lichaamstaal vrouwen

06-05-2012 19:26 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms als ik door de stad (op straat of in een winkel) loop en ik zie een leuke vrouw die in tegengestelde richting loopt, dan probeer ik oogcontact te maken.

Regelmatig gebeurt dan het volgende:

We lopen in tegengestelde richting langs elkaar heen, ik kijk naar haar ogen. Zij kijkt mij niet aan, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat ik naar haar kijk en ze begint te glimlachen.

Mijn vraag is: Als een vrouw jou niet aankijkt, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat jij naar haar kijkt en ze begint te glimlachen. Is dat een goed teken of niet?

Even voor de duidelijkheid;Natuurlijk begrijp ik dat dit van alles kan betekenen.

Maar mijn vraag is dus: Zit er een goede mogelijkheid in dat zij jou leuk vindt wanneer zij dit gedrag vertoont?
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:40:

[...]

Ik heb eens meegemaakt dat een een groepje jongeren naar een vrouw siste.

Vervolgens stap ik op het groepje af en vraag ik waar ze mee bezig zijn. Hoop dit en dat. Pik de 'leider' eruit en spreek hem aan op zijn gedrag.

Hij ging behoorlijk af. En ik ben geen 2 bij 2 meter o.i.d.

Ik heb is een keer aan iemand gevraagd wat dat gesis betekend.

Heb toen begrepen dat het sissen staat voor hoer en slet.

Gebeurt alleen bij nederlandse vrouwen. Alleen dit is voor mij al reden geweest om voor de PVV te gaan stemmen.
zoekend......
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:44:

[...]

Op weg naar huis in de winter. Donker op straat en alleen op het fietspad. Komt ineens een man naast me fietsen die tegen me begint te praten. Dat ik zo leuk ben. Ik werd boos en zei: heb je niet door dat dit ontzettend vervelend is? Ben op mijn rem gaan staan en heb rechtsomkeerd gemaakt. WTF, het is toch niet normaal dat iemand je in het donker op de fiets lastig gaat vallen? Een beetje man met sociaal invoelingsevrmogen kan zich dat voorstellen.

Iets raars zeggen is iets anders dan dat iemand iets zegt waardoor je je onveilig voelt. En het zal me worst wezen of dat van een man of vrouw komt, het is gewoon niet ok dat ik, of anderen, zich onveilig voelen als je alleen bent en commentaar met een seksuele lading krijgt. Dat soort commentaar is niet nodig, wel dan? En het is geen compliment.

Helaas is het zo dat vrouwen zich in de openbare ruimte, mede door fluiten en kutopermingen zich vaak onveiliger voelen dan mannen. Ja, dat is dus intimidatie, een ander zich onprettig laten voelen door zoiets te zeggen. Het bagataliseren met 'vrouwen zeggen ook wel eens iets raars' veranderd daar niks aan.

Dat is wel een extreem voorbeeld, ja. Ik wilde het nuanceren. Niet elke man is zo, de meesten niet.

Het spijt me dat je zo'n rotervaring heb moeten meemaken.
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:44:

[...]

Niet alle mannen vallen je zomaar aan, het zijn zielepoten die zich als aapjes gedragen in de zin van het alpha-mannetje willen zijn.

Stoere praat hoor, maar 1 op de 6 vrouwen heeft in haar leven last van seksueel geweld of seksuele intimidatie. Zelfs als het je niet gebeurt is dit iets wat in je achterhoofd speelt op het moment dat een wildvreemde je in het donker maarzo op de fiets aanspreekt.

Nee natuurlijk vallen niet alle mannen je maarzo aan, gelukkig niet zelf, maar het gaat wel door je hoofd als je onuitgenodigd met seksueel getinte opmerkingen benaderd word.
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:46:

Dat is wel een extreem voorbeeld, ja.nou voor mij niet..
quote:zuszus schreef op 06 mei 2012 @ 20:46:

[...]

Ik heb is een keer aan iemand gevraagd wat dat gesis betekend.

Heb toen begrepen dat het sissen staat voor hoer en slet.

Gebeurt alleen bij nederlandse vrouwen. Alleen dit is voor mij al reden geweest om voor de PVV te gaan stemmen.

Ik ga niet mee in het PVV verhaal.

Maar ik heb wel meegemaakt dat mensen in de kont van m'n/een vriendin knepen, en ja echt ik heb een hekel aan geweld. Ook verbaal geweld. Maar dan kan ik me enorm boos maken.

Een vrouw moet naakt over straat kunnen zonder aangeraakt te worden o.i.d.
quote:gunstig schreef op 06 mei 2012 @ 20:48:

[...]

nou voor mij niet..Nee inderdaad, dit is hartstikke mild. "gewoon" met woorden lastig gevallen.
Nou, groepen kunnen ook aanvallen... Dit zie ik niet als garantie. Echt onveilig voel ik mij niet zo midden op straat overdag, maar het is wel degelijk intimidatie. En op zijn zachtst gezegd respectloos. Ik heb op zo'n moment die man helegaar niet om zijn mening gevraagd omtrent de grootte van mijn borsten, de stand van mijn achterwerk of wat hij allemaal met mij zou willen doen. En ik heb er al helemaal niet om gevraagd dat hij deze mening op een voor alle aanwezigen te horen aantal decibel ten gehore brengt. Kortom: Ik heb niet aangegeven dat ik het prettig vind om neergezet te worden als een stuk vlees. Liever niet zelfs, dank u.
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:46:

[...]

Dat is wel een extreem voorbeeld, ja. Ik wilde het nuanceren. Niet elke man is zo, de meesten niet.

Nee, maar wel zo'n beetje iedere man kan een vrouw intimideren vanwege het fysieke overwicht. Wij weten ook wel dat niet iedere man ons zou 'aanvallen', maar je weet nooit wie dat wel en wie dat nooit zou doen.
Testje
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:48:

[...]

Stoere praat hoor, maar 1 op de 6 vrouwen heeft in haar leven last van seksueel geweld of seksuele intimidatie. Zelfs als het je niet gebeurt is dit iets wat in je achterhoofd speelt op het moment dat een wildvreemde je in het donker maarzo op de fiets aanspreekt.

Nee natuurlijk vallen niet alle mannen je maarzo aan, gelukkig niet zelf, maar het gaat wel door je hoofd als je onuitgenodigd met seksueel getinte opmerkingen benaderd word.

Stoere praat? Ik doe er niet aan mee, er zijn nu eenmaal van die simpele zielen.

Ik begrijp je volkomen, ik zou nog steeds de loverboy van m'n zus wat aan kunnen doen. Zegt dat genoeg?

Ik kan me nooit volledig verplaatsen in een vrouw die dit soort dingen meemaakt maar seksueel getinte opmerkingen, dat gaat ver over de grens.
Maar we gaan een beetje off topic
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:48:

[...]

Nee natuurlijk vallen niet alle mannen je maarzo aan, gelukkig niet zelf, maar het gaat wel door je hoofd als je onuitgenodigd met seksueel getinte opmerkingen benaderd word.Niet alle mannen doen het, maar fysiek gezien zouden vrijwel alle mannen het kunnen. En dat weten ze donders goed. Het is dus wel degelijk fout om een seksuele intentie te laten blijken naar iemand toe die zich in een kwetsbare positie bevindt en niks anders kan doen dan HOPEN dat je het niet doet. Dat is expres bang maken en dus intimidatie.
quote:_lupine_ schreef op 06 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Nee, maar wel zo'n beetje iedere man kan een vrouw intimideren vanwege het fysieke overwicht. Wij weten ook wel dat niet iedere man ons zou 'aanvallen', maar je weet nooit wie dat wel en wie dat nooit zou doen.Precies, en dát is het.
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:52:

[...]

Stoere praat? Ik doe er niet aan mee, er zijn nu eenmaal van die simpele zielen.

Ik begrijp je volkomen, ik zou nog steeds de loverboy van m'n zus wat aan kunnen doen. Zegt dat genoeg?

Ik kan me nooit volledig verplaatsen in een vrouw die dit soort dingen meemaakt maar seksueel getinte opmerkingen, dat gaat ver over de grens.Stoere praat in de zin dat ik niet zo geloof dat het de zgn alpha mannetjes (wat dat ook moge zijn) zijn die het doen. Het zijn ook niet altijd simpele zielen of losers. Hoewel het in Law and Order SVU wel lijkt alsof het engerds in bosjes zijn die vrouwen lastigvallen, vaak zijn het bekenden, of vrienden ook. En ook mensen op straat waar we het nu even oer hebben. Maar als 1 op de 6 vrouwen hiermee te maken krijgt, betekent dat ook een hoop mannen. Ik vraag me af of er onder heb ook mannen zijn die ik ken. Statistisch gezien wel, denk ik en dan is het ineens een stuk minder ver van je bed dan wat 'achterlijke losers' of rare alpha mannetjes.
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:52:

zegt totaal niks.

als die loverboy een zusje heeft

dat zelf toevallig ook is gepakt door een loverboy

dan wordt de loverboy van jouw zus

precies zo ziedend op zijn conculega

als jij nu op hem

omdat dat meisje familie van hem is

alle andere meisje en vrouwen

dan je familie

zijn er om "gepakt" te worden

zo denken er heel veel
Ik schrik er van dat dat ene voorbeeld al mild zou zijn. Lijkt mij doodeng als ik vrouw zou zijn.

Maar dames, laat je niet gek maken. Er zijn maar een paar mannen die gekke dingen doen. Het komt niet in m'n hoofd op om een vrouw iets aan te doen.

Vrouwen bemin je.
quote:_lupine_ schreef op 06 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Nee, maar wel zo'n beetje iedere man kan een vrouw intimideren vanwege het fysieke overwicht. Wij weten ook wel dat niet iedere man ons zou 'aanvallen', maar je weet nooit wie dat wel en wie dat nooit zou doen.dit dus
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 20:50:

Nou, groepen kunnen ook aanvallen... Dit zie ik niet als garantie. Echt onveilig voel ik mij niet zo midden op straat overdag, maar het is wel degelijk intimidatie. En op zijn zachtst gezegd respectloos. Ik heb op zo'n moment die man helegaar niet om zijn mening gevraagd omtrent de grootte van mijn borsten, de stand van mijn achterwerk of wat hij allemaal met mij zou willen doen. En ik heb er al helemaal niet om gevraagd dat hij deze mening op een voor alle aanwezigen te horen aantal decibel ten gehore brengt. Kortom: Ik heb niet aangegeven dat ik het prettig vind om neergezet te worden als een stuk vlees. Liever niet zelfs, dank u.Of het bewuste intimidatie is ben ik zelf nog niet uit, maar met de rest van je post ben ik het volledig eens.
Vanaf mijn stamkroeg naar mijn huis is het welgeteld 6 minuten lopen (ik woon in het centrum). In die 6 minuten word ik vaker wel dan niet lastig gevallen. 6 minuten! Tegenwoordig loopt meestal een kroegmaatje mee die dezelfde kant op moet, maar het is volkomen belachelijk dat dat nodig is.
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:58:

Maar dames, laat je niet gek maken. Er zijn maar een paar mannen die gekke dingen doen.

daarom heb ik ook maar een hele kleine

gifnaald in mijn handtas..
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:56:

[...]

Stoere praat in de zin dat ik niet zo geloof dat het de zgn alpha mannetjes (wat dat ook moge zijn) zijn die het doen. Het zijn ook niet altijd simpele zielen of losers. Hoewel het in Law and Order SVU wel lijkt alsof het engerds in bosjes zijn die vrouwen lastigvallen, vaak zijn het bekenden, of vrienden ook. En ook mensen op straat waar we het nu even oer hebben. Maar als 1 op de 6 vrouwen hiermee te maken krijgt, betekent dat ook een hoop mannen. Ik vraag me af of er onder heb ook mannen zijn die ik ken. Statistisch gezien wel, denk ik en dan is het ineens een stuk minder ver van je bed dan wat 'achterlijke losers' of rare alpha mannetjes.

Ja, maar denk je niet dat ook veel van die mannen recidiveren? Statistisch gezien kun je zoveel zeggen.

Met alpha-mannetjes bedoel ik mannen die de leider willen uithangen, de stoere man. Zijn meestal de zielige jochies.
quote:iris1969 schreef op 06 mei 2012 @ 20:59:

[...]

Of het bewuste intimidatie is ben ik zelf nog niet uit, maar met de rest van je post ben ik het volledig eens.Nou, ze weten donders goed dat degene tegen wie ze dat doen het fysiek aflegt, dus dat ze er gewoon mee wegkomen om die opmerkingen te maken.
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:58:

Ik schrik er van dat dat ene voorbeeld al mild zou zijn. Lijkt mij doodeng als ik vrouw zou zijn.

Maar dames, laat je niet gek maken. Er zijn maar een paar mannen die gekke dingen doen. Het komt niet in m'n hoofd op om een vrouw iets aan te doen.

Vrouwen bemin je.Ik snap dat je je als man persoonlijk voelt aangesproken en dat dat heel vervelend is als jij niet zo bent, maar dit is wel de realiteit waarin vrouwen leven. Ik sta er nooit bij stil, want ik wil niet in angst leven, maar dat doet niet aan af aan het feit dat het wel gebeurt.
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 21:00:

Vanaf mijn stamkroeg naar mijn huis is het welgeteld 6 minuten lopen (ik woon in het centrum). In die 6 minuten word ik vaker wel dan niet lastig gevallen. 6 minuten! Tegenwoordig loopt meestal een kroegmaatje mee die dezelfde kant op moet, maar het is volkomen belachelijk dat dat nodig is.

Dat doe ik ook altijd, het is helaas nodig. Ik schaam me soms om man te zijn.

quote:gunstig schreef op 06 mei 2012 @ 21:00:

[...]

daarom heb ik ook maar een hele kleine

gifnaald in mijn handtas..Als je dit meent, pas je op? In dit land ben jij de sjaak, niet hij als het fout afloopt.
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 21:01:

[...]

Nou, ze weten donders goed dat degene tegen wie ze dat doen het fysiek aflegt, dus dat ze er gewoon mee wegkomen om die opmerkingen te maken.Dat is waar. Dat maakt het in ieder geval verbale intimidatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven