Foundation en zo...
vrijdag 4 mei 2012 om 17:21
Hallo allemaal!
Vandaag ben ik eens op jacht geweest voor iets van foundation/concealer/primer enz.... Maar, ik zag door de bomen het bos niet meer
Ik wil het gaan gebruiken voor feestjes en wanneer ik er ff niet zo florisant uit zie als wanneer ik riant heb uitgeslapen en zo.
Wat is nu een goeie foundation/concealer? Ik heb een vrij bleke huid en ik wil er ook niet geplamuurd uitzien!!
Ik hoor graag jullie tips!
ps. de dames van de verkoop zijn helaas in mijn woonplaats zelf geen makeup-wonders dus daar vertrouw ik niet zo op...
Vandaag ben ik eens op jacht geweest voor iets van foundation/concealer/primer enz.... Maar, ik zag door de bomen het bos niet meer
Ik wil het gaan gebruiken voor feestjes en wanneer ik er ff niet zo florisant uit zie als wanneer ik riant heb uitgeslapen en zo.
Wat is nu een goeie foundation/concealer? Ik heb een vrij bleke huid en ik wil er ook niet geplamuurd uitzien!!
Ik hoor graag jullie tips!
ps. de dames van de verkoop zijn helaas in mijn woonplaats zelf geen makeup-wonders dus daar vertrouw ik niet zo op...
vrijdag 4 mei 2012 om 17:30
Vindt zelf deze fijn: Nivea Visage Dagcreme Natural Beauty
Geen echte gekleurde dagcreme, egaliseert. Ik gebruik apart een concealer alleen voor ooghoeken (binnenkant) of een vlekje. Concealer te koop bij etos en bij testen op de muis van je hand.
Geen echte gekleurde dagcreme, egaliseert. Ik gebruik apart een concealer alleen voor ooghoeken (binnenkant) of een vlekje. Concealer te koop bij etos en bij testen op de muis van je hand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 4 mei 2012 om 17:35
Een goede foundation verschilt van persoon tot persoon omdat huidtypes verschillen.
Ik wil graag een luchtige, vochtinbrengende foundation. Ik heb voor een gekleurde moisterizer van Clinique gekozen omdat die naar mijn smaak zwaar genoeg dekte. Verder ben ik zelf erg tevreden over een foundation in poedervorm, van Dior.
Ik denk dat je het beste verschillende proefjes van diverse merken kunt proberen pm "jouw" ding te vinden.
Ik wil graag een luchtige, vochtinbrengende foundation. Ik heb voor een gekleurde moisterizer van Clinique gekozen omdat die naar mijn smaak zwaar genoeg dekte. Verder ben ik zelf erg tevreden over een foundation in poedervorm, van Dior.
Ik denk dat je het beste verschillende proefjes van diverse merken kunt proberen pm "jouw" ding te vinden.
vrijdag 4 mei 2012 om 17:38
erg duur, maar super fijn de foundation van chanel. Vind hem veel te duur om zelf te kopen, maar ooit een flesje gekregen van een kennis die bij een grote parfumerie werkt.
Koop zelf meestal de foundation van maybeline. Die wat zich aan de huid aanpast. Heel simpel flesje van glas met een zwarte dop. In Duitsland 9.85 per flesje en ik doe er zo'n 4 a 5 maanden mee.
Gebruik een oogroller met een soort foundation erin, te vergelijken met die van garnier maar dan van het huismerk van de Duitse drogisterij DM.
Koop zelf meestal de foundation van maybeline. Die wat zich aan de huid aanpast. Heel simpel flesje van glas met een zwarte dop. In Duitsland 9.85 per flesje en ik doe er zo'n 4 a 5 maanden mee.
Gebruik een oogroller met een soort foundation erin, te vergelijken met die van garnier maar dan van het huismerk van de Duitse drogisterij DM.
vrijdag 4 mei 2012 om 17:39
Een primer is trouwens iets wat ervoor zorgt dat makeup beter blijft zitten. En een concealer is voor vlekjes en wallen bijvoorbeeld.
Een foundation maakt egaler maar geeft niet echt kleur, als je de geschikte kleur te pakken hebt.
Wil je wat kleur, dan zul je met blush of bronzer moeten gaan werken.
Een foundation maakt egaler maar geeft niet echt kleur, als je de geschikte kleur te pakken hebt.
Wil je wat kleur, dan zul je met blush of bronzer moeten gaan werken.
vrijdag 4 mei 2012 om 17:44
vrijdag 4 mei 2012 om 17:52
Ik heb Teint Idole 24 H van Lancome. Heel fijn, naturel, blijft lang zitten, de beste die ik ooit heb gehad. Een andere goede vind ik Aqualumière van Chanel. Maar ook die van de Hema, Radiant Finish, vind ik goed. Die heb ik in drie kleuren, die ik kan mengen als ik wil, omdat ik ondanks een sunblock toch wat kleur.
De Hema is dus voor door de week, de andere voor speciale gelegenheden.
De Hema is dus voor door de week, de andere voor speciale gelegenheden.
vrijdag 4 mei 2012 om 18:18
quote:Melpomene schreef op 04 mei 2012 @ 17:52:
Ik heb Teint Idole 24 H van Lancome. Heel fijn, naturel, blijft lang zitten, de beste die ik ooit heb gehad. Een andere goede vind ik Aqualumière van Chanel. Maar ook die van de Hema, Radiant Finish, vind ik goed. Die heb ik in drie kleuren, die ik kan mengen als ik wil, omdat ik ondanks een sunblock toch wat kleur.
De Hema is dus voor door de week, de andere voor speciale gelegenheden.Heb jij misschien ook de gewone van de Hema geprobeerd?
De Hema is dus voor door de week, de andere voor speciale gelegenheden.Heb jij misschien ook de gewone van de Hema geprobeerd?
vrijdag 4 mei 2012 om 18:53
Ik vind dat nivea young face gekleurde dagcreme heel fijn. Je krijgt daar absoluut geen plamuur effect van (Daar is het te dus voor) Maar wel net wat egaler. Ik doe dan meestal nog een heel klein beetje bronzer op mijn wangen, en zie er dan echt wel party proof uit!
Maar, ik heb dan ook een behoorlijk egale huid, doe het vooral voo rnet dat beetje extra.
Maar, ik heb dan ook een behoorlijk egale huid, doe het vooral voo rnet dat beetje extra.
vrijdag 4 mei 2012 om 19:42
vrijdag 4 mei 2012 om 19:50
Ik gebruik de all about eyes van Clinique als concealer..heb 's ochtend vaak blauwe kringen en dat spul is het enige waardoor ik een mooie frisse uitstraling krijg. Heb al ontelbaar veel concealers gebruikt en gehad, maar ben verslaafd aan het tubetje van Clinique, blijft de gehele dag goed zitten, is alleen aan de prijzige kant (ongeveer 21 euro voor tubetje) daaroverheen gebruik ik nog een foundation van Clinique (superbalanced) is een lichte foundation die mooi overloopt in je eigen huidskleur en die niet opvalt. Blijft ook de gehele dag mooi zitten.
Hier waakt de enige echte Barones
vrijdag 4 mei 2012 om 19:55
Vindt zelf de concealer van Estee Lauder erg goed maar die vam clinique ook all about eyes. Foundation heb ik van Clinoque en als het allemaal wat egaler en zwaarder mag is de MAC geweldig.De pro longwear maar wel prijzig.33 euro.Heb gehoord dat de photo finish van het Kruidvat ook erg mooi is. Die zal ik eens gaan uitproberen .
vrijdag 4 mei 2012 om 19:57
quote:barones schreef op 04 mei 2012 @ 19:50:
Ik gebruik de all about eyes van Clinique als concealer..heb 's ochtend vaak blauwe kringen en dat spul is het enige waardoor ik een mooie frisse uitstraling krijg. Heb al ontelbaar veel concealers gebruikt en gehad, maar ben verslaafd aan het tubetje van Clinique, blijft de gehele dag goed zitten, is alleen aan de prijzige kant (ongeveer 21 euro voor tubetje) daaroverheen gebruik ik nog een foundation van Clinique (superbalanced) is een lichte foundation die mooi overloopt in je eigen huidskleur en die niet opvalt. Blijft ook de gehele dag mooi zitten.Die heb ik dus momenteel ook,zowel de conealer als de foundation.
Ik gebruik de all about eyes van Clinique als concealer..heb 's ochtend vaak blauwe kringen en dat spul is het enige waardoor ik een mooie frisse uitstraling krijg. Heb al ontelbaar veel concealers gebruikt en gehad, maar ben verslaafd aan het tubetje van Clinique, blijft de gehele dag goed zitten, is alleen aan de prijzige kant (ongeveer 21 euro voor tubetje) daaroverheen gebruik ik nog een foundation van Clinique (superbalanced) is een lichte foundation die mooi overloopt in je eigen huidskleur en die niet opvalt. Blijft ook de gehele dag mooi zitten.Die heb ik dus momenteel ook,zowel de conealer als de foundation.
vrijdag 4 mei 2012 om 20:14
vrijdag 4 mei 2012 om 20:35
quote:Melpomene schreef op 04 mei 2012 @ 20:22:
[...]
De matte versie ook wel, maar die vind ik wat minder mooi.
Er zit trouwens ook nog SPF15 in, ook wel prettig.
Het ging mij om de gewone, die de helft goedkoper is.
Alleen is er nooit een tester van beschikbaar.
Maar denk dat hij droger is dan Radiance.
Weet je trouwens of het geparfumeerd is?
[...]
De matte versie ook wel, maar die vind ik wat minder mooi.
Er zit trouwens ook nog SPF15 in, ook wel prettig.
Het ging mij om de gewone, die de helft goedkoper is.
Alleen is er nooit een tester van beschikbaar.
Maar denk dat hij droger is dan Radiance.
Weet je trouwens of het geparfumeerd is?
vrijdag 4 mei 2012 om 21:29
Tsja, ik studeer zelf nog en heb dus niet zoveel geld, maar foundation is iets waar ik graag iets meer voor betaal en het dat ook waard vind. Niet alleen omdat ik vind dat je echt verschil ziet, maar ook omdat het -naar mijn idee althans- beter is voor mijn huid. Als ik een wat goedkoper merk gebruik, merk ik dat mijn huid wat sneller geirriteerd raakt (= rood wordt) of dat ik last krijg van puistjes of een doffe huid. Dit merk ik niet na 1x smeren ofzo, maar pas na een paar weken.
Bij Shisheido en Chanel foundation heb ik nergens last van. Dus ja, deze merken zijn wat duurder (uit mijn hoofd 38 euro) maar 1. ik vind het die prijs waard en 2. ik doe ongeveer 6 maanden met een flesje dus die 6 euro nog iets vind ik het echt wel waard per maand
Nog even een tip die wel belangrijk is, vind ik: kijk of je huidskleur geel of roze is. Mijn huid is roze-achtig en ik heb dus ook een roze foundation. Ik had vroeger wel eens een gele en dan komt het heel nep over (was ook van Chanel dus ik begreep maar niet waar het aan lag, totdat iemand me dit verhaal vertelde). Als je een extreem roze of gele ondertoon hebt, is het juist wel weer goed om voor de tegenovergestelde kleur te gaan (dus bijv. gele foundation bij een roze huid) maar over het algemeen geldt natuurlijk: hoe meer het lijkt op je eigen huid(skleur), hoe natuurlijker. Succes!
Bij Shisheido en Chanel foundation heb ik nergens last van. Dus ja, deze merken zijn wat duurder (uit mijn hoofd 38 euro) maar 1. ik vind het die prijs waard en 2. ik doe ongeveer 6 maanden met een flesje dus die 6 euro nog iets vind ik het echt wel waard per maand
Nog even een tip die wel belangrijk is, vind ik: kijk of je huidskleur geel of roze is. Mijn huid is roze-achtig en ik heb dus ook een roze foundation. Ik had vroeger wel eens een gele en dan komt het heel nep over (was ook van Chanel dus ik begreep maar niet waar het aan lag, totdat iemand me dit verhaal vertelde). Als je een extreem roze of gele ondertoon hebt, is het juist wel weer goed om voor de tegenovergestelde kleur te gaan (dus bijv. gele foundation bij een roze huid) maar over het algemeen geldt natuurlijk: hoe meer het lijkt op je eigen huid(skleur), hoe natuurlijker. Succes!
vrijdag 4 mei 2012 om 21:36
Ik vind een primer trouwens wel echt heel belangrijk omdat het ervoor zorgt dat je foundation de hele dag goed blijft zitten. Ik dacht eerst altijd dat het verschil wel mee zou vallen, maar je merkt het écht! Ik gebruik geen dure primer, gewoon die van Essence (te koop bij het kruidvat) voor 3 euro ofzo?
Om het 'plamuur-gevoel' tegen te gaan, kun je de foundation ook alleen rond je ogen, kin en neus aanbrengen. Je ziet dan al direct heel veel verschil, ook al gebruik je in principe maar weinig foundation
Om nog even terug te komen op mijn goedkope versus dure foundation: als ik aan mensen vertel dat ik elke dag foundation gebruik, geloven ze me niet omdat ze het nooit zien zitten. Met goedkope foundation heb ik toch al snel dat je het of direct al ziet zitten of anders toch wel aan het einde van de dag, als je foundation van je gezicht is gaan glijden.
Heel verhaal, sorry daarvoor Vind make-up heel interessant en lees er veel over hihi vandaar!
Om het 'plamuur-gevoel' tegen te gaan, kun je de foundation ook alleen rond je ogen, kin en neus aanbrengen. Je ziet dan al direct heel veel verschil, ook al gebruik je in principe maar weinig foundation
Om nog even terug te komen op mijn goedkope versus dure foundation: als ik aan mensen vertel dat ik elke dag foundation gebruik, geloven ze me niet omdat ze het nooit zien zitten. Met goedkope foundation heb ik toch al snel dat je het of direct al ziet zitten of anders toch wel aan het einde van de dag, als je foundation van je gezicht is gaan glijden.
Heel verhaal, sorry daarvoor Vind make-up heel interessant en lees er veel over hihi vandaar!