Romantisch diner thuis; hoe en wat
donderdag 10 mei 2012 om 20:15
Af en toe vinden we het leuk om zonder kinderen te eten thuis. Maar de laatste tijd waren we wel erg onorigineel met eten.
We hebben bedacht dat we allebei twee gangen gaan maken. Maaaar het is wel thuis en het doel is romantiek dus ik heb niet zo'n zin om lang in de keuken te staan. Ik moet trouwens sowieso het hoofdgerecht maken en een voorgerecht of amuse.
Wat is leuk, lekker en niet te moeilijk?
We hebben bedacht dat we allebei twee gangen gaan maken. Maaaar het is wel thuis en het doel is romantiek dus ik heb niet zo'n zin om lang in de keuken te staan. Ik moet trouwens sowieso het hoofdgerecht maken en een voorgerecht of amuse.
Wat is leuk, lekker en niet te moeilijk?
donderdag 10 mei 2012 om 20:22
donderdag 10 mei 2012 om 20:26
donderdag 10 mei 2012 om 20:27
Ik weet meer lekkere amuses en nog niet alle amuses van mij staan erbij maar zie je hier al wat tussen?
Appetijtelijke amuses?
Zelf bedenk ik eerst een hoofdgerecht en dan voorgerecht en amuse.
Zal zo even kijken naar een hoofdgerecht.
Appetijtelijke amuses?
Zelf bedenk ik eerst een hoofdgerecht en dan voorgerecht en amuse.
Zal zo even kijken naar een hoofdgerecht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 10 mei 2012 om 20:32
Oh, dat is inderdaad een goede tip om eerst het hoofdgerecht te bedenken (kijk, zo komt er tenminste structuur in het plan .
Trouwens: hallo MV, lang niet gezien/gelezen. Alles ok?
Ik denk aan een hoofdgerecht met vlees. Maar verder dan dat ben ik nog niet. Jullie recepten klinken echt heel goed, maar ik kan misschien ook een klein voorgerecht met zalm en asperges maken? Ga je topic nu lezen.
Trouwens: hallo MV, lang niet gezien/gelezen. Alles ok?
Ik denk aan een hoofdgerecht met vlees. Maar verder dan dat ben ik nog niet. Jullie recepten klinken echt heel goed, maar ik kan misschien ook een klein voorgerecht met zalm en asperges maken? Ga je topic nu lezen.
donderdag 10 mei 2012 om 20:33
donderdag 10 mei 2012 om 20:33
donderdag 10 mei 2012 om 20:35
donderdag 10 mei 2012 om 20:36
Als voorgerecht verse vijgen uit de oven met geitenkaas iets van parmaham en honing?
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669436&rq=vijgen
Is ontzettend lekker... en iets van ham erbij geeft het wat meer bite... is niet moeilijk, wel lekker.
Anders ham en meloen? Ook simpel, wel lekker...
Spoom tussendoor? Balletje citroensorbetijs in champagne(cava)?
Ik ben helaas niet zo van de hoofdgerechten...
Is ontzettend lekker... en iets van ham erbij geeft het wat meer bite... is niet moeilijk, wel lekker.
Ik ben helaas niet zo van de hoofdgerechten...
donderdag 10 mei 2012 om 20:38
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 mei 2012 @ 20:35:
He Mir, ja zit met een hand en vorige week ook arm in het gips, gebroken, doordat ik niet goed kan typen ben ik veel in de leesstand gegaan. Oh wat shit, hoe dat zo? Doe dan niet te veel moeite, er zijn nog genoeg oude topics van je waarin ik kan graven.
He Mir, ja zit met een hand en vorige week ook arm in het gips, gebroken, doordat ik niet goed kan typen ben ik veel in de leesstand gegaan. Oh wat shit, hoe dat zo? Doe dan niet te veel moeite, er zijn nog genoeg oude topics van je waarin ik kan graven.
donderdag 10 mei 2012 om 20:40
quote:bloemenhoning91 schreef op 10 mei 2012 @ 20:36:
Als voorgerecht verse vijgen uit de oven met geitenkaas iets van parmaham en honing?
Ik ben helaas niet zo van de hoofdgerechten...Dat is ook heel fijn inderdaad, misschien kan ik nog ruilen en wil hij het hoofdgerecht maken haha. Ik vrees dat hij gaat voor carpaccio kant- en- klaar en toetjes uit een pak ofzo.
Ik ben helaas niet zo van de hoofdgerechten...Dat is ook heel fijn inderdaad, misschien kan ik nog ruilen en wil hij het hoofdgerecht maken haha. Ik vrees dat hij gaat voor carpaccio kant- en- klaar en toetjes uit een pak ofzo.
donderdag 10 mei 2012 om 20:41
donderdag 10 mei 2012 om 20:43
quote:Mirremara schreef op 10 mei 2012 @ 20:33:
[...]
Het recept wil ik sowieso wel...er komt ook nog een zondagavond en dit leest heerlijk.
(ei wat je bij het gerecht ziet is kampersteur, vega gerecht)
Ik zal straks het recept neerrzetten.
Wil je voor het weekendd misschien een curry, Grieks of Mexicaans of hou je daar niet van?
[...]
Het recept wil ik sowieso wel...er komt ook nog een zondagavond en dit leest heerlijk.
(ei wat je bij het gerecht ziet is kampersteur, vega gerecht)
Ik zal straks het recept neerrzetten.
Wil je voor het weekendd misschien een curry, Grieks of Mexicaans of hou je daar niet van?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 10 mei 2012 om 20:45
quote:Mirremara schreef op 10 mei 2012 @ 20:37:
Die kaasfondue is echt te gek, ik heb net de foto vergroot. Waar liggen de spruitjes op? Moet zo wel weg trouwens dus als ik niet meer reageer, ben er morgen weer.Op blokjes beenham, lekker met de kaas.
Die kaasfondue is echt te gek, ik heb net de foto vergroot. Waar liggen de spruitjes op? Moet zo wel weg trouwens dus als ik niet meer reageer, ben er morgen weer.Op blokjes beenham, lekker met de kaas.
donderdag 10 mei 2012 om 20:49
quote:madderijn schreef op 10 mei 2012 @ 20:41:
Entrecote uit de oven, of stuk lamsbout. Met rozemarijn aardappeltjes en gepofte knoflook. Erbij broccoli of peultjes, worteltjes.
Voordeel: zolang je het op tijd uit de oven haalt (wekker) kun Kee de rest vd tijd romantisch doen.
Past bij vijgen vooraf hapje ook!Ook heerlijk, recept ga ik zoeken. Dank!
Entrecote uit de oven, of stuk lamsbout. Met rozemarijn aardappeltjes en gepofte knoflook. Erbij broccoli of peultjes, worteltjes.
Voordeel: zolang je het op tijd uit de oven haalt (wekker) kun Kee de rest vd tijd romantisch doen.
Past bij vijgen vooraf hapje ook!Ook heerlijk, recept ga ik zoeken. Dank!
donderdag 10 mei 2012 om 20:54
quote:bloemenhoning91 schreef op 10 mei 2012 @ 20:36:
Ik ben helaas niet zo van de hoofdgerechten...Super idee. Zijn de vijgen er weer?
Ik heb ze met geitenkaas en ook met bauwe kaas gemaakt.
Spoom is idd lekker, hangt wel van de gerechten af, ik had het met citroenijs gemaakt maar vooraf, niet tussen.
Ik heb nog wat lekkere soepjes;
Vooeaf nog gevulde portabello of paprika (zal niet alle fotos neerzetten)
dIT IS echt lekker maar met zalmsnippers;
Als jullie van pasta houden, voor of hoofdgerecht, maak het italiaans thema, als je dat wat lijkt dan heb ik amuse, voorger, hoofdgr en salade helemaal op elkaar afgestemd, dan zet ik de fotos neer of je het wat lijkt.
Ik ben helaas niet zo van de hoofdgerechten...Super idee. Zijn de vijgen er weer?
Ik heb ze met geitenkaas en ook met bauwe kaas gemaakt.
Spoom is idd lekker, hangt wel van de gerechten af, ik had het met citroenijs gemaakt maar vooraf, niet tussen.
Ik heb nog wat lekkere soepjes;
Vooeaf nog gevulde portabello of paprika (zal niet alle fotos neerzetten)
dIT IS echt lekker maar met zalmsnippers;
Als jullie van pasta houden, voor of hoofdgerecht, maak het italiaans thema, als je dat wat lijkt dan heb ik amuse, voorger, hoofdgr en salade helemaal op elkaar afgestemd, dan zet ik de fotos neer of je het wat lijkt.
donderdag 10 mei 2012 om 20:57
quote:madderijn schreef op 10 mei 2012 @ 20:45:
MV, morgen bij topchef jouw gerecht!
In Parkheuvel maken ze asperges, Hollandaise saus en zee garnituur!
Ja volg het, zooo lekker en zo makkelijk te maken.
Tip, dubbel schillen, ik heb nooit harde slierten waar ze al de hele week last van hebben. Zonde.
MV, morgen bij topchef jouw gerecht!
In Parkheuvel maken ze asperges, Hollandaise saus en zee garnituur!
Ja volg het, zooo lekker en zo makkelijk te maken.
Tip, dubbel schillen, ik heb nooit harde slierten waar ze al de hele week last van hebben. Zonde.