Track & Trace PostNL Internationaal

05-05-2012 17:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een pakket verstuurd via PostNL naar Engeland.

Ik kon kiezen zonder track & trace code( ¤ 8 )en met (¤ 13). IK heb gekozen voor met track & trace code zodat ik het pakketje kan volgen. Ik had verwacht dat ik dan te zien kreeg of het nog in Nederland was of al in Engeland etc. Nu typ ik vandaag de code en en volgens de status is de Pakketbezorger onderweg.

Dit lijkt me nogal bijzonder dat het pakketje gisteren heb gepost vandaag bezorgd gaat worden.

Dus mijn vraag, wie heeft ervaring met internale Track & Trace van PostNL? Wat kun je daar precies in zien en weet iemand toevallig hoe lang een pakketje er over doet?
Ik weet alleen dat ze op mijn pa's werk ook T&T gebruiken voor pakketjes naar o.a. het VK en Duitsland. De barcode werd alleen niet altijd gescand. Dat is wel al een tijdje geleden, misschien dat de medewerkers dit nu wel consequenter scannen?
Ik weet wel dat de 'verwachtte bezorgdatum' standaard op de volgende werkdag staat en dat klopt niet...de code zou hetzelfde moeten blijven in het land van aankomst...(dat was bij mijn pakketje naar australie wel)

maar idd...je krijgt niet heel veel info...als je belt, kunnen ze meer info geven...
Binnen Europa wordt het vaak de volgende dag bezorgd,omdat er bij pakket bedrijven savonds verzonden,snachts verdeeld en overdag bezorgd word.

Dus het kan wel dat het vandaag geleverd word,hoewel de meeste pakket diensten niet leveren op zaterdag en zondag.
Ik weet dat het inderdaad met van die koeriersbedrijven als FedEx wel heel snel kan, maar via PostNL duurt het wel wat langer.

Ik heb zelf een ruim een week op mijn pakketje uit Engeland moeten wachten, maar toen kon ik met de track&trace code op de site van Royal Mail wel wat meer zien, als Pakket in internationaal Sorteer Centrum, Pakket overgedragen aan Nederlandse Post Service, Pakket in Amsterdam etc.

Ik had, nu dit pakketje de route andersom doet, ook wel iets van dit soort info verwacht.
Je zegt, dat de pakketbezorger onderweg is. Dan kan het toch zo zijn, dat het nog niet in Eng. is, of zie je dat het al in Eng. is aangemeld?
Nou, bij een nationaal pakket betekent dat dat het pakket al bij de bezorger in de auto ligt en die dag bij de geadresseerde wordt bezorgd. En dat lijkt me nu dus niet het geval te zijn, omdat het pakket er wel en aantal dagen over gaat doen.
Hopeloos, die Track&Trace service buiten Nederland. Ik heb uiteindelijk maar gebeld naar de ontvanger omdat ik na een paar dagen alleen nog een vraagtekentje op mijn scherm zag (en dus helemaal geen datum meer). Heb je dus helemaal niets aan, die "service". *einde frustratiemodus*

Je kunt PostNL bellen, of de persoon/instantie die je pakketje ontvangt om te informeren of het er al is. Ik zou nog wel even wachten, het duurt soms wel een week of nog langer. Meer informatie dan een eventuele bezorgdatum krijg je trouwens ook niet via de onlineservice, wat dat betreft is het bij Royal Mail beter geregeld.
Ik ging er ook wel vanuit dat het minstens een week ging duren, maar ik had de hoop dat ik de voortgang kon volgen, waar het ergens in het proces was, net zoals bij het pakketje uit Engeland. Maar helaas, voor die 5 euro krijg je dus niet echt heel veel.
Het varieert enorm, soms doet post van Nederland naar Engeland er twee dagen over, soms ruim een week. (Van dat Track & Trace wordt je ook niet heel veel wijzer, zo te zien...)
Ik vulde eerst de track&trace code in op tracktrace.nl, en daar zag ik dus niet veel bijzonders.

Maar nu kwam ik toevallig op http://parcels-uk.tntpost.com/ en daar zie ik veel meer info :-) Dat had ik eerder moeten weten.

Hierdoor weet ik inmiddels dat mijn pakketje gisteren in Engeland is aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven