Verliefd op een jongere man - Help !!
dinsdag 25 maart 2008 om 21:45
Hallo, Ik zit nogal in een moeilijke situatie.
Ik heb iemand leren kennen via internet, eerst was het vrij onschuldig maar na een tijdje werden we verliefd.
Hij is 20 (21 binnenkort) en woont nog bij z'n ouders en doet nog zijn studies. Ik ben 32 en binnenkort gescheiden.
Probleem is dat hij nog niks wil zeggen aan zijn omgeving dat we samen zijn, ik heb het hier heel moeilijk mee.
Ik twijfel niet aan zijn gevoelens voor mij, dat merk ik zo.. dat het gemeend is.
Ik ben stapelverliefd maar kan dit niet aanvaarden, dat hij mij verborgen houdt.
Hij zegt dat hij wil wachten dat ik officieel gescheiden ben om het bekend te maken, hij is namelijk heel bang van de reaktie van zijn ouders (wat ik kan begrijpen)
Hoe moet ik dit aanpakken..?
Stilletjes afwachten en genieten intussen?
Alvast bedankt voor jullie hulp..
Een radeloos kreeftje
Ik heb iemand leren kennen via internet, eerst was het vrij onschuldig maar na een tijdje werden we verliefd.
Hij is 20 (21 binnenkort) en woont nog bij z'n ouders en doet nog zijn studies. Ik ben 32 en binnenkort gescheiden.
Probleem is dat hij nog niks wil zeggen aan zijn omgeving dat we samen zijn, ik heb het hier heel moeilijk mee.
Ik twijfel niet aan zijn gevoelens voor mij, dat merk ik zo.. dat het gemeend is.
Ik ben stapelverliefd maar kan dit niet aanvaarden, dat hij mij verborgen houdt.
Hij zegt dat hij wil wachten dat ik officieel gescheiden ben om het bekend te maken, hij is namelijk heel bang van de reaktie van zijn ouders (wat ik kan begrijpen)
Hoe moet ik dit aanpakken..?
Stilletjes afwachten en genieten intussen?
Alvast bedankt voor jullie hulp..
Een radeloos kreeftje
woensdag 26 maart 2008 om 10:09
Hem voor blok zetten.. dan denk ik dat ik hem kwijt ben, een paar dagen geleden heb ik hem gezegd dat ik deze situatie moe was, maar hij vroeg me geduld en wou er niks van weten van een breuk.. hij aanvaardt het niet!
Hij wil het zeggen aan zijn omgeving wanneer ik gescheiden ben, niet eerder..
En zelfs afstand nemen gaan niet, hij smst me constant en als ik niet antwoord op msn ofzo dan panikeert hij.
En dan dat zinnetje.. je bent van mij.. wat moet ik me daar allemaal bij voorstellen.. k'weet het echt niet meer.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik verloren loop.
Hij wil het zeggen aan zijn omgeving wanneer ik gescheiden ben, niet eerder..
En zelfs afstand nemen gaan niet, hij smst me constant en als ik niet antwoord op msn ofzo dan panikeert hij.
En dan dat zinnetje.. je bent van mij.. wat moet ik me daar allemaal bij voorstellen.. k'weet het echt niet meer.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik verloren loop.
woensdag 26 maart 2008 om 10:14
Mijn vriend zegt dat ook weleens jij bent van mij maar dan loopt hij ook trots met me te pronken.. Komop nou, je bent een vrouw van 32.. Je laat je toch niks voorschrijven door een 20 jarige.. Ik vind het allemaal een beetje vreemd hoor..
Tja als je hem kwijt bent als je om duidelijkheid vraagt zegt al genoeg over de persoon niet dan...
Tja als je hem kwijt bent als je om duidelijkheid vraagt zegt al genoeg over de persoon niet dan...
woensdag 26 maart 2008 om 10:21
Weet je.. k'ga er gewoon van genieten, proberen me geen vragen te stellen.. maar zoals ik hem eerder zei.. voor je t'weet ben je me kwijt! Ik ga mijn leven niet in pauze zetten voor hem.. omdat hij het zo wilt. Ben 32 inderdaad Jolantje.. ik ga de touwen in handen nemen.. en als ik hem daardoor verlies, dan was hij me misschien niet waard.
woensdag 26 maart 2008 om 10:22
Hoi hoi. Even rustig aan zou ik zo zeggen. Wij kunnen toch niet beoordelen wat en hoe hij voelt? IK zou het iig niet weggooien voor een bevestiging, want meer is het toch niet? Spreek je gevoelens uit en bespreek zijn gevoelens, dat lucht al enorm op. Je hoeft het toch niet eens te zijn? Als je van elkaar maar begrijpt hoe het zit. Doe maar lekker genieten en leef bij de dag, in het begin is het gewoon allemaal afwachten en zien wat er van komt. Jij bent van hem en hij is van jou, in het hier en nu in ieder geval. Geniet!
woensdag 26 maart 2008 om 10:34
Ik zeg toch: afstand nemen.
Je mobiel kan ook even uit hoor. Hij wil niet onder druk gezet worden maar mag jou wel continu sms-en en in paniek raken als je niet meteen reageert? Wat een rare knakker!
Vind het allemaal niet erg volwassen en evenwichtig overkomen. Jij niet en hij al helemaal niet. Lijkt mij een verzekering voor een drama.
Je mobiel kan ook even uit hoor. Hij wil niet onder druk gezet worden maar mag jou wel continu sms-en en in paniek raken als je niet meteen reageert? Wat een rare knakker!
Vind het allemaal niet erg volwassen en evenwichtig overkomen. Jij niet en hij al helemaal niet. Lijkt mij een verzekering voor een drama.
woensdag 26 maart 2008 om 10:46
En zelf niet meer zo radeloos lopen doen, dat scheelt ook een stuk voor de gemoedsrust van jullie allebei. Kom, je bent een grote meid. Dit is niet jouw eerste grote liefde, laat je hersens even werken. En als je daar rust voor nodig hebt (lijkt mij) dan moet je die nemen. Sms-ende stressknul of niet.
Succes!
Succes!
woensdag 26 maart 2008 om 10:52
Toen we elkaar leerden kennen was ik net van mijn man weg.. we hebben een 5tal maand enkel smsjes gestuurd. Toen hebben we elkaar ontmoet, dat is nu 2 maand geleden, omdat we dachten dat het tijd was.. ik wou eerst niet omdat ik me toen al afvroeg wat we wel tegen elkaar konden zeggen.
En uiteindelijk hebben we het dan toch gedaan.
In het begin konden we zelfs niet met elkaar vrijen, omdat hij niet wist of hij die drempel wel kon overgaan.. hij had het moeilijk met de leeftijd, en na een 2tal weken heeft hij de stap zelf gezet.
Hij kende mijn situatie, maar het feit dat ik mijn toekomstige ex man soms nog zie (om bepaalde dingen af te handelen) maakt hem jaloers.. daar kan ik inkomen dat hij het daar moeilijk mee heeft.
Hij wil ook dat ik hem meer vertel van wat ik met mijn dagen doe.. maar soms doe ik dat niet, bewust om geen ruzie te hebben. We wisten dat het niet makkelijk zou worden.
En uiteindelijk hebben we het dan toch gedaan.
In het begin konden we zelfs niet met elkaar vrijen, omdat hij niet wist of hij die drempel wel kon overgaan.. hij had het moeilijk met de leeftijd, en na een 2tal weken heeft hij de stap zelf gezet.
Hij kende mijn situatie, maar het feit dat ik mijn toekomstige ex man soms nog zie (om bepaalde dingen af te handelen) maakt hem jaloers.. daar kan ik inkomen dat hij het daar moeilijk mee heeft.
Hij wil ook dat ik hem meer vertel van wat ik met mijn dagen doe.. maar soms doe ik dat niet, bewust om geen ruzie te hebben. We wisten dat het niet makkelijk zou worden.
woensdag 26 maart 2008 om 11:03
woensdag 26 maart 2008 om 11:12
Daar hebben jullie gelijk in, hij is jaloers maar tegelijkertijd komt hij niet uit voor onze relatie.. en ik moet zeggen hij is wel erg dominant. Als het niet is zoals hij wilt, dan hebben we daar woorden over.. ik wist dat stieren moeilijk waren, en als ze dan 20 zijn ppfttttttttt.
Vroeger zou ik nooit gedacht hebben van met iemand zo jong iets te hebben, maar t'is me gewoon overkomen.. en voor hem net hetzelfde. En ik moet wel rekening houden met hem.. anders verlies ik hem.
Vroeger zou ik nooit gedacht hebben van met iemand zo jong iets te hebben, maar t'is me gewoon overkomen.. en voor hem net hetzelfde. En ik moet wel rekening houden met hem.. anders verlies ik hem.
woensdag 26 maart 2008 om 11:17
Ik geloof niet dat een relatie je kan overkomen. Daarmee leg je alle verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt buiten jezelf.
Jij geeft aan waar je grenzen liggen en als je daar ruzie over krijgt, heb je aan jezelf de plicht om die grenzen tóch vast te houden.
Mag ik vragen wat er mis ging in je huwelijk? En was jouw ex ook zo dominant?
Jij geeft aan waar je grenzen liggen en als je daar ruzie over krijgt, heb je aan jezelf de plicht om die grenzen tóch vast te houden.
Mag ik vragen wat er mis ging in je huwelijk? En was jouw ex ook zo dominant?
woensdag 26 maart 2008 om 11:21
Na een relatie van 10 jaar ( 5 jaar gehuwd) heb ik er een punt achter gezet, maar ik heb er wel 2 jaar over gedaan om de knoop door te hakken.
Het was gewoon voorbij, uitgeleefd en uitgedoofd.. we maakten meer ruzie dan wat anders, we konden gewoon niet meer met elkaar leven. hij was helemaal niet dominant, misschien daarom dat ik het zo moeilijk heb met mijn 20jarige lover.
Het was gewoon voorbij, uitgeleefd en uitgedoofd.. we maakten meer ruzie dan wat anders, we konden gewoon niet meer met elkaar leven. hij was helemaal niet dominant, misschien daarom dat ik het zo moeilijk heb met mijn 20jarige lover.
woensdag 26 maart 2008 om 11:22
Je MOET wel rekening met hem houden??? Hey hij is niet de enigste man hoor..
Ik denk dat je verliefdheid ook te maken heeft met het feit dat het weet allemaal weer nieuw voor je is..Maar ben je dadelijk nog net zo bereidt om alles te doen zoals hij het wilt.. En constant op je tenen te moeten lopen omdat je ruzie wilt??
Totnu toe horen we veel negatieve dingen over hem, noem eens wat positieve dingen over hem.. Waarom ben je op hem gevallen??
Ik denk dat je verliefdheid ook te maken heeft met het feit dat het weet allemaal weer nieuw voor je is..Maar ben je dadelijk nog net zo bereidt om alles te doen zoals hij het wilt.. En constant op je tenen te moeten lopen omdat je ruzie wilt??
Totnu toe horen we veel negatieve dingen over hem, noem eens wat positieve dingen over hem.. Waarom ben je op hem gevallen??
woensdag 26 maart 2008 om 11:27
woensdag 26 maart 2008 om 11:33
woensdag 26 maart 2008 om 11:44
woensdag 26 maart 2008 om 11:55
Je zoekt steeds de fout bij jezelf.. Terwijl het gewoon bij hem ligt.. Hij stelt zich aan en wilt je verstoppen totdat de scheiding voorbij is.. Dit kan pas in de zomer zijn zegt je zelf.. Heb je hier zin in?? Als jij hier genoegen mee neemt ga je gang, maar kijk niet raar op als je je steeds ongelukkiger gaat voelen.. Je cijfert jezelf weg ten gunste van een ander.. Had je zo een nieuwe relatie voor gesteld??
Hoe was je vorige relatie en waarop is die stukgelopen??
Hoe was je vorige relatie en waarop is die stukgelopen??
woensdag 26 maart 2008 om 12:03
Ik kan me eigenlijk best goed voorstellen dat een jongen van 20 moet wennen aan het idee van het hebben van een relatie met een vrouw van 32. En ik kan me ook goed voorstellen dat hij bang is voor de reactie van zijn ouders en wellicht ook die van zijn vrienden.
Jongens van 20 gaan over het algemeen veel stappen met leeftijdsgenoten en die vallen doorgaans weer op meiden die wat jonger zijn.
Als hij vertelt dat hij een relatie heeft met een vrouw van 32 zullen de jongens (en ouders) doorgaans niet zo reageren als wanneer hij vertelt dat zijn vriendin 19 is.
Waarbij ik me voor kan stellen dat de jongens het in 1e instantie stoer zullen vinden en daar dan ook regelmatig een opmerking over zullen maken ("op een oude fiets moet je het leren whahaha").
Extra puntje is dan ook dat de scheiding nog niet officieel is wat nog meer vragen gaat oproepen en jij wellicht als foute vrouw te boek komt staan.
Wat ik hiermee wil zeggen, het zou toch ook best kunnen dat deze jongen uit zelfbescherming maar ook voor jouw bescherming het nog even niet aan de grote klok wil hangen?
Enneh...bij mij wek je wel degelijk de indruk verliefd te zijn!!
Jongens van 20 gaan over het algemeen veel stappen met leeftijdsgenoten en die vallen doorgaans weer op meiden die wat jonger zijn.
Als hij vertelt dat hij een relatie heeft met een vrouw van 32 zullen de jongens (en ouders) doorgaans niet zo reageren als wanneer hij vertelt dat zijn vriendin 19 is.
Waarbij ik me voor kan stellen dat de jongens het in 1e instantie stoer zullen vinden en daar dan ook regelmatig een opmerking over zullen maken ("op een oude fiets moet je het leren whahaha").
Extra puntje is dan ook dat de scheiding nog niet officieel is wat nog meer vragen gaat oproepen en jij wellicht als foute vrouw te boek komt staan.
Wat ik hiermee wil zeggen, het zou toch ook best kunnen dat deze jongen uit zelfbescherming maar ook voor jouw bescherming het nog even niet aan de grote klok wil hangen?
Enneh...bij mij wek je wel degelijk de indruk verliefd te zijn!!
Die hormoonslavernij!!