Werk & Studie alle pijlers

Hoe doen ze dat toch??

04-05-2012 14:20 35 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Andere baan, wel op HBO niveau in een sector die wel goed betaald.

Erfenis.

Loterij gewonnen.

Geld gespaard.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 14:20:

Toch denk ik weleens, waarom zij wel een baan op opleidingsniveau en ik niet??? Dat is toch je eigen keuze dat je onder je niveau gaat solliciteren/werken? Zij doen dat blijkbaar niet.
.
Andere opleiding gedaan.

Baan in een andere branch.

Geluk gehad.

Risico's genomen die goed uitgepakt zijn.

Erfenis of geld gewonnen.

Rijke ouders die alles hebben betaald en met connecties

Ambitieuzer
quote:plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 14:20:

auto van de zaak, alleen een huis gekocht, topsalaris..

en gelukkig??

misschien niet als ze alleen in dat grote huis moeten wonen
Vrekken
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
quote:plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 14:24:

In mijn sector zijn wel hbo banen... Maar wel graag eerst twintig jaar ervaring.

Oh zo, dat stond niet in je OP. Maar het is op zich wel bekend dat je met werken in de hulpverlening niet rijk wordt. En het lijkt me ook geen branche waarin je leaseauto's enzo krijgt. Dan had je beter een andere richting kunnen kiezen. Voor mij is het armoedige toekomstperspectief ooit een reden geweest om te stoppen met een opleiding in die richting.

Maar aan de andere kant, als je wat je nu doet echt leuk vind dan is dat ook wat waard.
De sector waarin jij werkt is inderdaad niet de beste werkgever als het gaat om salaris. Dan zul je het toch in de commerciële sector moeten zoeken. Is daar een mogelijkheid in, met jouw functie?
.
.
het zijn wel net de mensen waar je op let ws.

dan nog, als sommige 'peers' meer hebben of bereiken, bereik jij dan ineens minder ?

wie zich te veel met anderen vergelijkt gaat zich ten onrechte een soort van arm of uitgehongerd voelen.

aan de andere kant het is wel datgene waar de economie door functioneert..

en gezonde ambitie, wat kan je er op tegen hebben..

maar je kan wel beter een passie hebben waar je succes mee/ in krijgt

dan een passie hebben voor succes..

dat laatste gaat niet om echt succes, is mijn mening
quote:plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 14:31:

Ik bedoelde ook vooral op één salaris een huis kopen.

Ambitieus ben ik zeker wel, daarom frustreert het weleens dat mijn mogelijkheden zo beperkt zijn in mijn werkveld. Maar ja...

Het ligt er natuurlijk aan hoe groot zo'n huis is en waar het staat. Soms hoeft dat niet super duur te zijn. En misschien door een hoop spaargeld erin te gooien.

(sommige mensen hebben veel spaargeld doordat hun ouders alles voor hun hebben betaald).
Gewoon heel lang gewacht met het kopen van een huis. Toen mijn man zijn coschappen liep wisten we nog niet waar we uiteindelijk zouden gaan wonen omdat we ook niet wisten waar hij uiteindelijk zou gaan werken. Daardoor hebben we relatief lang heel goedkoop gehuurd en dus heel veel geld opzij gezet (want beiden wel een hoog inkomen) waardoor ons eerste huis makkelijk op 1 inkomen gefinancieerd kon worden. Ik was eind 30 toen we ons eerste huis kochten.
quote:plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 14:20:waarom zij wel een baan op opleidingsniveau en ik niet???

- geluk

- sector met meer groeimogelijkheden gekozen

- betere stage gehad

- vaker van baan gewisseld, daardoor meer opgeklommen

- meer initiatief op de werkvloer, daardoor vaker gevraagd worden voor functies met meer verantwoordelijkheid

- meer aanvullende opleidingen gedaan

- meer risico hebben willen nemen, in de zin van een functie aanvaarden waarbij je ook op je bek kunt gaan

Zit er iets plausibels bij?
Heb je in hun financieën gekeken. Wie weet hebben ze wel een dikke lening waar ze wakker van liggen en waardoor hun geld in het huis zit, waardoor er minder over blijft voor andere zaken.

TO, blijf lekker bij jezelf. Als jij met plezier naar je werk gaat, wees daar dan blij om, dat is ook heel wat waard, wie weet gaan die anderen wel elke werkdag met tegenzin naar hun werk. Daarbij kan het ook een heel stuk minder dan jij hebt, denkende aan de mensen die wel willen werken, maar die geen werk hebben.
Betere sector iniedergeval.

Stel je werkt in de IT en hebt stage gelopen waar je ervaring hebt opgedaan die vrij uniek is, dan kun je als HBO-er zo beginnen met een startsalaris van ¤2700.

Als dat in een commercieel bedrijf is kun je na een jaar of vijf goed functioneren zo op een salaris zitten van ¤3100. Stel je hebt ook nog eens mazzel/inzet gehad waardoor je een leidinggevende functie hebt, dan kun je er nog eens ¤400 bij op tellen.

Het is gewoon niet te vergelijken met de hulpverlening waar je jaarlijks een periodiekje van ¤35 omhoog gaat.

Daarnaast hebben mensen misschien veel gespaard, leven ze toch stiekem op de pof, hebben ze geld gekregen van hun ouders
Klopt, van werken in de hulpverlening wordt je nooit rijk natuurlijk t.o.v. andere branches
.
Ik zie ze niet, wel mensen die al jaren via jaarcontracten werken, en zo hobbelen van de ene werkgever naar de andere werkgever.
Je hebt wel een aparte nick
Oh, en heb jij al de bankrekeningen in kunnen zien hoeveel schuld die hbo'ers hebben die jij op deze manier ziet leven?
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven