Parijs, Rue Mouffetard. Tips ?
vrijdag 11 mei 2012 om 00:39
Okee, dus de markt is in de ochtend. Dan denk ik dat Snoezekind en ik de tweede dag daarheen gaan. De eerste dag willen we ons door de buschauffeur laten afzetten bij de Eiffeltoren en daarna onze eigen weg gaan. Een Paris Visitekaart is volgens mij een stuk praktischer én goedkoper dan onze onvolprezen ov-chipkaart.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 11 mei 2012 om 15:02
Ik haal die Paris Visite-card er niet uit hoor. Die is 9,75 voor 1 dag. Dan moet je wel heel veel met de bus en de metro op en neer. Volgens mij is er ook kinderkorting op gewone metrokaartjes (t/m 10 jaar als ik het goed heb). Maar het is natuurlijk wel makkelijk, je hoeft niet na te denken óf en hoeveel kaartjes je nog moet inslaan.
Ik ga in Parijs trouwens liever met de bus dan met de metro, dan zie je nog eens wat onderweg en het scheelt veel traplopen. Bij de metrostations kun je een kaart krijgen waar de busroutes ook op staan (gratis).
Ik ga in Parijs trouwens liever met de bus dan met de metro, dan zie je nog eens wat onderweg en het scheelt veel traplopen. Bij de metrostations kun je een kaart krijgen waar de busroutes ook op staan (gratis).
.
vrijdag 11 mei 2012 om 22:12
Ik ga twee dagen, en moet naar zone 3 om weer bij het hotel te komen.
Sowieso hebben we excursies bij de reis in, maar ik wil me gewoon lekker laten afzetten bij de Eiffeltoren (Snoezekind wil zo hoog mogelijk) en dan verder onze eigen weg gaan.
De plekken waar de musketiers zijn geweest moeten bezocht worden, zoals het Louvre, de Jardin du Luxembourg (met resten van het paleis) en het paleis van de kardinaal. Snoezekind treedt in de voetsporen van D'Artagnan en diens vrienden.
Sowieso hebben we excursies bij de reis in, maar ik wil me gewoon lekker laten afzetten bij de Eiffeltoren (Snoezekind wil zo hoog mogelijk) en dan verder onze eigen weg gaan.
De plekken waar de musketiers zijn geweest moeten bezocht worden, zoals het Louvre, de Jardin du Luxembourg (met resten van het paleis) en het paleis van de kardinaal. Snoezekind treedt in de voetsporen van D'Artagnan en diens vrienden.
vrijdag 11 mei 2012 om 22:24
gelooof dat er bij rue moufetard ook een arena in de buurt was. Die was toenertijd heel leuk, in de arena waren oude mannetjes aan het jeu de boulen en jongeren aan het voetballen. En zelf kun je er lekker zitten om even te lunchen.
Ja! heb ff op google maps gekeken, en ik herinner het me goed!
aan de rue monge kun je een poort onder een gebouw door en dan kom je bij de Arena. of via de Rue des Arenes (joh.... what's in a name...)
Heel veel plezier!
aan de rue monge kun je een poort onder een gebouw door en dan kom je bij de Arena. of via de Rue des Arenes (joh.... what's in a name...)
Heel veel plezier!
vrijdag 11 mei 2012 om 23:12
Dat zijn toch de resten van een 2000 jaar oude arena ?
Het boekje Parijs voor Kids gaat mee, staat veel leuke info in.
Plus nog een gewone reisgids, ik denk dat ik die van Capitool meeneem.
Snoezeman heeft voor zijn werk regelmatig in een hotel in de buurt gezeten. Ik ben wel eens meegegaan, hoefde ik alleen maar vervoer en ontbijt te betalen. Hij werken, en ik een week door Parijs sloeren.
Natuurlijk mag Snoezekind een groot deel van het programma bepalen, maar mama wil ook effe sjoppe.
Het boekje Parijs voor Kids gaat mee, staat veel leuke info in.
Plus nog een gewone reisgids, ik denk dat ik die van Capitool meeneem.
Snoezeman heeft voor zijn werk regelmatig in een hotel in de buurt gezeten. Ik ben wel eens meegegaan, hoefde ik alleen maar vervoer en ontbijt te betalen. Hij werken, en ik een week door Parijs sloeren.
Natuurlijk mag Snoezekind een groot deel van het programma bepalen, maar mama wil ook effe sjoppe.
zaterdag 12 mei 2012 om 00:19
zaterdag 12 mei 2012 om 00:21
quote:Saartje84 schreef op 11 mei 2012 @ 22:24:
gelooof dat er bij rue moufetard ook een arena in de buurt was. Die was toenertijd heel leuk, in de arena waren oude mannetjes aan het jeu de boulen en jongeren aan het voetballen. En zelf kun je er lekker zitten om even te lunchen.
Heel veel plezier!
arene de lutece, was er eergisteren nog
ga dan ook meteen naar de Moskee voor een lekker kopje marokaanse thee
Geweldig daar, kom er regelmatig
Heel veel plezier!
arene de lutece, was er eergisteren nog
ga dan ook meteen naar de Moskee voor een lekker kopje marokaanse thee
Geweldig daar, kom er regelmatig
zondag 13 mei 2012 om 12:14
Things to do (tot nu toe):
*Derde verdieping Eiffeltoren (duur !!)
*Ballonvaart (aan een kabel, 150 meter hoog) in Parc André Citroën
*Palais Royal (van kardinaal Richelieu, 3 musketiers)
*Labyrinth in de Jardin de Plantes
*Sjoppe in de Rue Mouffetard
*Bateaubus nemen
*Les Halles en Centre Pompidou
*Metrolijn 14 vanaf Les Halles
Ik denk dat we onze twee dagen wel vol kunnen maken. De Sacre Coeur gaan we op de dag van vertrek nog langs met onze buschauffeur, die sla ik zelf dus even over.
@Disney1,
Bedankt voor de waarschuwing m.b.t. de rijen bij de Eiffeltoren, ik begrijp dat je er net nog bent geweest ? We nemen sowieso twee kleine krukjes mee om op te zitten tijdens wachtmomenten.
*Derde verdieping Eiffeltoren (duur !!)
*Ballonvaart (aan een kabel, 150 meter hoog) in Parc André Citroën
*Palais Royal (van kardinaal Richelieu, 3 musketiers)
*Labyrinth in de Jardin de Plantes
*Sjoppe in de Rue Mouffetard
*Bateaubus nemen
*Les Halles en Centre Pompidou
*Metrolijn 14 vanaf Les Halles
Ik denk dat we onze twee dagen wel vol kunnen maken. De Sacre Coeur gaan we op de dag van vertrek nog langs met onze buschauffeur, die sla ik zelf dus even over.
@Disney1,
Bedankt voor de waarschuwing m.b.t. de rijen bij de Eiffeltoren, ik begrijp dat je er net nog bent geweest ? We nemen sowieso twee kleine krukjes mee om op te zitten tijdens wachtmomenten.
zondag 13 mei 2012 om 13:07
quote:disney1 schreef op 12 mei 2012 @ 00:21:
owja, koop in plaats van een paris visite een Mobilis, is paar euro goedkoper
Als je naar zone 3 moet dan is het verschil klein.
Mijn slaapplaats is meestal in zone 2, voor mij is die Mobilis interessanter. Maar dan moet je nog steeds minstens 5x op een dag met de metro of bus gaan om de kosten eruit te halen.
Maar als ik zie wat jij allemaal wil gaan doen in twee dagen, dan gaat dat je wel lukken
Leuk hoor.
owja, koop in plaats van een paris visite een Mobilis, is paar euro goedkoper
Als je naar zone 3 moet dan is het verschil klein.
Mijn slaapplaats is meestal in zone 2, voor mij is die Mobilis interessanter. Maar dan moet je nog steeds minstens 5x op een dag met de metro of bus gaan om de kosten eruit te halen.
Maar als ik zie wat jij allemaal wil gaan doen in twee dagen, dan gaat dat je wel lukken
.
zondag 13 mei 2012 om 18:08
Als ik lees wat jullie allemaal willen gaan doen, vraag ik me zelfs af of die 2 dagen wel genoeg zijn. Ik hoop ook dat jullie wel genoeg energie hebben om zoveel te ondernemen in 2 dagen tijd. Aan Snoezekind zal het vast niet liggen, die heeft heel veel energie. Hij zal zich wel enorm aan het verheugen zijn op het reisje naar Parijs. Wens jullie alvast heel veel plezier met jullie reisje naar Parijs.
Voor mij is het alweer wat jaartjes terug dat ik er geweest ben, maar heb me er altijd goed vermaakt.
Wat de Eiffeltoren betreft vermeld hun website het volgende:
quote:A technical incident leads us to operate currently with one single left.
Therefore, the access to the monument is very difficult :
- Very few tickets are available through our online ticketing system
- Waiting time to the monument is likely to be over 2 hours.
We regret this situation and apologize to all our visitors for this inconvenience. In order to make your wait as pleasant as possible we have organised activities on the esplanade.
Children under 12 can take the stairs up to the 2nd floor free of charge.
Voor mij is het alweer wat jaartjes terug dat ik er geweest ben, maar heb me er altijd goed vermaakt.
Wat de Eiffeltoren betreft vermeld hun website het volgende:
quote:A technical incident leads us to operate currently with one single left.
Therefore, the access to the monument is very difficult :
- Very few tickets are available through our online ticketing system
- Waiting time to the monument is likely to be over 2 hours.
We regret this situation and apologize to all our visitors for this inconvenience. In order to make your wait as pleasant as possible we have organised activities on the esplanade.
Children under 12 can take the stairs up to the 2nd floor free of charge.
maandag 14 mei 2012 om 00:14
Okee, dat wordt dus vroeg opstaan en kijken hoe lang de rij is. Snoezekind heeft al aangegeven niet langer dan vijf minuten in een rij te willen staan. Als het klopt dan hebben we ook nog een luchtballon en de Tour Montparnasse voor een mooi uitzicht. De trap op zie ik niet zitten, ik heb onwijze last van hielspoor en kan bijna niet pijnvrij lopen. Vandaar ook dat ik krukjes meeneem.
maandag 14 mei 2012 om 17:04
maandag 14 mei 2012 om 21:39
quote:beter.laat schreef op 14 mei 2012 @ 17:04:
En dan nog even hiernaar luisteren :
http://www.youtube.com/watch?v=o238Y-ogUxs
Daaag, Beter LaatMooooi !!!
En dan nog even hiernaar luisteren :
http://www.youtube.com/watch?v=o238Y-ogUxs
Daaag, Beter LaatMooooi !!!
maandag 14 mei 2012 om 23:20