Mode & Beauty alle pijlers

Bruidsmake-up DRAMA

12-05-2012 15:17 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit eerder ben ik gespot op deze pijler volgens mij, maar ik heb een mega-make-up-drama.

Ik ga trouwen en had het fenomenale plan opgevat om zelf mijn make-up te doen. Oude make-up weggedonderd (want gebruik ik nooit) en nieuwe gekocht. (Waarom nu wel make-up gebruiken? Heb een slechte huid gehad en ik wil mooi egaal op de foto)

Op internet filmpjes gezocht met de juiste stijl en uitgebreide uitleg. Vandaag maar eens een proefmake-up gedaan bij mezelf.....

OMG ik lijk wel een hoertje!!!! Niks geen subtiele, natuurlijke look, zwoele ogen, blozende wangen en stralende teint..... Ik zie eruit als een kind die vor het eerst de make-up van moeder ontdekt)

Ik heb alleen geen idee hoe ik het moet verbeteren. Hoe krijg ik die moie balans tussen natuurlijk en plamuur?????
Laat je adviseren door zo'n make-up miepje in de Bijenkorf of zo, laat haar alles voordoen.

Of gewoon toch iemand zoeken die het voor je kan doen op De Dag.
Door veel te oefenen. Maar hee, ik zou toch maar iemand inschakelen om te helpen bij je bruiloft. Is toch zonde als je je die dag niet op je lekkerst voelt.
Hoi! Wat jammer!! Ik heb wel een goede tip: toen ik ging trouwen heeft mijn zusje de make-up gedaan. We hebben bij de bijenkorf een make-up sessie gevolgd. Daar kan je voor reserveren. Bij het kraampje van MAC ben ik voor 70 Euro opgemaakt (dat is het advies, als je daarna voor dat bedrag make-up koopt, is het advies gratis). Mijn zusje heeft foto's en aantekeningen gemaakt en heeft me op de dag zelf zeer mooi opgemaakt. Was een succes!

Dus misschien is dat een idee? Veel succes!
Trouwens, als je normaal nooit make-up gebruikt, dan voel je je al snel een hoer, ook als alles goed zit. Het is best wennen. Vind ik dan.
quote:Artio schreef op 12 mei 2012 @ 15:17:

Nooit eerder ben ik gespot op deze pijler volgens mij, maar ik heb een mega-make-up-drama.

Ik ga trouwen en had het fenomenale plan opgevat om zelf mijn make-up te doen. Oude make-up weggedonderd (want gebruik ik nooit) en nieuwe gekocht. (Waarom nu wel make-up gebruiken? Heb een slechte huid gehad en ik wil mooi egaal op de foto)

Op internet filmpjes gezocht met de juiste stijl en uitgebreide uitleg. Vandaag maar eens een proefmake-up gedaan bij mezelf.....

OMG ik lijk wel een hoertje!!!! Niks geen subtiele, natuurlijke look, zwoele ogen, blozende wangen en stralende teint..... Ik zie eruit als een kind die vor het eerst de make-up van moeder ontdekt)

Ik heb alleen geen idee hoe ik het moet verbeteren. Hoe krijg ik die moie balans tussen natuurlijk en plamuur?????

Ik wil je wel helpen als je in de buurt woont.
Zoek iemand die het voor je doet. Zo wil je niet op je trouwfoto's staan.

En heb je wel goeie producten gekocht?
@Meaghan: grappig, we hebben hetzelfde advies:) Werkte bij mij echt goed.
Oh en nog een vraag (want dat kan ik niet zien op die filmpjes), als alles erop zit en je kijkt heel dichtbij, dan zie ik duidelijk van die kleine 'bolletjes' of 'pluisjes' dat het duidelijk is dat ik make-up op heb. Snapt iemand wat ik bedoel?
Hoelang heb je nog om te oefenen? Lukt best joh. Vanaf nu elke dag opgemaakt de deur uitgaan, met een lichte basis make-up (foundation, mascara, lippenstift) en dan ontdek je vanzelf hoe je het wilt op je bruiloft.

Tip van MAC heb ik ook vaker gehoord, is ook een goede!
quote:misspenny schreef op 12 mei 2012 @ 15:22:

Trouwens, als je normaal nooit make-up gebruikt, dan voel je je al snel een hoer, ook als alles goed zit. Het is best wennen. Vind ik dan.Eensch.
Om te kijken of ik het me inbeeldde heb ik van mezelf maar wat foto's gemaakt om te zien of het echt zo erg is. De lippenstft is echt exit in elk geval en ik dek dat ik ook voor een nieuwe foundation ga.

Iemand inhuren heb ik gewoon geen geld voor (alle make-up die ik nu heb is daarom van de hema (hema is zeker vloeken in de kerk op deze pijler?))

Make-up advies bij debijenkorf inwinnen vind ik wel een goeie, misschien is er ook wel iemand die het gratis doet.
Probeer anders een minerale poederfoundation, voelt sowieso al minder als plamuur. Geen idee of ze dat bij de hema hebben...
Gewoon door iemand anders laten doen.

Weet je vrij zeker dat het echt mooi wordt en zit je na de tijd niet met allemaal dure producten die je nooit meer gebruikt.
Kun je het niet gewoon heel basic houden? Als je normaal geen make-up draagt dan hoeft dat bij het trouwen toch ook niet ineens? Gewoon lekker doen waar jij je goed/mooi bij voelt.
Je hebt toch vast wel vriendinnen, moeder, zussen, nichten die wel make-up dragen? Gewoon in je eigen kring rondvragen wie je een korte stoomcursus mooi opmaken kan geven.
Am Yisrael Chai!
Waarom gebruik je niet alleen mascara? Dat valt al op als je anders nooit iets gebruikt. Maakt niet uit hoe het gedaan wordt waarschijnlijk voel je je het prettigst als je bijna niets opsmeert.
Ik ben dol op de Hema, maar een goede foundation die echt bij je huid past maakt veel verschil.
Heb je geen vriendin of famillielid die je kan helpen?
Wat is je huidskleur en toon(roze of geel) ?

Ik zou ook naar MAC gaan, en als je wilt kan ik je ook een lijstje met namen van makeup van Mac geven die heel goed werken!

Als je een blanke huidskleur hebt werkt brule oogschaduw fantastisch, is een redelijk matte crèmekleurige oogschaduw, en dan naked lunch op het bewegend ooglid. Super natuurlijk, en super makkelijk.

En de studio fix geluid foundation fotografeert het mooiste, en is het makkelijkst aan te brengen! Wel een foundationkeast gebruiken, bv bij de Hema kun je ze voor een prikkie kopen.

Belangrijk is ook dat je evt kringen of wallen onder je ogen camoufleert: touche eclat van YSL is echt de beste! Wel duur maar t werkt goed en gaat best lang mee!!

De nummer 1 lippenstift die ik gebruikte voor bruidjes is midimauve, gevolgd door syrup. Allebei van MAC.

En test vanaf nu mascara's: het moet er een zijn die je kan opbrengen zonder onwijs te knoeien en waar je ook geen panda ogen van krijgt, anders zie je er op het feest wat verlopen uit haha

Als je nog meer tips wilt, let me know, ik heb al tig bruidjes opgemaakt, en ik ben een MAC addict
quote:Artio schreef op 12 mei 2012 @ 15:27:

ik dek dat ik ook voor een nieuwe foundation ga.Als je van een tintje houdt, kun je ook een zelfbruiner gebruiken. Ziet er heel naturel uit en je hoeft niet met foundation aan de slag.
Groupie aan 1 oog loopt mijn mascara altijd uit. Help, hoe kan ik dit voorkomen?
Mascara is het enige pproduct wat ik al jaren gebruik, dus daar geen problemen mee. De grootste issues heb ik met mijn huid als geheel. Heb jarenlang zeer ernstige acne gehad. Ik droeg toen helemaal geen make-up meer omdat mijn huid bij elk contact met make-up explodeerde. Inmiddels is de acne redelijk onder controle, nog wel iets maar voor mij iig een aanzienlijke verbetering. Probleem is alleen dat mij gezicht dus niet meer echt een egale kleur heeft. Door alle littekentjes is het niet meer echt duidelijk welke tint ik nu heb. Ik denk wel dat ik meer in de rood dan in de geel variant thuishoor. Ik vind foundation snel te oranje (die ik nu heb iig wel) of het maakt me veeeel te bleek. Door de littekentjes moet ik dus wel een dekkende foundation hebben anders is het nog geen porem.

De foto's van mijn trouwen vind ik erg belangrijk en ik wil er zo graag stralend op staan. Daarom wil ik wel make-up op. Ik heb overigens nog een maand om te oefenen hoor.
Je kan volgens mij bij Douglas voor een paar euro een voorbeeld makeup laten doen. Ik ken mensen die dat hebben gedaan en hebben nagemaakt voor hun bruiloft.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Artio schreef op 12 mei 2012 @ 15:27:

De lippenstft is echt exit in elk geval

Welke kleur heb je gebruikt?

Er zijn genoeg mooie lippenstiften die heel naturel ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven