Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Vele te lang geleden dat ik hier geweest ben dus veel geschreven. En dus teveel om op iedereen te reageren. Sorry!

@Almirena: Welkom! Leuk als je mee komt schrijven.

@Zotte! 36 graden. Dat is inderdaad wel meteen heel zomers zeg. K. slaapt goed in haar bedje. Tanden is hier ook aan de hand. Kunnen ze echt wel last van hebben. Ik geef hier dan regelmatig een zetpilletje voor het slapen gaan. Heeft ze wat minder last. Ze kunnen er echt pijn van hebben.

K. trekt ook aan haar oren.Ook hard. Asl ze moe is doet ze dat. Ik ben ook al eens met haar naar de dokter geweest om naar haar oren te laten kijken. Was allemaal goed. Ze doet het echt als ze moe is, maar inderdaad zo hard.

Zo Sperzie, J. is echt goed aan het eten zeg!

@Zizaza: Wat leuk/goed/fijn dat je sowieso tot ene jaar doorgaat. Ik ben jaloers:-)!

@Es: klinkt wel alsof A. even niet in haar hum is. Tandjes, gewoon niet helemaal lekker; het kan allemaal. Betrek het niet op jezelf hoor. Over en paar dagen is het waarschijnlijk allemaal weer een stuk beter.

K is naar het CB geweest. Ze is, met 7 maanden: 9,1 kilo en 72 cm. Nog steeds een flinke dame dus.

Maar wat geven jullie allemaal al veel eten... Hier krijgt K. 1x een fruithapje, avondeten en elke dag nog iets van rijstewafel/soepstengel/beetje brood. Een van die 3, maar dan niet alledrie op 1 dag.

Ze drinkt nog best veel melk; al begin ik wat te vervangen voor water. Nog geen ranja of thee eigenlijk...

Ben ik te langzaam?...

@SanloeS: Sterkte met je zieke mannetje. Ziek zijn is ook zielig.

Ik moet volgende week met mijn net 3-jarige naar het ziekenhuis. Haar keel- en neusamandelen worden verwijderd. Is nodig en ze zal er erg van opknappen; maar zo zielig waarschijnlijk. ik zie er erg tegenop.

Wat een belachelijke opmerking fruitfris, van die onbekende! En niet leuk.

En nog een vraagje over brood. Het staat mij bij dat baby's alleen bruin brod mogen. Weet iemand of dit klopt?

Fijne avond iedereen!
Noerie,

Baby's mogen in het begin alleen licht bruin brood, of wit brood.

Volkoren brood kunnen ze nog niet goed verteren!

Ik vind niet dat K weinig eet hoor! Een fruithap, groente, en iets te knabbelen is toch prima? Hoeveel flessen drinkt zij daarnaast nog dan? Als ze het gewoon nog nodig heeft zou ik geen flessen gaan vervangen door water, dat vult natuurlijk helemaal niet!
Bedankt Sperzie! Dan weet ik het nu zeker. Geen volkoren dus.

K. drinkt 4 flessen. Van het cb moet ze langzaam aan wel naar 3 flessen. Maar dat gaat echt og niet lukken. Dus gewoon blijven geven?

Vannacht was weer even jammer. Ze kwam om 11 uur en om half 5. Beide keren gedronken (dus zaten we op 5 flessen...). Ze heeft last van haar tandejs. Vuurrode wangen. Dus het zal daardoor komen. Was wel even jammer want ik was net in de jubelstemming na 3 nachten helemaal doorslapen.
....
anoniem_151831 wijzigde dit bericht op 13-08-2012 11:30
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Dat bang bij Rapley, dat snap ik niet. Wat doen jullie kindjes dan? Lijkt dat echt zo eng?
...
...
anoniem_151831 wijzigde dit bericht op 13-08-2012 11:28
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Almirena: A hoest ook regelmatig een stukje eten op. Maar zelf heeft ze daar helemaal geen last van lijkt het. Het lijkt heel heftig, maar daarna 'eet' ze vrolijk verder. Ik blijf er rustig onder en zij daardoor ook.

Sperzie: ik weet het niet zo goed met de borstvoeding. 's nachts of 's ochtends (net wanneer ze komt) valt ze vaak erna in slaap, dus zal wel goed zijn. En de keer overdag is vaak als toetje.

Ik was gister bij de huisarts en heb ook nog even gevraagd hoe het zat met de pil. Ik heb namelijk toch niet zo'n zin in een spiraaltje. Ze gaven aan dat een speciale pil die naast borstvoeding kan, minder betrouwbaar is. De gewone pil is prima, maar kan ervoor zorgen dat de borstvoeding stopt. Ik denk dat ik bij de volgende cyclus toch daarmee begin.
Noerie, je gaat pas naar 3 flessen als K een boterham gaat eten, dan krijgt ze tussen de middag dus brood en een fles.

Hier gaat het nu ongeveer zo:

7.00 borst/fles

9.00 fruit

12.00 een hele boterham en een fles

14.00 indien wakker een sapje oid en een tussendoortje.

16.30 groente

18.30 borst/fles en naar bed

Soms krijgt hij eerder of later hoor, de tijden die ik noem zijn ongeveer.

Toen S die boterham nog niet at kreeg hij rond 11.00 en tussen 14.00 en 15.00 borst of een fles voeding.

Fruitfris, ik vind soms dat mijn borsten heel leeg aanvoelen, ook in de ochtend. Soms is S dan ook niet tevreden en krijgt hij wat flesvoeding na.
Es, ik las in het topic over draagdoeken je frustraties over een vriendin met een Babybjorn! Heb je deze inmiddels al getest met Liesje?

Hier ook een Babybjorn, via via kregen, en S er welgeteld 1 keer in 'gehangen' Ik heb een klein stukje buiten gelopen om een boodschap, maar het voelde alsof er een zak aardappels aan mijn schouders hing. S vond het ook echt niet prettig en was het na 10 minuten wel zat.

Ik begrijp nu des te beter waarom een ergonomische drager beter zal zijn, je baby 'hangt' er waarschijnlijk niet zo in!

In het begin had ik een Tricotslen doek, maar ik vond het onhandig, zo'n lange lap knopen!

Ik ben nu toch op zoek gegaan naar een andere drager, ik heb nu via marktplaats een Ergo baby carrier op de kop getikt! Ik ben benieuwd of dit wat voor ons is, hij komt vrijdag binnen.
Die Ergo heeft Elize geloof ik ook. Ben benieuwd of die bevalt? Ik heb een Bondolino en die bevalt goed, maar ik wil ook vaker op de rug gaan dragen en dan is die niet zo handig. Ik ga daarvoor binnenkort eens een Manduca uitproberen.

Ik heb de bb nog niet geprobeerd. Misschien van het weekend dat ik naar mijn vriendin toe ga.

Hier gaan de nachten trouwens weer stukken beter, maar ze wil wel weer twee voedingen tussen 7 en 7. Nee dat klopt niet want als ze om half 7 wakker wordt dan heeft ze geen trek. Tuttebel.
Ik ben ook benieuwd, het dragen lijkt me leuk voor buiten. Ik ben geen type om S binnenshuis veel te dragen zoals Zizaza doet. Ik zie het vooral als een soort vervoersmiddel, maar dan gezelliger dan de wandelwagen. En het is makkelijker dan steeds heel de wandelwagen meesjouwen als je er op uit trekt.

Nachten hier wisselend, vannacht om 3 uur een voeding, daarna was het wel weer 7.30, dus dat is lekker.

S is wel weer enorm verkouden, het snot loopt er uit en S maar mopperen als ik zijn neus probeer schoon te vegen! Haha

Brood gaat steeds beter hier, S hapt van een vorkje, maar zelf stukjes in zijn mond doen lukt ook goed! Hij eet eerst het zachte van de boterham met een beetje beleg, en daarna geef ik de korst in 4 stukken en deze werkt hij ook nog naar binnen.
Hi hi hi het lijkt nu of ik hem binnen de hele dag draag. Ik draag hem tijdens het koken en als hij miepig is. Verder alleen buiten :P

Er komen doekloze dagen voor ;)
Haha, ik bedoel het niet rot hoor Ziza!

S heeft zich voorbeeldig gedragen vandaag! 2 keer 2 uur geslapen, goed gegeten en gedronken, nu nog een voorbeeldige nacht, haha!

Slapen ging de afgelopen dagen op het kdv ook goed, terwijl het vorige week echt drama was overdag.
Al veel te lang niets geschreven hier! FB is zo makkelijk want daar ben ik toch dus dan post ik meteen daar even in onze groep...

Eerst even een Joris-update: hij zit in een supervrolijke, makkelijke periode. Hij lacht heel veel en vindt het geweldig om gekieteld te worden. Hij kan een tijdje los rechtop zitten, en vindt het supergezellig in de triptrap bij ons aan tafel.

Slapen gaat ook weer veel beter. De laatste tijd wel weer 1 nachtvoeding maar verder slaapt hij vaak de hele nacht. Gisteren was hij al om 18.15 uur naar bed gegaan (uitgeput van het zwemmen) en sliep toen in één ruk tot 5 uur vanmorgen!! Lekker gedronken en toen nog tot 7.15 uur geslapen. Heerlijk toch. Gisteren hebben we zelfs na de voeding van 6 uur nog doorgeslapen tot 8.30 uur! Echt uitslapen

In de bijvoeding zit vooruitgang: hij lust nu gepureerd fruit, vindt het zelfs heel lekker. Brood gaat ook nog steeds goed, yoghurt een beetje. En rijstwafel blijkt ook een succes maar dat doen we maar niet te vaak ivm zout. Alleen groente wil nog niet goed. We blijven aanbieden à la rapley maar omdat hij helemaal niets in zijn mond stopt en we wel willen dat hij de smaken leert kennen, geven we ook hapjes op de lepel. Dat gaat echt niet van harte. Maar we blijven proberen.

De bv loopt nog goed en ik ga net als Zizaza, Alminera en Es nog wel even door

Zo na dit egoverhaal dan toch even op jullie reageren:

@Es: Bij jullie gaat het dus wisselend? Twee voedingen tussen 7 en 7 lijkt niet al te erg? Of zijn ze allebei terwijl je zelf slaapt? (2 nachtvoedingen is echt een stuk zwaarder dan 1 vind ik zelf) Zie je al tandjes verschijnen?

@sanloes: hoe is het met J? Alweer wat opgeknapt?

@fruitfris: zo, het eten gaat goed bij jullie zeg! Wat zit er eigenlijk in zo'n soepstengel? Is dat minder zout dan een rijstewafel?

Ik heb al sinds december de minipil Cerazette die samen gaat met bv. Ik ben al die tijd niet ongesteld geweest maar je schijnt er wel een gewone cyclus mee te kunnen ontwikkelen. Waarom zou je een pil gaan slikken die niet geschikt is voor bv? De Cerazette is alleen minder betrouwbaar omdat je hem niet mag vergeten. Zoek de bijsluiter maar eens op.

@noerie: K. gaat prima met eten! Je moet het niet vergelijken met baby's die al vanaf 4 maanden bijvoeding krijgen (zie het septemberforum voor voorbeelden) want die zitten bij 7 maanden al op max 3 flessen en een heleboel vast voedsel. Maar als je bij 6 maanden begint kan dat best tot 9 maanden duren. Volgens mij hoef je alleen te letten op de maximale hoeveelheid kunstvoeding ivm de belasting van de nieren.

@alminera: herkenbaar, dat omvallen. Kijk, hij zit los! Oeps, nu niet meer En ik werk inderdaad als postdoc op een universiteit.

@dragen: De Ergo bevalt erg goed!! Ik ben helemaal fan en Joris vindt het heerlijk. Sperzie: is die van jou al binnen? De BabyBjorn werd vooral door mijn man gebruikt. Vond Joris ook wel fijn trouwens, ook al is het dan niet ergonomisch verantwoord.

Een tricotslen heb ik trouwens ook, toen Joris kleiner was wel regelmatig gebruikt maar alleen binnenshuis. Als hij een moeilijk dagje had, gaf het wel wat troost.

@broodbeleg: tot nu toe alleen boter of niets (ook zonder beleg smult Joris van zijn brood).

Volkoren brood kan volgens Stefan Kleintjes al vanaf 7 maanden. Wij hebben wel speciaal voor Joris tarwebrood in huis omdat we zelf brood met pitjes eten en die pitjes vind je inderdaad terug in de luier Maar verder kan volkorenbrood weinig kwaad.

@oren trekken: hier nog nooit gezien. Joris trekt wel aan mijn haar en ketting als ik die om heb. En ook fijn: tijdens het drinken mijn tiet dubbelvouwen, alsof hij er extra melk uit wil wringen
Dat met de borst spelen, dat gebeurt hier ook steeds vaker. Dan drinkt ze, laat vervolgens los om geinteresseerd de tepel te bestuderen, eraan te trekken en te duwen om vervolgens verder te gaan. En laatst had ik haar nog op schoot na een voeding en we waren een beetje aan het spelen, toen zag ze plotseling de nog blote borst en hapte zomaar aan, liet los en hapte weer aan, terwijl ze op schoot zat dus. Volgens mij die houding die Fruitfris en A wel vaker hebben. En leuk dat ze het vond. Manlief probeerde fotos te maken maar het grappige van de situatie konden we niet vasthouden.

Twee voedingen in de nacht gaan idd wel als het maar een nachtvoeding is. Maar helaas vaak ook twee nachtvoedingen, de eerste keer rond half 1 en de tweede rond half vijf. Afgelopen nacht beter, toen was het 11 uur en drie uur en was ze om kwart voor 7 wakker. Uitslapen zoals jullie dat konden de afgelopen dagen, konden wij al heel lang niet meer. De afgelopen tijd is het wel altijd na half 7 eigenlijk, dus daarmee klaag ik ook niet. En de nachtvoedingen vind ik niet vermoeiend genoeg om er bewust wat mee te doen al weet ik vrij zeker dat het geen honger zal zijn. Of misschien wel honger, maar overdag krijg ik er echt niet meer eten in. Volgens mij is ze sinds het afgelopen weegmoment ook alweer een kilo gegroeid, terwijl de groei nu langzamer zou moeten gaan.

Ja Sanloes, hoe gaat het met de zieke man?
Oh Elize, ik zag net nog een reactie van jou bij de septembermoeders over laten huilen en of het de moeite waard is om in bed blijven van 6 uur naar half 7 te rekken. Dat bracht mij erop dat ik al langer iets wilde schrijven. Kennen jullie de "mama-manual"? Dat is een boek met tips voor de omgang met babys en kleine kinderen. Wij hebben het als kraamkado gekregen en in eerste instantie leek het mij wel handig en grappig, er staan lijstjes is over hoeveel lagen kleding je kind bij welk weer aanmoet en zo. Maar nu las ik laatst wat intensiever en toen vond ik de adviezen meer dan slecht.

Er staat bijvoorbeeld echt in dat een baby bij 6 weken geen nachtvoeding meer nodig heeft en dat je die gewoon niet moet geven en er staat ook in dat een baby (volgens mij ook rond 6 weken maar misschien ook later) van 7 tot 7 in bed hoort te liggen. En als hij eerder wakker wordt, dan moest je hem gewoon laten liggen. Dus ja er zijn blijkbaar mensen die een half uur rekken de moeite waard vinden omdat anders het schema in de war is.

Maar dat boek is echt heel slecht, oa ook de tips voor de borstvoeding die erin staan, ik durf te wedden dat iedereen die die tips letterlijk opvolgt ten eerste binnen de kortste tijd niet meer genoeg borstvoeding heeft en daarnaast vanaf 6 weken s'nachts met een jankende baby in de weer is die honger heeft maar geen voeding meer mag krijgen.
Hallo dames!

Hier alles goed. Vandaag is de creche dicht dus even vanuit huis aan het werk. Het is niet echt druk want volgens mij is heel nederland vrij, dus heb ik even lekker de tijd om op het forum te schrijven (zolang N. nog slaapt )

@eten, gaat hier heel goed, fruit en groente gaan er prima in, zowel van de lepel als rapley. Morgen gaan we voor het eerst een broodkorst probren. Heb maar even speciaal witbrood gehaald want wij eten inderdaad net als Elize wel lekker bruinbrood met pitjes. Overigens vind ik bijna alles "heel" terug in haar luier hoor. Stukjes wortel, broccoli, asperges haha! Er komt er uit zoals het gegeten is!

@es, wat een raar boek! een boek vol met anti-tips eigenlijk!

Met de borst spelen doet N ook. Ze knijpt erin om er meer uit te krijgen en ze heeft ook iets nieuws: kaakjes op elkaar, glimlach opzetten en dan haar hoofd omdraaien! Auw!! en als ik dan "nee" schud dan doet ze mij na! ohh het wordt me er een hoor!

Vraagje aan jullie allemaal: denken jullie al na over een eventueel volgend kindje? Bij mij begint het al een beetje te kriebelen, al is het helemaal nog niet praktisch, maar toch. Fantaseren mag toch?

Vanavond naar de toppers! Ik heb er zin in!

Oh ja, hoe kom ik op de facebookpagina? En kunnen andere mensen dan ok zien dat ik daar opm post? of 'like'?

Fijn weekend!
Sperzie, Wij hebben ook een babybjorn. Vriend vind het veel fijner dan een kinderwagen. A vind het altijd prima. En soms is het zelfs een oplossing tegen huilen. En als ik even mijn handen vrij moet hebben, dan is het wel praktisch. We hebben we de versie met een extra versteviging in de rug.

Elize, Dat klinkt weer allemaal prima bij jou. En dat eten komt wel. Want als hij wel brood wil, dan betekent dat in ieder geval dat hij niet alleen maar gepureerde dingen wil eten toch?

Het verschilt per soepstengel hoeveel zou ze erop gooien. Er zijn ook speciale kinderstengels, maar natuurlijk duurder. Gewoon even op het etiket kijken.

Ik ben de borstvoeding echt aan het afbouwen. 's ochtends (of eventueel 's nachts) is het vooral praktisch. En de andere keer aan het eind van de dag ben ik meer aan het kolven, omdat ze dan een papje krijgt. Dus die heeft ook weinig functie meer. Dus als het door de pil nog minder wordt, dan heeft dat weinig invloed. Om voor die paar weken een andere pil te halen vind ik ook weer zoiets.

Wij hebben ook brood geprobeerd. Dat vond ze prima. (was een bolletje, dus werd lekker klef). Wij hebben we humus op gedaan. Dat is een pasta van kikkererwten.

Es, pff twee nachtvoedingen. Nu A zo nu en dan 's nachts of net wat te vroeg in de ochtend komt, vind ik al zwaar. En ik heb dan nog het geluk dat ze fijn weer gaat slapen na het drinken.

Marie, irritant hè, dat kdv's niet rekening houden met mensen met een eigen bedrijf. Door koninginnedag, paasmaandag en pinkstermaandag hebben we haar meer thuis gehad. Maar goed, het waren voor ons niet de drukste dagen, maar niet helemaal ideaal. En nee, net als jij heeft niet heel Nederland vrij. Sterker nog, wij hebben met hemelvaart zo'n 80 vakantiekrachten werken Maar gelukkig ging alles goed en hebben we A fijn meegenomen naar de verschillende locaties. O wat is ze toch heerlijk flexibel.

Grappig dat N je nadoet. En dat ze er in knijpt is wel vervelend,maar teken dat ze ouder wordt. Wat gaat dat snel hè.

Ik maak wel eens een opmerking tegen vriend over een tweede. Maar meer van 'dan kunnen we dat mooi nog gebruiken'. Of een leuke naam die ik tegenkom. Vriend reageert er niet op of begint over iets anders. Maar is ook nog niet aan de orde. Niet echt realistisch qua drukte met ons bedrijf. Maar fantaseren is wel leuk

Hoe waren de Toppers?

Gister ontdekt dat het eerste tandje doorkomt! Wat is eigenlijk het moment dat ze het er het meest last van hebben? Want wij merken niks aan haar en het kdv ook niet. Of komt dat nog?

Gister even lastig momentje. We waren even een damestoilet in gegaan om haar te verschonen. We hadden het invalidentoilet met verschoonkussen over het hoofd gezien, dus dan maar even op het tafeltje in de toiletruimte. A zat er helemaal onder! De hele rug onder de poep. De vrouwen die even kwamen plassen keken wel even vreemd op toen A daar helemaal bloot lag en ik met heel veel doekjes in de weer was Gelukkig heb ik een opbouwbaar verschoonmatje bij me in de babytas. Anders was het helemaal een gênante boel.
Hihi Marie, dan heeft man ook net over je zitten klagen. Die werkt naast de Arena en klaagde over de mensen die op het concert afkwamen.

Was het leuk?

Ons kdv was vandaag gewoon open en de meeste kinderen waren er gewoon volgens de leidster. Ik heb haar ook gebracht. Zelf hoefde ik niet naar de universiteit (die is wel dicht vandaag) maar ik moest heel veel doen voor aankomende tentamens.

Fruitfris, als je toch aan het stoppen bent dan zou ik ook geen andere pil meer nemen.

Tweede kind: Ik ben vandaag net ongesteld geworden en hoewel de kans miniem was dat ik zwanger zou zijn, was ik toch bijna teleurgesteld voor het eerst. (wij gebruiken geen anticonceptie meer sinds de geboorte van Liesje op twee keer seks met condoom na). Ik denk dat wij vanaf komende maand ons weer iets gerichter met zwanger worden gaan bezig houden.

Goed, ik ga even sociaal doen met man (anders komt die tweede er natuurlijk nooit )
Hallo Ik moest ook gewoon werken gister ja al waren er wel minder kinderen maar ja dan zijn er ook meteen minder leidsters dus tja en ben zelf grieperig dus echt fijn was t niet maar goed we hebben t overleefd.

Kleintjes zijn naar papa en komen vanavond thuis ,God zij dank dus kon ik gister lekker op tyd mn bed in met mn rugpijn.

Volgende week gaan we weer naar cb ben benieuwd of meneer genoeg aangekomen is aangezien die vorige keer iets te licht was maar hij eet nog steeds om de drie uur en eet nu groente fruit met liga en n broodkorst dus zal wel goed zitten denk ik.

Hier moet ik niet meer eraan denken om zwanger te worden (ben blij met mn twee kids zo) ,Gelukkig maar want anders had ik er vast moeite mee gehad dat ik t niet meer werd.ik zeg nooit nooit maar ik voel me klaar ermee,

Ik geloof niet dat ik het al gemeld had maar goed nieuws : mn bloeduitslagen waren allemaal goed .ze hebben veel dingen nagekeken met 7 buisjes bloed maar zag er goed uit dus ben erg opgelucht en echo vd milt hoeft niet meer nu.Haalde al echt de engste dingen in mn hoofd...30 mei hoor ik nu dus wat t wel was maar kon ook gekomen zijn door zwangerschap en darmen combi.

Kan het nog niet vinden op facebook en hyves kan ik door vreemde omstandigheden alleen in mn mail dus misschien kan iemand me het adres daar sturen want als ik naar iets anders ga word ik automatisch uitgelogd heel vaaaggggggg .

Volgende week kan het 25 graden worden ineens nou ben benieuwd kan wel wat zon gebruiken fff fijn weekend verder allen
Milo, ik hoop voor je dat er snel een eind komt aan je klachten.

En ik ben benieuwd naar de nieuwe statistieken van E.

Verder weinig nieuws. Lekker rustig weekendje. Voor het eerst in tijden volledig zonder afspraken. Ik vind het soms zo jammer dat ik in mijn woonplaats weinig mensen ken. Daardoor hebben wij door de week weinig sociale contacten. Alles gaat in het weekend en zitten die dus vaak vol. Nu had ik ook nog wel iets willen doen of naar anderen heen willen gaan, maar even verstandig rustig aan doen is ook heel lekker en bovendien komen mijn tentamens eraan.

We hebben wel de doopkaars voor Liesje gekocht en haar doopjurkje binnengekregen. Ze wordt over twee weken gedoopt. Laat iemand anders hier nog zijn kind dopen?
we moeten de eerste ook nog steeds dopen die is al vier haha papa heeft meer mee als ik.

ja ben ook benieuwd aangezien zoon net vier is en al 1.20 meet!
Hi hi!

Wat een weer he? Zijn jullie lekker aan het genieten?

Ik ben vandaag gewoon aan het werk maar ik probeer wel wat eerder te stoppen. Het is papadag en ik wil eigenlijk ook wel even met man en kleine genieten. Dus ik hoop dat de regen nog even uit blijft!

N. heeft onwijze luieruitslag! Ze heeft er zelf weinig last van, tenminste, ik merk niet dat ze er last van heeft. Behalve als ze moet poepen, dan doet het zeer en huilt ze even. Ik verschoon haar heel veel, gebruik een dikke laag sudocrem en nu met het mooie weer heeft ze haar luier los zodat het wat sneller kan helen. hebben jullie kleintjes er ook last van? N had het eerst nooit! Het is echt nu ineens. Misschien door de vaste voeding?

@es, jeetje spannend weer hoor! en mocht het snel lukken dan heb je 2 kindjes snel achter elkaar. Super leuk, lijkt mij!

Het concert van de toppers was erg leuk! Heb weer genoten hoor!

@milo: goed nieuws mbt jouw bloeduitslagen!

@fruit, haha! Ach ja dat kan gebeuren toch? Eerder zielig voor A dat ze onder de poep zat :) Zolang je het schoon achterlaat is er niets aan de hand toch?

Eerste tandje! Fijn dat het zonder problemen doorkomt. Bij N. zit het er ook aan te komen. Misschien dat de luieruitslag daar wel vandaag komt.

Zijn er bepaalde zoekwoorden hoe ik de facebook pagina (of is het een groep?) kan vinden?

N. kletst trouwens echt de oren van mijn hoofd! Vanochtend om 5.30 uur al! Ligt ze tegen haar tuttel (zo'n knuffeldoekje) te kletsen. Echt nog te vroeg dus heb haar gewoon laten liggen en ze viel gelukkig na een half uurtje wel weer in slaap :)

Ik ga weer even aan het werk! Fijne dag!
vandaag zwaardere medicijnen gekregen in t ziekenhuis voor mn migraine dus hopelijk gaan ze helpen moet over drie maanden terug bellen.

Van oudste zijn vandaag ook fotos gemaakt van zn beentjes hij heeft al zes maanden pijn in zn knieholtes.kan groeipijn zijn maar ze willen toch dingen uitsluiten zo sneu die pijn steeds.

Morgen weer met kleine man na cb toe ben benieuwd hoeveel die is aangekomen ed.

Hij heeft geen luieruitslag.ik hoop dat t t net als zn broer bespaart blijft die heeft t ook nooit gehad .terwijl ik hem amper insmeerde bijna.

Sinds vandaag maakt die weer veel nieuwe geluidjes en probeerd die echt tegen je te babbellen .Hij zei net voor t eerst dada haha vindt het al heel wat het is iig schattig voor de rest is het natuurlijk onverstaanbaar maar gelukkig niet te hoge klanken nog want sommige op mn creche kunnen er wat van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven