Werk & Studie alle pijlers

Hoe doen ze dat toch??

04-05-2012 14:20 35 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:

plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 14:20:waarom zij wel een baan op opleidingsniveau en ik niet???

Euh...je nek uitsteken, durven om de geboden kansen te grijpen of juist durven kansen te creëren, heel veel geluk hebben...
Je kunt altijd nog een rijke vent trouwen
Ik werk bewust onder mijn niveau. Heb het onzettend naar mijn zin, leuke baas, flexibele parttime baan en 2 kids thuis. Die ik zo van het kdv op kan halen als ze eens ziek zijn omdat mijn werkgever weet dat ik andersom ook klaar voor hun sta. En altijd tot het maximale in het rood . Maar wel erg gelukkig....
Ik werk bewust boven mijn niveau, heb het ontzettend naar mijn zin, eigen baas, flexibele uren en ik kan mijn kind zo van het Kdv ophalen als hij ziek is. Ik sta niet in het rood, kan riant leven en ben ziels gelukkig.
.
tja plofkipje, dan heb je net de pech dat jij werk leuk vindt in een sector, waar de hoog opgeleide banen niet voor het oprapen liggen. Ik werk zelf wel op mijn niveau, maar in een relatief slecht betaalde sector. Ik heb daar soms van gebaald, maar ja, zou ik dat werk willen doen? Nou nee...

Door mezelf alleen te vergelijken met mijn succesvolle vriendinnen met prachtig (groot!) huis en de gekste vakanties, is mijn beeld toch wat vertekend. Ging ik eens verder kijken in mijn kennissenkring, zijn er eigenlijk veel meer mensen die wonen zoals ik, of verdienen zoals ik, of minder. En dat gaf wel wat beter perspectief.

Verder kun je inderdaad niet in de financien van anderen kijken en doe je ook waar je je goed bij voelt, denk ik. Ik heb vrienden die veel op vakantie gaan, waarvan ik ook dacht: 'waar doen ze het van?'. Maar blijkt dat die geen spaarrekening hebben en echt rustig aan moeten doen, als de reparatie van de auto wat duurder uitvalt. Ik heb dan liever een financiële buffer en wat minder vakanties in het jaar.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
.
Je hebt de verkeerde studie gedaan. In de hulpverlening valt weinig geld te verdienen.

Je kunt nog een andere studie gaan doen?
Het is ook maar wat je belangrijk vindt. Niet iedereen hecht aan een hoog salaris, velen vinden modaal ook prima, als daar tegenover staat dat ze leuk werk hebben of veel vrije tijd. Niet iedereen hecht aan werk op niveau, velen vinden een wat lager niveau ook prima, als daar tegenover staat dat ze op de fiets naar het werk kunnen bijvoorbeeld.

Maak je keuzes dus op basis van wat jij belangrijk vindt. Ik zat er zelf bijv. totaal niet mee dat mijn salaris achterbleef bij dat van oud-studiegenoten. Dat ik toch het onderwijs heb verlaten is omdat ik me bij de niveaudaling niet thuisvoelde. Ik weet daardoor dat ik bij toekomstige banen niet naar het salaris hoef te kijken, maar wel naar de uitdaging die ze bieden. Dat is voor mij belangrijk.
quote:sinnombre schreef op 04 mei 2012 @ 17:32:

Je hebt de verkeerde studie gedaan. In de hulpverlening valt weinig geld te verdienen.

Je kunt nog een andere studie gaan doen?

qua salaris misschien wel

maar als je op school "je beroep kiest" denk je toch echt niet aan welke salaris daarbij hoort? Meer aan wat je leuk vind om te doen en welke school je toelaat met jouw vakkenpakket etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven