Kleding terugbrengen...een raadseltje!
dinsdag 1 mei 2012 om 19:55
Ik heb dinsdag 17 mei rond (12.00 uur) een shirtje en schoenen gekocht en op beide bonnen stond: ruilen of geld terug binnen 14 dagen. Vanmorgen om 11.00 uur kon ik in de ene winkel zonder problemen het shirtje ruilen voor mijn geld, in de andere winkel kon ik helaas mijn geld niet terugkrijgen omdat het vandaag al de 15e dag was.
Welke winkel doet het op de juiste manier?
Welke winkel doet het op de juiste manier?

dinsdag 1 mei 2012 om 20:50
Voor mij telt de dag van aankoop gewoon mee als dag 1 hoor! Ik hou daar dan ook rekening mee als ik iets wil terugbrengen.
Als ik bij de gamma een apparaat huur en het morgen terug zou brengen worden ook twee dagen in rekening gebracht. De dag van aankoop is dus dag 1, de dag erna dag twee, enz. Dat je er tot nu toe geen problemen mee had is dus gewoon geluk. Als ik eens te laat ben geef ik dat zelf aan en meestal mag ik dan ruilen voor iets anders. Als winkelbediende was ik je overigens na een scene helemaal niet meer tegemoet gekomen...
Als ik bij de gamma een apparaat huur en het morgen terug zou brengen worden ook twee dagen in rekening gebracht. De dag van aankoop is dus dag 1, de dag erna dag twee, enz. Dat je er tot nu toe geen problemen mee had is dus gewoon geluk. Als ik eens te laat ben geef ik dat zelf aan en meestal mag ik dan ruilen voor iets anders. Als winkelbediende was ik je overigens na een scene helemaal niet meer tegemoet gekomen...
dinsdag 1 mei 2012 om 21:03
quote:Fee_tje schreef op 01 mei 2012 @ 20:52:
De dag dat je iets koopt is dag 1, is ook zo wanneer je op vakantie gaat (een week is 8 dagen, dag van vertrek telt mee).
Gelukkig zetten ze bij sommige winkels gewoon voortaan op de bon 'laatste retourlading is ...' oidDus als je iets koopt, en er zou op de bon staat dat je het binnen een dag kunt ruilen, en je koopt het om 17.55 uur, dan kun je nog maar 5 minuten ruilen?
De dag dat je iets koopt is dag 1, is ook zo wanneer je op vakantie gaat (een week is 8 dagen, dag van vertrek telt mee).
Gelukkig zetten ze bij sommige winkels gewoon voortaan op de bon 'laatste retourlading is ...' oidDus als je iets koopt, en er zou op de bon staat dat je het binnen een dag kunt ruilen, en je koopt het om 17.55 uur, dan kun je nog maar 5 minuten ruilen?
dinsdag 1 mei 2012 om 21:07
Precies, Vinyl! ik ben er overigens helemaal voor dat er op de bon staat wat de laatste dag voor retour is. Zo is er nooit onduidelijkheid.
@Bluebirds, ik ben beschaafd gebleven hoor. Maar wel overtuigend. Zij snapt toch ook wel dat ze anders mogelijk een klant kwijt is. Dus ik hoop voor jou dat jij niet in een winkel werkt.
@Bluebirds, ik ben beschaafd gebleven hoor. Maar wel overtuigend. Zij snapt toch ook wel dat ze anders mogelijk een klant kwijt is. Dus ik hoop voor jou dat jij niet in een winkel werkt.

dinsdag 1 mei 2012 om 21:08
quote:Vinyl schreef op 01 mei 2012 @ 21:03:
[...]
Dus als je iets koopt, en er zou op de bon staat dat je het binnen een dag kunt ruilen, en je koopt het om 17.55 uur, dan kun je nog maar 5 minuten ruilen?
Ja. Nu heb ik nog nooit op een bon zie staan, dat je 1 dag kan ruilen, maar binnen een dag is niet hetzelfde als over een dag. En binnen een dag is ook niet hetzelfde als binnen 24 uur.
(Geen absolute waarheid uiteraard, maar voor mij wel heel logisch )
[...]
Dus als je iets koopt, en er zou op de bon staat dat je het binnen een dag kunt ruilen, en je koopt het om 17.55 uur, dan kun je nog maar 5 minuten ruilen?
Ja. Nu heb ik nog nooit op een bon zie staan, dat je 1 dag kan ruilen, maar binnen een dag is niet hetzelfde als over een dag. En binnen een dag is ook niet hetzelfde als binnen 24 uur.

dinsdag 1 mei 2012 om 21:10
quote:SB1980 schreef op 01 mei 2012 @ 21:07:
Klinkt al anders dan na een scene toch je geld terugkrijgen.
En gelukkig voor iedereen werk ik niet meer in een winkel. Ik heb gemerkt dat ik niet zo dienstbaar ben en niet zo goed tegen onbeschofte klanten kan. Overigens hoefde ik van mijn bazin destijds ook niet alles te nemen van klanten, erg prettig.
Klinkt al anders dan na een scene toch je geld terugkrijgen.
En gelukkig voor iedereen werk ik niet meer in een winkel. Ik heb gemerkt dat ik niet zo dienstbaar ben en niet zo goed tegen onbeschofte klanten kan. Overigens hoefde ik van mijn bazin destijds ook niet alles te nemen van klanten, erg prettig.
dinsdag 1 mei 2012 om 21:12
quote:Bluebirds schreef op 01 mei 2012 @ 21:08:
[...]
Binnen een dag is voor mij binnen 24 uur.
Op dezelfde dag is voor mij dezelfde dag
[...]
Binnen een dag is voor mij binnen 24 uur.
Op dezelfde dag is voor mij dezelfde dag

dinsdag 1 mei 2012 om 21:17
quote:Bluebirds schreef op 01 mei 2012 @ 21:15:
Maar binnen een dag kan gevoelsmatig voor mij niet in een periode vallen van een dag-nacht-dag. Want dat is dan meer dan een dag, zeg maar.
hmmm... dat weet ik niet.
Want als PostNL zegt dat ze binnen 1 dag bezorgen, dan kan dat ook nooit dezelfde dag zijn.
*dramt even door*
Maar binnen een dag kan gevoelsmatig voor mij niet in een periode vallen van een dag-nacht-dag. Want dat is dan meer dan een dag, zeg maar.
hmmm... dat weet ik niet.
Want als PostNL zegt dat ze binnen 1 dag bezorgen, dan kan dat ook nooit dezelfde dag zijn.
*dramt even door*

dinsdag 1 mei 2012 om 21:22
De definitie van een dag die winkels hanteren, is onduidelijk. Een dag is eigenlijk de periode van zonsopgang tot zonsondergang maar je kan het ook uitleggen als 1 etmaal, dus 24 uur.
Ik snap het meisje in de winkel wel maar ik snap niet dat je zo vreselijk moeilijk doet over 1 dag! En ik vind bovendien nog steeds dat ik gelijk heb haha.
Ik snap het meisje in de winkel wel maar ik snap niet dat je zo vreselijk moeilijk doet over 1 dag! En ik vind bovendien nog steeds dat ik gelijk heb haha.

dinsdag 1 mei 2012 om 21:25
Sjee, ik reken nooit zo op die manier in dagen! Als ik iets op 6 juni koop, en ik kan het binnen 14 dagen retourneren, dan kan ik het nog heel de 20e juni terugbrengen als het goed is.
Overigens, sinds kort heeft de Bijenkorf haar retour-beleid veranderd. Eerst mocht je dingen terugbrengen binnen 30 dagen, da's nu nog maar 14 dagen! Voor een winkel die 'service' zo hoog in het vaandel heeft staan, vind ik dat slechte service. Het geldt ook voor Bij-card houders.
Overigens, sinds kort heeft de Bijenkorf haar retour-beleid veranderd. Eerst mocht je dingen terugbrengen binnen 30 dagen, da's nu nog maar 14 dagen! Voor een winkel die 'service' zo hoog in het vaandel heeft staan, vind ik dat slechte service. Het geldt ook voor Bij-card houders.

dinsdag 1 mei 2012 om 21:49
quote:Vinyl schreef op 01 mei 2012 @ 20:04:
Het is vandaag de 14e dag inderdaad.
18 april is dag 1
19 april dag 2
20 april dag 3
21 april dag 4
22 april dag 5
23 april dag 6
24 april dag 7
25 april dag 8
26 april dag 9
27 april dag 10
28 april dan 11
29 april dag 12
30 april dag 13
1 mei dag 14
(ik heb inderdaad niks beters te doen )de dag van aankoop word toch meegerekend.
Het is vandaag de 14e dag inderdaad.
18 april is dag 1
19 april dag 2
20 april dag 3
21 april dag 4
22 april dag 5
23 april dag 6
24 april dag 7
25 april dag 8
26 april dag 9
27 april dag 10
28 april dan 11
29 april dag 12
30 april dag 13
1 mei dag 14
(ik heb inderdaad niks beters te doen )de dag van aankoop word toch meegerekend.
dinsdag 1 mei 2012 om 23:27
Ik lees dat je het al >15 jaar zo doet. Hoe vaak breng je dan iets terug? Je kunt toch ook in de winkel meteen nadenken en passen en vervolgens wel of niet kopen? Kan altijd een keer gebeuren dat je spijt krijgt of dat tegenvalt maar hoe jij het zegt lijkt het wel jouw winkelmanier. Lijkt mij ontzettend irritant voor winkeliers, wat een extra werk zeg! Voor jezelf trouwens ook maar dat doe je jezelf aan..
Dit zal wel off Topic zijn...
Dit zal wel off Topic zijn...