Werk & Studie alle pijlers

Castingbureau - een optie?

11-05-2012 11:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben, zoals waarschijnlijk velen, naarstig op zoek naar een leuke baan die aansluit bij mijn profiel en opleiding. Helaas is dat niet zo makkelijk op het moment... Vandaar dat ik ook een plan B (en C en D...) heb om aan geld te komen zonder meteen heel vervelend werk te moeten gaan doen.

Ik denk erover me in te schrijven bij een castingbureau. Niet dat ik een modellencarriere ambieer (integendeel), maar ik heb de goede maten, ben lang en daarom misschien wel interessant. Daarom de vraag: valt daar inderdaad wat te verdienen? (Wat mag ik verwachten?) Wat is een prettig castingbureau (omgeving Utrecht/Amsterdam)? Zijn er dingen waarop ik moet letten? Wie heeft ervaring en zou die hier willen delen?
Tuurlijk gewoon doen.

Ik heb helaas geen idee wat het betaalt en of je veel opdrachten gaat krijgen

Ik weet alleen nog uit de Fancy van vroeger dat er altijd gewaarschuwd werd dat je nooit met ene bureau in zee moet gaan die inschrijfgeld vraagt en zo. Maar ik weet niet of dat nog relevant is (ik heb het over de tijd van de topmodellen, toen wilde elke tiener wel model worden en waren er blijkbaar een hoop malafide bureautjes bezig)
Haha, dat stond inderdaad altijd in de Fancy.

Ik denk dat je per opdracht best aardig kunt verdienen als je je zou inschrijven, maar je weet het nooit. Misschien wordt je wel nooit geboekt en sowieso niet zo vaak dat je ervan zou kunnen leven.
Moeder Anne is een bekend bureau in A'dam.
Waarom solliciteer je niet op doorpas-model. Bijv bij espresso (staat op hun site een vacature)
Kemna casting. Fiets ik vaak langs en ik zie ze regelmatig op aftitelingen van films en series.
Volgens mij weet eleonora het een en ander van casting bureaus.
Heb het in mijn studententijd gedaan. Als je wordt gecast voor reclame betaalt

het goed en vond het toen heel relaxt.
In mijn tijd, die van de gulden, verdiende kleine opdrachten al heel goed. 700 gulden voor foto's bij een artikel bijvoorbeeld. En als je voor een catalogus werd gevraagd was dat helemaal kassa.

Hier links naar aantal bekende bureaus in Amsterdam.

http://www.dutchmodelinfo.nl/castingbureaus-amsterdam
Kemna doet wel echt acteurs, geen idee of je daar uberhaupt binnen komt zonder opleiding en ervaring. En bij modellenbureaus verwachten ze wel dat je aankomt met een mooie portfolio met foto's, dacht ik. Hoewel, ik Google even en ik vind dit, bijvoorbeeld: Promomodels Klinkt wel heel laagdrempelig. Bureaus willen natuurlijk ook gewoon maar zoveel mogelijk inschrijvingen zodat ze de mensen voor t uitkiezen hebben.
quote:jeane_avril schreef op 11 mei 2012 @ 11:52:

Volgens mij weet eleonora het een en ander van casting bureaus.

Klopt, zij heeft zeven jaar voor Kemna gewerkt, als casting director.

Je kunt je gewoon inschrijven TO maar zonder (toneel/theater) opleiding is het wel lastiger om uitgenodigd te worden voor castings omdat Kemna geen edelfiguratie of figuratie doet.

Dus ik zou niet op één paard wedden. Schrijf je gewoon overal in. Laat foto's maken en neem acteerles.
Eigenlijk heb ik niet zoveel met acteren, dus ik zou me willen richten op fashion- en reclameshoots.

Ik denk dat ik niet echt een goed doorpasmodel zou zijn met maat 34/36 (tenzij ze daar ook doorpasmodellen voor hebben?).

Iemand bekend met Avenue Models trouwens?
Schrijf je dan in bij een modellenbureau, niet bij een castingbureau.
In het verleden heb ik wel eens een paar opdrachten via Avenue Models gedaan. Die bestaan ook al heel lang. Dat betaalde best goed toen alleen op een gegeven moment vonden ze me te stevig. Was door omstandigheden inderdaad wat aangekomen en had bijna 38. Werd toen dus niet meer gevraagd.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven