Radium (twee uurtjes van Banff), met Hot Springs, de weg erheen is ook heel mooi!
Dat vind ik niet. Was 'n weg met saaie natuur (allemaal verbrande of besmette naaldbomen voor het overgrote deel van die route)
Ik reed vanuit Banff via Radium naar Montana, dus vandaar dat ik er door moest, maar om die weg als toeristische route te rijden, nou nee...
Dat vind ik niet. Was 'n weg met saaie natuur (allemaal verbrande of besmette naaldbomen voor het overgrote deel van die route)
Ik reed vanuit Banff via Radium naar Montana, dus vandaar dat ik er door moest, maar om die weg als toeristische route te rijden, nou nee...
zaterdag 28 april 2012 om 23:29
@Raccoon: is 7 dagen je totale reistijd, of de tijd die je in Jasper en Banff bent? Ik had in beide plaatsen 3 overnachtingen en dat vond ik toereikend, korter had ik te kort gevonden.
Vind het wel 'n enorm genot om in Canada en de USA te rijden. Heerlijk die rustige wegen en die ruimte!! Heb 2 keer 'n rit van bijna 1000 km in één dag gemaakt, gewoon omdat ik het nog lang niet zat was, ook al had ik ruimte voor 'n overnachting ergens tussenin gelaten.
Vind het wel 'n enorm genot om in Canada en de USA te rijden. Heerlijk die rustige wegen en die ruimte!! Heb 2 keer 'n rit van bijna 1000 km in één dag gemaakt, gewoon omdat ik het nog lang niet zat was, ook al had ik ruimte voor 'n overnachting ergens tussenin gelaten.
zondag 29 april 2012 om 00:38
Elninjoo: de reistijd is 7 nachten, nacht 1 Idaho (coeur d'arlene) nacht 2 3 4 in Banff, nacht 5 6 Jasper, nacht op weg naar huis ergens in de buurt van Vancouver. Ik heb de hotels bekeken online en ze zien er prima uit, wel een beetje duur maar toch zeker de moeite waard.
Olifantje: we kamperen meestal als we hier in de buurt zijn, maar bij een rondreisje vind ik een hotel toch gemakkelijker en fijner.
Vanavond gaan we boeken, en nu eerst weer aan het werk:)..
Bedankt voor alle informatie, zo te horen krijgen we een prima week..
Olifantje: we kamperen meestal als we hier in de buurt zijn, maar bij een rondreisje vind ik een hotel toch gemakkelijker en fijner.
Vanavond gaan we boeken, en nu eerst weer aan het werk:)..
Bedankt voor alle informatie, zo te horen krijgen we een prima week..
zondag 29 april 2012 om 15:50
Ben vorig jaar in Canada geweest. Banff vonden we iid erg toeristisch en Jasper heeft echt m'n hart gestolen, geweldig. Op de weg van Jasper naar medicine lake zijn we 5 (!!) beren tegengekomen. We hebben niet in Banff maar in Canmore overnacht, in het Bow Valley motel. In Jasper hebben we in de Pine Bungalows overnacht, erg mooi gelegen. Vergeet ook zeker niet het Peyto Lake te bezoeken, je weet niet wat je ziet!!
maandag 30 april 2012 om 05:03
dinsdag 1 mei 2012 om 01:12
Ja de bomen zijn verbrand maar vind het nog steeds mooi vooral aan komen rijden bij Radium. En er zit een leuk klein eettentje waar ik leuke herinneringen heb.
De weg door Yoho is mooier, die rijden wij altijd als we ri. Vancouver gaan. Dan rijdt je bij Lake Louise richting het westen en heb je achtereenvolgens: Yoho NP, Rogers Pass, Glacier NP en Revelstoke NP. Prachtige route.
Het probleem hier met beren en mensen die uitstappen om beren te bekijken is niet alleen het gevaar voor de mensen maar ook het gevaar voor de beren. (ik hoop dat ik het goed uitleg) Die worden nl. alsmaar meer bekend met "de mens" en hun natuurlijke angst/voorzichtigheid neemt hierdoor af waardoor ze steeds dichterbij komen en hierdoor worden gezien als een dreiging en dus regelmatig worden geschoten omdat ze te dichtbij komen. Ook de vuilnis die mensen achterlaten zorgt voor veel problemen. Wij hebben veel te maken met de ranchers die hier voor waarschuwen ivm ons bedrijfje en hoewel wij eerst ook wel uitstapten zijn we nu wel voorzichtiger, 't is zo triest om te zien hoe zo'n majesteus dier wordt afgeschoten
De weg door Yoho is mooier, die rijden wij altijd als we ri. Vancouver gaan. Dan rijdt je bij Lake Louise richting het westen en heb je achtereenvolgens: Yoho NP, Rogers Pass, Glacier NP en Revelstoke NP. Prachtige route.
Het probleem hier met beren en mensen die uitstappen om beren te bekijken is niet alleen het gevaar voor de mensen maar ook het gevaar voor de beren. (ik hoop dat ik het goed uitleg) Die worden nl. alsmaar meer bekend met "de mens" en hun natuurlijke angst/voorzichtigheid neemt hierdoor af waardoor ze steeds dichterbij komen en hierdoor worden gezien als een dreiging en dus regelmatig worden geschoten omdat ze te dichtbij komen. Ook de vuilnis die mensen achterlaten zorgt voor veel problemen. Wij hebben veel te maken met de ranchers die hier voor waarschuwen ivm ons bedrijfje en hoewel wij eerst ook wel uitstapten zijn we nu wel voorzichtiger, 't is zo triest om te zien hoe zo'n majesteus dier wordt afgeschoten
Optimist tot in de kist!
dinsdag 1 mei 2012 om 05:51
Ik heb 3 grizzlys gezien bij Jasper, prachtig! De beren zijn hier inmiddels weer wakker, ze zijn al gespot!
Heel begrijpelijk dat je uit je auto wilt stappen om fotos te maken, maar die regels die rangers maken zijn er niet voor niets. Vorig jaar heb ik van dichtbij meegemaakt hoe een moederbeer en haar twee cubs werden afgeschoten omdat ze te dichtbij kwamen bij mensen, heeeel zielig en triest!
Heel begrijpelijk dat je uit je auto wilt stappen om fotos te maken, maar die regels die rangers maken zijn er niet voor niets. Vorig jaar heb ik van dichtbij meegemaakt hoe een moederbeer en haar twee cubs werden afgeschoten omdat ze te dichtbij kwamen bij mensen, heeeel zielig en triest!
dinsdag 1 mei 2012 om 19:07
Ik ben hartstikke zenuwachtig. Zo gek; ik heb nooit heimwee gehad maar ben nu bang dat ik strakjes ineens heimwee krijg (als ik terug ben). Komt natuurlijk omdat het ook een soort reis terug in de tijd is, terug naar toen de kids nog klein waren, ik zal ook mensen missen die de afgelopen jaren zijn overleden en die ik dus niet meer kan zien. Het is best wel emotievol. Maar vooral enorm veel plezier, de reis zit echt helemaal volgepropt met leuke bezoekjes, mini reunies, etc. Een hele leuke extra verrassing is dat mijn lieve vriendin uit Finland speciaal komt overvliegen voor drie daagjes.
Optimist tot in de kist!
woensdag 2 mei 2012 om 16:47
Olifantje: ik weet nu al dat je heimwee krijgt, dat had ik ook de eerste keren. Als je voor drie maanden naar Nederland zou gaan had je dat waarschijnlijk niet. Je gaat nu alleen maar leuke dingen doen. Iedereen die je ontmoet is blij jullie te zien ectr ectr..
Ook logisch, heb ik soms ook wel last van hoor, voornamelijk aan dat tijd dat ik in het zuiden van Nederland woonde..ik heb daar een ontzettende fijne tijd gehad. Maar zou nu dus echt niet meer terug willen.
Ook logisch, heb ik soms ook wel last van hoor, voornamelijk aan dat tijd dat ik in het zuiden van Nederland woonde..ik heb daar een ontzettende fijne tijd gehad. Maar zou nu dus echt niet meer terug willen.