Ben echt boos

10-05-2012 09:04 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff ik ben zo kwaad, vanaf gisteravond al, en geloof me ik blijf normaal niet lang kwaad.Maar nu voel ik me nog steeds boos..

Zit nu op me werk en het is nog lekker rustig en zit de boel eens te overdenken!! en word weer kwaad.

Het gaat om het volgende , ik wilde mijn lieve kleine hondje vrijdag lekker naar de trim brengen voor het eerst in zijn leventje, lekker wassen scheren etc kosten 46,00.

Ok het is niet echt goedkoop en we zitten niet heel ruim maar het kan net.

Nu komt het: Ik ben altijd heel zuinig met mijn geld, doe ook alle financieelen dingen, vriend maakt meer op dan mij.. en nu ineens omdat hij schijnbaar al een fuck bui had zei hij ineens watteee wat kost die trimmer eigenlijk.. ik dacht echt wat? Dus ik zei heel rustig nou 46 euro alles erop en eraan..

Nou echt he het leek wel of hij erin bleef hangen , ja en dit en dat, en waarom ga je daar geld aan uit geven, je gaat zelf niet eens naar de kapper, en je hebt 2 honden , ( uhm ene is kortharig deze langharig) net of ik de ene voor trek .

Kortom ik heb er helemaal geen zin meer in, voor mij is de lol er vanaf en ik ben zo kwaad. Zo kwaad. waar bemoeit hij zich mee, als hij wat wil of weet ik het dan moet het wel altijd kunnen en dit is te duur!?!? Pfff moet dit echt even kwijt
quote:nien80 schreef op 10 mei 2012 @ 09:37:

[...]

Relatie bedoel je? Nee zo denk ik niet.. ben niet wanhopig. Wij zijn samen omdat we van elkaar houden en als dit altijd zo was of altijd ellende ben ik liever alleen maar goed.

Ik weet wat ik bedoel

Ik hoor de aanleiding 'hondentrimmer 46 euro', en vervolgens hoor ik een hele hoop over blowen, elkaar verwijten niet goed met geld om te gaan (jij krijgt moppers over 46 euro terwijl hij in jouw ogen doe 15 euro per dag verrookt), jij vindt hem ondankbaar want jij zorgt maar goed voor zijn lekkere eten, etc etc.

En met hem kun of wil je er niet over praten, je moet het anoniem 'even' kwijt.

Maar als dit lang niet altijd zo is, wat maakt dan dat nu alles er in één keer uit lijkt te komen? 'Taking it all instead of taking one fight' noemen ze dat. Wat maakt dat dit anders is dan een gevalletje '... maar we houden wél van elkaar'. Definieer houden van.
quote:Mieomij schreef op 10 mei 2012 @ 09:07:

Ik ben het eens met je toekomstige ex-vriend.
Ga in therapie!
@ Ratteke, tsja dat doet hij al jaren, en je merkt het niet eens meer. Wist ik toen ik er aan begon, Moet hij ook zelf weten, zijn geld , zijn gezondheid. Tuurlijk heb ik weleens gezegd wil je niet minderen of stoppen maar dat is een keuze die hij zelf moet maken/ zelf moet willen.

We kunnen ook normaal praten natuurlijk wel.

Maar hij had een rotbui, want gezeik op werk, en heeft dat op mij af gereageerd, en ik ben gewoon nog boos en wilde even lekker mijn gal spugen.
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 09:43:

[...]

Lachen he!
ik heb een maltezertje en die trim ik tegenwoordig zelf met een tondeuse,

deed de trimmer namelijk ook

en wassen met speciale wit shampoo die gewoon te koop is bij de dierenwinkel

bij de trimmer vond ze het nooit leuk als ik het doe wel

dus de keuze is simpel

en het bespaard nog geld ook
tis best mooi,dat ze toch van elkaar houden!!!

*zwijmeldezwijmel*
@TO, ik heb je vorige topic ook gelezen, zou het kunnen dat het je vriend stoorde dat je je zo ergert aan zijn hond (en dat ook duidelijk laat merken) en nu jouw hondje weer "voortrekt" door de trimbeurt?

Zou ik me namelijk best kunnen voorstellen...
quote:nien80 schreef op 10 mei 2012 @ 09:45:

We kunnen ook normaal praten natuurlijk wel.

Maar hij had een rotbui, want gezeik op werk, en heeft dat op mij af gereageerd, en ik ben gewoon nog boos en wilde even lekker mijn gal spugen.Oohhh nou, afzoenen vanavond dan maar en klaar. Toch? En jij gaat gewoon ondanks alles wat je in je OP zei, vast en zeker vrijdag wel naar de hondentrimmerT.
Ga in therapie!
15 euro blowen per dag? Djies, daar zou ik geen relatie mee willen en kunnen hebben. Onvolwassen gedrag.
quote:Tia.Dalma schreef op 10 mei 2012 @ 09:51:

[...]

Oohhh nou, afzoenen vanavond dan maar en klaar. Toch? En jij gaat gewoon ondanks alles wat je in je OP zei, vast en zeker vrijdag wel naar de hondentrimmerT.Ik had volgens mij al gezegd dat ik niet meer ga en het ook afgeblazen heb, en zelf wat ga proberen..
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 09:54:

[afbeelding]Mooi tegeltje!
Je kan het natuurlijk thuis in de wc hangen, maar je kan ook afvragen of het wel zo leuk is om een relatie te hebben met iemand die zo veel blowt. Ik heb het idee dat je je kop in het zand steekt door te denken dat jij daar geen last van hebt.
Ga in therapie!
Jouw vriend lijkt wel mijn ex.

Die blowde en rookte ook en ik mocht niks doen van mijn geld (ja het aan hem geven zodat hij 1500 euro krediet op kon lossen, nooit teruggezien).
quote:nien80 schreef op 10 mei 2012 @ 10:00:

[...]

Ik had volgens mij al gezegd dat ik niet meer ga en het ook afgeblazen heb, en zelf wat ga proberen..Maar je wilde toch graag, het kon net, en je vriend is teruggekrabbeld op het onderwerp? Waarom dan niet gaan? Om het hem onder zijn neus te kunnen wrijven de volgende keer?
@ ach dubiootje misschien doe ik dat ook wel. Kijk toen ik een relatie met hem kreeg wist ik waar ik aan begon. Ook weet ik dat als hij wil minderen of stoppen dit van hemzelf af moet komen, en hij is daarvoor in therapie om igg te minderen , en ik laat hem dat ook zelf doen, en ga mij niet bemoeien met zijn verdere financieen zolang we samen alles betalen, ik bedoel ik ben zijn vriendin niet zijn moeder.

Natuurlijk heb ik wel last van dat geblow ( ik bedoel ik rook zelf niet eens) maar het is voor mij niet erg genoeg om de relatie te verbreken zeker niet nu hij er aan werkt (op eigen intiatief)
quote:Tia.Dalma schreef op 10 mei 2012 @ 10:07:

[...]

Maar je wilde toch graag, het kon net, en je vriend is teruggekrabbeld op het onderwerp? Waarom dan niet gaan? Om het hem onder zijn neus te kunnen wrijven de volgende keer?Nee hoor , zal wel triest zijn... nee heb er geen zin meer in gewoon. En misschien lukt het mezelf ook, echt de zin erin is gewoon weg kan toch.
quote:nien80 schreef op 10 mei 2012 @ 10:09:

[...]

Nee hoor , zal wel triest zijn... nee heb er geen zin meer in gewoon. En misschien lukt het mezelf ook, echt de zin erin is gewoon weg kan toch.

Tuurlijk kan dat, maar ik krijg echt sterk de indruk dat hij niet de enige is die kan lopen 'engen en sarren' in jullie relatie. Volgens mij is zijn blowen niet het enige issue, en door het alleen daar over te hebben leg je volgens mij alle verantwoordelijkheid voor normaal met elkaar omgaan wel een beetje eenzijdig bij hem.

Nee ik zou ook niet samen willen zijn met een blower, mijn keuze. Jouw keuze om dat wel te doen. Maar ik denk dat er méér is.

Maar goed, dat is aan jou
Goed dat hij eraan werkt en hulp heeft gezocht. Je bent inderdaad niet zijn moeder, het moet van hem uit komen.

Als hij zo veel blowt, zou je dan stellen dat hij verslaafd is? In dat geval gaat minderen namelijk niet werken.
Ga in therapie!
Geen zin meer om energie te steken in je relatie of geen zin om met de hond naar de trimmer te gaan?
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 10:12:

Goed dat hij eraan werkt en hulp heeft gezocht. Je bent inderdaad niet zijn moeder, het moet van hem uit komen.

Als hij zo veel blowt, zou je dan stellen dat hij verslaafd is? In dat geval gaat minderen namelijk niet werken.Ja maar omdat in 1 keer stoppen niet goed was volgens de deskundige daar , leert hij eerst minderen en met bepaalde situaties omgaan etc .. weet het ook niet precies hoor. Maar lees de afspraken etc die hij maakt met hun betreffende zijn gebruik, en binnenkort ga ik een keertje mee.
Goed idee om een keer mee te gaan. In de verslavingszorg wordt meestal geadviseerd om in één keer te stoppen, dus als hij ander advies krijgt zou ik daar een beetje achterdochtig over zijn. Ik zou hier dan ook uitdrukkelijk naar vragen. Het kan ook zijn (dat is dan de verslaving die spreekt) dat hij zelf heeft aangegeven niet in één keer te willen stoppen (want eerst x en y op de rails krijgen enz.) en dit naar jou toe brengt als een advies van de hulpverlening.

Ik weet niet of 1980 je geboortejaar is, maar mocht je denken over kinderen met deze man, wacht dan eerst tot hij een paar jaar clean is. Echt. En dan nog.
Ga in therapie!
quote:nicole27 schreef op 10 mei 2012 @ 09:17:

Ben het trouwens ook eens met je vriend. Ben je ook zo iemand die de hond belangrijker vindt dan je partner of het leven van een willekeurig ander mens? Laatst stond in de krant dat 26% van de mensen direct voor de hond zou kiezen en nog meer mensen (27%) twijfelden of de hond of de partner voor ging. Kan me echt niet voorstellen dat je je hond boven je relatie verkiest. Slechts 47% vd vrouwen koos direct voor de partner. Bij mannen was dit trouwens 73%. De eerlijkheid verplicht mij wel erbij te vertellen dat het de telegraaf was waar het in stond .

Ghehehe... mijn vriend zou denk ik ook heel veel moeite hebben om te kiezen tussen mij en onze hond....

Ik denk dat ie ons allebei in een greep meegrist als de nood aan de man is...
@dubiootje. Ik ben mee gegaan met de Intake, toen werden er allemaal vragen gesteld etc , dit zou dan besproken worden met andere behandelaars wat de juiste behandeling zou zijn voor hem. Na 2 wkn moesten we terug komen, toen kwam er dus uit dat hij ambulante zorg zou krijgen, en dat hij niet in 1 keer mocht stoppen omdat dit allerlei andere dingen uit zou lokken, kwa gezondheid en gedrag . Dus dan heeft hij zo een agenda en alles gekregen en moet steeds op gesprekken etc.
quote:nien80 schreef op 10 mei 2012 @ 09:04:

Pfff moet dit echt even kwijt

En dat op een nationaal forum. Soms begrijp ik sommige topic openers niet.

Ben vanochtend plat geregend, zo boos. Moet het even van me afschrijven...

Zelf wordt ik wel een beetje flauw van de reclame voor honden. Als je krap zit moet je volgens mij niet geld uitgeven aan dit soort triviale zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven