schimmel in de badkamer

03-05-2012 23:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van veel schimmel in de badkamer (van de vorige bewoners, waarschijnlijk het raampje niet opengezet na het douchen), is daar op een makkelijke manier van af te komen?

Ik heb bij de supermarkt laatst schimmelreiniger zien staan, werkt zo'n spuitbus schimmelreiniger goed? Op een sponsje spuiten, eroverheen wrijven en klaar? Of denk ik nu te eenvoudig?
Fles (schoonmaak)azijn in een emmer water, borstel erin en mee schrobben op schimmel. Uurtje laten intrekken (meurt vreselijk maar werkt wel) en dan nasoppen met schoon water (eventueel met wat schoonmaakmiddel erin), goed laten drogen, radiator open draaien/verwarming even aanzetten en goed luchten.
Schimmelreiniger is volgens mij hetzelfde goedje als chloor/ bleekmiddel. Zo ruikt het althans. Op de fles staat precies hoe je het moet gebruiken.
Overigens geen chloor gebruiken om mee na te soppen. Is geen fijne combi met azijn.
schimmelreiniger van HG werkt als een trein vind ik!
In een plantenspuit een mengeling van warm water, paar brokjes soda en flinke scheut azijn doen. Dat op de schimmel sprayen, even laten intrekken en dan veeg je het met een vochtig doekje zo weg.

De azijn zorgt er ook voor dat de schimmel minder snel weer terug komt.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ja die van de HG werkt echt super! Wij hadden ook een hele grote zwarte plek toen we in dit huis kwamen. Ik dacht eerst dat we het niet weg zouden krijgen. Maar met de schimmelverwijderaar van hg was het zo weg.
Eerst chloor in water 24 uur laten intrekken, dan schilderen met een watergedragen lak. Dit is als setje bij bouwmarkten te koop, ik dacht van Alabastine.

Als je alleen chloor gebruikt of azijn (whatever) dan is de schimmel spoedig weer terug door de schimmelsporen in de lucht.
Waar zit de schimmel? Op muren en plafond of in de voegen tussen de tegels?
quote:Fiekes schreef op 04 mei 2012 @ 00:38:

schimmelreiniger van HG werkt als een trein vind ik!Hier ook gebruikt, ventileer goed want het slaat op je ogen maar je krijgt het brandschoon en het komt gewoon niet meer terug. Hier bijna een jaar geleden gebruikt, ziet er nog steeds prima uit.
Die van HG werkt inderdaad heel goed, maar heeft ook een blekende werking. Wij moesten daarna toch nog de badkamer schilderen, dus al die wittere plekken waren niet zo erg.
HG!!!
ja, HG werkt ook hier echt super, beter dan chloor
De schimmelreiniger van de Action werkt super het verdween als sneeuw voor de zon. En je hoeft het er alleen maar op te spuiten. Daatna de boel goed ventileren.
quote:daydream schreef op 04 mei 2012 @ 08:31:

Waar zit de schimmel? Op muren en plafond of in de voegen tussen de tegels?

Het zat vooral in de voegen tussen de wandtegels, maar ook wel een beetje op het plafond.

Ik heb inmiddels met succes de schimmel eraf weten te krijgen door HG schimmelreiniger te gebruiken. Perfect spul! Alleen ruiken mijn handen nu wel ontzettend naar chloor... Bah...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven