rust in de tent.
donderdag 10 mei 2012 om 00:44
Oke misschien schop ik een hoop mensen nu tegen het zere been. Bedoel er niks mee. Ben zelf verre van perfect. Maar vandaag had ik een gesprek met me zus in relatie sfeer gaat het mij niet voor de wind. Nooit gegaan eigelijk. En vriendschappelijk is het ook altijd wat. Vele vriendinnen van mij in het verleden hadden borderline. Ik ging daar ver in mee. Wilde loyaal zijn. Vaak lieten die vriendinnen na jaren lange vriendschap van wel ups en downs ineens nooit meer wat horen. Ook hadden andere vriendinnen vaak moeilijke, zware levens. Mishandelingen thuis, dramatische gebeurtenissen etc. Natuurlijk steun je zo iemand. Maar het is wel altijd wat. Qua relaties ook. Jongens met traumatische jeugdgebeurtenissen die daar dan weer tikken van over hadden gehouden. Enz enz. Al een tijdje geleden viel me dat op. En ik snap gewoon niet hoe ik het doe. Ik zoek niemand op problemen uit. En in eerste instantie komen problemen niet aan bot. Dus kan ik het ook niet weten. Nu van de week ontmoet ik een super leuke meid. Gewoon vriendschappelijk en we begonnen over de whats up. Ik ken haar via school. Spontaan gewoon niks aan de hand. Nu vertelde ze dat haar partner in de gevangenis zit en haar ex haar stalkt. En ik dacht nee niet weer. Egoistisch natuurlijk! Maar hoe komt het weer op mijn pad terrecht. Want eerlijk gezegd je word zelf gewoon ook in die negatieve vibe meegesleurd wanneer je close raakt met een persoon.
donderdag 10 mei 2012 om 00:55
donderdag 10 mei 2012 om 02:48
Ook heel herkenbaar zit in precies hetzelfde schuitje! Had het er toevallig pas nog over. Vind het ook erg vervelend en weet ook niet hoe ik ervan afkom. Iedereen komt zijn verhaal maar doen. Zowel in relationele sfeer als met vrienden en vriendinnen. En heb daar ook niet altijd zin in. Al die ellende zonder oplossing. Ik wil wel eens weer wat positiviteit zien. Ik denk dat het komt doordat ik heel loyaal ben en mensen niet veroordeel. En daardoor betrouwbaarheid uitstraal waardoor mensen met problemen zich aan mij vastklampen. En vaak zijn het ook mensen die niet weten hoe ze in oplossingen moeten denken in plaats van in problemen. En laat ik nou net iemand zijn die erg oplossingsgericht is. Ik heb geleerd om daar wat meer mijn grenzen in aan te geven en dat is tot nu toe goed ontvangen. Maar soms stijgen de verhalen mij ook naar het hoofd, want het zijn vaak geen kleine problemen. Zorg ervoor dat het jou in iedergeval niet in de weg gaat zitten. En geef duidelijk je grenzen aan. En kap het contact desnoods af. Soms mag je best wat meer aan jezelf denken. Jij hebt vast ook soms dingen waar je mee zit en als je dan andermans problemen op moet gaan lossen vergeet je die van jezelf. Kies ook eens voor jezelf hoe moeilijk dat ook is. En waarschijnlijk voel je, je dan ook een beetje schuldig. Maar kiezen voor jezelf is geen egoisme maar zelf liefde! Als het echt goede vrienden van je zijn zullen ze dat begrijpen zo niet.. Dan weet je ook genoeg!
donderdag 10 mei 2012 om 09:37
Je hebt een luisterend oor.
Mensen met een probleem hoor je geduldig aan en je probeert mee te denken.
Maar als je niet uitkijkt dreig je nu zelf ook in de problemen te komen. Wat silence723 zei is een gouden tip: Zorg ervoor dat het jou in ieder geval niet in de weg gaat zitten. En geef duidelijk je grenzen aan. En kap het contact desnoods af. Soms mag je best wat meer aan jezelf denken. Jij hebt vast ook soms dingen waar je mee zit en als je dan andermans problemen op moet gaan lossen vergeet je die van jezelf. Kies ook eens voor jezelf.
Mensen met een probleem hoor je geduldig aan en je probeert mee te denken.
Maar als je niet uitkijkt dreig je nu zelf ook in de problemen te komen. Wat silence723 zei is een gouden tip: Zorg ervoor dat het jou in ieder geval niet in de weg gaat zitten. En geef duidelijk je grenzen aan. En kap het contact desnoods af. Soms mag je best wat meer aan jezelf denken. Jij hebt vast ook soms dingen waar je mee zit en als je dan andermans problemen op moet gaan lossen vergeet je die van jezelf. Kies ook eens voor jezelf.
donderdag 10 mei 2012 om 09:54
Ik heb dit soort mensen ook jarenlang aangetrokken, op het laatst vond ik het heel vermoeiend. Tot ik zelf in een moeilijke situatie kwam, en erachter kwam dat ik nergens terecht kon met mijn dingen en verhaal.........meteen al die energieslurpers uit mijn leven gegooid. Wat een heerlijke rust nu.
Laatst kreeg ik weer contact met een oude vriendin, leuk dacht ik. Maar ze zit tot over haar nek in de shit. Uren alles aangehoord en raad gegeven.
Toch het contact voortgezet, tot ik zelf in een klote periode kwam: een sterfgeval en een auto ongeluk. En bij haar was geen ruimte om mij ei kwijt te mogen. Ik ben er klaar mee en zoek geen contact meer.
Laatst kreeg ik weer contact met een oude vriendin, leuk dacht ik. Maar ze zit tot over haar nek in de shit. Uren alles aangehoord en raad gegeven.
Toch het contact voortgezet, tot ik zelf in een klote periode kwam: een sterfgeval en een auto ongeluk. En bij haar was geen ruimte om mij ei kwijt te mogen. Ik ben er klaar mee en zoek geen contact meer.