Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
De afgelopen dagen slechts twee kaarten ontvangen, maar vanochtend wel een berg adressen aangevraagd op deze kinderloze moederdag. De kinderen zitten mijlenver weg, maar hebben wel berichtjes gestuurd en een cadeautje achtergelaten. Manlief heeft een flinke bos bloemen gedoneerd en vanavond gaan we met zijn tweetjes uiteten.

De kaarten mogen naar: Duitsland (theekransje), de V.S. (feetje), Finland (2CV), Hong Kong (natuur), Taiwan (royal), Japan (kunst), Tsjechië (kasteel), U.K. (Nouvelles I.), Australië (idem), België (vuurtoren), Polen (natuur) en China (post). Straks in de bus dumpen als ik naar mijn moeder fiets voor een kopje thee met taart.

@Indie > mijn favorietenlijst is nu nog gevuld met fraaie kaarten die ik heb ontvangen en exemplaren die ik nog zou willen ontvangen, maar misschien dat ik dat binnenkort ga veranderen. Het is nu wel een enorm bestand aan het worden, niet handig voor degene die mij iets mag sturen.

@Tine > geniet van je vakantie, je bent er wel aan toe.

Laat je kaarten niet zo lang liggen als de Amerikaanse die mij deze week een hurray stuurde: 274 dagen! Ze was even PC-moe geweest schreef ze...

@Anita > het aftellen naar de zomervakantie is inderdaad in volle gang. Dit schooljaar is werkelijk omgevlogen. Nog verwend door de kinderen? Ik vond de knutselwerkjes altijd het leukst.

@Soezie > ik vind die kattenkopkaart van jou erg geslaagd. Staan er nog meer zelfgemaakte plaatjes op jouw wall?

@Stereogram > het grut is bepakt en bezakt vertrokken. Dochter had een koffer vol met zomergoed en zoon heeft lange broeken en een stapel sweaters mee. Opeens is de wasmand niet meer elke dag vol. :D

Ondanks een verzendstop van twee weken heb ik nog altijd dertig kaarten meer verstuurd dan ontvangen. Laat maar doorkomen!

@Wandelaartje > vandaag de benen nog aan het werk gezet?

Nog even van het zonnetje genieten, het gras moet nodig gemaaid worden.
Wat een heerlijke zonnige moederdag was dit.

De kinderen hebben mij enorm verwend met ontbijt op bed en een mooie knutsel van dochter die ze met oma had gemaakt, schijnbaar deden ze dat op school niet meer.

Jammer hoor.

Ook nog lekkere bonbons gehad, dus mag niet klagen.

Gisteren 2 kaarten gehad, 1 met cupcakes en 1 zelfgemaakt schilderdingetje.

Geen adressen aangevraagt nog.

Vandaag wel een kaartje met de oplossing van een puzzel in de oranje vriend gegooit.

Neferisis, hoelang ben je kindloos??

Wel lekker om samen met man uit eten te gaan hoor.

Stereo, jij loopt behoorlijk achter zeg.

Ik maar een stuk of 6 geloof ik.

Maar heb er volgens mij ook wel een stuk minder dan jou verstuurd in totaal.

Ga nu weer flink verder met enveloppen dichtplakken.

Kan maar gedaan zijn.

En natuurlijk straks BZV kijken!!!!
@Anita > ik kan het je van harte aanraden om eens een kinderloze dag in te plannen. We hebben een heerlijk restaurant in het bos bezocht, op ons gemak heen gefietst. Wel daardoor BZV gemist, dat ga ik binnenkort even terugkijken op 'uitzending gemist'.

Zoon komt donderdag weer thuis en dochter vrijdag. Ik ben nu al benieuwd naar alle verhalen.

Enveloppen dichtplakken? Toch geen blauwe?
@Neferisis, ja we hebben gisteren weer even gewandeld ongeveer 15 km in de duinen bij Wijk aan Zee. Was echt heerlijk weer!

en jij hebt ook weer flink zitten schrijven lees ik wel! Nu weer alles onderweg wat je onderweg mag hebben?

Net weer 3 nieuwe officials aangevraagd (nu 6 travelling van de maximale 13)

Finland - kaartje met een vlinder

UK - user met meer dan 3000 verstuurde en ontvangen kaarten wow........

USA - gaat een Koningshuis kaart heen

Vandaag geen post (of het moet nog komen). Heb nu 1 meer verzonden dan ontvangen.
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Mijn kinderloze-dagen komen wel een keer hoor Neferisis.

Omdat zoon nog steeds niet doorslaapt doe ik hem niet graag uit logeren.

Hier vandaag 1 lelijk uitgeknipt iets uit Nederland in de brievenbus en verder niks.

Geen tijd voor kaarten gehad want vanavond druk aan de schoonmaak op school geweest..
Neferisis, dank je voor je compliment!

Volgens mij heb ik nog een vuurtorenkaart op mijn wall die ik zelf heb geschoten. Is eentje met blauwe lucht, een grasaar op de voorgrond die scherp is, en in de verte een vage vuurtoren. Is de vuurtoren van Ameland.

Hier weer drie kaartjes ontvangen, maar door vervelende drukte nog geen puf gehad ze verder te bekijken en te registreren. Één van de twee kittentjes die ik met de hand groot aan het brengen was heb ik vanochtend helaas moeten laten inslapen... Vier weken lang mijn best voor gedaan maar ik ben bang dat hij òf iets aangeboren heeft gehad (aangeboren nierafwijking) òf door de onderkoeling in zijn jonge leventje iets in zo'n mate is beschadigd dat dat nu problemen is gaan geven. Hij was gisteren ineens niet lekker meer, koortsig, wilde niet meer drinken, en in de nacht ineens ondertemperatuur gekregen terwijl ik de de warmtelamp op de warmste stand had staan. Inmiddels opgestarte antibiotica en een nachtelijk ritje naar de praktijk voor een infuus mochten niet meer baten en vanochtend heb ik de moeilijke beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen, om hem verder lijden te besparen. Nu is zijn broertje alleen... Heel sneu. Gelukkig doet die het heel erg goed, hij heeft het van begin af aan beter gedaan dus ik heb goede hoop dat hij het gewoon redt en een gezonde sterke kater zal worden. Maar o wat is dit zuur.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@Soezie81, wat sneu zeg van jullie kitten.......maar in die eerste weken hebben ze nog weinig weerstand he...

@Anita1973, jammer he dat je dan van die lelijke kaarten/uitgeknipte dingen krijgt soms - vaak uit Belarus of andere Oost-Europese landen

Ik had vandaag een leuke kaart met katten erop uit Polen!
OOh Soezie, wat lijkt me dat erg zeg.

Hier vandaag 1 kaart uit Taiwan, wel mooi maar met zeer weinig tekst.

En een hurray uit Duitsland.

Nu nog 6 kaarten onderweg.

Hoop eind van de week wat meer tijd te hebben zodat ik weer eens lekker aan het schrijven kan.
Vanochtend de laatste vier adressen aangevraagd. Naar Thailand gaat een Franse molen, naar Zuid-Korea een toeristisch Hollands kaartje, naar Vietnam een soortgelijk exemplaar en naar Rusland een nostalgische klederdrachtprent. Ik heb nu mijn hele quotum kaarten onderweg. Ach ja, je houdt zoveel tijd over als de kinderen je niet voor de voeten lopen...

@Wandelaartje > ik begin elke dag met een wandeling van een uur. Eerst omdat het moest, nu omdat ik het gewoon leuk vind en me er prettig bij voel.

@Anita > ik zou ook niet blij zijn met een lelijke zelfgemaakte kaart. Jullie school is er vroeg bij met de eindejaarsschoonmaak. Ik vond die poetsavonden meestal wel erg gezellig.

@Soezie > wat triest om zo'n jong leven te moeten beëindigen, ook zo sneu voor het broertje. Ga je dit katertje uiteindelijk zelf houden of wordt er nog een adres voor gezocht?
@neferisis, oh dat is wel lekker inderdaad elke dag een uur wandelen! Je kan dan lekker je hoofd leeg maken! - alweer zin in een lange wandeling die we zondag gaan maken!

Vandaag een hurray uit Finland na 2 dagen lekker snel dus!

Geen kaarten ontvangen.

3 adressen opgevraagd vandaag

Duitsland - gaat een kattenkaart heen

Finland - gelijk weer naar dit land dus ;) Gaat een kaart met thema eten heen

Tsjechie - leuk nog niet zo vaak verstuurd hierheen! Gaat een bruggenkaart heen

Heb er nu 8 travelling!

Wat gaan jullie allemaal doen morgen op Hemelvaartsdag? Wij gaan een rommelmarkt bezoeken - wie weet nog wat mooie ansichtkaarten scoren!
Heej allemaal,

Sinds een paar dagen doe ik ook aan postcrossing (noem je dat zo, doen aan ...?). Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven, mag dat?
Natuurlijk mag de Nicolientje.

Wat heb je nu onderweg??

Neferisis, wij maken altijd 2 keer per jaar schoon op school.

En het was nu gewoon echt nodig.

Het knapt er van op zullen we maar zeggen.

Lekker hoor wandelen.

Vandaag 1 hurray ui Amerika en geen kaarten bij de post.

Wel de vakantiepapieren en daar word ik ook wel blij van.

Dochter heeft een feestje gehad van een vriendinnetje en ligt nu uitgeteld op bed.

Zoon heeft zijn zus maar gemist en moest ook nogeens met mij mee op prijzenjacht op het dorp.
Leuk! Dankjewel!

Op dit moment heb ik onderweg:

-Kaart met oranje tulpen naar Wit-Rusland

-Kaart met kikker en vriendjes naar Nederland

-Kaart met allerlei kleuren tulpen naar Rusland

Morgen gaat er een kaart naar Finland. Ik had er 1tje liggen met plaatjes van Nederland maar deze persoon wilde graag iets met natuur en gaf aan echt niets met city plaatjes te willen. Het stond er zo lief, niet dwingend, dus ik ga morgen even een andere kaart voor haar halen. Ik zou het zelf ook leuker vinden om kaarten te krijgen die aan mijn wensen voldoen. En morgen gaat er een kaart met pluk van de pettenflat naar Australië. Ze gaf aan kleinkinderen te hebben en vond dat soort kaarten leuk.

Nog geen kaartjes ontvangen, ik ben net pas begonnen. Hopelijk komen er binnenkort wel kaartjes:). Het lijkt me zo leuk!

Waar kopen jullie ansichtkaarten? V&D heeft zoveel leuke kaarten maar qua ansichtkaarten vond ik het aanbod minimaal. Morgen wil ik even bij de Bruna gaan kijken maar misschien hebben jullie goede tips:)?
Oeh spannend afwachten op je eerste ontvangen kaart Nicolientje, zijn er wel al verstuurde kaarten van je aangekomen?

Ik koop veel ansichtkaarten bij kringloopwinkels of rommelmarkten

en anders bij VVV of boekenhandel die hebben vaak ook wel veel ansichtkaarten
Nee, er zijn nog geen kaarten aangekomen. Mensen registreren dat toch op de website en dan kan ik zien dat ze zijn aangekomen? Nog even afwachten maar:).

Oké, bedankt voor je tips wandelaartje! VVV is ook een goed idee inderdaad! Morgen ga ik eventjes langs de boekhandel. Koop jij ook wel eens via internet kaarten? Ik zag wel een paar websites met leuke kaarten maar sommige waren best prijzig. Dan krijg je wel een hele set maar ik vind dat best een gok, zo bestellen.
@Nicolientje, ja dan krijg jij een "hurray" in je mailbox met het bericht van de ontvanger van jouw kaart

en dan wordt jouw adres doorgegeven en kan jij dus een kaart verwachten!

Ik koop ook weleens via Internet kaarten

een goede en leuke website is www.funnycard.nl

en de webshop van Marga: http://www.van-bregt.com/webshop/

Dit zijn beide postcrossers - en hebben dus ook kaarten in de webshop die veel worden gevraagd door postcrossers!

Had net alweer een hurray van een kaart die ik dinsdag heb verstuurd uit UK echt snel! Leuk berichtje!
quote:stereogram schreef op 12 mei 2012 @ 12:38:

En mensen die naar iedereen dezelfde kaart sturen en ook niks persoonlijks schrijven snap ik niet; dan gaat het blijkbaar alleen om het ontvangen van kaarten. Ik vind juist het uitzoeken en schrijven van de kaart zo leuk en een dankbare hurray is dan een 'kroon op je werk'.

Maar wat is er erg aan om een mooie kaart naar meerdere mensen te sturen? Hier in mijn dorp is het aanbod niet zo ruim, dus als ik dan een leuke kaart zie, kan het wel zijn dat ik hem in het meervoud koop. Ik schrijf er wel van alles op trouwens.

Dat scannen vind ik wel een lastig iets. ik heb geen optie om te scannen hier thuis, dus kan dat maar 2 dagen per week doen. Jullie scannen allemaal wel thuis? Of maak je er een foto van ofzo?

Ik ben ook wel zwaar onder de indruk van mensen die 10 kaarten tegelijk versturen. Ik wil dat eigenlijk niet, dan wordt deze hobby te duur. Is het de bedoeling dat je steeds meer kaarten verstuurt of kun je het ook jarenlang bij 5 kaarten tegelijk houden bijvoorbeeld?
Bluebirds, volgens mij mag je zoveel kaarten tegelijk sturen als je wilt, dus je mag er ook 5 of minder sturen hoor. Anders word het inderdaad best duur. Ik kan ook niet scannen dus het word gewoon foto maken en uploaden denk ik.

wandelaartje, ik vind de webshop van Marga ontzettend leuk!! Ik heb die ook aan mijn favorieten toegevoegd zodat ik het snel terug kan vinden. Binnenkort eens bij haar wat kaarten bestellen.

Wat leuk dat je zo snel een hurray hebt!

Wat jammer dat ik er niet aan heb gedacht om van de eerste drie kaarten foto's te maken. Misschien kan ik nog een plaatje op internet vinden. Het is natuurlijk wel leuk om ook de verstuurde kaarten te bewaren.

Ik twijfel hoe ik het wil bewaren. In een map, op de deur of nog anders. Wat doen jullie?
Bluebirds: ik heb mezelf een quotum van 10 kaarten per maand opgelegd (anders wordt het een te dure hobby). Scannen kan ik hier ook niet thuis en is het maar afwachten of de ontvanger wel scant.

Welkom Nicolientje. Ik bewaar mijn kaarten (ontvangen) in ordners. En m'n voorraadje te versturen kaarten in een doosje.

Gisteren 2 grappige kaartjes gehad en vandaag viel ik wéér met m'n neus in de boter:

I hope you are doing well!

The message I’m sending you is a special request… My friend, Laurence, is a 20 years old young woman. She is going to Iceland this summertime to do a study in anthropology.

I would like her to be surprised receiving plenty of postcards from Iceland, so she can feel welcomed in your country!

I think that postcrossing community can be perfect to create this kind of funny experience!

So… are you ready to help me?! Would you be agree to send her a postcard? I think any card would make her happy! May be you can write her “welcome” in Icelandic, and make her dream about your city, town or country?!

*zucht*
Snjókorn falla, á allt og alla
Hopelijk heeft iedereen een fijne Hemelvaartsdag (gehad). Ik heb lekker lopen luieren (moet morgen wel weer aan het werk).

@Soezie: Wat naar van dat katje. Sneu ook voor dat broertje. Al zal ie er misschien nooit enig besef van hebben, het klinkt niet leuk.

@Bluebird: Er is niks mis met een mooie kaart meerdere keren sturen. Ik ga het wel raar vinden als een kaart (op ook nog eens 3 profielen) tientallen keren voorkomt en niet eens leuk of toepasselijk is. Dan geef je naar mijn idee weinig om wat een ander ervan vindt. Maar uiteraard is het mijn keuze om mijn best te doen voor een passende kaart en kan ik dat niet van iedereen verwachten. Wel heb ik ergens op de site gelezen dat postcrossing niet bedoeld is voor sec verzamelaars en daar zie ik er toch wel een aantal van.

@Bluebird: Ik heb geen scanner, maar omdat ik een overzicht van kaarten op mijn wall wel leuk vind maak ik foto’s. Dat is niet altijd even makkelijk en netjes (rottige randjes), maar beter dan niets.

@Nicolientje: Bij mij hangen de kaartjes nu op de muur in de gang. Het vrolijkt daar een beetje op en mijn huis wordt niet te veel museum.

@Snjokorn: Het lijkt mij irritant als je steeds dat soort verzoekjes krijgt.
Het ziet er naar uit dat het de komende week heel rustig gaat worden wat betreft Postcrossing. Ik heb van de week een serie hurray’s en kaartjes gehad (op één “waarom naar mij?” na allen leuk) en ik heb nu kaartjes op weg naar Belarus (kuiken), Taiwan(koe), Rusland(Amsterdam), China (toeristisch) en de USA (provincie), dus ik verwacht voorlopig geen Hurray’s of kaarten meer. Saai hoor. Gelukkig ook nog eentje naar Finland (Wally) dus ik heb nog wel iets om naar uit te kijken.
Welkom Nicolientje! Ik bewaarde mijn kaarten eerst in mappen, maar nu het er nogal veel zijn geworden, bewaar ik ze in opbergdozen. Verder heb ik nog een memobord en een tijdschriftenrek met steeds andere kaarten. In de eerste post van dit topic staan ook nog wat links van webshops en andere tips waar er kaarten te koop zijn.

Indie, heerlijk he, zo'n dagje luieren? Ik heb er vandaag ook een relaxdagje van gemaakt met een filmpje erbij, lekkere broodjes in de oven voor de lunch etc.

Snjokorn, hoogste tijd voor een baan in Nederland dus! Ben je meteen van die verzoekjes af.

Bluebirds, een mooie kaart naar meerdere mensen versturen is prima, daar doelde ik ook niet op. Ik stuur zelf ook wel eens eenzelfde kaart naar meerdere mensen, omdat het zo'n specifieke kaart is dat er niet veel verschillende van zijn. Maar er zijn ook mensen die honderden dezelfde kaarten sturen, die toch echt niet bij ieder profiel kunnen passen. En dat zou mijn keuze dus niet zijn, omdat ik graag kaarten stuur die zo goed mogelijk bij iemand passen. Scannen doe ik trouwens altijd; toen ik nog geen scanner had maakte ik foto's. Als ik een afbeelding van een kaart tegenkom bij iemand anders op z'n poastcardwall sla ik 'm alvast op, zodat ik de kaart niet meer hoef te scannen.

Wandelaartje, die webshop van Marga kende ik nog niet. Mooie kaarten heeft ze!

Anita, waar gaan jullie heen op vakantie?

Soezie, wat sneu van het katertje. Hopelijk blijft het met zijn broer goed gaan.

Intussen heb ik trouwens de kaart van de vrouw met paardenhoofd gespot, inderdaad een grappige foto!

Neferisis, fijn dat je een beetje kan genieten van je kinderloze weekje. En die legere wasmand wordt natuurlijk wel ruimschoots gecompenseerd wanneer ze weer terugkomen van vakantie.

Ik heb de afgelopen dagen veel mooie kaarten mogen ontvangen, waaronder een mooie zwart-witkaart en een leuke Moominkaart. Ik ben geen superfan van Moomins, zoals sommige andere Postcrossers (vind ze wel leuk hoor), maar deze is echt heel leuk!

Voor degenen die een lang Hemelvaartweekend hebben: fijne dagen! En voor iedereen die morgen weer moet werken: werk ze!
Och, vergeet ik helemaal op jou verhaal te reageren Soezie. Wat ontzettend zielig en verdrietig om na al je inspanning toch zo'n keuze te moeten maken

Stereo: ik kan natuurlijk ook een nieuw profiel (en dan NL's) aanmaken.. dan sta ik niet meer in de top 10 (ik denk dat dat het probleem is eigenlijk). Als ik nu zou verhuizen en alleen m'n adres aan zou passen heb ik nog steeds een IS profiel. Irritant is het wel ja.

Hier ook heerlijk een beetje relaxen thuis. 2 wassen gedraaid, 1 gebreide sok in elkaar gezet en de losse draadjes weggewerkt (was een rot werk want had veel kleurtjes nodig voor het motief... sok 2 wordt niet het zelfde (en dat heb ik de ontvanger al gemeld )
Snjókorn falla, á allt og alla
Stereo, we gaan naar het allerzuiderlijkste puntje van Limburg deze zomer.

Bijna buitenland, hahaha

Hier vandaag 2 draken van kinderen dus vind het even helemaal niet erg dat ik morgenochtend op mijn werk verwacht word.

1 hurray uir Portugal was mijn deel vandaag, nu nog 4 kaarten onderweg.

Ga maar eens op de knop drukken denk ik.
6 keer op de knop gedrukt dus lekker veel geschreven.

Er gaat een koeienkaart naar iemand in Nederland, een tulpen naar de USA, een of andere witte bloem naar Duitsland, naar Finland een strandkaart, een Rotterdam I-drukker naar Oekraine en nogmaals veel kleurige bloemen naar Taiwan.

Mijn oranje vriend zal weer blij met me zijn denk ik zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven