Geld & Recht alle pijlers

Zwangerschapsvergoeding en bonus

07-05-2012 12:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat er hier iemand is die mijn vraag kan beantwoorden. Het uwv is praktisch onbereikbaar momenteel.

Wij willen graag een kindje, en zijn ons nu aan het orrienteren, zodat we enigzins weten wat ons te wachten staat, qua financien.

Ik werk in een functie waarbij ik iedere maand een bonus ontvang. Ik heb een standaard basissalaris en dan elke maand bonussen. Dit gaat om ¤ 0, ¤ 500 of ¤ 1000,-

Deze bonussen hebben puur betrekking hoe ik presteer in het bedrijf, dus heeft niets te maken met omzetten en winstdelingen etc.

Al jarenlang ontvang ik iedere maand behalve mijn basissalaris, de hoogste bonus van ¤ 1000 euro per maand. Laten we zeggen 11 x per jaar, want als je een keer wat langer ziek bent ontvang je die maand minder bonus.

Mijn bonus is voor mij dus echt een vast deel van mijn inkomen.

Is het zo dat als ik een zwangerschapsvergoeding krijg, dat die bonus daar gewoon onder valt, omdat ik die eigenlijk iedere maand ontvang? Of loop ik die gewoon 4 maanden mis?

Het gaat om veel geld, en ik vind het belangrijk om hier van tevoren rekening mee te houden.

Tuurlijk is het slim om het aan mijn directeur te vragen, maar wij zijn een bedrijfje met 20 mensen, en op het moment dat ik met deze vraag naar hem toe ga, weet hij direct hoe laat het is. Dat wil ik voorkomen, want ik heb geen idee hoe hij hierop zal reageren. Ook heb ik geen andere collega in deze functie die hier ervaring in heeft.

Overigens heb ik op de site van het UWV natuurlijk gekeken, maar ik werd er geen wijs uit. Als ik op mijn salarisstrook kijk, is mijn SV mijn basis salaris, en op dezelfde regel erachter staat dan mijn bonus bedrag.

Wie oh wie weet hoe dit zit?

Hopelijk heb ik het zo duidelijk uit kunnen leggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook elke maand een vaste bonus. Die wordt omschreven als 'prestatiebonus' en dat is ongeveer de helft van zijn salaris. Bij ziekte en dergelijk of bij ontslag wordt dit gewoon meegenomen als inkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven