Moeders: sterkte morgen
zaterdag 12 mei 2012 om 22:02
Morgen is Moederdag, de dag dat je in bed een onbeschrijfelijke ontbijt van je kinderen krijgt, knutsel en tekeningen die in de zolder zullen verdwijnen. Om daarna de vlekken chocola, koffie, jam en god weet nog wat meer in de keuken op te ruimen.
Wat is de liefste en slechtste moederdagcadeau die je ooit hebt gekregen? Voor mij is was het dat ene keer die ze met z'n tweeën de woonkamer hebben gedweild. Daarna moest ik een paar uur water opruimen en de laminaat afdrogen. Maar wel heel lief dat ze dat voor me deden.
Wat is de liefste en slechtste moederdagcadeau die je ooit hebt gekregen? Voor mij is was het dat ene keer die ze met z'n tweeën de woonkamer hebben gedweild. Daarna moest ik een paar uur water opruimen en de laminaat afdrogen. Maar wel heel lief dat ze dat voor me deden.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:07
quote:MEFS schreef op 12 mei 2012 @ 22:02:
Morgen is Moederdag, de dag dat je in bed een onbeschrijfelijke ontbijt van je kinderen krijgt, knutsel en tekeningen die in de zolder zullen verdwijnen. Om daarna de vlekken chocola, koffie, jam en god weet nog wat meer in de keuken op te ruimen.
Owja? Ik ben benieuwd met wat voor ontbijt mijn dochter van 3 maanden aan komt! Lijkt me geweldig
En in mijn zolder past niks...erop wel.
Owja? Ik ben benieuwd met wat voor ontbijt mijn dochter van 3 maanden aan komt! Lijkt me geweldig
En in mijn zolder past niks...erop wel.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:12
Allemaal erg aandoenlijk de knutselwerkjes, samen met papa verstoppen een week van te voren en zo.
Maar ik ben toch wel errug blij dat die van mij in een oudere leeftijd zit.
Echt die ontbijtjes waren niet te vreten. Koffie met de helft halfvolle melk en 5 zoetjes, boterhammen met veel te veel boter, chocopasta en daar weer bovenop véél te veel vlokken. Een vermoordt hard gekookt ei met een emmer zout. En met een glimlach opeten, want ze blijven erbij zitten tot je alles op hebt. Kon je daarna gelijk je bed veschonen met die ontbijtkruimels.
Manlief zag de humor van moederdag wel in. Ik zat stiekum al aan vaderdag te denken bij iedere slok mierzoete koffie............
Nee tegenwoordig gewoon een zoen en een knuffel van mijn stoere puber, bakje heerlijke cappucino en een bosje bloemen. Relaxed dagje op de bank, heerlijk. (man gaat naar eigen moeder, die van mij heb ik al jaren niet meer helaas).
Maar ik ben toch wel errug blij dat die van mij in een oudere leeftijd zit.
Echt die ontbijtjes waren niet te vreten. Koffie met de helft halfvolle melk en 5 zoetjes, boterhammen met veel te veel boter, chocopasta en daar weer bovenop véél te veel vlokken. Een vermoordt hard gekookt ei met een emmer zout. En met een glimlach opeten, want ze blijven erbij zitten tot je alles op hebt. Kon je daarna gelijk je bed veschonen met die ontbijtkruimels.
Manlief zag de humor van moederdag wel in. Ik zat stiekum al aan vaderdag te denken bij iedere slok mierzoete koffie............
Nee tegenwoordig gewoon een zoen en een knuffel van mijn stoere puber, bakje heerlijke cappucino en een bosje bloemen. Relaxed dagje op de bank, heerlijk. (man gaat naar eigen moeder, die van mij heb ik al jaren niet meer helaas).
zaterdag 12 mei 2012 om 22:12
Vorige week hoorde ik van dochter van inmiddels 14 dat ze ooit iets met strijkkraaltjes gemaakt had voor moederdag, dat mijn man dus moest strijken met als resultaat een gesmolten werkje, een kapotte strijkbout, een huilend kind en een overspannen man. Met hulp van een buurvrouw schijnt het allemaal goedgekomen te zijn, ik heb niks gemerkt, zelfs het omwisselen van de strijkbout voor een nieuw exemplaar niet. De strijkkraaltjesfrutsel heb ik nog wel, haha.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:15
Ik verheug me er al dagen op, maar mijn kinderen nog veel meer. De oudste heeft het dit jaar voor het eerst echt door en probeert me de hele week al in spanning te houden door hintjes te geven over het CADEAU dat hij inmiddels voor de derde keer verstopt heeft. Deze keer ligt het op zolder en ik mag daar niet komen. Morgenochtend om 7 uur gaat hij het ophalen en aan mij geven. Ik speel braaf mee dat ik zo vreselijk nieuwsgierig ben en bijna niet kan wachten tot ik het eindelijk open mag maken. Maar ik vind deze voorpret bijna nog leuker dan het eigenlijke frutsel dat morgen op mijn nachtkastje komt te staan, haha.
Jongste snapt het nog niet zo, die kwam vrijdag thuis van de peuterspeelzaal met een ingepakt cadeau en wilde het gelijk aan mij geven, want het was voor mama. Ik had de grootste moeite om hem uit te leggen dat hij het mocht verstoppen en dat ik het zondag pas open zou maken.
Jongste snapt het nog niet zo, die kwam vrijdag thuis van de peuterspeelzaal met een ingepakt cadeau en wilde het gelijk aan mij geven, want het was voor mama. Ik had de grootste moeite om hem uit te leggen dat hij het mocht verstoppen en dat ik het zondag pas open zou maken.
..
zaterdag 12 mei 2012 om 22:15
zaterdag 12 mei 2012 om 22:16
M'n mooiste was ook mijn verdrietigste, de laatste met me mama.
Mijne en de moeder van m'n vriendin waren beiden opgegeven. Onze moeders waren vriendinnen, zo zijn wij toen vriendinnen geworden.
Dus was heel bewust de laatste Moederdag voor ons allemaal.
Dus zijn we met z'n allen gaan eten. Met een traan en n lach, het was met recht bitterzoet.
Je voelde de liefde, en ook t verdriet bij iedereen.
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.
Mijne en de moeder van m'n vriendin waren beiden opgegeven. Onze moeders waren vriendinnen, zo zijn wij toen vriendinnen geworden.
Dus zijn we met z'n allen gaan eten. Met een traan en n lach, het was met recht bitterzoet.
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:19
quote:missy_acy schreef op 12 mei 2012 @ 22:16:
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Wat ontroerend beschrijf je dat.
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Wat ontroerend beschrijf je dat.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:23
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Dikke knuffel voor jou
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Dikke knuffel voor jou
zaterdag 12 mei 2012 om 22:24
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Wat mooi (die laatste moederdag beleving) Sterkte
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Wat mooi (die laatste moederdag beleving) Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 12 mei 2012 om 22:25
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Heftig
Dat we die dag nog hebben gehad was een van de mooiste kado's. Als een geheel.Heftig
zaterdag 12 mei 2012 om 22:33
Ik heb net mijn prikbitches al vast een knuffel gegeven omdat ze allemaal niets liever zouden willen dan morgen als mama moederdag te vieren. Hopelijk zijn er volgend jaar weer heel veel die als moeder (of zwanger) moederdag meemaken. Als je heel graag een kindje wilt maar dat lukt niet dan kan moederdag een heel beladen dag zijn.
Mijn eerste moederdag sinds ik zelf moeder ben was vorig jaar. Ko had wat geknutseld op het KDV, echt schattig! Verder hebben we er eigenlijk niet veel aan gedaan. Ben benieuwd of mijn man er morgen wat van maakt met de jongens.
Mijn eerste moederdag sinds ik zelf moeder ben was vorig jaar. Ko had wat geknutseld op het KDV, echt schattig! Verder hebben we er eigenlijk niet veel aan gedaan. Ben benieuwd of mijn man er morgen wat van maakt met de jongens.
zaterdag 12 mei 2012 om 22:42
Mijn jongste van zes doet heel erg zijn best het zelfgemaakte kado geheim te houden. 'Het begint met een T,' verklapte hij woensdag, 'en het heeft drie letters'. Op donderdag kwam er een A bij. Die staat in het midden. En het kado heeft een hengsel, hoorde ik gisteren. Maar hij verklapt niks, zegt hij. Want als ik de laatste letter goed raad, dan fopt hij me door 'Nee' te antwoorden
zaterdag 12 mei 2012 om 22:42
Vandaag verveelden mijn kinderen zich. Ik heb mijn man toen een hint gegeven: laat ze anders bloemen gaan plukken voor morgen , dus een hoop gefluister en daar gingen ze. Een uur later was ik in de tuin, toen ik vanuit mijn ooghoek iets zag bewegen. Zag ik nog net mijn jongste dochter met een enorme bos veldbloemen achter het huis verdwijnen....
zaterdag 12 mei 2012 om 22:58
Mijn dochter is te lui voor moederdag, dus mijn ontbijt komt van manlief (zoals elke zondag), het geknutselde deel heb ik nog niet gezien maar het is een vaas, gemaakt van servetten en het cadeau heeft ze samen met haar vader geregeld.
Met als kanttekening dat ik, als we in de stad rondlopen, tussendoor wel wat dingen aanwijs die geschikt zijn, want mijn man is de allerliefste maar heeft teveel andere dingen aan zijn hoofd dus ik moet in de weken ervoor gewoon zeggen; denk aan moederdag/mijn verjaardag/kerst. Alleen een hint is absoluut niet voldoende.
En verder zitten we midden in een verbouwing, dus op de bank zitten gaat hem niet worden ben ik bang .
Met als kanttekening dat ik, als we in de stad rondlopen, tussendoor wel wat dingen aanwijs die geschikt zijn, want mijn man is de allerliefste maar heeft teveel andere dingen aan zijn hoofd dus ik moet in de weken ervoor gewoon zeggen; denk aan moederdag/mijn verjaardag/kerst. Alleen een hint is absoluut niet voldoende.
En verder zitten we midden in een verbouwing, dus op de bank zitten gaat hem niet worden ben ik bang .
zaterdag 12 mei 2012 om 23:12
Vond vandaag wel bijzonder. Kind (bijna 3) had met papa flink zijn best gedaan om een cadeautje voor morgen te maken. Papa had er blijkbaar heel de dag ingestampt dat hij vooral 'niks mocht zeggen tegen mama'.
Komt eind van de dag binnen stormen, ik zeg hallo jongen, was het leuk vandaag? maar ik krijg geen antwoord. Ik herhaal nog eens mijn vraag, weer geen antwoord. Hij duwt een cadeautje in mijn handen met een grote grijns, kijkt achterom naar zijn zuchtende papa en zegt: Ik heb niks gezegd papa!'
.
Komt eind van de dag binnen stormen, ik zeg hallo jongen, was het leuk vandaag? maar ik krijg geen antwoord. Ik herhaal nog eens mijn vraag, weer geen antwoord. Hij duwt een cadeautje in mijn handen met een grote grijns, kijkt achterom naar zijn zuchtende papa en zegt: Ik heb niks gezegd papa!'
.