Gezondheid alle pijlers

reumatoïde artritis deel 4

08-01-2007 17:38 2478 berichten
Alle reacties Link kopieren
HEEEE, een nieuw topic!!!!bewerkt door moderator,
quote:

Hee allemaal,

Hoe is met jullie?

Ik heb een reactie van het UWV over het bruto/nettoo verhaal. Maar zoals we het UWV kennen, weet ik eigenlijk nog steeds niet waar ik aan toe ben.... Ik wil graag van jullie weten hoe jullie het volgende interpreteren:

Wij vorderen het onverschuldigd betaalde bedrag (bruto uitkering) van EUR 747,98 van u terug.  (dit is het bedrag wat ik netto ontvangen heb) RV leest; wij gaan het brutobedrag terugvorderen van het bedrag wat wij u netto ter hoogte van EUR 747,98 hebben uitbetaald.

U ontvangt van onze afdeling `Invorderen` een brief waarin onder meer staat wat u daadwerkelijk moet terugbetalen en tevens op welke wijze en binnen welke termijn u het totaal gevorderde bedrag moet voldoen. RV leest+ wij zijn het UWV en weten dus zelf nog niet wat we gaan doen en verstrooien graag onduidelijkheid. Wij denken het brutobedrag terug te vorderen, maar dat moet door de bevoegde afdeling eerst beoordeeld worden op rechtmatigheid en hoe het dan moet. In elk geval mag u in termijnen terugbetalen.

Wat denken jullie?

A. Ze gaan het bedrag van EUR 747,98 vorderen

B. Het bedrag kan nog veranderen , dus hoogstwaarschijnlijk het bedrag EUR 911,54(bruto).

C. Anders, namelijk......

Ik kan bezwaar maken (op deze brief) tot 12 april, maar hoe kan ik nu bezwaar maken als ik nog niet zeker weet welk bedrag ze gaan vorderen...?  Rechtsbijstandsverzekering, sociaal raadsman/vrouw, MEE. Dat klinkt sowieso..... zwaarwegender dan een privépersoon die bezwaar aantekend. Grotere kans (nou ja......... UWV...........) dat ze je serieus nemen, én makkelijker voor jou.

Morgen maar weer´s even bellen

:@

Het UWV zou de slogan van de belastingdienst moeten overnemen!
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:

Hoi Bumper en Roosvrouw

Toets: krijg morgen pas de uitslag maar denk niet dat ik het gehaald heb.

Mocht ik het toch gehaald hebben, dan hooguit met 5.5, maar ik ben bang voor een 4-tje.

De toetsen zijn zo enorm op detail nivo dat ik het belachelijk vindt. Ik heb echt niet het idee dat ik er veel mee kan wanneer ik weet wanneer de baas van FOrd heeft geleefd. Helaas willen ze dit soort dingen wel weten.

Belastingen:

heb je antwoord van de BD? Volgens mijn vriendje moet je bij allebei 0 invullen. Heb ik vorig jaar ook gedaan.

Indien je er vragen over hebt: bel gerust even. vanavond ben ik thuis, morgen vanaf 21.00 u (denk ik, heb 's avonds een vergadering). Mijn vriendje heeft er (volgens mij) verstand van, dus.....

groetjes

DT Antwoord BD: Met pensioen e.d. wordt bedoeld het fiscaal loon (uitkering dus).

Heb jij vorig jaar dan ook een uitkering ontvangen. Allebei 0?  Ik wil niet lastig zijn hoor, maar kan hij uitleggen waarom..... Ik bedoel, je krijg toch  niet voor niks een jaaropgave........probeer vanavond even te bellen...
Het UWV zou de slogan van de belastingdienst moeten overnemen!

Zoiets als `leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker `
quote:[fgcolor=#ff0000]

Een vriendin van mij denkt dat ze dit zinnetje:[/fgcolor]

Wij vorderen het onverschuldigd betaalde bedrag (bruto uitkering) van EUR 747,98 van u terug. 

er tussen hebben gepropt en dit zinnetje:

U ontvangt van onze afdeling `Invorderen` een brief waarin onder meer staat wat u daadwerkelijk moet terugbetalen en tevens op welke wijze en binnen welke termijn u het totaal gevorderde bedrag moet voldoen. 

standaard in de brief staat en vergeten zijn om het aan te passen.

Eerst bellen met het UWV en dan denk ik dat ik mijn rechtsbijstand  maar is ga inschakelen.
quote:[fgcolor=#ff0000]

Een vriendin van mij denkt dat ze dit zinnetje:[/fgcolor]

Wij vorderen het onverschuldigd betaalde bedrag (bruto uitkering) van EUR 747,98 van u terug. 

er tussen hebben gepropt en dit zinnetje:

U ontvangt van onze afdeling `Invorderen` een brief waarin onder meer staat wat u daadwerkelijk moet terugbetalen en tevens op welke wijze en binnen welke termijn u het totaal gevorderde bedrag moet voldoen. 

standaard in de brief staat en vergeten zijn om het aan te passen.

Eerst bellen met het UWV en dan denk ik dat ik mijn rechtsbijstand  maar is ga inschakelen.
Hoi

Het is het met iedereen?

groetjes Bumper
Hoi, is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb.

Roos, hoe gaat het nu met je en heb je de vesten in de kleinere maat wel gehouden? Mooie kleuren trouwens!

Bumper weet je al wat meer over het terugvorderingsverhaal?

Xaloy, hoe is het met jou en de baby?

DT heb je het gehaald?

Hier gaat het in mijn hoofd wel goed alleen mijn lichaam doet niet echt mee. Heb best veel pijn en kan mijn handen maar moeilijk bewegen. Vooral lastig met mijn haar doen, spullen vasthouden etc nou ja jullie kennen het vast wel.

Vooral als het mistig of regenachtig weer is dan is het pet.

We hebben de woonkamer veranderd, of althans lief heeft met de spullen gesleept. Nu hebben we veel meer licht in de woonkamer, kunnen we de koolmeesjes op het balkon zien en is er meer licht bij de eettafel. Ben er erg blij mee!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Das mooi kl*te, Jas. Pijn en beperking van de hand hakt zo in op alle kleine dingetjes, dan kun je toch nog beter beenbeperking hebben.

Hoe is het met de andere dames?

Hier druk! De WMO-adviesraad vreet tijd en verhuizen ook. Best "rot" trouwens, want ik mis elk overzicht wat er in mijn eigen huis gebeurd. De patiëntenvereniging is weer bezig met een zoveelste onderzoek in het UMC. Ok, het is veel papieren invullen en soms confronterend, maar het voelt erg hoopvol dat er de laatste tijd op zoveel gebieden meer onderzoek naar EDS gedaan wordt. Hopelijk bevorderd het de kennis en begrip en wie weet zelfs de behandeling.

Ook zijn we druk met verbouwingen. Ik kan het ouderlijk huis nu nog zeer moeilijk in, maar als straks mijn elektrische rolstoel (eind mrt weer een passing) ooit eens klaar is, kan ik er niet meer in. Dus de hypotheek opgehoogd, plannen gemaakt en door professionals laten uitwerken (beetje krom, maar die kennen de ingangen beter, meer kans van slagen). Lees ik net online dat het afgekeurd is 2 weken terug (mijn ouders hebben nog geen officiële reactie gehad). Tja, op pure bouwregeltjes mag het niet, dat wisten we. Maar diverse andere buren hebben al jaren eenzelfde bebouwde oppervlakte, ooit illegaal neergezet en al jaren gedoogd. Een van de woningen wordt as we speak zelfs met vergelijkbare "overtredingen" legaa aangepast/verbouwd door de gemeente. Bovendien is de aanvraag toch duidelijk ingediend met als reden toegankelijk maken van de woning. Lang leve mijn contacten door die WMO-raad. Zo is het appeltje-eitje om de wethouder bereid te vinden om eens te babbelen om toch die bouwvergunning er door te krijgen.  

De vesten zijn inderdaad gebleven en bevallen goed. :) Donderdag voor het eerst op controle en hopelijk dan aan het oefenen. Voor mijn gevoel is het tijd. Allerlei spieren spelen op, pijntjes die ik eerder niet had etc. Tot nu toe ben ik voorzichtig positief. Ideaal is het welliswaar niet (sublux andere kant op, pijnlijker en lijk nieuwe zenuwpijn te ontwikkelen), maar ik merk dat ik er op vooruit ga. De oude zenuwpijn is niet meer constant, de pijn rondom de geopereerde band is veel minder dan voor de operatie, en ik heb nog altijd geen (sub)luxatie meer gehad de geopereerde kant op. Het is te vroeg om te oordelen, maar dit heb ik maar mooi binnen! Al ruim 2 weken ben ik door zonder dat de operatie gefaald is dat is gewoon een goed begin.
Hee,

Jasmine, fijn om weer iets van je te horen. Wel k.., die pijn in handen. Hopen dat dat snel beter gaat!!

zucht, het terugvorderingsverhaal......ik heb vanochtend gebeld met het UWV.

Binnen 5 werkdgn krijg ik het definitieve bedrag, ze kon nu nog niks zeggen, bullshit (sorry) natuurlijk...... 5dgn na dagtekening van die vorige brief, dus uiterlijk morgen. Ik ben benieuwd.........

De belastingaangifte is inmiddels verstuurd. Ik krijg als het goed is redelijk wat terug. Dus zit eraan te denken om het van het UWV te laten zitten, ik bedoel volgend jaar krijg verschil bruto/netto weer terug van de belasting. Dat gedoe, bezwaar maken enz... Maar toch is het niet eerlijk, het is en blijft natuurlijk een principe kwestie. Dat meisje zei, dat in die brief die ik deze week krijg, ze een betalingsregeling aanbieden. Op zich kan ik het bedrag in 1 keer betalen, het staat al die tijd gewoon op een spaarrekening. Misschien kan ik voorstellen om het verschil pas volgend jaar terug te betalen, als ik het van de belasting terug krijg. Lijkt me wel zo eerlijk, toch???

Wat een gedoe zegRV, dat die vergunning is afgekeurd, je moet toch gewoon bij je ouders op bezoek kunnen......waarom is ie precies afgekeurd?
quote:

Hee,

Jasmine, fijn om weer iets van je te horen. Wel k.., die pijn in handen. Hopen dat dat snel beter gaat!!

zucht, het terugvorderingsverhaal......ik heb vanochtend gebeld met het UWV.

Binnen 5 werkdgn krijg ik het definitieve bedrag, ze kon nu nog niks zeggen, bullshit (sorry) natuurlijk...... 5dgn na dagtekening van die vorige brief, dus uiterlijk morgen. Ik ben benieuwd......... klinkt als typisch UWV.

De belastingaangifte is inmiddels verstuurd. Ik krijg als het goed is redelijk wat terug. Dus zit eraan te denken om het van het UWV te laten zitten, ik bedoel volgend jaar krijg verschil bruto/netto weer terug van de belasting. Dat gedoe, bezwaar maken enz... dat gevoel kan ik me wel indenken.

Maar toch is het niet eerlijk, het is en blijft natuurlijk een principe kwestie. dit gevoel ook. Denk rustig na wat voor jou het belangrijkste is.

Dat meisje zei, dat in die brief die ik deze week krijg, ze een betalingsregeling aanbieden. Op zich kan ik het bedrag in 1 keer betalen, het staat al die tijd gewoon op een spaarrekening. Ik zou zelf dan rustig per keer terug betalen, scheelt toch weer rente.

Misschien kan ik voorstellen om het verschil pas volgend jaar terug te betalen, als ik het van de belasting terug krijg. Lijkt me wel zo eerlijk, toch??? In onze wereld wel, maar ik betwijfel of het UWV het ook zo ziet.

Wat een gedoe zegRV, dat die vergunning is afgekeurd, je moet toch gewoon bij je ouders op bezoek kunnen......waarom is ie precies afgekeurd? Er schijnt te veel oppervlakte van het perceel bebouwd te zijn na de verbouwing. Op zich klopt dat, maar er zijn in die straat dus diverse woningen met groter bouwoppervlakte op een kleiner perceel. Bovendien is de woning niet realistisch toegankelijk te maken binnen het huidige oppervlakte. Uiteindelijk loopt het vast wel goed af. Als ik daar niet naar binnen kan kost het de gemeente straks veel geld aan meer hulp bij mij thuis (koken, medisch, huishoudelijk) en dat jaar in en jaar uit. Een bouwvergunning toekennen is financieel dus stukken aantrekkelijker. Op zich wel een mooie casus aangezien in het gemeentelijke WMO-beleid (nog) niets geregeld is voor dit soort dingen. Ik had alleen voor mijn ouders gemoedsrust gehoopt dat wij die casus niet zouden zijn. :P
Jippie, ik heb gewonnen, nou ja gewonnen, het voelt als een overwinning!!!

Ik heb vandaag de brief gehad van de afdeling Invordering UWV.

In totaal moet u een bedrag van EUR 747,98 terug betalen.

Het enige wat me een beetje dwars zit, is dat ze nog steeds praten over het bruto bedrag. Terwijl het bedrag wat ze noemen netto is. Bellen? of zo laten...ik heb dit namelijk zwart op wit staan. Zelfs op de acceptgiro staat 747,98.
Gefeliciteerd, Bump!

Hoe is het met de dames nu we zulk prachtig weer hebben?

Het ziekenhuis viel wat tegen. Ik ging toch wel uit van "mag nu vast wat gaan doen". Ok, de fysio had me dinsdag al gewaarschuwd en hij heeft vaak gelijk, maar de peed had bij ontslag toch immers gezegd dat ik nu waarschijnlijk wel mocht gaan "oefenen" (lees; duf bungelen ). Njeh, dat liep even anders dan verwacht. Kom over 2 weken maar terug, en dan kijken we of we de schouder dan goed kunnen beoordelen en of je mag gaan opbouwen. Flut, was dus even een tegenvaller. Het kan eigenlijk ook veel erger. Mijn fysio is nu een weekje weg, dus ik had toch pas dinsdag kunnen beginnen. Dan is dan nog een dikke week wachten ook wel weer te overzien. Voor nu me maar even focussen op de wond. Zoals vaak tussen de 14 en 21 dagen is die weer aan het opspelen en sinds gister weer open. Niets bijzonders an sich, voor mij alleen een punt van óf gaan genezen óf chronische wond worden. Dus ik ga me maar weer braaf zo rustig mogelijk houden.

En daarna weer erg leuke brillen gezien. Een bruine deze keer met een subtiel streepjes-effect en klein glittertje voor apart effect. Niet helemaal optimaal-geweldig, dus ik ga over 2 weken weer terug om andere te bekijken die dan binnen zijn. Er schijnen meer van dat type binnen te komen, dus ik ben benieuwd!
Mijn PGB aanvraag is afgewezen. Reden: Ik ben nog niet erg genoeg......ik heb nog niet de voor de hand liggende dingen geprobeerd. Zoals de ergotherapeute. En het gekke is, die heeft me juist aangeraden om een PGB aan te vragen. 

En ik werk 32 uur, wat natuurlijk in strijdt is met het levensmotto van CIZ:

[fgcolor=#ff0000]Als je werkt kan je ook schoonmaken.

Tuurlijk: ramen zemen/dweilen/stofzuigen/ uitwringen van doekjes/op je knieen voor het doucheputje, doe ik dagelijks op mijn werk:P.

[/fgcolor] 

En ik maar denken dat de overheid arbeidsgehandicapte zo lang mogelijk aan het werk willen houden. Maar er zijn natuurlijk grenzen....

Ik heb voor  donderdag gelijk maar een telefonische afspraak gemaakt met de ergo. Kijken of zij nog iets kan doen.....mijn in schatting: Het pittige tante, dus ik heb goede hoop. En mijn tanden ga ik er zeker inzetten...

Gelukkig ik heb weer in doel in mijn leven............mijn leven verliep de laatste tijd toch al veel te soepeltjes. 

Bump, ga in bezwaar! Als ik het zo hoor heb je poten om op te staan. Onderbouw alles medisch zo veel mogelijk; ergo, huisarts, reumatolog of reumaverpleegkundige etc. Wel val je nu onder de WMO, wat dus per gemeente verschilt. Probleem is dat veel gemeenten op huishoudelijke zorg willen bezuinigen. Vraag inzage in de verordening WMO en het voorzieningenboek. Daar heb je als burger recht op, en zo kun je een beetje inschatten hoe ze er in jouw gemeente mee omgaan. Je kunt voor juridische (en andere) hulp MEE inschakelen. Informeren bij de diverse belangenbehartigers in de gemeente (gehandicaptenplatform etc.) kan ook goede tips en info opleveren door hun ervaring met het gemeentebeleid.

Hoe is het voor de rest met jullie? Lekker weer he! :D

Best lang heb ik lopen dubben, wel of niet posten? Ik ga ook gewoon maar met de billen bloot. Vrijdag ben ik gebeld door de uroloog. Ik heb het al voelen aankomen, de medicijnen werken niet dus op naar de volgende fase; zelf catheteriseren. Zit ik ook echt op te wachten. ;) Ik schrok ook best toen verteld werd dat niets doen tot nierschade kan leiden. Klinkt logisch, maar had ik nooit bedacht. Anyhow, morgen word ik een dag opgenomen om het hele handeltje onder de knie te krijgen. En eerlijk is eerlijk, ik ben best een beetje ongerust. Als ik dat maar red met 1 arm en die eigenwijze gewrichten. In elk geval heb ik een goed ziekenhuis hiervoor te pakken. Als je online wat research doet (tja, wil nu toch wel alle opties weten etc.), kom je er achter dat nogal wat ziekenhuizen dit afraffelen en je dan eigenlijk in de steek laten qua nazorg. Hier doen ze het in de rust van dagopname, krijg je tig belafspraken en diverse controle-afspraken mee om allerlei ongemakjes en problemen voor te zijn etc. Dat geeft de burger moed. Kut-EDS.
quote: roosvrouw reageerde

Hoe is het voor de rest met jullie? Lekker weer he! :D Heerlijk! echt revalideer-weer!

Best lang heb ik lopen dubben, wel of niet posten? Ik ga ook gewoon maar met de billen bloot. Vrijdag ben ik gebeld door de uroloog. Ik heb het al voelen aankomen, de medicijnen werken niet dus op naar de volgende fase; zelf catheteriseren. Zit ik ook echt op te wachten. ;) Ik schrok ook best toen verteld werd dat niets doen tot nierschade kan leiden. Klinkt logisch, maar had ik nooit bedacht. Anyhow, morgen word ik een dag opgenomen om het hele handeltje onder de knie te krijgen. En eerlijk is eerlijk, ik ben best een beetje ongerust. Als ik dat maar red met 1 arm en die eigenwijze gewrichten. In elk geval heb ik een goed ziekenhuis hiervoor te pakken. Als je online wat research doet (tja, wil nu toch wel alle opties weten etc.), kom je er achter dat nogal wat ziekenhuizen dit afraffelen en je dan eigenlijk in de steek laten qua nazorg. Hier doen ze het in de rust van dagopname, krijg je tig belafspraken en diverse controle-afspraken mee om allerlei ongemakjes en problemen voor te zijn etc. Dat geeft de burger moed. Kut-EDS.  Tjee Roosvrouw, wat heftig... en zo snel al... Zonder eigenwijze gewrichten is het al behoorlijk ingrijpend, maar jij hebt natuurlijk ook nog de spanning erbij of je lijf het een beetje trekt. Is het sowieso te doen met maar één hand? Ik lig hier 'droog te oefenen' ;), maar het lijkt me nog knap lastig. Hopelijk lukt het morgen allemaal en valt het je mee. Alvast heel veel sterkte gewenst!!

Mijn blaas doet trouwens ook weer moeilijk, juist nadat het zo goed is gegaan :( Ik heb een blokkade in mijn bekken; e.e.a. zit goed scheef. Volgens mijn fysio kunnen mijn blaasproblemen (zondag wat laten lopen, nu juist moeilijk kunnen plassen) daarmee te maken hebben. Straks overlegt hij in de praktijk met zijn bekkenbodem-collega en vanmiddag word ik teruggebeld over het Plan van Aanpak. Ik blijf zulke dingen eng vinden, helemaal met jouw verhaal in mijn achterhoofd :o 

Ik denk morgen aan je! Laat je nog weten hoe het is gegaan?
quote:

Mijn PGB aanvraag is afgewezen. Reden: Ik ben nog niet erg genoeg......ik heb nog niet de voor de hand liggende dingen geprobeerd. Zoals de ergotherapeute. En het gekke is, die heeft me juist aangeraden om een PGB aan te vragen. 

En ik werk 32 uur, wat natuurlijk in strijdt is met het levensmotto van CIZ:

[fgcolor=#ff0000]Als je werkt kan je ook schoonmaken.

Tuurlijk: ramen zemen/dweilen/stofzuigen/ uitwringen van doekjes/op je knieen voor het doucheputje, doe ik dagelijks op mijn werk:P.

[/fgcolor] 

En ik maar denken dat de overheid arbeidsgehandicapte zo lang mogelijk aan het werk willen houden. Maar er zijn natuurlijk grenzen....

Ik heb voor  donderdag gelijk maar een telefonische afspraak gemaakt met de ergo. Kijken of zij nog iets kan doen.....mijn in schatting: Het pittige tante, dus ik heb goede hoop. En mijn tanden ga ik er zeker inzetten...

Gelukkig ik heb weer in doel in mijn leven............mijn leven verliep de laatste tijd toch al veel te soepeltjes. 

Bumper, succes met het aanvechten van het besluit... want dit kan natuurlijk niet! Ik hoop voor je dat de ergo je wat verder kan helpen, en anders heb je vast wel iets aan de tips van Roosvrouw. Het is waar dat er flink beknibbeld wordt op de huishoudelijke hulp, maar met een goede onderbouwing en de juiste mensen achter je zou het toch moeten lukken... Succes!
Hmm, dus je zit even in een stagnatie, Lieske. Hopelijk ben je daar snel weer uit! Dit weer revalideert inderdaad een stuk prettiger, het klust zelfs beter naar ik heb vernomen.

Schrikbewind ben ik he.  Het is zeker snel gegaan, eind december naar de huisarts en nu al de hoofdprijs gewonnen. Ik moest lachen om jouw droog oefenen. :D Pff, het blijft toch een k*t-onderwerp hoor. Erg herkenbaar ook die droge test. Als dat een voorloper is voor morgen, dan belooft het hier niet veel goeds qua luxaties. Sowieso zijn alle instructies die ik heb kunnen achterhaald gebaseerd op 2 armen. Die verpleegkundige gaat morgen een nieuwe uitdaging krijgen, zeg ik je.

Maar serieus Lieske, ik hoop echt dat het door het bekken komt en op te lossen is, maar blijf niet te lang rondlopen hiermee! Van wat ik begrepen heb, kunnen ze er in het begin veel meer mee dan later. Wat mij trouwens opvalt; ik zit soms op een internationaal EDS-board. Niemand die daar openbaar reageert met hun ervaring, maar prompt meerdere privé-berichten om me sterkte te wensen. Nou ja, ze hebben wel klachten, maar niets errugs hoor. En stuk voot stuk; mijn verhaal. Jaren lopen, opbouwen van klachten, zelfde cijfers en pijnen. Een ondergeschoven kindje als je het mij vraagt, hoog tijd dat daar wat aan gedaan wordt.
Overigens ging het bij mij na de operatie ook even beter. De narcose heeft als risico (wat dus vaak niet verteld wordt?) urineretentie. Mijn lichaam kon qua blaas altijd al slecht omgaan met de narcose, dus nu preventief een catheter gehad. En verdraaid, de catheter gaat eruit en wel een hele 6 uur lang :P was mijn blaas bijna onherkenbaar zo braaf. (heb dus nog ijdele hoop hier weer vanaf te komen) Ik kan me niet zo 1-2-3 herinneren of jij ook een catheter gehad hebt? Misschien dat daar de vooruitgang uit te verklaren is?? (wat ik niet hoop voor je, overigens)
Wat een ellende toch weer Roosvrouw!! Kom ik aan met mijn afwijzing.....:$

Ik heb het overigens niet op papier dat ik ben afgewezen. Ik heb welgeteld 5minuten telefonisch gesproken met die dame van het CIZ en dat was blijkbaar genoeg om mij af te wijzen. Wat ook best raar is, ze komen niet meer thuis. Ik vraag me af of ik uberhaupt nog een officiele afwijzing per brief krijg.  

Trouwens RV, ik las ergens anders hier, dat je nog steeds veel last hebt van die hangjongeren, die ploegendiensten draaien bij jou voor de deur. Is daar echt niks aan te  doen?

Ik wens je heel veel sterkte voor morgen *;

groetjes Bumper
Roosvrouw, ik heb na de operatie op donderdag t/m zondagochtend een catheter gehad; een dag of drie dus. Direct nadat de catheter eruit was, ging het plassen goed. Dat heeft een paar weken geduurd (dus geen post-narcoseplasjes meer ;))

Maarrrrrr... ik bedacht net wel dat het eigenlijk heel langzaam weer achteruit is gegaan. Wie het weet, mag het zeggen...
quote:Wat een ellende toch weer Roosvrouw!! Kom ik aan met mijn afwijzing.....:$ ga je schamen zeg! Die afwijzing is ook belangrijk en ook kut, simpel.

Ik heb het overigens niet op papier dat ik ben afgewezen. Ik heb welgeteld 5minuten telefonisch gesproken met die dame van het CIZ en dat was blijkbaar genoeg om mij af te wijzen. Wat ook best raar is, ze komen niet meer thuis. Ik vraag me af of ik uberhaupt nog een officiele afwijzing per brief krijg.  Bellen! Je hebt recht op zwart op wit, ook ivm bezwaar voeren. Als ik me niet vergis kan het wederom jouw zaak verstevigen als ze niet thuis komen nadat jij expleciet hebt aangegeven dit te willen om inzicht te kunnen geven in jouw beperkingen. Tot 31-12 was dat in elk geval, nu kan het per gemeente verschillen maar het lijkt mij stug dat ze hier mee weg kunnen komen.

Trouwens RV, ik las ergens anders hier, dat je nog steeds veel last hebt van die hangjongeren, die ploegendiensten draaien bij jou voor de deur. Is daar echt niks aan te  doen? Ja en nee. Politie doet haar best, maar heeft natuurlijk ook meer te doen. Het probleem hangjeugd los je ook niet 1-2-3 op natuurlijk. Woningbouw had het wel kunnen oplossen waar het mijn veiligheid en veiligheidsgevoel betreft. Ze willen dit echter niet, want kost geld. Ik zal het op dat topic nog ff updaten, is wel zo netjes. We zijn in elk geval zelf druk bezig met oplossen.

Ik wens je heel veel sterkte voor morgen *;  thnx!

groetjes Bumper Lieske, gooi het balletje anders eens op. In de beginfase schijnt namelijk tijdelijk (paar weken tot maanden) catheteriseren de problemen op te kunnen lossen. Als dat bij jou wel zo zou kunnen zijn, dan zouden die 3 dagen, beter gaan, langzaam versloffen er misschien bij horen?? Is het bekken eigenlijk er langzaam ingeslopen of zo "boem", verkeerd geschoten, doe het er maar mee, zoals ons niet onbekend is? Bij dat laatste zou ik als leek zeggen, dan moet de blaas toch ook "boem" problemen geven als die problemen door het bekken veroorzaakt worden??? Goh, valt het op dat ik hier tegenwoordig wel errug op zit en het een ander niet gun?
Roosvrouw,

inderdaad K*T, dat je moet beginnen met zelfcatheterisatie.

Ik weet inderdaad dat veel mensen het heel goed zelf kunnen, het niet / nauwelijks pijnlijk is etc, maar het komt er wel maar weer bij.

Bumper:

Ik ben in een slechte periode ook bezig geweest voor huishoudelijke hulp.

Helaas liep ik toen bij een halve gare ergotherapeute (een domme doos). Domme doos was 21 jaar, net van school af, woonde nog bij papa en mama in, had nog nooit een eigen huishouden gehad, en werkte 3*8=24 uur per week. Ze ging mij vertellen dat ik maar parttime (max. 4 uur per dag) moest gaan werken, dan kon ik makkelijk mijn huishoudelijk werk zelf doen. Heb toch eens gevraagd wie mijn hypotheek dan betaald, want dat kan ik niet met 20u per week werken. Immers Wao arts vond dat ik fulltime, zonder urenbeperking kon werken.

Dááár kon zij natuurlijk niets aan doen.

heb uiteindelijk maar via de zwarte markt een poetsvrouw gevonden. toen zij me te duur werd, ben ik via een legale organisatie een poetsvrouw gaan zoeken.  Bij die organisatie kan iedereen (wel of geen beperkingen) een poetsvrouw aanschaffen. Je betaald, zij leveren.

Dus ik begrijp je frustratie volkomen.

Ben vorige week weer bij uroloog geweest. Nu vindt hij niet meer dat ik MS heb (gelukkig) maar dat mijn klachten van de methotrexaat komen. Advies: er mee stoppen. Moet ik binnenkort maar met mijn reumatoloog bespreken.
quote:

quote: bumper reageerde

Lieske, gooi het balletje anders eens op. In de beginfase schijnt namelijk tijdelijk (paar weken tot maanden) catheteriseren de problemen op te kunnen lossen. Als dat bij jou wel zo zou kunnen zijn, dan zouden die 3 dagen, beter gaan, langzaam versloffen er misschien bij horen?? Is het bekken eigenlijk er langzaam ingeslopen of zo "boem", verkeerd geschoten, doe het er maar mee, zoals ons niet onbekend is? Bij dat laatste zou ik als leek zeggen, dan moet de blaas toch ook "boem" problemen geven als die problemen door het bekken veroorzaakt worden??? Goh, valt het op dat ik hier tegenwoordig wel errug op zit en het een ander niet gun?Hè Roosvrouw, jij engerd... Zeg nou gewoon dat er niets aan de hand is... :P Nee hoor, je hebt gelijk; als het wél bindweefsel-gerelateerd is, kan ik dat maar beter weten en mijn maatregelen treffen.

Mijn bekken rommelt al een paar weken. Veel blokkades van mijn SI-gewrichten en veel hoor- en voelbaar gekraak. De laatste anderhalve week is het wel erger geworden en blijft er ook na het kraken iets scheef zitten. Ik merk het vooral met lopen: ik moet mijn voeten heel zorgvuldig neerzetten, want elke oneffenheid in de weg en elke misstap levert me een flinke pijnscheut én de kans op een totaal verwrongen bekken op.

De fysio heeft nog niet gebeld, en zijn werktijden kennende komt dat er vanmiddag ook niet meer van. Ik denk dat ik morgen dus zelf maar aan de bel hang.
Niet denken, gewoon doen Lieske. ;)

Lekker makkelijk geroepen DT, dat je maar moet stoppen. Het moet maar kunnen ook natuurlijk. Bij dat soort dingen betrap ik me wel eens op de gedachte "hoe moeilijk is het om dit even met de reumatoloog kort te sluiten voor je dit soort dingen roept? De patiënt staat centraal, niet alleen zijn/haar ene klacht op jouw vakgebiedje". Heb je al enig idee wanneer je naar de reumatoloog kunt?
Fysio heeft net gebeld:

- (handmatig) mobiliseren van het bekken leek geen van z'n collega's nu verstandig (goh);

- ik krijg een folder met adviezen m.b.t. toiletgedrag;

- ik word op korte termijn ingepland bij zijn collega, die bekkenfysio is;

- als de klachten nog een paar dagen aanhouden, moet ik voor de zekerheid urine inleveren bij de huisarts. Soms verloopt een infectie nl. bijna zonder symptomen.

Roosvrouw, kun je mij een link geven waar ik terug kan vinden dat tijdelijk catheteriseren in het beginstadium van EDS-gerelateerde blaasklachten zinvol kan zijn? Ik wil nl. goed beslagen ten ijs bij de bekkenfysio komen, zodat ik niet met een kluitje het riet in word gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven