Vierde date

12-05-2012 11:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ben hier nieuw op het forum maar ben al jaren een trouwe meelezer. Graag wil ik jullie advies vragen over het volgende:

Na een lange relatie van meerdere jaren ben ik sinds enige maanden vrijgezel en langzaam weer aan het daten. Onlangs heb ik een waan-zinnig leuke vrouw ontmoet en ben al enkele keren met haar weggeweest. So far so good.

Nu ben ik alles behalve onzeker maar durf - gek genoeg alleen bij haar - geen initiatief te nemen om haar zelfs maar 'echt' te zoenen in plaats van de beleefde drie-zoentjes-op-de-wang. Kijk, ik ken de dating-regels niet zo goed als nieuwbakken single maar het lijkt mij dat er bij date vier (dit weekend) toch echt iets moet gaan gebeuren om maar niet 'in the friend zone' terecht te komen.

Hoe pak ik dit slim aan.. ik raak haar subtiel aan, zit dicht bij haar, doe de juiste dingen maar WAT vergeet ik hier? Tips zijn van harte welkom want ik vind deze vrouw echt heel erg leuk!

Thanks all!
Je vergeet het gewoon te doen
'the friend zone' vind ik trouwens ook iets overschats. Ooit es geopperd in een Friends uitzending en ineens nemen mensen het voor waarheid aan. Tussen twee mensen gaat het gewoon zoals het gaat, soms snel, soms langzamer.
Soms gewoon doen! Als je tenminste denkt dat zij je wel ziet zitten.. Hoe oud zijn jullie ongeveer?
@herte66: wij zijn beiden rond de 30..

Het ding is dat ik haar echt als serieus 'relatiemateriaal' zie en niet als snelle hap.. ik had mij dan heel anders opgesteld namelijk maar wil met deze vrouw echt kijken of het kans van slagen heeft. Ik denk dat zij misschien wel hetzelfde heeft en wil het niet verpesten door een blauwtje te gaan lopen. Aan de andere kant, het is wel al de vierde date..?

Hoe pak ik dit nu aan? Wat is een juist moment? Hoe zien jullie dit als vrouw: je gaat een paar keer weg met een (waarschijnlijk dan best leuke en voor jullie aantrekkelijke man - waarom anders meerdere afspraakjes?) en dan? Wanneer vinden jullie het 'tijd'?
Weet je wat jouw probleem is? Je denkt teveel na...

Plant gewoon een kus op haar snuffert!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:aanhetdaten schreef op 12 mei 2012 @ 11:51:

@herte66: wij zijn beiden rond de 30..

Het ding is dat ik haar echt als serieus 'relatiemateriaal' zie en niet als snelle hap.. ik had mij dan heel anders opgesteld namelijk maar wil met deze vrouw echt kijken of het kans van slagen heeft. Ik denk dat zij misschien wel hetzelfde heeft en wil het niet verpesten door een blauwtje te gaan lopen. Aan de andere kant, het is wel al de vierde date..?

Hoe pak ik dit nu aan? Wat is een juist moment? Hoe zien jullie dit als vrouw: je gaat een paar keer weg met een (waarschijnlijk dan best leuke en voor jullie aantrekkelijke man - waarom anders meerdere afspraakjes?) en dan? Wanneer vinden jullie het 'tijd'?

Het is al de 4de date?

Bij mij persoonlijk zou het zijn 'het is pas de 4de date' ik zou je nog op arm lengte afstand houden.

Maar ik las dat jij al dichter bij haar komt zitten en jij mag haar aal subtiel aanraken..??

Go Go GO...(mijn gedachten) ze is er klaar voor..

Succes
Volgens mijn vriend moet je aan haar haar zitten. Als dat lukt en ze deinst niet weg, zou ze klaar zijn voor een zoen. Schijnt.
Bedankt tot zover! Meer tips zijn meer dan van harte welkom dames! Ik zie haar later vanavond.. dus kom maar op!
quote:madille schreef op 12 mei 2012 @ 12:05:

Volgens mijn vriend moet je aan haar haar zitten. Als dat lukt en ze deinst niet weg, zou ze klaar zijn voor een zoen. Schijnt.

Rustig opbouwen.

Af en toe een aai over haar schouder, of haar arm, of haar hand, en verder gaan (of juist niet) afhankelijk van haar reactie.

als ze haar hand terugtrekt, moet je natuurlijk niet daarna haar schouder aaien.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Het moment en de zoen hoeven niet perfect te zijn hoor. Gewoon doen. Hoe gaat date 4 eruit zien?
Flink borrelen en elkaar diep in de ogen kijken tijdens het praten En dan steeds dichterbij elkaar gaan zitten.
Oh, en als je naar een plek gaat met veel harde muziek of andere herrie, MOET je wel dicht op elkaar staan of zitten om je verstaanbaar te maken.
Ik dacht dat er 'volgens de regels' op de derde date seks plaats dient te vinden, dus je bent te laat.

Even serieus: niet nadenken maar (aan)voelen.
Agh, wat lief... verlegen:)

\Gewoon zoenen.

Hup aan het werk jij
quote:dolores007 schreef op 12 mei 2012 @ 12:24:

Agh, wat lief... verlegen:)

\Gewoon zoenen.

Hup aan het werk jij
Dank dames!

Ik zal 'aan het werk gaan' haha!

Normaal allesbehalve verlegen en vaak 'te' zelfverzekerd.. deze vrouw zorgt ervoor dat die basisinstincten niet meer werken en maken mij inderdaad wat bescheidener dan ik zou willen zijn

Trouwens vroege date einde middag, vanavond filmpje, eten, ... (I hope!)

Nog laatste tips?
Niet teveel over nadenken. Na 4 dates mag er toch eindelijk wel eens gezoend worden ;)
Eens met Silvy. En er komen genoeg momenten dat je de kans ervoor hebt. Veel plezier!
Niet over nadenken gewoon doen
quote:h0nda schreef op 12 mei 2012 @ 12:00:

[...]

Het is al de 4de date?

Bij mij persoonlijk zou het zijn 'het is pas de 4de date' ik zou je nog op arm lengte afstand houden.

Maar ik las dat jij al dichter bij haar komt zitten en jij mag haar aal subtiel aanraken..??

Go Go GO...(mijn gedachten) ze is er klaar voor..

SuccesAls ik op een vierde date nog niet gezoend heb, zou ik er vanuit gaan dat de man geen echte interesse heeft
Als ik op een vierde date nog niet gezoend heb, zou ik er vanuit gaan dat de man geen echte interesse heeft

@ Pearle.. daar heb je een punt! Ik heb zeker interesse en zal het laten merken ook!

Update volgt ;)
Ik zou het zo doen:

Als je haar ziet, in plaats van drie kussen op de wang een kus op haar mond geven.

Of zeg: "ik vind het zo leuk je weer te zien!" en geeft haar een kus.

Mijn vriend vroeg op date drie gewoon: mag ik je zoenen? En ik zei volmondig "ja" en toen hebben we als pubers heerlijk in de gang staan zoenen.

Maar je moet echt actie ondernemen! Ze spreekt echt niet vier keer met je af omdat je zo'n leuke vriend bent. Ze wil jou denk ik net zo hard!

Enne: niet meteen die tong achterin haar keel duwen! Begin subtiel!

Ik krijg helemaal zin om te zoenen! Ga ik even doen!

Zet m op!!! En veel plezier!
quote:pearle schreef op 12 mei 2012 @ 13:38:

[...]

Als ik op een vierde date nog niet gezoend heb, zou ik er vanuit gaan dat de man geen echte interesse heeft

Ik niet ik zou mij meer een gebruiks object voelen..

Misschien ben ik 'preuts' ?

Ik zou persoonlijk pas een kus willen als ik mij er goed bij voel en de persoon wat beter ken.

Niet dat je ermee hebt gezoend, 4 dates later iets verder mee bent gegaan en er dan achter komt dat zijn ex nog dagelijks belt (met als uitvlucht probleempjes over co ouderschap over hun hond of de bus heeft gemist en hij haar maar weer eens gaat halen...)

Maar inderdaad zij wilt net zo graag als hem anders schoof zij wel verder van hem weg als hij dichterbij kwam zitten en liet zij zich niet subtiel aanraken
Drink wat alcohol, dan word je toch wat losser. Als het goed is gaat het op een bepaald moment vanzelf.

Voor mij zou dit wel echt de limit zijn, 4 dates. Als je dan nog niets doet ga je in de broer-zus modus.

Maargoed, ze kan natuurlijk zelf ook initiatief nemen. Dat had ik namelijk wel gedaan als ik je heel leuk had gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven