Bob, stijltang?
donderdag 3 mei 2012 om 20:22
Ik heb hyper-steil haar. Een bob zoals hieronder staat mij erg leuk (zo is het ook geknipt):
Als ik niks doe met mijn haar na het wassen, en het gewoon op laat drogen, valt het suf kaarsrecht naar beneden. Ik ga dan dus met mijn krulborstel in de weer, om een beetje het haar 'naar binnen' te krijgen, zodat het een beetje 'bol' (rond) valt zeg maar (lastig uitleggen!)
Nu doe ik dat altijd met een krulborstel:
De 'krul' die ik dan maak zakt na een minuut of wat helemaal uit, behalve het uiteinde van de lok, die valt dan een beetje naar binnen (zoals ik wil). Niet ideaal. Veel werk
Nu mijn vraag: is mijn kapsel makkelijker te stylen met een stijltang? Kan ik het dan makkelijk 'bol' laten vallen?
Als ik niks doe met mijn haar na het wassen, en het gewoon op laat drogen, valt het suf kaarsrecht naar beneden. Ik ga dan dus met mijn krulborstel in de weer, om een beetje het haar 'naar binnen' te krijgen, zodat het een beetje 'bol' (rond) valt zeg maar (lastig uitleggen!)
Nu doe ik dat altijd met een krulborstel:
De 'krul' die ik dan maak zakt na een minuut of wat helemaal uit, behalve het uiteinde van de lok, die valt dan een beetje naar binnen (zoals ik wil). Niet ideaal. Veel werk
Nu mijn vraag: is mijn kapsel makkelijker te stylen met een stijltang? Kan ik het dan makkelijk 'bol' laten vallen?
donderdag 3 mei 2012 om 20:27
donderdag 3 mei 2012 om 20:28
quote:lelytjevandalen schreef op 03 mei 2012 @ 20:26:
Met een stijltang maak je het stijl.
Missvhien zou je bij de kapper een (ben even de juiste naam kwijt) volume permanent laten zetten?Mijn steile haar lachte de vloeistof + rollers uit. (Echt, al vaak met kapper over gehad, zou echt 0 zin hebben bij mij).
Met een stijltang maak je het stijl.
Missvhien zou je bij de kapper een (ben even de juiste naam kwijt) volume permanent laten zetten?Mijn steile haar lachte de vloeistof + rollers uit. (Echt, al vaak met kapper over gehad, zou echt 0 zin hebben bij mij).
donderdag 3 mei 2012 om 20:30
donderdag 3 mei 2012 om 20:31
donderdag 3 mei 2012 om 20:32
quote:Fame schreef op 03 mei 2012 @ 20:31:
Je moet even youtuben hoe je die krultang moet gebruiken om het naar binnen gekrulde wat jij wilt te krijgen. Als je pijpekrullen krijgt doe je het niet op d ejuiste manier vor het gewenste resultaat. En oefening baart kunst.Waar kan ik dan het beste op zoeken?
Je moet even youtuben hoe je die krultang moet gebruiken om het naar binnen gekrulde wat jij wilt te krijgen. Als je pijpekrullen krijgt doe je het niet op d ejuiste manier vor het gewenste resultaat. En oefening baart kunst.Waar kan ik dan het beste op zoeken?
donderdag 3 mei 2012 om 20:39
quote:charlottecharles schreef op 03 mei 2012 @ 20:31:
Naar binnen bollen, hehe, dat is een betere benaming!
Hoezo zwaarder? Je haar wordt toch niet zwaarder van een stijltang?
Zwaarder in de zin van; meer hangen dan bol staan.
Waardoor ik een super stijle bob heb, en een krullenkop, waardoor je meteen ziet dat het niet echt is.
Naar binnen bollen, hehe, dat is een betere benaming!
Hoezo zwaarder? Je haar wordt toch niet zwaarder van een stijltang?
Zwaarder in de zin van; meer hangen dan bol staan.
Waardoor ik een super stijle bob heb, en een krullenkop, waardoor je meteen ziet dat het niet echt is.
donderdag 3 mei 2012 om 20:46
donderdag 3 mei 2012 om 21:11
quote:plofkipje84 schreef op 03 mei 2012 @ 21:03:
Het kan wel met een stijltang, mijn kapster kan er zelfs krullen mee maken
je moet ff met de tang onderaan draaien, dan gaat het vanzelf bol staan. Is ff oefenen, maar het kan wel :-)Zo doe ik het ook. Gaat prima. Maar mijn haar is niet zo stijl van zichzelf. Meer pluishaar. Maar met een stijltang krijg ik het hartstikke mooi stijl met je uiteinden naar binnen gebold.
Het kan wel met een stijltang, mijn kapster kan er zelfs krullen mee maken
donderdag 3 mei 2012 om 22:31
doe je het wel laag voor laag? want als ik het doe met mijn gehele haar (heb ongeveer het haar van de foto) zakt het snel weg, maar als ik pluk voor pluk fohn blijft het wel zo zitten! dat het overigens stijl valt heeft volgens mij meer met je haarwortel te maken; daar spuit ik altijd zo'n goedje van l'oreal in (paars flesje, collageen volume lift) en dan valt het vanaf boven automatisch wat luchtiger... en dan flink wat haarlak (die niet hard wordt!) onder in de punten!
vrijdag 4 mei 2012 om 09:20
Dat gaat juist heel goed met een stijltang.
Je zet de tang in een hoek met je haar en je krijg mooi glad haar dat naar binnen bolt. Geen krullen, maar dat effect op de foto.
Dus zet de tang in een pluk en draai de tang 90 graden naar binnen en trek hem door je haar.
Kan ook als je je haar naar buiten wil laten krullen, maar dan draai je de tang naar buiten.
Blijft bij mij heel lang goed zitten.
Je zet de tang in een hoek met je haar en je krijg mooi glad haar dat naar binnen bolt. Geen krullen, maar dat effect op de foto.
Dus zet de tang in een pluk en draai de tang 90 graden naar binnen en trek hem door je haar.
Kan ook als je je haar naar buiten wil laten krullen, maar dan draai je de tang naar buiten.
Blijft bij mij heel lang goed zitten.
donderdag 13 september 2012 om 19:59
@ StabiloBoss
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf een CHI stijltang, destijds hier gekocht, die doet het hartstikke goed. Hij is multifunctioneel. Als ik een keer stijl haar wil, dan kan ik dat doen, maar met de How To DVD video die er bij zat, kwam ik erachter dat je er ook meer mee kon doen, een van de opties was het krullen van je haar. Heel erg makkelijk!!
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf een CHI stijltang, destijds hier gekocht, die doet het hartstikke goed. Hij is multifunctioneel. Als ik een keer stijl haar wil, dan kan ik dat doen, maar met de How To DVD video die er bij zat, kwam ik erachter dat je er ook meer mee kon doen, een van de opties was het krullen van je haar. Heel erg makkelijk!!