Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Oh, verstuurde kaarten ook scannen? Ik dacht dat de meesten alleen de kaarten scannen die ze gekregen hebben?
Ik scan en upload ook mijn verstuurde kaarten. Alleen in het begin niet gedaan. Heel vaak doen de ontvangers dan niet en weet je dus niet meer welke kaart je hebt verstuurd. En vind het leuk om alles bij te houden!

Spannend Bluebird je eerste kaart onderweg! Laat je weten wanneer ie is aangekomen (en je je 1e hurray hebt ontvangen dus)

Niet meer gelukt vandaag wat bij te werken met postcrossing en brieven. Zijn gaan wandelen. Moeten trainen omdat we volgende maand meedoen aan een lange tocht dus dat ging even voor ;)

Morgenvroeg gelukkig ook even tijd, ga er dan even lekker voor zitten. Kijk ik nu al naar uit
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Hallo!

Vandaag 2 kaartjes ontvangen, een mooie kunstkaart uit Nederland en een gelukkig nieuwjaarkaart uit Taiwan. Gisteren heb ik 3 kaartjes in de brievenbus gedaan. Er gaat een Holland kaartje naar Taiwan, een ouderwets klederdracht kaartje naar Polen, en een motorfiets naar Finland.

Mijn ID code is nog steeds niet boven water en een kaartje uit Rusland is bijna expired

Ligaa, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Bluebirds, welkom hier! Ik ben ook nog maar net begonnen met postcrossen. Ik heb nu 28 kaarten verstuurd en 23 kaarten ontvangen.
Hee gierzwaluw een nieuwe avatar. Leuk kereltje die muis!

bluebirds, ik verstuur alleen enkele kaarten en ik scan alle verzonden en ontvangen kaartjes, en laad ze naar de site van postcrossing. Ik heb mijn hele verzameling op de computer staan en als ik een kaart verstuur zoek ik hem even op in de map.

Vandaag een envelop met kaart uit Oekraine, met 6 postzegels (waarvan 4 met vlinders) mooooooi! En een hele mooie verlate verjaardagskaart (bedankt Stereo!)

En ik heb ook nog veel cadeau's gekregen, van familie die zaterdag niet kon komen en dus goed verwend!

is neferisis met vakantie?
Hallo medepostcrossers,

Ook ik ben begonnen met deze verslavende hobby. In eerste instantie wilde ik i.i.g. een fatsoenlijk profiel klaar hebben. En daarna heb ik gelijk de eerste 5 kaartjes verstuurd. Drie daarvan (Rusland een papagaaiduiker , Taiwan een koe en Belarus grachtenpanden) zijn nu meer dan twee weken onderweg, maar deze adressen vergen geduld weet ik. Ik heb er bewust voor gekozen ook Nederland te doen. Dit om als starter een beetje een omloopsnelheid te krijgen. Helaas waren dit niet de meest snelle registreerders (de U.S.A. was sneller), maar er komt nu een beetje schot in. Nog twee kaarten aangemeld en ik kan een extra adres krijgen. Hopelijk laat dat niet lang meer op zich wachten. Wat ik al vaker terug heb gelezen in de topics hier is dat, zeker als starter, je geduld op de proef wordt gesteld.

Mijn eerste hurray was van het teleurstellende soort. Ik had dacht ik een heel toepasselijke kaart uitgezocht, maar ik kreeg alleen maar een (copy-paste?) berichtje met een bedankje. Het was een verzamelaar, dus het zal daar wel aan liggen (niet het meest communicatief). Voor mij gaat het om de post, de profielen, het uitzoeken van kaarten, de teksten op de kaartjes etc. Ik weet ook nog niet goed wat ik met de ontvangen kaarten ga doen.

Mijn eerste was overigens een leuke en toepasselijke. Mijn wensenlijst op mijn profiel is dermate uitgebreid dat het een kunst is iets te sturen wat ik niet leuk zou vinden, maar ik ben wel benieuwd wat er deze kant op gaat komen.

Ondertussen heb ik ook al twee vrijwel lege profielen getrokken en dat vind ik dan weer best lastig. Ik heb dan geen idee van de mens achter het profiel. Een kaartje en een tekst wordt dan wat minder makkelijk, maar tot nu toe lukt het me aardig iets uit te zoeken en iets zinnigs op de kaartjes te schrijven (denk ik).
En ik zie alweer vers bloed hier, welkom Indie.

Kom alleen even binnen vallen om te vermelden dat ik vandaag een kaart uit Praag heb ontvangen.

2 Hurrays in de mailbox en net 3 kaarten heb geschreven.

Er gaat een kaart met bloemen naar Duitsland, we doen weer een poging om een kaartje in China te krijgen, Hello Kitty dit keer en naar Letland gaan de molens van Kinderdijk.
Hier vandaag een hurray ontvangen uit Finland, was erg enthousiast! Was precies het soort kaartje wat hij hoopte te ontvangen zei hij. Maar dus vervolgens niet gefavoriet... Ach ja, dat moet iedereen ook maar zelf weten denk ik dan maar. Maar raar vind ik het wel.

Nu snel naar bed! Heb een cursus gehad bij de KvK, ben wel moe nu. Net nog even de kittens de fles gegeven en nu lekker slapen... Een uurtje of vijf dit keer. Ik probeer de nachten steeds langer te maken...

Welterusten iedereen! O ja, en natuurlijk nog welkom Indie! En bluebirds, ik scan inderdaad ook mijn verstuurde kaartjes in. Heb ik een keer vergeten, en zul je net zien dat de ontvanger het dan ook niet doet. Dus nu scan ik ze trouw allemaal in . Vind het wel leuk om te zien wat ik allemaal heb verstuurd!

Zo. Nu echt slapen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Dames.

Wandelaartje,Bleubirds en Indie welkom op dit topic.

Gierzwaluw, leuk die Maus als avatar.

Ligaa, alsnog van harte gefeliciteerd met je zeer late verjaardag. Geen idee of Neferisis op vakantie is.

Vandaag vier kaarten schrijven (ik mag er nog 15 bijschrijven maar dat is te duur aan oa zegels). USA, Ned,China en Duitsland.

Nu kaarten uit de kaartenbak uitzoeken voor de juiste persoon.
En weer een Hurray binnen van een kaart die ik begin april naar China heb gestuurd. Leuk de ontvanger was er blij mee!

Nu nog eentje onderweg naar Belarus, laat die ook maar snel aankomen dan ga ik weer nieuwe adressen opvragen!
Vandaag een kaartje uit Zweden gekregen en ik mag nu een kaart naar Spanje sturen, mijn eerste naar dit land Ik kreeg net een mail van postcrossen.com. Ik heb op een van mijn kaarten per ongeluk een verkeerd ID nummer opgeschreven. Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Die Sendung mit der Maus is echt jeugdsentiment voor mij
Hier een kaartje gekregen uit GB! Een mooie kaart met een oranje roos. En nog veel leuker: een lekker recept op de achterkant! Mijn eerste uit GB. Ik ga zo echt eens even stickertjes plakken.

Gierzwaluw, ik heb nog niet eerder een verkeerd ID erop geschreven. Blijkbaar ben ik hem wel ooit een keer vergeten, maar dat lijkt me nog steeds heel sterk. Die persoon gaf dat wel als reden waarom ze hem nog niet geregistreerd had, dus dat moet ik dan misschien ook maar niet in twijfel trekken . Maar ik ben een überperfectionist, ik controleer het nummer 200x voordat ik de kaart verstuur. Soms als ik minder tijd heb print ik de adressen samen met de ID-nummers en plak die op de kaart. Dan kan het zeker niet mis gaan. Maar eerlijk gezegd schrijf ik het liever zelf, komt toch persoonlijker over vind ik.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Gierzwaluw, ik heb dat weleens meegemaakt. Meestal is ligt het aan de stempel die over de postzegel zit waardoor de ID niet meer te lezen is.

Tip:schrijf de ID aan de zijkant of in een andere kleur.
Gierzwaluw: Nog niet meegemaakt nee (maar wat niet is kan nog komen). Ik schrijf het nummer altijd boven de priority sticker.

Ik heb afgelopen dagen "verjaardagskaartuitnodigingen" gekregen.... "mijn vriend(in) is binnenkort jarig en nu leek het me leuk om uit zoveel mogelijk landen een kaartje voor haar te krijgen. Wil je ....blablabla "

Vandaag wel weer een enthousiaste hurray uit China gekregen, kaartje heeft er 2 weken over gedaan.
Snjókorn falla, á allt og alla
Zo mijn laatste official naar Belarus is ook aangekomen (user had het kaartje wel ontvangen maar nog niet geregisteerd).

En nu dus 3 nieuwe adressen opgevraagd

Rusland - nieuwe gebruiker dus even mooie viewcard van NL uitgezocht

Canada - een user met veel accounts (snap dat nooit zo goed) - gaat een B&W kaart heen

Belarus - een beginnende postcrosser (nog maar 1 kaart ontvangen) - gaat ook een B&W kaart hen

Heb nog iets meer verzonden dan ontvangen dus wie weet ook nog wel officials in de bus vanmiddag!

@snjokorn, wat bedoel je precies met die verjaardagsuitnodigingen?
Wandelaartje: dit is de eerste: "birthday campaign"

A friend of mine and I, we are planning a special birthday present for our common friend Penny. We want to collect postcards from around the whole world. (Her Birthday is in September, so your postcard would be arrive in time) Perhaps you are interested in our campaign and perhaps you would like to join it?

So, if you are interested, send a few birthday greetings or warm words to our friend Penny... Maybe you could do this in your mother language and it would be fine if you write from where the card comes from if the motive doesn't shows.

So let me know, if you will send Penny a card.

Best regards and many greetings from Germany.

En nr 2 "birthday present":

I have a little request. My best friend has Birthday soon. Can you help me: take a postcard or a sheet of paper, write “Happy Birthday, dear Bon!=)” in your language and take a picture like those: https://picasaweb.google.com/

I need to collect 21 photos from different countries (I have already collected some photos) and will be very grateful for your impact!
Hallo allemaal, ook alle nieuwelingen!!!

Ik ben dit weekend weer terug uit Frankrijk gekomen en kon meteen vol aan de bak. Snel alles wassen en strijken, want komend weekend vertrekt dochter naar Rome en reist zoon af naar Cambridge. Bovendien lag er een flinke stapel werk op het bureau op mij te wachten...

We hebben een zalige week aan de Franse kust gehad. Prima weer (wij zagen de buien in de verte voorbij vliegen), het zwemwater had uiteindelijk zelfs een temperatuur van 29 graden. Zo vanaf het terras je eigen bad in plonzen, heerlijk. Ondanks het smeren met factor 30 toch al de eerste dag verbrand. Nu dus aan het vervellen.

Een week geen internet bij de hand gehad. Onhandig, maar ook wel weer rustig. De stapel meegebrachte boeken bood genoeg afleiding. Bij thuiskomst zat de email- en de gewone mailbox tjokvol.

Vanochtend heb ik er meer dan een uur over gedaan om al de binnengekomen kaarten te scannen. Van de 30 kaarten die ik onderweg mag hebben zijn er nu nog 11 en route. Als de kinderen vertrokken zijn zal ik eens nieuwe adressen aanvragen.

Nu dus weer snel aan het werk. Tot later!
Welkom terug Neferisis. Succes met alle huishoudelijke taken!
Dank jullie wel voor jullie welkom.

Afgelopen dagen heb ik drie hurray’s ontvangen. Eentje was leeg, dus dat was balen. Tot ik er twee super enthousiaste mailtjes overheen kreeg. Dhr. was juist erg blij met zijn kaartje en wilde meer informatie. "Thank you for that GREAT Card it was the best one for a long time”. Dat zijn leuke berichtjes om te ontvangen. De andere hurray’s waren overigens ook leuk.

Ook al een stomme kaart ontvangen. Een Portugees die niet verder kwam dan Happy Postcrossing (zelfs geen naam) op een zelfde kaart als hij al naar tig anderen had gestuurd. Wat trouwens ook gold voor de andere kaarten op zijn profiel. Het gaat hem duidelijk niet om het uitzoeken.

@ Soezie: Voor mezelf ben ik er nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk gaat mijn favorietengalerij gevuld worden met kaarten die ik graag zou willen krijgen i.p.v. de geweldigste kaartjes die ik ontvang. Misschien gold dat ook wel voor die Finse meneer.

@Neferisis: Ooit hebben we helemaal zonder internet geleefd. Het is soms nauwelijks nog voor te stellen.
Helleu!

Nog net voor ik op vakantie ga zal ik mijn neus nog even laten zien! Wat een hoop nieuwe mensen hier! Gezellig hoor!! Vandaag 12 kaarten verstuurd, liep een beetje achter.. Ik schaam mij diep.Had namelijk wel de kaarten al aangevraagd. Best een aantal woonplaats kaarten, wat IKEA kaartjes en dat was het geloof ik. Ik hoop dat ze aankomen want het is wel bar en boos de laatste tijd.. In de laatste maand zijn er al 3 kaarten geexperid en de volgende komt er alweer aan..

Morgen ochtend vroeg vlieg ik naar Ierland om daar lekker een weekje te vertoeven! Ik zie jullie na mn vakantie weer!!

O en nog aan iedereen die mij een kaartje heeft gestuurd voor mn verjaardag een hele grote dank je wel!! Lieve Ligaa jij ook nog van harte gefeliciteerd!!

Tot later iedereen!!!
Fijne vakantie Tine!!!

En leuk dat je weer terug bent Neferisis.

Klinkt als een lekker genoten weekje en ben heel stiekem wel jaloers op het weer dat je hebt gehad.

Hier gisteren geen post voor mij maar wel 2 hurrays.

Nog geen nieuwe adressen aangevraagt ivm veel andere dingen te doen voor school.

Tis nog maar een paar weken he.
Hoi soezie, ik wilde nog even ingaan op het favouriten van een kaart. Ik maak mijn eigen kaarten niet favoriet, omdat ik al een aantal keren een kaart uit mijn favorietenlijst heb gekregen. Sommige pc-ers gaan er van uit dat daar kaarten in staan die je graag wilt ontvangen. Om dubbele kaarten te voorkomen maak ik alleen andermans kaarten favoriet. Ondanks dat ik de kaart wel super vind (maar dat schrijf ik dan in de hurray)

Neferisis welkom terug, het weer is hier niet zo prachtig helaas, goed om te horen dat het een fijne vakantie was.

Tine, ik hoop dat je een hele leuke vakantie hebt.

Gisteren een Monet uit China gekregen, en nu nog 10 travelling. Druk met andere zaken en nog geen kaarten aangevraagd.
Vandaag de tweede dag zonder leuke post voor mij.

Maar wel weer 2 hurrays.

Net even tijd gemaakt voor kaartjes schrijven en er gaan er weer 4 de deur uit (+nog een prijsvraagje wat klaarligt)

Er gaat een bloem naar Portugal, naar Amerika een zwart-wit plaatje, Nederland naambord naar Wit-Rusland en naar Duitsland een walvis.
Ah, okee! Heb ik weer wat geleerd ! Is ook wat voor te zeggen idd, ik heb tussen mijn favorieten nu zowel kaartjes in staan die ik heb gekregen, als die ik van een andere 'wall' heb afgehaald. Kan me voorstellen dat dat verwarrend is.

Wel leuk, de mensen die ik tot nu toe een zelfgemaakte fotokaart heb gestuurd zijn allemaal erg enthousiast! Waren overigens ook allemaal mensen die het niet erg vonden zelfgemaakte kaarten te krijgen.

Dit weekend geen tijd om nieuwe adressen aan te vragen (denk dat ik er wel weer een stuk of vier mag aanvragen) hele weekend staat vol. Misschien volgende week.

Is het bij jullie ook zo mooi zonnig?

Soezie, ik vind het ook lastig met die favorieten hoor. Aan de ene kant wil ik naast een enthousiaste hurray laten zien dat ik een kaart heel mooi vind door de kaart te favorieten, maar aan de andere kant heb ik net als Ligaa een aantal dubbel gehad, dus ik favoriet bijna geen ontvangen kaarten. Eigenlijk zou er een aparte favorietenlijst en wishlist of zoiets moeten komen.

Leuk dat je fotokaarten goed ontvangen worden!

Anita, ik hoop met je mee op leuke post vandaag! Ik heb al twee dagen geen postcrossingkaarten in de bus gehad en loop er bijna 40 achter...

Tine, ik hoop dat je een mooie vakantie hebt!

Indie, welkom hier! Dat zijn inderdaad leuke hurrays! En mensen die naar iedereen dezelfde kaart sturen en ook niks persoonlijks schrijven snap ik niet; dan gaat het blijkbaar alleen om het ontvangen van kaarten. Ik vind juist het uitzoeken en schrijven van de kaart zo leuk en een dankbare hurray is dan een 'kroon op je werk'.

Welkom terug van je vakantie, Neferisis! Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad! Is het grut al uitgezwaaid?

Wandelaartje, ik ben blij dat ik maar 1 account heb. In het begin ging het wel erg traag, maar nu mag ik er 25 onderweg hebben, dus dat probleem heb ik niet meer . Ik vind het leuk dat ik alles overzichtelijk in 1 profiel heb.

Snjokorn, ik vind het bijna onbeschoft, die mailtjes! Volgens mij heb jij de optie voor swaps toch niet aangevinkt? En ze vragen ook niet of je er iets voor terug wil als je mee zou doen.

Steph, je motto ! Is ie nieuw of heb ik 'm gewoon over het hoofd gezien?!

Gierzwaluw, ik heb ook wel eens zo'n mailtje gehad, terwijl ik mijn kaarten altijd in dezelfde volgorde klaar maak: eerst postzegels, dan adres, dan vlaggetje, id-code, datum en dan het berichtje. En ik controleer ook altijd nog een keer extra voordat ik het in de brievenbus gooi. Maar er kan natuurlijk een stuk van de kaart afgescheurd zijn of een stempel over de Id-code gekomen.

Ligaa, fijn dat ik je toch nog blij kon maken met de verlate verjaardagskaart!

Bluebirds, ik scan ook alle kaarten die ik verzend en die ik ontvang.

De laatste 2 dagen dus geen kaarten in de bus, maar daarvoor heb ik wel een paar beauties ontvangen, waaronder een Lalikaart. Zo leuk vind ik die! Veel enthousiaste hurrays in mijn mail, met weer veel complimenten over mijn handschrift. Altijd leuk! 1 iemand schreef laatst dat ik wel een goede juf moest zijn met zo'n mooi handschrift. Ik zal het hurraybericht maar goed bewaren voor eventuele toekomstige sollicitaties.

Er liggen 4 kaarten klaar om op de post te doen: Jip en Janneke naar Maleisie, kunst naar Belgie, een Ladybird naar Taiwan en een klederdrachtkaart naar de USA.

Fijn weekend allemaal!
Vandaag een mooie kleurrijke kaart uit Finland ontvangen!

En ik heb alleen kaarten van andere walls favoriet gemaakt, niet de kaarten die ik ontvang ook om dubbelen te voorkomen!

Geef vaak wel aan in de hurray dat ik extra blij ben met een kaart ;)

Fijn weekend iedereen (of een fijne zondag, de zaterdag is alweer bijna om)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven