Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Even een update: Ben naar de gyn geweest.

Kindje ligt nog steeds in een stuit. Volgende week vrijdag een echo, blijkt het dan nog in een stuit te liggen dan gaan ze het proberen om maandag erop te draaien... Spannend vind ik het. Ik heb een beetje rondgeneust op internet en daar stond ook een verhaal in dat een kindje gestikt is met draaien... Eigenlijk moet ik dat soort dingen helemaal niet lezen...

Heeft iemand van jullie ervaring met een keizersnee?

Zo en dan ga ik nu mijn dochter ophalen van het kdv.

Groetjes
Angela, ik heb wel ervaring in het zelf draaien van mijn baby. Ik was toen 32 weken en kreeg van een vriendin de gouden tip. Het is veilig, dus je kunt het altijd proberen.

Je legt beide handen op je buik en wrijft stevig met de klok mee over je buik. Je maag is zeg maar 12 uur. Dit doe je 10 minuten. De volgende dag was de baby keurig gedraaid. Je kunt het desnoods elke dag proberen deze week haha.

Het zijn geen echte weeen hoor, het is meer het voorwerk zullen we maar zeggen.

Nou, vrijdag gaat dochterlief over naar haar nieuwe kamer en kan ik de wieg klaar zetten. Vandaag de wagen, box, maxicosi, wiegbekleding etc poetsen en wassen. Gelukkig is mijn moeder er, want erg veel zelf kan ik niet.
Hey Plevier,

Ben al druk bezig met wrijven, maar moet je beide handen een rondje draaien of een halve slag (dus samen een hele?)

Ik hoop echt dat het lukt!

Groetjes
haha, ik zie je echt bezig!! Beide handen tegelijkertijd naast elkaar dezelfde kant op. Snap je het nog hihi? Anders wrijf je met 1 hand wat krachtiger. Aaien helpt niet natuurlijk.

Pfff, wel weer een zorg er bij he? Nadenken over ks etc.... laat je goed informeren bij de gyn.
he allemaal,

Nou, met de schrik vrij gekomen...

We hebben maandagmiddag een botsing gehad, door de sneeuw enzo was de weg glad en het was ook nog eens nieuw asfalt, voor ons stond een auto stil en mijn vriend remde, maar de auto bleef maar doorschieten. We hadden echt ruim afstand en we reden iets van 55km waar je 80 mocht, maar we knalden zo in de voorligger.

We reden ook in een Volkswagen Transporter bus met verzwaarde as en verlengd, en ja, dan helpt zelfs pompend remmen niet meer, als het glijd,glijd het...

Gelukkig kwam iedereen heel de auto uit ( ook bij de voorligger) zoontje was heel erg aan het huilen dus ik was eerst druk bezig met hem troosten en toen was het pas van 'oh mijn god, de baby'

maar gelukkig begon hij na een paar minuten te bewegen, toch even mee naar het ziekenhuis, waar ik meteen 24 uur moest blijven, paar ctg's enzo gehad en alles was goed met de baby.

Maar ik heb zelf wel alles met mijn bovenste gordel opgevangen, en mijn ribben zijn goed beurs, vooral de linkerkant doet pijn en kan ik niet zo goed bewegen, tillen of mezelf optrekken of draaien. Gisteren deed het echt ontzettend pijn en was ik bang dat het misschien gekneusd zou zijn, maar vadaag voelt het al weer minder dus hopelijk ben ik er met een paar dagen vanaf.

Maar het was flink schrikken!!

gewoon ook het besef, dat zoiets zo ontzettend snel gebeurd, ook al heb je afstand, rij je rustig, en dan nog, hoe snel je in de auto voor je zit, dat is gewoon eng.

En dan te bedenken dat iemand ook zo achterop bij jou kan rijden, ik ben echt blij dat we allemaal ( ook de voorligger) met zo weinig letsel eruit kwamen en dat het goed is met de baby.

Nou, heel verhaal, maar ik moest het wel even opschrijven, de schrik zit er goed in. Op het moment zelf was ik alleen maar bezig met zoon, de baby en vriend, en ik dacht dat ik nergens last van had, maar die pijn in mijn ribben kwam pas later en als je dan beseft hoe snel zoiets gewoon ook anders had kunnen aflopen... In het ziekenhuis moest ik echt wel even huilen.

Is alles wel allemaal goed met jullie?

Liefs Charmant
Och Charmant, wat een verhaal! Tjee meid, wat zul jij geschrokken zijn! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar ik kan me voorstellen dat je er even een rottijd van hebt.

Ik hoop maar dat je ribben goed herstellen, volgens mij is persen straks met gekneusde ribben niet echt prettig....

Sterkte!
Ohhh, Charmant, jeetje zeg wat een schrik. Je ziet het gebeuren en kunt niks doen, doodeng. Gelukkig weet je nu dat met de baby niks mis is, pfff. Veel rust nemen zou ik zo zeggen!!
Gelukkig zijn jullie met de schrik vrijgekomen, Charmant! Kan me voorstellen dat je er nog helemaal van ondersteboven bent, alleen al het idee wat er allemaal had kunnen gebeuren... verschrikkelijk.

Hier gaat het redelijk, mijn verlof is nu ingegaan (officieel pas a.s. dinsdag maar ik heb al mijn werk nu af....). Ben blij dat ik nu thuis kan blijven, want ik heb veel last van harde buiken, rugpijn en pijn in mijn voeten.
Charmant: Jeetje joh, zo zie je maar weer hoe snel zoiets kan gaan... Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen en dat je ribben goed genezen voordat je moet bevallen!

Milagro: Lekker he, verlof. Erg zijn die harde buiken he! En die rugpijn, lekker op de bank liggen is er voor mij niet meer bij. Gewoon om 20.00 in mijn bed anders kan ik niet meer lopen.

PFfffff, echt de laatste loodjes!

Plevier: Beeb is nog steeds niet gedraaid, ben druk aan het masseren. Ik hoop op een wondertje dat ze in 1 keer denkt, he, daar is de uitgang :)!

Liefs ANgela
Charmant, wat een schrik en wat ben ik blij dat het goed is afgelopen. Eng die gladheid....brrrrr. En goed dat baby even gecheckt is in het ziekenhuis. Nu jij lekker bijkomen!!

Angela, hoop dat het trucje helpt en beeb zich nog even omdraait. Ik ben ook veel moeier nu, maar ik moet na deze week nog 5 weken werken! Waar ben ik aan begonnen.....gelukkig zijn het halve dagen, kan ik s middags ff plat.
Ik leef nog!

Pfffff, ein-de-lijk verlof! Vandaag de eerste dag van mijn verlof en het voelt allemaal nog wat onwerkelijk. Onwerkelijk dat ik nu 5 maanden niet hoef te werken EN dat ik al zo ver met de zwangerschap ben gevorderd. Nog 5 weken, wieieieie!!

Voordeeltje is dat ik lekker de tijd heb om het forum te lezen en te reageren.

Iedereen begint duidelijk op z'n laatste eind te lopen, de klachten en vermoeidheid nemen duidelijk toe.

Charmant: wat een verhaal met het ongeluk zeg! Gelukkig zijn jullie met de schrik vrij gekomen, maar ik kan me voorstellen dat je je helemaal lens bent geschrokken. Je moet er toch iet aan denken! Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.

Angela: wat spannend dat je kind nog steeds in een stuit ligt en dat ze maandag het proberen te draaien. Ik hoop voor je dat het gaat lukken en dat jullie beide er niet te veel last van hebben. In ieder geval hartstikke spannend! Met een keizersnee heb ik persoonlijk geen ervaring, maar ik hoor wisselende verhalen. In ieder geval is het wel een zware operatie, dat hoor je wel en het herstel is ook pittig. Maar ik sluit me bij Plevier aan: laat je in ieder geval goed voorlichten door je gyn./vlos. Is een natuurlijke stuitbevalling trouwens helemaal geen optie (ja, niet dat dat me nou een enorm pretje lijkt) of ligt de baby daar te lastig voor?

Plevier: wat spannend dat je het gevoel hebt dat het niet al te lang meer kan duren? Wanneer was jij ook alweer precies uitgerekend? Ben heeeel benieuwd wie van ons de eerste zal zijn die hier blij nieuws kan melden. Bizar dat het zo kort nog maar duurt!

Dat ik zelf nog maar vijf weken moet, vind ik ook een gek idee. Straks zijn we met z'n vieren! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar nu krijg ik wel heel vaak reacties van vreemden. Dat was de vorige keer ook zo. Dat wildvreemden zeggen: ZO hee! Jij staat op knappen/hoeft zeker niet lang meer, etc.etc. Over het algemeen vind ik dat wel leuk, maar begin me met die gigabuik wel steeds meer een attractie te voelen. Wat een log geval ben ik zeg!

Oja: de STOMSTE opmerking die ik laatst naar mijn hoofd kreeg geslingerd moet ik wel nog ff met jullie delen. Ik liep dus over straat en toen kwam een moeder met haar ± 9-jarige zoontje langsgefietst en die zei tegen haar kind: " Nou, wij weten wel wat die een paar maanden geleden heeft gedaan, ' ha ha' " . Ik was flabbergasted. Vond het best wel ordinar, dat een moeder dat tegen haar kind zei. Of ben ik nu een vreselijke tuthola? Ze heeft natuurlijk gelijk, maar zoiets had ik nog nooit gehoord...

Oh well.
Charmant:Wat een schrik zeg!Je moet er toch niet aan denken hoe het ook af had kunnen lopen!!!!!!Gelukkig is alles goed afgelopen met jullie en reden jullie niet zo hard.En gelukkig ook alles goed met de kleine.Moet je nog een keertje extra op controle of hoeft dat niet?Ik heb misschien een tip tegen de pijn vd kneuzing.Je kunt het proberen.Tabletten van Traumeel.Dat is een homeopatisch middel en mag volgens mij gewoon gebruikt worden bij zwangerschap.Het is tegen kneuzingen,blauwe plekken,spierpijn en nog wel een paar dingen.Ik wist wel dat ze er zalf van hadden maar zag dat mijn vriendin er tabletten voor had tegen de pijn van de hechting die ze heeft na de bevalling.Je zou eens kunnen informeren.En ik weet ff niet meer wie het zei maar het is wel fijn voor jezelf dat je van die kneuzing af bent voordat de bevalling begint.

Zo,ook al een paar meiden met verlof!!!Wat gaat het hard hè?Ik kan zelf ook haast niet geloven dat ik over maximaal 11 weken een kleine in mn armen heb.Aan de ene kan t is het voorij gevlogen en aan de andere kant duurt het zoooooo lang!

Angela:Ik hoop voor je dat die kleine nog gaat draaien.Bij mijn vriendin draaide hij ook pas met 38 weken dus er is nog hoop!

Valdispert:Wat een opmerking zeg van die moeder!Dat kun je toch niet maken om te zeggen!!!!!!!!!En vervelend dat iedereen steeds maar zegt dat het "zeker al bijna zover is".Niet leuk om dat steeds maar te moeten horen lijkt me!

Bij mij gaat alles nog heel erg voorspoedig!Ben erg blij dat ik me niet meer zo rot voel als een maand geleden.Gelukkig heb ik mn les ervan geleerd en neem ik nu wel mn rust!

Gistermorgen heb ik alle bovenkastjes van de keuken leeg gehaald en uitgesopt.Wilde eigenlijk vanmiddag de onderkant gaan doen maar ik had al boodschappen gedaan vanmorgen en ik heb al 4 wassen gedraaid.De 5e zit er nu in.Ik voelde al dat ik een beetje harde buik kreeg dus ik ben nu maar even gaan zitten.

Voel die kleine wel heel erg goed.Het is echt op gezette tijden een druktemakertje.Ik voel m vooral links onderin en links aan de zijkant.Het is net of ik steeds wordt gekieteld.Op dit moment is ie ook lekker aan het wiebelen daar binnen

Tegen mij hebben deze week al een aantal mensen gezegd dat ik zo mager wordt in mjn gezicht terwijl ik dat zelf helemaal niet vind.Maar jezelf zie je natuulijk elke dag in de spiegel.Ik ga ook elke morgen even voor de lange spiegel staan om mn buik te bewonderen.Ik vind m nu echt prachtig!Ik ga wel even aan mn man vragen of hij morgen een foto wil maken.Dan ben ik alweer 31 weken!

Heb net ook voor de zoveelste keer het namenboekje door gelezen.Ik hoop nu echt dat het een meisje gaat worden want ik vind een jongensnaam zooo moeilijk!Heb alvoorgesteld aan mijn man om toch maar een echo te laten maken om te kijken wat het wordt.Als het dan een meisje wordt hoeven we tenminste niet verder te zoeken!Maar we zoeken nog gewoon maar even door.Zal wel even wat op de groep zetten.Kijken wat jullie ervan vinden.En eens kijken of ze op het jongensnamentopic nog wat nieuws voor me hebben bedacht.

Groetjes Moon (morgen 31 weken)
Dankjewel voor jullie lieve reacties!

De verloskundige zei inderdaad ook al, 'gelukkig' gebeurt het nu en niet als je bijna uitgerekend bent, want idd, persen met zulke ribben is geen pretje. Maar het gaat al weer wat beter dan gisteren, dus volgens mij is het niet echt gekneusd maar alleen maar beurs.

@Angela: Ik hoop dat het werkt, en dat de baby gaat draaien!

Was Leeuwendraak niet ook met een soort sticks ofzo bezig?

@Moon: Leuk, ik voel de baby het meest rechts onderin en aan de zijkant, maar hij ligt dan ook met zijn billetje boven, hoofdje onder en ruggetje links. Lukt het een beetje met de naam?

Je hebt nog wel even, maar het is fijn als je er uit bent!

Ik heb me helemaal ingesmeerd met arnica-gelei van VSM, hopelijk werkt dat ook...

@Valdispert: Wat heerlijk, lekker met verlof!

Enne.. die opmerking, die IS ordinair, je bent echt geen tuthola hoor! Ik kreeg laatst ook al in de Appie van de cassiere te horen dat ik vast al bijna ging bevallen, want mn buik zat al zo laag...

Tja, ik moet toch echt nog 2 maandjes!

@Bowie: Ging jij nu doorwerken tot aan de uitgerekende datum dat je nog 5 weken moet? Aj, succes..

Gelukkig kun je 'smiddags even bijslapen, maar het lijkt me erg pittig.

@Milagro: gaat het met je harde buiken? Er zit toch niet te veel regelmaat in want jouw baby was al ingedaald als ik me niet vergis?

@Plevier: Oh wel spannend zeg! Het is idd wat Valdispert al zegt:

ben benieuwd wie als eerste goed nieuws gaat melden, ik bedoel, het komt toch echt wel dichterbij.

Net mn belastingaangifte gedaan ( wel 3 dagen eerder dan vorig jaar, we gaan vooruit!) en ben blij dat ik er vanaf ben, elke keer zie ik ertegenop maar als je er eenmaal aan begint is het zo gedaan. Vriend is echt verschrikkelijk slecht met financieen en ik ben er ook niet zo goed in, maar minder slecht dan hij.

Hij belde net terwijl ik ermee bezig was en toen ik zei wat ik aan het doen was, vroeg hij voor de vorm nog wel iets wat ermee te maken had, maar echt met zo'n stem die twee octaven omhoog was geschoten, hij raakt er echt van in de war...

Morgen komen de nieuwe kozijnen voor in de slaapkamer, dan kan ik eindelijk de kast en de commode goed zetten, nieuwe gordijnen ophangen enzo...
Hoi meiden,

Zo je kan idd zien dat de meeste met verlof aan het gaan zijn, lekker veel bij te lezen

@ Angela, Wat spannend voor je zeg die stuitligging. Hopelijk helpt het wrijven. Ik duim voor je!

@ Charmant, wat een schrik! Gelukkig is er voornamelijk blikschade. Kan me wel voorstellen dat het erg pijnlijk is met je ribben :( Hopelijk voel je je snel beter.

@Valdispert, Wat een raar mens zeg! Heel onfatsoenlijk! En natuurlijk weet iedereen wat er ongeveer 8-9 maanden gebeurd is ;), maar om dat nou zo te zeggen :(. Lekker laten praten dat soort mensen.

@ Moon, wow wat ben jij nog lekker actief! Ben jaloers op je, vooral omdat ik alleen nog maar op de bank kan zitten.

Ik ben vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis, met mijn bloeddruk weer dezelfde problemen als vorige week :( Ze weten dus niet of de handmatige meting (150/100) of de machinale (120/80) de juiste is. Helaas is er wel een spoortje eiwit in mijn urine gemeten, dus nu voortaan 2x per week op controle, zodat ze snel kunnen ingrijpen als het een zwangerschapsvergifitiging gaat worden :( Ik moet heel goed op de symptonen letten (heb al last van hoofdpijn,misselijkheid en soms pijn in mijn bovenbuik en vochtvasthouden, als dit allemaal nog erger wordt dan moet ik meteen bellen).

Ondertussen ligt de baby al helemaal goed en is zelfs al aan het indalen (ligt nu alweer dieper dan vorige week).

Al met al denk ik zelf niet dat ik de 8 weken die ik moet helemaal ga halen. Ik denk dat ik met een week of 6 (max.) ga bevallen (misschien zit ik er helemaal naast,maar dit is mijn gevoel)

Zijn er meer meiden waarvan de baby al aan het indalen is? Ik ben morgen 32 weken en het lijkt me zo vroeg.....

Nu eerst maar weer eens slapen ;) Slaap trouwens sinds een paar nachten met een voedingskussen tussen mijn knieen en dat ligt toch wel heel lekker moet ik zeggen.

Groetjes allemaal.
Charmant, wat een akelig verhaal! Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent, zowel voor je zoontje als je baby. Gelukkig is het met een sisser afgelopen, maar de schrik zit je natuurlijk goed in de benen.
He getver, ik druk op de verkeerde knop en mijn bericht staat er al maar ik was nog helemaal niet klaar!

Angela, mijn baby lag ook in een stuit en toen ben ik vorige week begonnen met moxa-therapie. De tip van Plevier heb ik ook opgevolgd, en gisteren met de echo bij de vlos lag de baby met het hoofdje naar beneden. Komt het door het rondjes draaien van Plevier, door de moxa-therapie of heeft ze het gewoon zelf besloten...? We zullen het nooit weten, en het boeit me ook niet: ze ligt in ieder geval goed, dat vind ik het belangrijkste.

Mijn bloeddruk was wel iets aan de hoge kant, dus ik kreeg het advies mee om het wat rustiger aan te doen. Nu hoef ik gelukkig nog maar één weekje te werken en dan heb ik verlof, maar ik wil toch kijken of ik om 15.00 uur kan stoppen de komende dagen. Vandaag even overleggen met mijn baas.

Valdispert, wat een achterlijke opmerking om te maken. Ordi, getver. Ook opmerkingen over 'op knappen staan' en dergelijke kunnen mij niet bekoren; ik hoor liever dat ik een mooie buik heb of iets anders wat ietwat vleiender is (ook al zou dat van diegene een leugentje om bestwil zijn...). Heb me ook heilig voorgenomen om zelf nóóit meer van dat soort opmerkingen te maken, zeker nu ik weet hoe gevoelig iemand er voor kan zijn.

Moon, doe je tegen een reiskostenvergoeding ook andermans keuken? Wauw, jij bent een bezige bij zeg! Moet zeggen dat ik wel af en toe neigingen heb om alles aan kant te maken, zeker met het idee in mijn achterhoofd dat er straks een wildvreemde kraamhulp alle kastjes opentrekt in zowel keuken als badkamer. Het Grote Opruimen is hier dus ook al wel begonnen, maar ik heb goede hoop dat ik tijdens mijn verlof een paar dingen nog effe kan aanpakken (is dat dan nesteldrang of gêne...? )

Hhhmm Melissa, goed om te weten dat ze je goed in de gaten houden met je bloeddruk en urine. Het blijft een raar verhaal van die verschillende metingen hè? De symptomen waar je last van hebt lijken me vervelend om erbij te hebben naast de gewone 'zwaarte' van het zwanger zijn. Hou je jezelf ook goed in de gaten? Doen hoor!

Milagro , ook al lekker met verlof, heerlijk. Geniet ervan, want met je rugklachten is het geen overbodige luxe om inderdaad rust te nemen. Weer een afteller erbij... spannend!!

Spring snel onder de douche, moet om 8.15 uur achter het stuur zitten naar m'n werk. Uitdaging! Laatste dagje van de week, bijna weekend.... whoehoe!

Melissa, bij mijn weten is het normaal dat de baby rond die tijd begint in te dalen. het echte vastliggen in het bekken gebeurt vanaf 36 weken. Dat ben ik nu en ik voel de baby echt zakken.

En we hebben een naam!!!
Hallo meiden!

Wat wordt er lekker veel geschreven zeg! Leuk hoor, om alles bij te lezen.

Melissa, spannend met je bloeddruk! Ik loop ook in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk, maar de bloeddruk houdt zich al maanden keurig netjes. Het lijkt me heel vervelend als je die symptomen hebt, hoofdpijn en misselijkheid. Ik hoop voor je dat het niet op zwangerschapsvergiftiging uitdraait!

Leeuwedraak, wat goed van je meisje! Fijn idee dat ze nu toch goed ligt, hopen dat het ook zo blijft en dat ze niet eigenwijs weer terug gaat draaien....

Het hele schoonmaak gebeuren ken ik hoor! Ik ben absoluut geen schoonmaker, maar ik heb toch een hele lijst gemaakt met klussen. Inderdaad, die kraamverzorgster die straks in mijn kastjes komt! Brrrr

Ik ben vandaag 35 weken zwanger, en ik voel me echt een olifant soms! Slapen gaat niet meer zo lekker 's nachts, omdraaien is een hele operatie. Vooral als mijn lieve man ook nog een beetje in de weg ligt, dan moet ik hem echt opzij duwen om de ruimte te hebben om te draaien. Pfff.

Verder zit mijn 1e week verlof er nu op. Ik vind het nog steeds raar. Ik verveel me soms, maar kan dan niet de puf opbrengen om iets te gaan doen. En dat terwijl ik een hele lijst voor mezelf had gemaakt... Ik ben me nu weer aan het opladen om even te gaan stofzuigen. Nesteldrag, ik? Nee hoor, in geen velden of wegen te bekennen Daarnaast mis ik de aanspraak van mijn collega's. Het is vaak zo stil in huis!

Nou ja, straks lekker naar de schoonheidsspecialiste. We willen natuurlijk niet dat als baby eruitkomt, hij zich kapot schrikt van zijn moeder...
Haha Priek, dat noemen ze nou uitrusten!!!!

Fijn, Leeuwedraak, 1 baby iig al in de goede houding.
Haha Priek, ik heb precies hetzelfde... kom helemaal nergens toe nu ik verlof heb. Nesteldrang heb ik eigenlijk de hele zwangerschap nog niet gehad, mijn vriend gelukkig wel want anders was er nog nauwelijks wat gebeurd hier in huis.

Ben alleen maar heel erg moe, heb gisteren de hele dag op de bank en in bed gelegen, en ook vandaag ligt er een diepe vermoeidheid als een deken over me heen. Kennelijk zijn de laatste weken op mijn werk me zwaarder gevallen dan ik me op dat moment realiseerde...

Leeuwedraak, goed nieuws dat je dochtertje is gedraaid! Een hele opluchting, lijkt me zo.

Angela, ik hoop dat bij jou hetzelfde gebeurt!

Melissa, ook ik kan me niet voorstellen dat ik het tot aan de uitgerekende datum ga volhouden. Mijn buik is daar te onrustig voor naar mijn gevoel, bovendien was ons dochtertje in de 30e week al ingedaald (en lag ze volgens de gynaecoloog vast). Maar wie weet is het wel wishful thinking, en zeul ik twee weken na de uitgerekende datum nog steeds een enorme buik met me mee... Een kennis is net bevallen in de 38e week: daar teken ik ook voor!
Lekker veel geschreven hier zeg!

Leeuwedraak:Ik ben echt heel erg hard in lachen uit gebarsten net!Helaas voor jou kom ik niet andermans keuken doen hahahaha.Ik heb de onderkant nog niet gedaan hoor.Die moet nog!Doe alles in etappes!Ik ga maandag de onderkant van de kastjes doen denk ik.Of dinsdagmiddag.

En ik denk dat het idd een mengeling is van allebei:nesteldrang én gêne!

En wat goed trouwens dat die kleine is gedraaid en meteen een beetje is ingedaald!Hoe het komt maakt niet uit maar het ligt nu zoals het moet en dat was de bedoeling!

Melissa:Het zijn wel de symptomen van zangerschapsvergiftiging!Maar ze houden

je nu goed in de gaten.Mijn vriendin had precies hetzelfde en die moest ook om de dag heen alleen was die 39 weken en was het geen ramp als het kindje gehaald zou moeten worden maar 8 weken te vroeg is wel te vroeg in jouw geval.Ze proberen het dan wel zo lang mogelijk te rekken.Ik hoop dat het zo lang mogelijk kan blijven zitten.Elke dag die het extra zit is er eentje meer toch?Maar pas idd maar goed op jezelf en let goed op of het niet erger wordt.En bij mn eerste zwangerschap lag mn dochter met 32 weken ook al netjes op haar plekkie (ingedaald en wel) dus het is niet echt vroeg hoor!Maar ze kwam uiteindelijk wel twee weken eerder dus wie weet?!

Met dat actieve van mij valt het ook wel mee hoor.Ik verdeel alles nu gewoon een stuk beter dan ik eerst deed en kan daardoor ook wat meer doen.Ik heb vandaag een rustdag.Ik ga alleen vanavond strijken.Er ligt een beste berg en boven op het droogrek ligt weer een boel wasgoed te drogen dat ook allemaal weer gestreken moet worden.Maar dat is dan morgen weer aan de orde (of zondag,of maandag,of dinsdag,of........... hahaha).

Priek:Dus jij hebt last van je man omdat ie af en toe in de weg ligt?Hahaha.Hebben jullie een smal bed?

Ons bed is 1,80 breed en we hebben ook allebei een eigen matras.Zijn matras is steviger dan de mijne.Wij hebben dus een mooie spleet tussen de matrassen in.En het is ook echt mijn helft en jouw helft snachts.Hij heeft al regelmatig een por gehad (per ongeluk!) omdat hij teveel op mijn helft lag!Ach,nog maar een paar weekjes afzien!Dan kan je weer heerlijk slapen.

Milagro:Dis jij hebt ookniet het idee dat het nog de volle tijd moet?Spannend hè?Vaak is je gevoel wel juist maar pin je er maar niet teveel op vast!Het zou erg zuur zijn als jij ervan uit gaat dat het misschien wel eens eerder zou kunnen komen en je loopt twee weken over!

Ik denk dat ik wel over ga lopen dit keer.Ik ga er in elk geval wel van uit.Dochterlief kwam twee weken te vroeg dus deze zal wel te laat komen!En als je erop rekent dat je overloopt dan is het altijd mooi meegenomen als het wel eerder komt als dat je dacht!Als iemand ook vraagt hoe lang ik nog moet dan zeg ik die twee weken erbij.Vanaf vandaag dus nog maximaal 11.

Ging ik vanmorgen naar de kapper in Zaandam (waar ik heb gewerkt) om mn haar te laten doen....was degene die het altijd doet er niet!!!!!GGGRRRRR!!!!!! En dat terwijl ik gister speciaal heb gebeld om te vragen of zij er vandaag zou zijn!!!En dat zou ze! Ben ik voor Jan Doedel heen gereden!!!Nou ga ik dinsdag weer heen om mn haar te laten doen.Dan is ze er wel!

Ik heb toen bij de Prénatal daar mn blije doos opgehaald (en o o o o wat was die doos blij zeg hahahahahahaha Flauw!!!!!! Ik ben een beetje melig in mn uppie!)) en een hele mooie grijze broek en donkerblauw bloesje gekocht.Had ik cadeaubonnen mee...ben ik die vergeten in te leveren!!!Stom hè?! We hebben volgende week een bruiloft en het is in die zaal altijd zo warm!Dat bloesje is heel dun en heeft hele korte mouwtjes.Dus een leuk linnen blazertje erover heen en ik heb een mooi pak.

Want met een winterbroek kan ik niet meer aankomen vind ik en het zou aankomende week eindelijk weer wat beter weer worden.En de zomer komt er ook aan.Ik kan echt niet meteen mn gewone zomerkleding van voor de zwangerschap aan.

En toen ik aan het passen was is er een vrouw in de winkel bestolen!Ze heeft gelukkig haar portemonee wel terug want die had de dievegge op de grond gegooid maar het geld was eruit!Gelukkig voor de vrouw die bestolen is was het maar 15 euro maar je baalt er flink van.Ze is die vrouw nog wel achterna gelopen en die kwam ook gewoon terug de winkel in maar bewijs jij maar eens dat zij het heeft gedaan als jouw portemonee op de grond ligt.

Straks als mn man thuis komt ga ik even boeken halen voor geboortekaartjes.Mn man wil niet meer weg voor een nieuwe foto voor de jongensvoorkant!Dus als het een jongetje wordt krijgt het een "standaard"kaartje en wordt het een meisje dan houden we wel ons idee.Nou zijn de jongens van wie die drukkerij is neven van mij dus daar kan ik wel het eea mee overleggen.Dat is wel prettig.

Dachten we met het "verbouwwerk" klaar te zijn....hebben we een kleine lekkage in de badkamer!De muur bij de trap heeft kleine plekjes die er niet horen en dat komt uit de badkamer.Nou gaat manlief het vloertje eruit halen (dat ligt helemaal los zegt de tegelzetter) en dan komt morgenmiddag de tegelzetter (een kennis van ons) het vloertje weer tegelen.Gelukkig is het alleen het vloertje in de douchecabine en hoeft niet de hele vloer eruit.We hadden gelukkig ook nog genoeg tegels staan (wie wat bewaart die heeft wat!) dus het probleem is als het goed is zo opgelost!

Zo,het weer een heel epistel geworden.Wat geeft het nou,ik ben gewoon een ontzettende kletskous!!!!

Prettig weekend allemaal!

Groetjes Moon (31 weken!)

Ps: zal mn man weer even een buikenfoto laten maken.De laatste is alweer 4 weken terug!
Moon, leuk juist zo'n kletskous! Hebben wij tenminste wat te lezen! Tjee, wat een avontuurlijke dag heb jij gehad! Die prenatal, was dat ook degene in Zaandam? Ben ik net nog geweest, mijn portemonnee is gelukkig nog vol.... Oh ja, welke kapper is dat waar je altijd heen gaat?

Wij hebben trouwens een matras van 160 breed, en dat is normaal echt wel genoeg. Maar wij zijn 's nachts vaak van die knuffelaars, liggen altijd dicht tegen elkaar aan, maar het begint me nu soms te benauwen. Gelukkig is mijn vriend met 1 por vaak wel weg te krijgen (helpt ook altijd tegen snurken trouwens), maar ik vind het wel zielig voor hem...

Milagro, ik ben blij dat ik niet de enige ben! Best raar, tot vorige week werkte ik gewoon nog fulltime, en nu stort ik zo in. En het ergste is dat ik me nog schuldig voel tegenover mijn klussenlijst ook!

Melissa en Milagro, bij mij op de yoga waren er 2 meiden bij wie de baby al heel vroeg was ingedaald (ik geloof ook met 31 weken), en 1 van de twee is met 37 weken bevallen. Het zegt natuurlijk niks, maar het kan dus wel!

Zo, ik ben net bij de schoonheidsspecialiste geweest. Omdat ze dachten dat ik wel wat extra ontspanning kon gebruiken kreeg ik er een gratis voetmassage bij. Heerlijk! Ik was helemaal relaxt. Misschien kan ik de dames inhuren voor tijdens de bevalling...
Jeetje, wat wordt er veel geschreven, echt leuk!

Leeuwedraak: Wat is Moxa Therapie? Moet je daar iets voor innemen? Laat het me weten... Ik heb vanacht 1.5 uur wakker gelegen om over de gevaren te lopen piekeren (nadat mijn dochter uit bed was gekiept) Ik ga vavo nog even de draai oefeningen van Plevier doen, hoop zo dat het draait!!!

Moon, ongelofelijkhe, dat er zulke mensen zijn die het nodig vinden om aan andermans spullen te zitten. Kan ik ZO slecht tegen en dan ook nog het lef hebben om terug te keren naar de winkel Aaaaaah! Ik heb trouwens voor de 2e keer een brief gekregen van Prenetal voor de blije doos. Ze hebben waarschijnlijk de eerste keer niet genoteerd...

Milagro: Ik had het ook hoor, de 1e week van mijn zwangerschapsverlof. Was helemaal kapot. Heb de eerste 2 dagen alleen maar liggen luieren. Ik begrijp dat jij nog ft werkte, ik nog maar 12 uur toen dus dat is helemaal lui bezig zijn

Ik heb sowieso de ene dag energie voor 10 en de andere dag komt er helemaal niks uit mijn handen. Herkenbaar ook voor jullie???

Ik ga volgende week ook nog naar de kapper. Even mn haar wat korter en nog even kleuren. in mijn 37e week nog naar de pedicure + schoonheidsspecialiste en dan ben ik er klaar voor.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en de internist vroeg zich af of onze áfspraak' over 2 weken nog wel door kon gaan.. Keek hem aan, maar dan ben ik 37 weken. Hij lachen, we zullen zien... Dus wat ze met mij van plan zijn, ik weet het niet. Kindje is nog niet ingedaald (helaas voor mijn ribben) dus dan zullen ze het moeten halen. Volgens mij doen ze dat niet voor de 38e week... Naja we zullen wel weer zien.

Priek: Ik ken het, je amper meer kunnen omdraaien in bed. Voel me dan ook echt een zeekoe Het blijkt dat ik ook als een onwijze kan gaan liggen snurken, heb ik nog nooit gehad. Mijn man heeft laatst 1.5 uur wakker gelegen, kan hij ook vast wennen. Het is vast om een reden dat ik hem wakker hou hahaahahaah.

Nou prettig weekend iedereen, ik zal dit weekend vast nog wel weer wat gaan posten. Gezellig he dat er zoveel geschreven wordt.

Groetjes Angela 34 + 3 dagen
quote:Angela1 schreef op 28 maart 2008 @ 16:22:

Leeuwedraak: Wat is Moxa Therapie? Moet je daar iets voor innemen? Laat het me weten... Ik heb vanacht 1.5 uur wakker gelegen om over de gevaren te lopen piekeren (nadat mijn dochter uit bed was gekiept) Ik ga vavo nog even de draai oefeningen van Plevier doen, hoop zo dat het draait!!!

Moxatherapie is een warmtetherapie waarbij je een gloeiend staafje langs een acupunctuur-punt op je kleine teen beweegt. Kijk maar eens op stuitlig.nl, daar vind je meer informatie en er staan ook veelgestelde vragen. Bij ons heeft het dus geholpen (of ze heeft zelf de draai gemaakt; maakt mij niet uit, ze ligt goed en daar gaat het me om).

Je man/vriend moet het even doen (tenzij je nog heel goed bij je kleine tenen kunt ), kwartier per kleine teen per dag. Is 's avonds een lekker ontspanmoment hoor, even samen op bed zitten en een half uurtje niksen. Daarna slapen met lekkere warme voeten. Het is heel simpel, je krijgt er een DVD met instructie bij. Die DVD kun je na gebruik retourneren en dan krijg je een tientje 'statiegeld' terug.

Het pakket met de sticks kost ¤ 57,50 en daar gaat dat tientje dus nog van af als je de DVD terugstuurt. Kan niet in je portemonnee kijken, maar het lijkt me geen klap die je nooit meer te boven komt. Wat je zou kunnen doen (maar je moet even kijken naar de tijd tussen consult en uitgerekende datum) is een consult bij hem. De sticks kosten namelijk een tientje per 6 ofzo, en het consult wordt door veel verzekeraars wèl vergoed (de DVD en de sticks niet). Geen idee hoe snel je bij hem terecht kunt, maar dan zou je voor een tientje klaar zijn...
Leeuwedraak: Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik es even ga kijken of zon iemand ook in Drenthe zit. Ga direct even googlen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven