Werk & Studie alle pijlers

Word document te groot. Wat nu?

08-05-2012 21:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al een aantal jaar als pmer op bso en kdv. Nu heb ik een enquetr gemaakt en aan de hand van de uitslag eem traktatieboekje met ideeen gemaakt voor de ouders. Echter is het bestand te groot en kan het werk het niey ontvangen. Online verzenden via hotmail geprobeerd. Kunnen ze het niet openen door de beveiliging die op de computers zitten. In.delen sturen gaat ook niet. Zitten namelijk foto's bij waarvan een al biven het limiet van de 10mb. Heeft iemand een oplosding?
Filetransfer proggie! Bijv. Yousendit. Werkt reuze handig!

Of een PDFje van maken.
http://www.mijnbestand.nl/

Hier uploaden en op je werk downloaden?
Heeft het echt haast? Anders morgen langsgaan met usbstick?
Combineren in Acrobat?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Opslaan als pdf...
wetransfer!

geen programma en geen registratie nodig...
quote:piratorart schreef op 08 mei 2012 @ 21:57:

Combineren in Acrobat?

Combineren of comprimeren?

Weet niet of je het moet printen, maar zo ja zou ik oppassen met het verkleinen/comprimeren van het bestand. Krijg je wel kwaliteitsverlies van...
Mailbigfile.com
quote:valerie__ schreef op 08 mei 2012 @ 22:02:

wetransfer!

geen programma en geen registratie nodig...

Dit! Ideaal: gewoon uploaden, emailadres invullen en opsturen.

Wel even een extra mailtje er achteraan, want anders denken ze misschien dat het spam is (komt namelijk ook wel eens in ongewenste post terecht)
Foto's verkleinen voordat je ze verwerkt in het document, bv met paint.net of andere gratis online tools. Zeker als de foto's puur illustratief bedoeld zijn, hoef je echt niet het origineel te verwerken die zo enorm groot zijn.
Jep, wetransfer, werkt echt prima!
quote:valerie__ schreef op 08 mei 2012 @ 22:03:

[...]

Combineren of comprimeren?

Weet niet of je het moet printen, maar zo ja zou ik oppassen met het verkleinen/comprimeren van het bestand. Krijg je wel kwaliteitsverlies van...Pdf toch maar, denk ik.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
goed punt inderdaad, komt soms in de spambox terecht. (Of mensen die niet weten wat het is en het dus weggooien)

Op mijn werk gebruiken we wetransfer bijna dagelijks!
quote:piratorart schreef op 08 mei 2012 @ 22:06:

[...]

Pdf toch maar, denk ik.

PDF zegt niets over de kwaliteit. Je hebt low- en highres PDF's.

Als je moet printen moet je toch minimaal 150dpi aanhouden. Oftewel niet teveel verkleinen als je het nog als print wil gebruiken...
dropbox maken?
Ik zou er seauwiezoo een PDF van maken, zodat alles blijft staan wasr het hoort te staan als het ergens anders wordt geprint. En dan inderdaad via yousendit of een van de andere diensten die al genoemd zijn vetsturen.
quote:missy76 schreef op 08 mei 2012 @ 22:06:

Foto's verkleinen voordat je ze verwerkt in het document, bv met paint.net of andere gratis online tools. Zeker als de foto's puur illustratief bedoeld zijn, hoef je echt niet het origineel te verwerken die zo enorm groot zijn.Precies, ik verstuur ze vaak per mail naar mezelf en verklein dan meteen de foto's gaat perfect
Thankls girls, het is gelukt
Sowieso lijkt PDF mooier dan een Word document vind ik zelf, maar ik zie dat ik al mosterd ben
quote:elastiekje_ schreef op 09 mei 2012 @ 21:18:

Sowieso lijkt PDF mooier dan een Word document vind ik zelf, maar ik zie dat ik al mosterd ben

ja dat ziet er idd beter uit. maar voor zo ver ik weet werken ze altijd alles vanuit word dus is dat wel makkelijk misschien.

krijg alleen geen reactie of die nu wel is aangekomen :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven