Kaartjes niet aangekomen (via marktplaats)
vrijdag 4 mei 2012 om 13:50
Ik heb via marktplaats 2 concertkaartjes verkocht, twee voor de prijs van één. Ik moest er vanaf (i.v.m. een bruiloft) en blij dat ik er nog een beetje geld voor kon krijgen.
In de mailwisseling had ik nog geschreven dat het exclusief verzendkosten was, er zat namelijk ook nog een boekje bij, die ze wel graag wilde hebben. Toen het bedrag binnen was zag ik dat ze geen extra geld erbij gerekend had voor verzending. Maar daar heb ik mijn schouders verder bij opgehaald en de kaartjes verzonden.
Ik heb juist geadresseerd en ook een afzender er op gezet.
Nu na een week geeft ze aan dat de kaartjes nooit aangekomen zijn. Ik heb post gebeld maar die kunnen verder ook niet veel doen aangezien het niet verzekerd / aangetekend is verzonden.
Nu wil de koper haar geld terug ... Ik heb haar teruggeschreven dat ik haar de helft wel wil vergoeden, dus 50/50. Maar daar gaat ze niet mee akkoord.
Iemand ervaring met dit soort situaties?
In de mailwisseling had ik nog geschreven dat het exclusief verzendkosten was, er zat namelijk ook nog een boekje bij, die ze wel graag wilde hebben. Toen het bedrag binnen was zag ik dat ze geen extra geld erbij gerekend had voor verzending. Maar daar heb ik mijn schouders verder bij opgehaald en de kaartjes verzonden.
Ik heb juist geadresseerd en ook een afzender er op gezet.
Nu na een week geeft ze aan dat de kaartjes nooit aangekomen zijn. Ik heb post gebeld maar die kunnen verder ook niet veel doen aangezien het niet verzekerd / aangetekend is verzonden.
Nu wil de koper haar geld terug ... Ik heb haar teruggeschreven dat ik haar de helft wel wil vergoeden, dus 50/50. Maar daar gaat ze niet mee akkoord.
Iemand ervaring met dit soort situaties?
Here I am - now what are your other two wishes...

vrijdag 4 mei 2012 om 13:56
Irritant! Misschien heeft ze ze inderdaad wel ontvangen.. is niet te controleren natuurlijk!
En andersom, als ze die kaartjes echt niet heeft gekregen zal ze denken dat jij een oplichter bent en dus kan ik begrijpen dat ze de helft niet wil betalen.
Nog even afwachten misschien? Wanneer is het concert?
En andersom, als ze die kaartjes echt niet heeft gekregen zal ze denken dat jij een oplichter bent en dus kan ik begrijpen dat ze de helft niet wil betalen.
Nog even afwachten misschien? Wanneer is het concert?

vrijdag 4 mei 2012 om 13:57
Ik laat de manier van verzenden daarom ook altijd aan de koper over. Kiest deze ervoor het niet aangetekend te willen laten verzenden (dus hiervoor te betalen) dan is het risico voor deze koper. Vind het al netjes dat je 50/50 wil doen! Als de koper ook niet eens de reguliere verzendkosten heeft betaald vraag ik me af of hij/zij je gewoon af wil zetten...
vrijdag 4 mei 2012 om 13:58
quote:maryni83 schreef op 04 mei 2012 @ 13:56:
Irritant! Misschien heeft ze ze inderdaad wel ontvangen.. is niet te controleren natuurlijk!
Nog even afwachten misschien? Wanneer is het concert?Concert is begin juni ... Dus wat dat betreft is het niet zo erg als post gewoon wat vertraging heeft.
Nog even afwachten misschien? Wanneer is het concert?Concert is begin juni ... Dus wat dat betreft is het niet zo erg als post gewoon wat vertraging heeft.

vrijdag 4 mei 2012 om 13:58
vrijdag 4 mei 2012 om 14:02
vrijdag 4 mei 2012 om 14:03
quote:daydream schreef op 04 mei 2012 @ 13:58:
Heb je de kaarten niet nog in je mail staan?
En wanneer het om een kleinere zaal gaat kun je vaak op vertoon van je legitimatiebewijs nieuwe ticket laten printen.
Verder zou ik nooit geld terugbetalen. Het risico is voor de koper. En er is inderdaad een kans dat ze je probeert op te lichten.De kaartjes zijn bij theater gekocht, geen e-tickets.
Heb je de kaarten niet nog in je mail staan?
En wanneer het om een kleinere zaal gaat kun je vaak op vertoon van je legitimatiebewijs nieuwe ticket laten printen.
Verder zou ik nooit geld terugbetalen. Het risico is voor de koper. En er is inderdaad een kans dat ze je probeert op te lichten.De kaartjes zijn bij theater gekocht, geen e-tickets.

vrijdag 4 mei 2012 om 14:08
Eigen risico van koper. Hadden ze maar moeten kiezen voor aangetekend of verzekerd verzenden. En inderdaad iedereen weet dat het een puinhoop is bij postNL dus ik zou in deze tijden zowiezo niet belangrijke post zo versturen, maar tenminste aangetekend. Maar daar hoef jij de koper niet op de wijzen, moeten ze zelf maar om vragen.
vrijdag 4 mei 2012 om 14:10
de volgende keer sowieso eerst de gegevens van de kaarten opschrijven.. En als zij zeggen dat het niet aangekomen is dan kan je de oude kaarten blokkeren en nieuwe krijgen..
als ze dan gaan tegensputteren weet je ook genoeg dat ze de kaarten wel hebben, en anders zijn ze bllij dat je het opnieuw stuurt. En sowieso is het voor eigen risico!
als ze dan gaan tegensputteren weet je ook genoeg dat ze de kaarten wel hebben, en anders zijn ze bllij dat je het opnieuw stuurt. En sowieso is het voor eigen risico!

vrijdag 4 mei 2012 om 14:18
Ik heb een paar jaar terug kaartjes verkocht, met orgineel aankoopbewijs er bij, met koper afgesproken om het aangetekend te doen. Eerst geld overmaken, toen opgestuurd, hij heeft het later weer op gehaald bij postkantoor omdat ie niet thuis was. Later stuurde hij een leuk mailtje terug dat hij met zijn vriendin een top avond hadden gehad.
vrijdag 4 mei 2012 om 14:21
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2012 @ 14:03:
[...]
De kaartjes zijn bij theater gekocht, geen e-tickets.zijn ze op naam gekocht? Kun je zo nieuwe krijgen...althans, zo was dat bij mij....ik ben ze ook een keertje kwijt geraakt...hoefde ik niks voor te betalen...(wij kochten eens per jaar een rits kaartjes)
[...]
De kaartjes zijn bij theater gekocht, geen e-tickets.zijn ze op naam gekocht? Kun je zo nieuwe krijgen...althans, zo was dat bij mij....ik ben ze ook een keertje kwijt geraakt...hoefde ik niks voor te betalen...(wij kochten eens per jaar een rits kaartjes)
vrijdag 4 mei 2012 om 14:23