Kleding terugbrengen...een raadseltje!
dinsdag 1 mei 2012 om 19:55
Ik heb dinsdag 17 mei rond (12.00 uur) een shirtje en schoenen gekocht en op beide bonnen stond: ruilen of geld terug binnen 14 dagen. Vanmorgen om 11.00 uur kon ik in de ene winkel zonder problemen het shirtje ruilen voor mijn geld, in de andere winkel kon ik helaas mijn geld niet terugkrijgen omdat het vandaag al de 15e dag was.
Welke winkel doet het op de juiste manier?
Welke winkel doet het op de juiste manier?

dinsdag 1 mei 2012 om 20:01
Dat zou mij ook kunnen overkomen
Maar idd, de 14 dagen, oftewel 2 weken, zijn voorbij. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze kijken naar het tijdstip van kopen (om 12 uur gekocht en twee weken later om 11 uur terugbrengen). Ze rekenen gewoon hele dagen.
Maar idd, de 14 dagen, oftewel 2 weken, zijn voorbij. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze kijken naar het tijdstip van kopen (om 12 uur gekocht en twee weken later om 11 uur terugbrengen). Ze rekenen gewoon hele dagen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
dinsdag 1 mei 2012 om 20:01
dinsdag 1 mei 2012 om 20:04
dinsdag 1 mei 2012 om 20:35
De 17e tellen ze waarschijnlijk als eerste dag, dus vandaag de 15e dag. Heb laatst zo'n discussie gehad toen ik voor een week iets gehuurd had. Zaterdagochtend gehaald dus ik bracht het de week erop zaterdag 's ochtends terug. Fout; was volgens de verhuurder de 8ste dag dus ik moest 1dag bijbetalen! Tja.....

dinsdag 1 mei 2012 om 20:40
quote:scamp schreef op 01 mei 2012 @ 20:33:
Binnen 24 uur = binnen een dag is tot morgen 20:32
Binnen 14 dagen is dus tot op de 14e dag.Volgens mij is het zo en niet anders en heb ik gewoon gelijk. Wat ik nog steeds het meest vreemde vind, is dat ik er nog nooit eerder problemen mee heb gehad terwijl ik het altijd zo heb gedaan...
Binnen 24 uur = binnen een dag is tot morgen 20:32
Binnen 14 dagen is dus tot op de 14e dag.Volgens mij is het zo en niet anders en heb ik gewoon gelijk. Wat ik nog steeds het meest vreemde vind, is dat ik er nog nooit eerder problemen mee heb gehad terwijl ik het altijd zo heb gedaan...