Castingbureau - een optie?
vrijdag 11 mei 2012 om 11:41
Ik ben, zoals waarschijnlijk velen, naarstig op zoek naar een leuke baan die aansluit bij mijn profiel en opleiding. Helaas is dat niet zo makkelijk op het moment... Vandaar dat ik ook een plan B (en C en D...) heb om aan geld te komen zonder meteen heel vervelend werk te moeten gaan doen.
Ik denk erover me in te schrijven bij een castingbureau. Niet dat ik een modellencarriere ambieer (integendeel), maar ik heb de goede maten, ben lang en daarom misschien wel interessant. Daarom de vraag: valt daar inderdaad wat te verdienen? (Wat mag ik verwachten?) Wat is een prettig castingbureau (omgeving Utrecht/Amsterdam)? Zijn er dingen waarop ik moet letten? Wie heeft ervaring en zou die hier willen delen?
Ik denk erover me in te schrijven bij een castingbureau. Niet dat ik een modellencarriere ambieer (integendeel), maar ik heb de goede maten, ben lang en daarom misschien wel interessant. Daarom de vraag: valt daar inderdaad wat te verdienen? (Wat mag ik verwachten?) Wat is een prettig castingbureau (omgeving Utrecht/Amsterdam)? Zijn er dingen waarop ik moet letten? Wie heeft ervaring en zou die hier willen delen?
vrijdag 11 mei 2012 om 11:44
Tuurlijk gewoon doen.
Ik heb helaas geen idee wat het betaalt en of je veel opdrachten gaat krijgen
Ik weet alleen nog uit de Fancy van vroeger dat er altijd gewaarschuwd werd dat je nooit met ene bureau in zee moet gaan die inschrijfgeld vraagt en zo. Maar ik weet niet of dat nog relevant is (ik heb het over de tijd van de topmodellen, toen wilde elke tiener wel model worden en waren er blijkbaar een hoop malafide bureautjes bezig)
Ik heb helaas geen idee wat het betaalt en of je veel opdrachten gaat krijgen
Ik weet alleen nog uit de Fancy van vroeger dat er altijd gewaarschuwd werd dat je nooit met ene bureau in zee moet gaan die inschrijfgeld vraagt en zo. Maar ik weet niet of dat nog relevant is (ik heb het over de tijd van de topmodellen, toen wilde elke tiener wel model worden en waren er blijkbaar een hoop malafide bureautjes bezig)
vrijdag 11 mei 2012 om 12:23
In mijn tijd, die van de gulden, verdiende kleine opdrachten al heel goed. 700 gulden voor foto's bij een artikel bijvoorbeeld. En als je voor een catalogus werd gevraagd was dat helemaal kassa.
Hier links naar aantal bekende bureaus in Amsterdam.
http://www.dutchmodelinfo.nl/castingbureaus-amsterdam
Hier links naar aantal bekende bureaus in Amsterdam.
http://www.dutchmodelinfo.nl/castingbureaus-amsterdam
vrijdag 11 mei 2012 om 12:26
Kemna doet wel echt acteurs, geen idee of je daar uberhaupt binnen komt zonder opleiding en ervaring. En bij modellenbureaus verwachten ze wel dat je aankomt met een mooie portfolio met foto's, dacht ik. Hoewel, ik Google even en ik vind dit, bijvoorbeeld: Promomodels Klinkt wel heel laagdrempelig. Bureaus willen natuurlijk ook gewoon maar zoveel mogelijk inschrijvingen zodat ze de mensen voor t uitkiezen hebben.
vrijdag 11 mei 2012 om 12:51
quote:jeane_avril schreef op 11 mei 2012 @ 11:52:
Volgens mij weet eleonora het een en ander van casting bureaus.
Klopt, zij heeft zeven jaar voor Kemna gewerkt, als casting director.
Je kunt je gewoon inschrijven TO maar zonder (toneel/theater) opleiding is het wel lastiger om uitgenodigd te worden voor castings omdat Kemna geen edelfiguratie of figuratie doet.
Dus ik zou niet op één paard wedden. Schrijf je gewoon overal in. Laat foto's maken en neem acteerles.
Volgens mij weet eleonora het een en ander van casting bureaus.
Klopt, zij heeft zeven jaar voor Kemna gewerkt, als casting director.
Je kunt je gewoon inschrijven TO maar zonder (toneel/theater) opleiding is het wel lastiger om uitgenodigd te worden voor castings omdat Kemna geen edelfiguratie of figuratie doet.
Dus ik zou niet op één paard wedden. Schrijf je gewoon overal in. Laat foto's maken en neem acteerles.
vrijdag 11 mei 2012 om 17:51
vrijdag 11 mei 2012 om 21:13